The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » tor maj 17, 2007 16:14

Spoiler hela office us
http://www.youtube.com/watch?v=VZJHFhwqUdg&NR=1

Åh, det kan behövas lite Jim och Dwight för att lätta upp en deppdag! :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » tor maj 17, 2007 16:17

Tinwiel skrev:Spoiler hela office us
http://www.youtube.com/watch?v=VZJHFhwqUdg&NR=1

Åh, det kan behövas lite Jim och Dwight för att lätta upp en deppdag! :D

haha, precis den såg jag också efteråt. :lovebunny:
bäst!
Today is thursday, but Dwight thinks that it's friday. aaand that's what I'll be working on this afternoon.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tor maj 17, 2007 16:21

Åh vad bra. Imorgon! Jag skakar i stolen. Jag vill att det ska vara imorgon.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor maj 17, 2007 16:26

Det finns en väldigt kort promo, men den avslöjar egentligen inget heller.

Beskrivning för s3-finalen: In a special one-hour finale, the office is still buzzing from the events of their day at the beach. A job opening in Corporate pits coworker against coworker as Michael (Golden Globe winner Steve Carell), Jim (John Krasinski) and Karen (Rashida Jones) all head to New York for final interviews. In Scranton, Dwight's (Rainn Wilson) new regime institutes sweeping reforms, Pam (Jenna Fischer) plays an interesting role, and Jan (Melora Hardin) comes in with exciting news.

Spekulation: Det där med Jan låter misstänksamt, är hon kanske gravid?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » tor maj 17, 2007 16:28

noike skrev:Åh vad bra. Imorgon! Jag skakar i stolen. Jag vill att det ska vara imorgon.

jag säger såhär också!
gief imorgon plix!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tam » fre maj 18, 2007 6:31

3x24-25
Åh, det var bra. Nu känner jag mig för första gången också som något av en Pam/Jim-shipper.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav AKS » fre maj 18, 2007 10:32

3.24-25: :eek:

Fan, vilket slut!!! Först Pam och Jim (jag bara storlog och klappade händerna trots att jag inte shippat dem alls denna säsong) och sedan Ryan. Hehe, så kul att de fick till ett överraskande slut, men jag tänkte mot slutet att Karen inte kan få det eftersom karaktären måste kunna dyka upp i 5-10 avsnitt per säsong ungefär som Jan och om Rashida har annat för sig går ju inte det. Jag blev dock väldigt förvånad då Ryan fick jobbet. Men vilken jävel! Att göra slut med Kelly på det slutet?! Bastard!

Så nu blir det alltså mindre Ryan nästa säsong? Trots allt är han en av dem i förtexterna (med bild) så... hm. Iofs kanske han vill dra ner på skådespelandet iom att han också skriver för serien. Inte för att han har varit med mycket tidigare.

Nu ska det bli spännande att se hur S4 börjar. Jag tror att Jim och Pam är ihop för jag tror definitivt att denna serie klarar det.
För mig har Jim/Pam-grejerna varit det som intresserat mig minst (nästan i alla fall) under S3 och säsongen har ändå rockat (om än något svagare än S2).
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » fre maj 18, 2007 10:51

Men Gud så frustrerande att jag inte hinner se nu... jag får vänta till i eftermiddag. Jag är så nyfiken!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Rombat » fre maj 18, 2007 11:38

3.24-25

Pams leende i slutet. Helt underbart.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Illyria » fre maj 18, 2007 11:52

Jag vill se avsnittet nu, men det måste vänta lite. Blev nästan bli spoilad också, du postade i fel tråd på Tv-land AKS! Men jag hann blunda snabbt som tur var.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre maj 18, 2007 14:01

Nej, fel tråd?! FUUUUCK! Jag gick direkt från huvuddelen av forumet så det var nog det som förstörde (klickade alltså inte in på något av komediforumen eftersom tråden fanns på första sidan. Och så var det fel tråd! GAH!)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » fre maj 18, 2007 14:34

(spoiler 3.24-25) Slutscenen! När man får se att det är Ryan, "You and I are done.", och blicken in i kameran... Allt annat var jäkligt bra också.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » fre maj 18, 2007 19:58

AKS skrev:3.24-25: :eek:

Jag blev dock väldigt förvånad då Ryan fick jobbet. Men vilken jävel! Att göra slut med Kelly på det slutet?! Bastard!

Och samtidigt är det väldigt mycket in character. Han tar inte hänsyn till folk omkring sig och han är inte så intresserad av att göra ett bra jobb. Det enda som har hindrat honom tidigare är att det skulle bli jobbigt för honom att göra slut med Kelly om han hade varit kvar. "Upper management material written all over" som de sa i Office Space.

Jpiamm! (Det blir så kort att man måste använda alla bokstäver.) Secret assistant to the regional manager. Underbar titel. Sådan vill jag bli.

