(TVs Hit) Drive

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » lör apr 14, 2007 10:45

GNNN! Där får jag för att jag somnar för tidigt, GOTTA GET TO LOADING STAT!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HippieSpellan » lör apr 14, 2007 11:13

adolvsson skrev:GNNN! Där får jag för att jag somnar för tidigt, GOTTA GET TO LOADING STAT!

Det som är bra med att sova och sen tanka är att man inte riskerar att hamna med den preproperreleasen
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav gaspode » lör apr 14, 2007 12:37

Off skrev:Meh bara avsnitt två finns i 720. Aja det får väl bli vanliga rippen för ep1. Orkar inte vänta.
vafan! får det gå till så?
jaja, jag kan vänta tills ikväll, jag är en mycket tålmodig man.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » lör apr 14, 2007 12:46

Jag har hittat båda avsnitten i vanlig hdtv och jag tänkte se dem nu!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » lör apr 14, 2007 12:54

Två timmar om inte nätet dör igen ! Jag hinner med båd dusch och promenix.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav A bear » lör apr 14, 2007 13:05

1.01

Hey, kids, rock'n'roll.

För att vara ärlig är jag inte fullständigt övertygad. Det finns mycket som känns lite plot device; Tullys accepterande av alltihop, inte minst. Tycker att han verkar lite väl villig att gå med på vad som helst - från tävlingsledningen, från vadhonnuheter. Någon som ska vara lite badass borde inte nöja sig med halvsjungna visor.

Fast ändå: YIKES. Tempo, smygande karaktärsutveckling, humor, och även om jag får lite otäcka "Lost"-vibbar av de här gåtorna de ska lösa så bör det väl vara lite mer konkreta grejer här. Mycket som vi inte får veta än, men det lär ju utvecklas.

Och så är ju Patrick Fischler med. Go honom.

Fast skippa gärna de där Doors-remixarna, Fox.

Me like. Me not love yet, but me like.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav gaspode » lör apr 14, 2007 13:11

gaspode skrev:
Off skrev:Meh bara avsnitt två finns i 720. Aja det får väl bli vanliga rippen för ep1. Orkar inte vänta.
vafan! får det gå till så?
jaja, jag kan vänta tills ikväll, jag är en mycket tålmodig man.

Nu kom första också upp på hdbits! yay!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » lör apr 14, 2007 14:15

JÄVLAR! SÅ! BRA! Mest underhållande piloten på hur länge som helst. Gör definitivt Inside-piloten till sin lilla gråtande bitch.

(spoiler 1.01) Fick rysningar av slutet, "penalty"...

Och Dylan Baker! DYLAN FUCKING BAKER! Jag *älskar* Dylan Baker!

Flera asgarv dessutom. De flesta av dem, inte oväntat, tack vare Nathan. Men även tjejerna som gjorde "Månprisma"-tecket, gamlingarna på motorcykeln och "I admit, without the Powerpoint it does seem a little farfetched..." för att bara nämna några.

Jävla skräplåt till titelsekvensen dock... :? Antar att man får vänja sig.

BTW, som om inte det inte räckte med Whedonverse-kopplade skådisar med Nathan, Amy Acker, Patrick Fischler och Richard Brooks, så är ju Charles Martin Smith som spelar den mysiske spel-ledaren dessutom mannen som regisserade "Welcome to the Hellmouth". Ja, så långt sträcker sig min nördkunskap. :P

Nästa avsnitt nuuuuuu!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » lör apr 14, 2007 14:27

caffeineaddict skrev:JÄVLAR! SÅ! BRA! Mest underhållande piloten på hur länge som helst. Gör definitivt Inside-piloten till sin lilla gråtande bitch.

Låter strålande! Jag har alltså en fantastiskt kväll att se fram emot :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eriked » lör apr 14, 2007 15:24

Grr, det går olidligt långsamt. Men om ett tag blir det till att köra!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav caffeineaddict » lör apr 14, 2007 15:31

Höjdpunkter från brevet som Tim Minear skickade ut tillsammans med pilot-screeners till kritiker o. dyl:

Tim Minear skrev:March 21, 2007

Dear Television Editor/Writer/Critic:

I am truly excited to be able to provide you with the enclosed pilot episode, "The Starting Line," of our new series DRIVE. Unless you really hate it, in which case, the less said the better, and we need never speak of this again.

[blah blah blah this is not a final version redacted] Additionally, the episode has not been color-corrected, and is missing opening/closing credits. And it may not make any sense, but there's at least one plot point that might be offensive to people of faith, and some of it is in French. Also, we were going to do this totally cool thing with a goat, but that fell out. Look for more goats in the future. As Peter Ligouri has said to me on more than one occasion: "Once you're a hit show, goats. And many of them."

