Friday Night Lights

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav poser » tor apr 19, 2007 19:44

caffeineaddict skrev:BTW, kanske har missat om ni pratat om det tidigare i tråden, men har någon sett filmen?

Yes, två gånger.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » tor apr 19, 2007 19:44

poser skrev:
caffeineaddict skrev:BTW, kanske har missat om ni pratat om det tidigare i tråden, men har någon sett filmen?

Yes, två gånger.

Bra, m.a.o.?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » tor apr 19, 2007 19:46

caffeineaddict skrev:
poser skrev:

Yes, två gånger.

Bra, m.a.o.?

Jag gillar den, men sen är jag också en sucker för high school-idrottsfilmer.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav The Buffster » tor apr 19, 2007 19:50

Jag gillar serien betydligt mer, så blir det väl ofta när karaktärerna får chans att utvecklas mer, men filmen var riktigt bra den också. Möjligt att det är lite mer fokus på just sporten i den, nu minns jag inte riktigt. Men jag gillade, och sentimental som jag kan vara ibland så grät jag en hel del om jag minns rätt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tor apr 19, 2007 20:52

1.08. I am the world's forgotten boy, the one who searches and destroys...

Ja, nu är det riktigt jävla bra.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » tor apr 19, 2007 21:51

(spoiler 1.09) Bäst hittills, utan tvekan. Tokigt bra.

"You want a beer?"
"No.. no thanks, I'm driving."
"I was joking."

:D

ERAGON?! "Your people" ain't got no skills... vilken jäkla tur att hans mormor fick krupp, annars hade det där blivit en RIKTIG skit-date.

Och första scenen var fan seriöst knäckande. Den senare med Lilah och pappa Garrity sved i hjärtat.

Det enda jag möjligen kan gnälla på är att av fyra matcher de vunnit hittills (inkl. den som senare räknades som en förlust) så har alla avgjorts "i sista sekunden", vilket kommer börja bli lite ögonrullnings-krävande snart om det inte förändras.

Inom väldigt kort beräknar jag att älska den här serien och inte bara tycka om den ordentligt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » tor apr 19, 2007 23:15

Mmm, jag gillar också det här. Tre avsnitt in, det växer för varje scen och jag har svårt att förklara varför. Ibland tänker man, ibland, det finns fördelar med arbetslöshet.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav madskellig » fre apr 20, 2007 0:17

Avsnitt 16 var nog bästa hittills. Riktigt, riktigt bra. Riggins som ledare: "Too late, the play is over, you took to long to make a decision, we lost the game because of you! We're not going to state and the whole town of Dillon hates you! You are never getting laid your entire life... Fact!" :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » lör apr 21, 2007 10:05

(spoiler 1.10) Okej att jag tycker de är ganska stora idioter i frågan, men föräldrarna Taylor är verkligen hysteriskt roliga när det kommer till allt om Julie och Matt.

"They had a blanket!"

"I don't want this whole thing to be awkward."
"You don't want what to be awkward?"
"This whole thing between Julie and I."
"'Julie and me'."
"Huh?"
"It's 'Julie and me'. It's a common mistake, go ahead."

"I'm gonna have a Matt-chat is what I'm gonna do, I'm gonna have a little Matt-chat."

Jag halvdog åt varenda en. :D :D :D

Och triangeln har gått från att vara liiite blek och standard i de första avsnitten (tyckte inte att början på otroheten var så väldigt rörande eller övertygande eftersom vi inte hade fått någon riktig insyn i Lylas och Tims förhållande till varandra innan olyckan) till att knäcka hjärtat på mig. Jag känner med alla tre nu, inte minst Lyla.

"Yeah, the whore with the website. Sign me in." :lovebunny:

Och skönt att de äntligen vann en match utan större ansträngning, det var något sånt som behövdes för att hålla realismen vid liv. Varenda en kan inte vara en nagelbitare som avgörs i sista sekunden.

It's all good. I think it's love.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » lör apr 21, 2007 21:59

(spoiler 1.11) Psykisk käftsmäll efter psykisk käftsmäll. Vilken jävla serie det här är nu.

"I didn't know he had it in him." Jag älskar hur snabbt repliken levereras, precis som om det just bara var en kommentar i en konversation och inte en *STOR! DRAMATISK! VÄNDPUNKT!*

"You wanna get laid that bad, call Riggins." PANG! BOM! OUCH! Jag börjar tänka på Willow och Oz här, vilket är ett gott tecken. "...because I thought that was behind us." (Aj, nu började jag tänka på gråtande Aly Hannigan. Varför gör jag sånt mot mig själv?)

