The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » ons maj 02, 2007 19:27

Men ja... Så dumt av mig. Josh spelas ju av Chip Esten från Whose Line.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » ons maj 02, 2007 20:48

3.05 Dwight-resan var lite för over the top.

- He's a freak.
- YOU'RE a freak!

Jim/Pam. It kills me. Det här med Jim på annat ställe fungerar men det är inte optimalt. Det finns ingen Dwight och det finns ingen Pam. två gigantiskt stora fel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons maj 02, 2007 20:51

Wow! Du är snabb, noike. :eek: Du och Tinwiel. Och Illyria då det begav sig. Iofs då jag började snabbkolla TOUS så hade jag bara tio avsnitt av S2 innan det var dags att vänta in så... jag skäms inte för min insats.

3.05 är IMO det sämsta S3-avsnittet, eller ett av de två sämsta. Nåt åt det hållet. Antagligen också ett av de tre-fyra sämsta TOUS-avsnitten nånsin. Vilket fortfarande betyder att det är bra, men ändå...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » ons maj 02, 2007 20:55

gaspode skrev:edit: ok, jag hade visst fel. :D och dessutom svarade jag på en fråga ställd till nån annan. förlåt!

Men du hade rätt om mig, i alla fall. Känns det bättre då?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » ons maj 02, 2007 20:57

Tänkt att återigen få ha så många Office-avsnitt att se på raken. Those were the days. Sigh.

Men dvd-boxen kommer ju ha material vi inte sett ivarjefall, som den där director's cut för... 3.14(?) som aldrig dök upp.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » ons maj 02, 2007 21:09

3.06 När Roy kom till festen tyckte jag väldigt synd om honom. Precis som jag gjorde när han gjorde en recap tidigare om vad som hände efter att han och Pam bröt upp. Jag kände mig hemsk -- för jag är för Jim/Pam all the way to the bitter end. Eller som jag hoppas: lyckliga slutet.

"These are not my shoes."
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » ons maj 02, 2007 21:25

noike: 305
Jag gillade inte heller Ryan och Dwight ute på äventyr. Det blev för mycket. Dwight är galen men inte riktigt så galen, dom tog det lite för långt.

Och ja, Pam/Jim! Fatta hur frustrerad man blir! Alla på varsitt håll och det är för få office pranks när dom är isär (då menar jag även Dwight). Och för få "blickar". Suck...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » ons maj 02, 2007 21:40

Tinwiel skrev:noike: 305
Och ja, Pam/Jim! Fatta hur frustrerad man blir! Alla på varsitt håll och det är för få office pranks när dom är isär (då menar jag även Dwight). Och för få "blickar". Suck...

(spoiler 3.06) Vilket var det som gjorde att teasern på 3.06 kändes så underbart. Jim/Dwight och Future Dwight. Om de bara hade interagerat ansikte mot ansikte.

(Och som jag skrev på MSN: Dwights stalkeraktighet närmar sig Anoshes. Fortfarande en bit ifrån mästaren, men Dwight lär sig sådana säker med skrämmande enkelhet.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » ons maj 02, 2007 21:41

Dwight! Undra om jag ska se om 221... innan House. Ja! Jättebra idé. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » ons maj 02, 2007 21:41

Tinwiel skrev:Dwight! Undra om jag ska se om 221... innan House. Ja! Jättebra idé. :D

Fact.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons maj 02, 2007 21:42

Tinwiel skrev:305
Jag gillade inte heller Ryan och Dwight ute på äventyr. Det blev för mycket. Dwight är galen men inte riktigt så galen, dom tog det lite för långt.

Dessutom är det lite fel filmat också för att vara en dokumentär. I något klipp på deras äventyr så fungerar det inte där.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons maj 02, 2007 21:44

noike skrev:
Tinwiel skrev:Dwight! Undra om jag ska se om 221... innan House. Ja! Jättebra idé. :D

Fact.

:D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » ons maj 02, 2007 22:06

221
Gapskratt igen när Michael gick igenom mappen med Dwights klagomål mot Jim. Telefongrejen, "every time I typed my name it said diapers", alla kallar honom Dwayne osv. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » ons maj 02, 2007 22:34

Vad Hanna skrev här till 100% viewtopic.php?p=320972#320972

(spoiler 3.09) Jims blick in i kameran när Michael säger att han gjort några förändringar för att göra Dunder Mifflin mer fängelselikt.

Lite synd om de "nya" som slutar en och en efter Michaels ständiga snedsteg.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » ons maj 02, 2007 23:21

(spoiler 3.10) Det är riktigt synd om Michael. Han har ingen egentlig humor, han kan inte prata med folk utan är helt avskärmad från allt och klarar absolut inte av bakslag. Men samtidigt så är det tydligt att han verkligen gillar människor så jävla mycket.