Säsongsuppehåll. Jag är inte helt säker på att jag gillar det. Nej, jag vet att jag inte gillar det. Det gör ont, i hjärtat.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » fre maj 18, 2007 21:02

Oj oj! Jag.... kommenterar sen. Men jag tror att jag kommer att bli tokig av att vänta hela sommaren på nästa avsnitt. Shit.. hur ska det gå? :eek:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » fre maj 18, 2007 21:06

Tinwiel skrev:Oj oj! Jag.... kommenterar sen. Men jag tror att jag kommer att bli tokig av att vänta hela sommaren på nästa avsnitt. Shit.. hur ska det gå? :eek:

Det gör det inte. Jag tror jag ska göra ett se-om-schema för att döva smärtan. Men undrar om inte det är som att ta huvudvärkstablett när kroppen vill ha opium.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » fre maj 18, 2007 21:12

noike skrev:
Tinwiel skrev:Oj oj! Jag.... kommenterar sen. Men jag tror att jag kommer att bli tokig av att vänta hela sommaren på nästa avsnitt. Shit.. hur ska det gå? :eek:

Det gör det inte. Jag tror jag ska göra ett se-om-schema för att döva smärtan. Men undrar om inte det är som att ta huvudvärkstablett när kroppen vill ha opium.

Ja, det tror jag. Det känns så tomt inombords nu. Och väldigt frustrerat. :( (sa nån skaffa ett liv? Vill iiiinte!) Jag säger som hon i Fucking Åmål:

Jag vill knarkaaaaaa!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » fre maj 18, 2007 21:15

Rehab is for quitters! The Office for life, yo.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » fre maj 18, 2007 21:18

noike skrev:Rehab is for quitters! The Office for life, yo.

:D Det är inte vi som har ett problem, det är alla andra!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » fre maj 18, 2007 22:53

Innan S4 drar igång kommer vi förhoppningsvis att få en fantastisk DVD-utgåva av S3, precis som S2. Jag håller tummarna på att utgåvan kommer sås nart som möjligt.

Undras om Jenna hinner/redan hunnit göra några kommentarspår? Hon lär väl inte kunnna göra nåt som har med jobbet att göra på en månad eller så. :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » fre maj 18, 2007 22:58

3x24-25: Jättebra avsnitt, jättebra slut, längtar tills nästa säsong!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » lör maj 19, 2007 1:07

AKS skrev:Och så var det fel tråd! GAH!

Det var tur du började med ordet säsongsfinal, annars hade det gått illa! :P

AKS skrev:3.24-25:
Men vilken jävel! Att göra slut med Kelly på det slutet?! Bastard!

Det var ju perfekt! Och helt passande med Ryans karaktär. Gillade twisten med att han fick jobbet på slutet, men är han verkligen kvalificerad? Vi vet ju att han inte direkt sålt mycket papper, men det här tillhör väl mer the business end.

Och när Jim kör tillbaka till Scranton på slutet, avbryter intervjun och frågar Pam om en dejt och sen Pams härliga leende. :D Okej, inte lika bra som slutet på säsong 2, men den har varit alldeles för lite Jam den här säsongen och det här behövdes verkligen. Hoppas nu på mycket Jam nästa säsong! Tror också serien skulle klara av att de är ihop.

Fanns många roliga delar, som när Michael måste ta råd från tjejerna igen, men det går såklart åt skogen, att han sålt sin lägenhet - på eBay! och att han nog kan ta tillbaka det men kommer få en negativ kommentar :D Pam som är secret assistant to the regional manager, Creeds "blog" med mera. Dock tycker jag det emellanåt blev lite väl mycket drama och för lite roligheter och cringe, och det drog ned det lite och jag tyckte därför inte det var en helt perfekt final (som förra året).

Jag hade läst avsnittsbeskrivningen i förväg och blev nästan lite rädd att Jan skulle komma och säga att hon var gravid, det här var bättre men det (eller de) kanske tog lite för mycket plats också. Och det kändes också som Jans totala meltdown kom för plötsligt, hade velat se någon mer liten hint om hur galen hon egentligen blivit.

Dock en riktigt bra final ändå, och nu blir det en lång lång väntan på nästa säsong och s3-boxen. Boxen hoppas jag kommer först så vi kan få kommentarsspår osv. Och stackars Jenna, kan det komma att påverka extramaterialet? Har ingen aning om sånt redan är inspelat eller om det görs nu under sommaren...

Och jämfört med andra säsongsfinaler den här veckan (UB, GA, CM, Bones, Medium, GW) så håller ivarjefall The Office samma bra stil och gör oss inte besvikna. Därför är det en av de bästa serierna också!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » lör maj 19, 2007 1:16

Illyria skrev:3.24-25:
Det var ju perfekt! Och helt passande med Ryans karaktär. Gillade twisten med att han fick jobbet på slutet, men är han verkligen kvalificerad? Vi vet ju att han inte direkt sålt mycket papper, men det här tillhör väl mer the business end.

[...]Och stackars Jenna, kan det komma att påverka extramaterialet? Har ingen aning om sånt redan är inspelat eller om det görs nu under sommaren...

