Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HippieSpellan » tor apr 19, 2007 11:09

jag gillar nog shakespeare code (s03e02) bättre än gridlock (s03e03).
gridlock fångade inte riktigt min uppmärksamhet fast jag egentlige tycker den är bättre. shakespeare var ett lättsamt avsnitt, man behövde inte hänga med i alla svängar riktigt, eller så sluddrade Davidlite i avsnitt tre, jag var tvungen att lyssna om på tre ställen...
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav wyndham » tor apr 19, 2007 21:56

3x03
Doctor Who. Jag blir så glad av Doctor Who. Att det finns så glädjefyllt historieberättande att njuta av sticker ut i dessa tider när gamla hjältar sviker (läs bajs-hause).
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav AKS » lör apr 21, 2007 21:11

Går inte att klaga då senaste Doctor Who är nere på 30 sekunder!! Nummer tio, here I come!!!

(Fan också. Lagade i min ensamhet en middag som krävde vin i såsen och köpte en halv flaska vitt. Trots att en deciliter gick åt till såsen lyckas jag bli tipsy på det som är kvar. Fan, jag dricker för sällan. :D)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör apr 21, 2007 23:58

Tihi, en ung John Simm. Kan anses vara spoiler för kommande Doctor Who-avsnitt. Enligt sidan har vi i Norden precis börjat se ljuset...

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HippieSpellan » sön apr 22, 2007 12:39

s03e04 Okej storyn var lite sämre än tidigare avsnitt tyckte jag ojämn mellan allvar och "spänning", och jag börjar bli less på daleks nu, kan de inte bara dö nån gång?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav noike » sön apr 22, 2007 13:32

HippieSpellan skrev:s03e04 Okej storyn var lite sämre än tidigare avsnitt tyckte jag ojämn mellan allvar och "spänning", och jag börjar bli less på daleks nu, kan de inte bara dö nån gång?

Nej. Har de överlevt runt 30 säsonger vid det här laget så...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HippieSpellan » sön apr 22, 2007 13:56

noike skrev:
HippieSpellan skrev:s03e04 Okej storyn var lite sämre än tidigare avsnitt tyckte jag ojämn mellan allvar och "spänning", och jag börjar bli less på daleks nu, kan de inte bara dö nån gång?

Nej. Har de överlevt runt 30 säsonger vid det här laget så...

precis... DÖÖÖÖ! :evil:
:) känns bara som en evig livlina...
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Illyria » sön apr 22, 2007 14:02

Jag har inget emot Daleks, det är ju inte en avslutad historia ännu, men 3.04 var inte speciellt bra tyckte jag. Hoppas på en bättre upplösning.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tam » sön apr 22, 2007 16:51

Vad Illyria sa.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav AKS » sön apr 22, 2007 20:31

Ja, medhållande från mig också.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör apr 28, 2007 20:57

Yay! Måste älska att BitMeTV är så snabba att få upp torrents! Dagens avsnitt är nere om två minuter. :lovebunny:

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör apr 28, 2007 21:56

3.05 var mycket riktigt bättre än 3.04 som verkligen känns som en setup. Riktigt underhållande avsnitt tycker jag.

Nästa avsnitt (teaser): Äntligen får Freema byta kläder!! Ser fram emot det och ett avsnitt som utspelas i nutid i London. Känns som att det är dags nu...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HippieSpellan » sön apr 29, 2007 14:12

s03e05Jag tyckte att den var riktigt bra i början, men sen bara spårade det ut på slutet... intressant mänsklig ställning de tar, att man är född god, att man ser skillnad mellan vad rätt och fel är naturligt. intressant.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Illyria » sön apr 29, 2007 14:31

3.05: upplösningen blev bättre, men jag tycker de två-tre senaste avsnitten inte har hållit den standard jag ändå förväntar mig att Dr Who ska/kan leverera. Själva utvecklingen för Daleks är egentligen väldigt intressant, men utförandet lämnar mycket att önska. Sen tycker jag vi borde få se lite mer personlighet från Martha.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön apr 29, 2007 19:11

Hm, är jag sist i världen att inse att John Barrowman är gay? Eller har jag missuppfattat nåt på den här sidan? :)

http://www.barrowmanonline.com/penny/penny2.html

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön apr 29, 2007 19:43

Du är sist. :P

Jag var dock inte så snabb på att plocka upp det heller, (spoiler Torchwood) inte förrän Jack är kär i den riktiga Jack-avsnittet i Torchwood.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön apr 29, 2007 19:54

Sist... *hangs head* :D

Är det ett av de sista avsnitten? Har inte sett de två sista av Torchwood än...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön apr 29, 2007 20:08

Näst sista, så då har du inte sett det ännu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön apr 29, 2007 20:10

Oki, kanske får ta och göra det...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön apr 29, 2007 20:16

Nästa sista avsnittet var det jag tyckte var bäst under hela säsongen, det var mer av vad jag hade förväntat mig av serien, som jag i övrigt inte alls tycker om.