Visst, det där med julvykortet och fotomanipuleringen var tio mil över creepygränsen, men han vet ju inte bättre.

Och Jims reboundprat. Bådar gott för framtiden.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » ons maj 02, 2007 23:22

*gapskrattar och sätter 221 på nedladdning*
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » ons maj 02, 2007 23:50

gaspode skrev:*gapskrattar och sätter 221 på nedladdning*

Psst, du vet vad.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » tor maj 03, 2007 0:45

3.14 Så bra att jag blir tokig.

Jag gillar inte Andy, men när han slår handen genom väggen efter att Pjaim gömt hans telefon i taket var underbart. "That was an over reaction."

Det fick mig också att tänka på när Dwight jobbade i butiken så reagerade de inte heller på kamerans närvaro, som om alla är konstant filmade.

Dessutom måste jag säga att scenen där Dwight och Angela stod och skakade hand var oerhört gullig. Dwight/Angela SLFTW.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tor maj 03, 2007 1:15

(spoiler blandade tankar runt mitten av s3) Serien liknar Whedonverse rätt mycket i och med att alla förhållanden är mer eller mindre dysfunktionella. Är någon direkt lycklig? Förutom Dwight/Angela som kan vara mitt favorit-freakpar någonsin nu. Deras förhållande verkar vara stabilt eftersom de just är så sjuka personer.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tor maj 03, 2007 1:23

(spoiler 3.15) "I don't caree what Jim says: that is not the real Ben Franklin. I'm 99% sure."

Jag vill peta på Dwights hjärna.Och jag undrar vad som skulle hända om jag petade på Glorys samtidigt. Jag MÅSTE prova.

- So you want to end our relasionship?
- I'm closer to firing you!
- That's so sweet.

Michael, the man-child. Som en fullvuxen 6-åring.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tor maj 03, 2007 1:38

3.16. Snabbspolade lite. Hemskt avsnitt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tor maj 03, 2007 2:57

319

Kaststjärnor! Hiro från Heroes och Bono som hjältar. Dwights irrationella hjärna har inga gränser. Gif plix!

Jag hade börjat gilla depp-Roy en hel del. Synd att han försvann. Skip vinner ju.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tor maj 03, 2007 3:15

(spoiler 3.21) Fact. Bears eat beets.
30 avsnitt på en dag. I fuckin' rule. I varje fall på tv-tittande för jag har inte gjort mycket annat.

Är det dags? Ja, det är det. I :lovebunny: the Office.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » tor maj 03, 2007 6:14

noike skrev:30 avsnitt på en dag. I fuckin' rule. I varje fall på tv-tittande för jag har inte gjort mycket annat.

Jag har sett 30 avsnitt Robot Chicken. Men de är ju hälften så långa så det är inte samma cred. The Office - kanske nåt att göra nästa vecka.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor maj 03, 2007 8:50

noike skrev: (spoiler 3.21) Fact. Bears eat beets.
30 avsnitt på en dag. I fuckin' rule. I varje fall på tv-tittande för jag har inte gjort mycket annat.

Är det dags? Ja, det är det. I :lovebunny: the Office.

Yay!!! Jag :lovebunny: the Office också! Håller med dig om 316, det var ingen höjdare, men i övrigt så har varje avsnitt innehållit minst ett gapskratt och en hjärtknipande scen.

Respekt på tv-tittandet, noike. :D Nu ska vi bygga ett litet altare till Jim, Pam och Dwight.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » tor maj 03, 2007 12:26

Tinwiel skrev:Respekt på tv-tittandet, noike. :D Nu ska vi bygga ett litet altare till Jim, Pam och Dwight.

Ja! (spoiler en bra bit in) Jag tycker Dwight/Angela är urgulliga också. Ner de står där och bara skakar hand, eller "viskar" till varandra i köket när de letar i olika skåp mitt emot varandra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » tor maj 03, 2007 13:39

jag gillar också Dwight och Angela, men det är ju inte på samma nivå som Pam och Jim.
Mycket imponerande tittande noike! Du måste ha sjuk Office-frossa nu..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tor maj 03, 2007 13:43

Mmmmm. Jag ser om några avsnitt. Att sluta tvärt gick inte.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » tor maj 03, 2007 15:16

Ny avatar! Underbart! :D

Men vet ni vad, imorrn är det fredag. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » tor maj 03, 2007 15:18

Fredag! Fredagar är bäst för då är det the Shield, Scrubs och the Office. Och man får dricka öl utan att känna sig som en alkoholist.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film