Jag kan inte ens minnas om Jason och fru Taylor har haft en enda scen ihop tidigare, men de bara klickade eller hur? Jag har alltid gillat Connie Britton ända sedan Spin City, och hon är en stark närvaro även om just detta var Jasons scen. "I wish I could just hate her and walk away from it and be done with it, 'cause it'd be so much easier. But I love her, you know?"

"Can't seem to kick the habit." Jag är grymt imponerad av Lyla. Iofs tror jag aldrig man hade kunnat skriva henne lika envis om könsrollerna var ombytta för då hade det varit ordentligt stalkerish att klättra in genom någons sovrumsfönster utan att bli inbjuden, men det fungerar ändå. ;) Och att komma tillbaka efter den tidigare nämnda "You wanna get laid that bad"-repliken... jag önskar ibland att det här var S2 och jag hade fått se Jasons väg till superspelare och Jasons/Lylas/Tims förhållande till varandra innan serien börjar. Att jag ens tänker så är väl ett tecken på hur fast jag är.

"Let me know when you go back to Iraq." ...no words.

Förresten kan jag inte tro att jag inte nämnt Snuffys musik än. Vilken enorm roll den spelar i serien och så bra den fungerar.

"We're all family here."

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav madskellig » sön apr 22, 2007 19:57

Det är bara så otroligt bra (spoiler 1x20) Fotbollskampen i regn och lera inklippt med Tyra... fan vilka intensiva scener. Och Landry är helt underbar som vanligt. Scenerna mellan Waverly och Smash var också väldigt bra, och jag älskade hur Lyla skällde ut Jason... jag gillade nog det mesta med det här avsnittet.

Bara två avsnitt kvar, trist.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav madskellig » sön apr 22, 2007 21:44

Slutet var väl inte det starkaste avsnittet, men det var mycket bra i det ändå (spoiler 1x22) Gillar speciellt scenerna med Landry och resten i bilen, och att Lyla och Tyra pratar ut lite. Dom vann, som förväntat, vilket känns helt ok men det blev ju inte något jättestort spänningsmoment av det.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Glorificus » sön apr 22, 2007 21:52

Åh, du är färdig, mads... vad tomt det ska kännas nu utan fler nya avsnitt... och jag håller med om sista avsnittet. (spoiler 1x22) Det hade gärna fått sluta lite mer olyckligt än bara det att Coach ska lämna stan. Men det är verkligen en stark första säsong mer eller mindre helt igenom. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » sön apr 22, 2007 22:01

Ja, absolut en otroligt stark säsong 1! En av de bästa serier jag sett på ett tag. Det känns jättejobbigt att det är slut, nu har jag ju kärat ner mig helt i serien, och så är den bara slut, orättvist :( ;)
Glorificus skrev: (spoiler 1x22) Det hade gärna fått sluta lite mer olyckligt än bara det att Coach ska lämna stan.

(spoiler 1x22) Ja, fast jag blev ändå positiv överraskad av att dom faktiskt inte backade på det, att han skulle lämna laget, jag var lite rädd för att han bara skulle ändra sig och så skulle allt ordna sig. Det blev en bra lösning med att Mrs Coach ville stanna.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » sön apr 22, 2007 22:05

Jag är inte lika snabb som mad, men jag tycker ändå jag är hyfsat snabb. :P 1.14 såg jag nyss och nu blir det 1.15.

(spoiler 1.14) Gråtande Julie Taylor, damn it all to hell vad jag aldrig vill se det mer. Det sved nästan lika mycket som gråtande Willow, om än inte RIKTIGT så mycket.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » mån apr 23, 2007 0:50

1.16! Jag skulle nog kunna säga mer men "!" säger det rätt bra.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » mån apr 23, 2007 2:07

(spoiler 1.17) Skönheten ligger i detaljerna. Det finns tusen exempel, men det som stack ut för mig här var hur Tims storebror INTE spöade eller ens verkade fundera över att slå till hillbillyn som gav Tim stryk. I nio av tio andra serier hade det hänt, våld hade fått fungera som katarsisk handling för publiken snarare än karaktärerna. Men inte här, Tims bror vill bara få bort Tim därifrån, han har inte tid att "ge igen" för någon och därmed riskera att förvärra situationen ytterligare.

Strålande serie, det här.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » mån apr 23, 2007 3:04

(spoiler 1.18) Den där ungen kan ha varit den mest irriterande någonsin, men det fungerade ändå. En serie behöver vara riktigt, riktigt bra för att fungera en sån där unge till trots.