[blah blah blah don't pirate this dvd redacted] To make up for that, FOX is providing you with a cool roadside emergency kit, which will come in handy when your car breaks downs on a deserted, unlit country road one evening.

[publicist contact info redacted]

I hope you enjoy the episode as much as we enjoyed making it! Actually, more, since it was kind of brutal, truth be told.

Best regards, Tim Minear Creator, Writer & Executive Producer, DRIVE

GOATS! :D

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » lör apr 14, 2007 15:36

Okej pilot, men jag har vissa problem med det hela.

1.01: För det första, det bra: Nathan Fillion. Grundupplägget känns okej för en säsong. Yay, titelsekvens!

Det mindre bra: känner förakt för de karaktärer som riskerar andra människors liv på vägarna för pengar = den enda jag inte irriterar mig på är Tully som vill rädda sin fru. Slutet med pistolen... om de börjar skjuta varandra nu så... blir det ännu mer förakt från min sida och jag lär inte kunna fortsätta se serien. Är det bara ett "test", men Patrakas visar sig villig att skjuta nån... må hon brinna i helvetet. Och cop out för serien. Låten uder titelsekvensen är outhärdlig.

Betydligt bättre än inledningen av The Inside, men detta kan bli sluttittat snabbt för mig beroende på hur det utvecklas. Det kan också bli riktigt, riktigt bra.

Men hur ska detta funka som serie? Iofs är det FOX så det är väl bara att se det som en mini egentligen, men om den skulle förnyas...? 44 avsnitt av detta? 88 avsnitt? Över 100 för syndication? Hm. Känns som Lost och Prison Break på det viset. 22 välplanerade avsnitt med ett slut skulle vara perfekt för denna sortens serie.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör apr 14, 2007 15:40

Jag har inte fått ner det ännu men Tim har tidigare sagt att serien är slut efter 13 avsnitt. Det kan ha ändrats i och för sig, men jag tror inte det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » lör apr 14, 2007 15:41

noike skrev:Jag har inte fått ner det ännu men Tim har tidigare sagt att serien är slut efter 13 avsnitt. Det kan ha ändrats i och för sig, men jag tror inte det.

Det bådar VÄLDIGT gott. Jag planerar DVD-inköp. :P

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » lör apr 14, 2007 15:46

Mycket positivt om det verkligen bara är en mini. Då lär jag se till slutet hur det än utvecklar sig.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör apr 14, 2007 16:53

Jodå. Inte så dåligt pinkat.

(spoiler Avsnitt 1) Richard Brooks! Som polis, men jag hoppas han dyker upp igen.

Usch, hemsk titellåt. Hemsk. Var är oktandoften?

"Fine. It won't be as impressive without the visual aides." Metahumor! Tully köpte det hela lite väl snabbt. Men jag skulle tro att han inte är den enda som har andra motiveringar än pengar.

Oh captain, my captain!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » lör apr 14, 2007 17:00

(spoiler 1.01) Lite spretigt. Känns aningen konstruerat. Men annars funkade konceptet. Nathan! Han var bra, hans repliker och hans sätt att agera tycker jag satt perfekt. Sen, fart, action och förbaskat underhållande. Jag är postivt överaskad.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » lör apr 14, 2007 17:45

(spoiler 2) Beth Grant som servitris. Hon måste haft muffins. Onda muffins, det är lite tuffare race än i de gamla Cannonballfilmerna. Lite.

Och nu kom jag på - efter alla andra antagligen - att Michael Hyatt (imdb:ade namnet) var med i the Wire som Brianna Barksdale.

Tully med "Billy" i badkaret. Whoa. Och att han i lastbilen (en av turkarna i the Wire) var inblandad var självklart, men hur inblandad missade jag helt.

Undrar förresten hur långt in man får veta det egentliga skälet till tävlingen, för det känns rätt dumt att den ska vara sitt egen orsak med tanke på vad de gör för att få folk inblandade.

Nytt avsnitt på tisdag.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » lör apr 14, 2007 17:52

noike: Michael Hyatt var en hel del i West Wing också, fast i den där säsongen som vi inte talar så högt om.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » lör apr 14, 2007 17:54

caffeineaddict skrev:noike: Michael Hyatt var en hel del i West Wing också, fast i den där säsongen som vi inte talar så högt om.

Jag kommer inte ihåg den säsongen så hon är the Wire-människa 100% för mig.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » lör apr 14, 2007 18:54

1.02 Lite mer utveckling på många inblandade. Gillade hanteringen av pistolgrejen. Och så en VOLVO i öppningsscenen! Yay! Förlåt. Hursomhelst; lite mer vettighet i det, även om jag fortfarande tycker Tully är lite väl godtrogen.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » lör apr 14, 2007 20:21

A bear skrev:1.02 även om jag fortfarande tycker Tully är lite väl godtrogen.

