av Illyria » tis apr 17, 2007 15:57
1.03 Jag gillar verkligen delarna med Nathan/Alex och hans bakgrundshistoria, Alex=Mal=Malex, familj osv är det som håller serien uppe. Även Corinna, om hon nu heter så, tycker jag har en intressant bakgrund och motivation för att vara med i racet, men resten vacklar en hel del. Bröderna håller okej, militären och flickvännen är utrista och tonårsdottern är jobbig. Hade gillat henne mer om hon var som Zoe i Eureka/de hade castat någon annan i rollen. And don't get me started on Taryn Manning... Sen gillar jag faktiskt själva racing-delen också, den görs inte tråkig, men överlag känns tyvärr inte serien som något större hit. Det känns också lite underligt att fokus ligger på vissa deltagare i tävlingen när det är uppenbart att det finns väldigt många fler och vi får inte ens se de bilarna. En lite trist begränsning och det gör att serien känns lite halv och inte riktigt når så långt som den skulle kunna, alternativt göra den ännu mer fokuserad enbart på Malex. Och Malex nya bil, eller gamla bil, är väl nödvändig, men den gamla bilen kändes lite som Serenity så det är också trist att se den försvinna.
Och i previously on får vi se klipp från scener som inte visats tidigare... tidningsartikel, poolscen, Amy i en bil, och bountybilen från det här avsnittet... innebär det att de övriga klippen kommer i framtida avsnitt?
Okej serie, halvt underhållande, Nathan Fillion is the shit.