Spoiler för resten av säsong 3 av Dr Who Jack ska ju dyka upp så förhoppningsvis slipper jag se något med av Torchwood!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor maj 03, 2007 19:55

NOOOO! Inget Doctor Who den 12:e maj!! Dra åt helvete, Eurovision Song Contest!

http://www.bbc.co.uk/doctorwho/news/cul ... 3612.shtml

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor maj 03, 2007 20:09

AKS skrev:Dra åt helvete, Eurovision Song Contest!

Dra åt helvete, Eurovision Song Contest!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tor maj 03, 2007 21:50

3x05
Älskade idén, plotten, men inte utförandet, bortsett från enstaka lysande scener (varav en eller två klipptes alldeles för tidigt). Den här dubbeln hade behövt en bättre författare.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » sön maj 06, 2007 14:16

3.06: Detta gillade jag!! Skulle tro att detta är mitt favoritavsnitt denna säsong efter 3.01. Jag gillar avsnitt som utspelar sig på vår planet och i vår tid uppenbarligen. Jag gillar att vi fick se mer av Marthas familj. Det blir mer "personligt" då än att både doktorn och hans companion inte har ett riktigt hem eller en familj utan kan åka runt hur som helst. Jag tillhör iofs dem som inte hade något alls emot Mickey och Roses mamma i tidigare säsonger. Tyckte att det var bra -- återigen -- att Rose hörde hemma någonstans.

Tyckte Ten fick många, många bra scener i detta avsnitt. Även Martha gillade jag. Jag har iofs aldrig haft nåt emot henne, men efter det enormt bra första intrycket i första avsnittet så hade jag blivit lite mer likgiltig.

Promo/teaser nästa avsnitt (borde dock ha varit en titt bra många avsnitt framåt: CAPTAIN JACK! JOHN SIMM!! Oh, jag blir alldeles till mig. Blir så less på att det dröjer två veckor tills nästa avsnitt.

EDIT: Har sett om valda delar av avsnittet och promon och måste få säga att scenen med doktorn, Martha, the sonic screwdriver och ett väldigt trångt utrymme med doktorn som säger "I'l improvise" är så klassisk. Min fantasi tog mig till väldigt... intressanta ställen. One for the grownups, kanske? Ang. promon så är Ten extremt het de sista två sekunderna. *Det* avsnittet får komma ganska snart. Yes, please.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön maj 06, 2007 15:14

Mark Gatiss! Hade varit kul om han hade fått skriva ett avsnitt i säsongen också.

(spoiler 3.6) Som vanligt "Mr Saxon" hit och dit i nutid. Börjar väl bli dags för honom att visa sig snart. Han verkar ju onekligen veta ett eller annat om Doktorn. Han kanske verkligen är the Master ändå eller en annan renegade time lord.

Men ja, riktigt bra.

(spoiler teasern i slutet) John Simm! En vit TARDIS!

Inget avsnitt nästa vecka? Så jävla fel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån maj 07, 2007 17:51

Ojdå, DT dejtar tydligen den där jättesöta tjejen i The Girl in the Fireplace (ett av mina favoritavsnitt). Det visste jag inte. Jaha, då hann jag inte ens börja fantisera om att stöta på DT i London innan den fantastin var värdelös. :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån maj 07, 2007 17:55

AKS skrev:Ojdå, DT dejtar tydligen den där jättesöta tjejen i The Girl in the Fireplace (ett av mina favoritavsnitt). Det visste jag inte. Jaha, då hann jag inte ens börja fantisera om att stöta på DT i London innan den fantastin var värdelös. :D

Vad hon inte vet har hon inte ont av. Stöt på du bara. Eller nej, usch, vad säger jag? Sådant vill jag inte uppmuntra till.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån maj 07, 2007 18:03

Det var ett mycket bra råd. Jag vet bara inte vad jag måste gå till för extremer för att DT ska lägga märke till mig om han har den tjejen hemma... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån maj 07, 2007 19:19

3.06 var en klar förbättring efter de senaste tre avsnitten, men det känns ändå som det där lilla extra saknas. Exempelvis tyckte jag det kändes som det hela tiden upp till nu (slutet) varit en längre introduktionsperiod för Martha och det är först nu, när hon ska följa med honom "på riktig", som kanske serien kickar igång. Känns som teasern efteråt hintade lite om det också. Hoppas jag! (och så är det inget nästa vecka :()

Någon som vet exakt vilket avsnitt som John Simm är med i?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » mån maj 07, 2007 19:21

Illyria skrev:Någon som vet exakt vilket avsnitt som John Simm är med i?

Ja. De två sista.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film