Glömde förresten nämna i förra avsnittet att flera av quad-rugbybitarna verkar inspirerade eller tagna från fantastiska dokumentären Murderball. T.ex. när killen som har både armar och ben amputerade gömde sig i skåpet och skrämde tjejerna, det är direkt ur filmen, och för några avsnitt sedan när man såg Jason researcha sporten så tittade han på bilder på Murderballs huvudperson.

"TMU made the offer." Jag vill se mer nu, men man kanske egentligen borde sova...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav sp1keout » mån apr 23, 2007 9:36

Caffe: Älskar du Tim Riggins?

Jag är han!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav caffeineaddict » mån apr 23, 2007 9:55

sp1keout: Ja, det gör jag. :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » mån apr 23, 2007 15:07

(spoiler 1.19) Alltså, scenen med de fyra grabbarna på fotbollsplanen mitt i natten... rysningar. Så sjuuuukt bra, med Snuffy-musiken som bygger upp. Street kommer närmre och närmre att bli favoriten hela tiden. Riggins med... herregud, han får den gamla plotlinen med "busen med ett dolt hjärta av guld som hittar sina goda sidor när han träffar en liten unge (med den obligatoriskt heta mamman)" att fungera... It's the singer, not the song, uppenbarligen. Och Saracen är fantastisk han med. Det är nästan bara Smash som inte är helgjuten även om han definitivt har sina stunder (1.16...).

Dock tycker jag att serien överhuvudtaget verkar lite förvirrad över åldrar. ;) No fricking way är HotNeighbourMom i "her mid-thirties at least", och jag är rätt säker på att de sa i någon av de första avsnitten att Julie var 16 och Matt var 17, men nu är hon helt plötsligt 15 och han 16. Nitpicking, visst, men bara något jag kom att tänka på.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » mån apr 23, 2007 15:27

caffeineaddict skrev: (spoiler 1.19) No fricking way är HotNeighbourMom i "her mid-thirties at least",

AHRM. Brooke Langton. Date Of Birth: Nov/27/1970. Försöker du få alla, oavsett egentliga åldrar, att vara 18 i din hjärna?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » mån apr 23, 2007 15:47

noike skrev:
caffeineaddict skrev: (spoiler 1.19) No fricking way är HotNeighbourMom i "her mid-thirties at least",

AHRM. Brooke Langton. Date Of Birth: Nov/27/1970. Försöker du få alla, oavsett egentliga åldrar, att vara 18 i din hjärna?

Whoops. Men om vi ska vara såna. Taylor Kitsch, DoB: 81/04/09. Så inte precis en 90:a då. It's Hollywoods fault, det borde ju fungera relativt! Sjuttonåringarna är egentligen 26 eller 27, så då borde de som egentligen är 37 ju spela en bit under 30 iaf.

De enda i serien som ens nästan spelar sina åldrar av ungdomarna är Aimee Teegarden och Jesse Plemons.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » mån apr 23, 2007 16:01

Jo, jag vet. Det är lite Freaks & Geeksvarning. Jag menar, vem fan hade gissat att Seth Rogen av alla människor var så gammal som han spelade?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån apr 23, 2007 21:29

Kyle Chandler! :lovebunny:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » mån apr 23, 2007 22:36

(spoiler 1.20) Oj. Ett tag där var stämningen och spänningen så hög att det påminde mig om slutet på West Wing 4.22. Jag kan nog inte ge högre beröm.

Men snälla säg att Tyra och Landry ringde polisen?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » mån apr 23, 2007 23:30

(spoiler 1.21) Så mycket som är så bra, men....

"Hey. How 'bout Saracen sleeping with the coach's daughter?"
"..."

:D :D :D *stendöd*

Väckte nog alla grannar som hade oturen att sova med det skrattet.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » tis apr 24, 2007 0:33

(spoiler 1.22) Inga ord, utom de uppenbara...

Clear eyes, full hearts can't lose!

Nästa säsong nu, pliiix?!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tam » tis apr 24, 2007 2:21

Såg första idag. Det var väl rätt bra. Gud & sport. Saker jag inte riktigt förstår mig på, men som vissa blir helt fanatiska över. Bra teman i en serie. Ska bara se andra Popular-säsongen och en och en halv säsong BSG, sen ser jag fram emot att se FNL.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav adolvsson » tis apr 24, 2007 22:25

1x13
Sista scenen. Åh, vilken stor mjukis jag är.

:lovebunny:

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film