Det är just det, sedan när är befordringar inom företag på grund av kompetens? Det är en massa andra faktorer som spelar roll, men just kompetens är ofta inte ett av dem.

Jag skulle tro att mycket sådant material redan är gjort. Lättare att göra det under säsongen när alla kan än att leta reda på dem i efterhand när de är lediga.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » lör maj 19, 2007 1:17

Hoppas det, för Jenna måste vara med. Annars får de andra samlas i NY och spela in det där. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » lör maj 19, 2007 2:54

Fantastiskt!

Strålande!

ÅH!

Jag vill nästan citera hela avsnittet!

Kevin! Dwight!

"Jim taught me. 'Absolutely I do.'" Paaaam! :lovebunny:

"I'm sorry what was the question?"

Gillar inte Jims nya frisyr dock :D jävla Karen!
My Ideal choice?
Jack Bauer.
But he is unavailable. fictional. and over qualified.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » lör maj 19, 2007 21:35

Jag har ju inte skrivit nåt sen 3x07, what's up with that, yo?

3x08
Fantastiskt. Roligt att se mer folk på kontoret, fast nu när jag sett en bit längre fram (spoiler till 3x11 ungefär) är det synd att dom som droppat av har droppat av. Skulle gärna sett dom vara kvar. (spoiler tillbaka till 3x08) Roligt att se nya personernas reaktion på Michael, att se folk som inte redan känner honom regaera på hans beteende. Kändes riktigt realistiskt.

3x09
Tror jag hade väntat mig det skulle vara sämre än det var, fast visst, det var nog säsongens minst bra-iga hittils. Out of character-saker som stör, men skönt politiskt inkorrektighet. Gillade hur Jim inte ville låta Karen vara med på pranket mot Andy, för Pam.. Det fanns ett riktigt gapskratt jag verkligen ville citera, som jag glömt nu. Så går det när man inte kommenterar i tid. Dålig Fredrik. Dålig pojke. Väldigt, väldigt dålig po... hrm. Vad var det vi pratade om?

3x10-11
Fantastiskt! Visade alla dom bästa sidorna av den här serien, varför jag älskar den. Humor, drama, värme, hjärta, relationerna. Konversationen mellan Michael och Jim i soffan där mot slutet, efter att Michel blivit lämnad av både Carol och servitrisen. Dom där förtroliga små samtalen har inte varit många, men jag har kommit att uppskatta dom enormt mycket.

3x12
Ja, vad säger man? Ett av dom bästa hittils, i all sin enkelhet. Balansen mellan humorn och dramat gör det, alla relationsbitarna. Michael och Jan, så sköna tillsammans, när hon förklarade att hon är attraherad av honom. Jag blir så glad för hans skull. Däremot - Pam ska inte gråta! Way to break my heart, you guys... Att hon lyckades hålla ansiktet uppe både när hon pratade med Jim och med Karen, efter hon fått honom att ändra sig, måste ha krävt stor styrka. Stackars kvinna. Jag vill ge henne en jääättekram.

Utöver det älskade jag att Karen kollade kameran på klassiskt Jim/Pam-vis. Skön grej.

Och det är alltså där jag är nu.
Senast redigerad av adolvsson lör maj 19, 2007 23:44, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » lör maj 19, 2007 22:37

3x13
AKK! Så, så bra. Nej. Bättre. Jag måste stapla upp det lite;

* Boobs. Jag hjärta Michael.

* ZOMG BILDEN PÅ UNGE DWIGHT OCH UNGE JIM! Jag dööör.

* Kamera i varje bil, alldeles förbaskat skitsnyggt gjort. Fantastisk touche. Likaså kontinuitetsgrejen med Dwights svek och tvättandet. Hur jag nämnt att jag älskar den här serien?

* Michael är uppenbarligen en bra försäljare (lika uppenbart som att Andy suuuger), vilket återigen för tankarna till det jag pratat om förr att det är där han hör hemma, där han trivs allra bäst, och att han vore mycket lyckligare utan ansvaret och uppgifterna som chefspositionen bär med sig.

* Och så slutminuterna... Mer relationsdrama, mer drama, sedan ett That's what she said, sedan lite skratt i halsen. Avsluta med Andys bikt och en arg Angela i bakgrunden, hon som var så glad tidigare. Det är också sådant som hjärtan krossas av. Angel krossar mitt hjärta? Oväntat.

Så Jävla Bra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » lör maj 19, 2007 22:54

Detta låter som Traveling Salesmen...? I så fall ett av de bästa i säsongen enligt mig.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör maj 19, 2007 22:57

AKS skrev:Detta låter som Traveling Salesmen...? I så fall ett av de bästa i säsongen enligt mig.

Ja och, såhär långt, absolut.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » lör maj 19, 2007 22:58

En scen jag älskar i avsnittet är Phyllis och Karen och man tror att Phyllis blivit smått galen och sen vänder mannen på fotot och voilà! Phyllis hade en plan. En bra plan. :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör maj 19, 2007 23:40

Ja! Humor och karaktärsdragande i ett. Få klarar det lika fint som TOUS.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film