Medhåll till viss del, det kändes vid några tillfällen som om att det var spelad godtrogenhet för att det är bästa sättet att få svar. Jag tror till exempel inte han litar Corinna längre än han kan kasta sin bil, men utan angreppspunkt spelar han med.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » lör apr 14, 2007 22:09

I like it, har klart mer potential än The Inside, som inte fungerade i längden. Men serien verkar ändå ha en viss livslängd, vilket inte direkt kan ses som negativt heller. Inget fel på begränsade serier, hellre det än utdragna pinsamheter. Bättre karaktärer än The Inside, vilket ju inte är sådär väldigt svårt, men heller inte utan fel. Finns några karaktärer jag stör mig en del på. Dottern till den sjuka mannen (eller snarare skådespelaren), flickvännen till militären...

Fast det viktigaste är ändå Nathan Fillion. Alex Tully är som Mal fast i nutid och det kan jag inte klaga på det minsta. :D

(spoiler 102) Muffin Buffalo!

Piloten var bättre än andra avsnittet, men det var väl väntat också. Om inget oväntat idiotiskt händer (a la 24 och Prison Break) så kommer jag fortsätta titta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eriked » lör apr 14, 2007 22:51

Jag gillar också. Jäkligt coolt filmade bilscener. (spoiler 1x01-02) Håller med om titellåten. Ingen höjdare. Inte så förtjust i videodelen av den heller. Kändes för... skinande. Men jag gillar det mesta i övrigt. Framförallt Fillion. Förhoppningsvis blir det nått intressant kring de som håller i racet och inte bara hemlighetsmakeri hela säsongen. Det kan det nog bli riktigt bra.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Rombat » sön apr 15, 2007 9:48

Me like. Me like alot.

Fast titelmelodin suger narig torrsprucken kängurupung.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » sön apr 15, 2007 11:36

1.02: Till skillnad från Illyria föredrog jag helt klart andra avsnittet av serien, men jag är ännu inte helt övertygad. Jag kommer helt klart att fortsätta se, men det är inte en serie jag är extremt intresserad av. Än i alla fall.

Usch, tycker Patrakas-kvinnan är irriterande. Rösten. Urgh. men hur kunde hon eliminera blonda, irriterande bruden om hon fortfarande är med i tävlingen? Eller sa de bara att hon skulle "eliminera motståndet" och eftersom blonda bruden nu är på hennes sida så är hon eliminerad? I vilket faqll är det en cop out för mig, precis en sådan jag skrev att jag inte önskade mig igår.

Så fort man såg tjejen för 27 år sedan så förstod jag att det var tjejen med Tully då hon var wee. Men det var förhoppningsvis inte meningen att det skulle bli en överraskning senare.

Kul att få se Amy Acker!!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » sön apr 15, 2007 12:03

Mer senare, men jag måste bara först...
AKS skrev:men hur kunde hon eliminera blonda, irriterande bruden om hon fortfarande är med i tävlingen? Eller sa de bara att hon skulle "eliminera motståndet" och eftersom blonda bruden nu är på hennes sida så är hon eliminerad? I vilket faqll är det en cop out för mig

Ja, nog handlade det väl om eliminate the competition, vilket hon gjorde. Nu är det ju en bil mindre kvar i tävlingen än det var innan.

Jag tyckte det var en snygg lösning.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HippieSpellan » sön apr 15, 2007 12:39

jag trodde inte jag skulle gilla det eftersom det faktiskt är massa bilar med, men jag gillar det verkligen! känns som det är byggd på en film jag såg för länge sen, men glömt bort. Om det håller sig på 13 avsnitt så är det riktigt bra. fast troligen så kommer de ju bara göra ett race till. vilket skulle kunna fungera. vet inte hur det kommer utvecklas men tja..
och jag gillar verkligen att Kevin är med!=) my fav in this serie.
jävligt bra twist med s01e02taryn (Ivy Chitty)som bytte bil, tänkte att om hon skulle dö så skulle det dragit ner ganska mkt på seriens kvalitet, ingen fantasi=) Jag gillar det konstigt nog. mkt konstigt=)
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav LWes » sön apr 15, 2007 13:05

Det enda jag visste om serien innan jag såg första avsnittet var att Nathan och bilar var med (och att Tim är EP) och jag gillar inte bilar.
Men den här serien är ju skitbra! Som en blandning mellan The Amazing Race, Mario Kart och en gnutta Battle Royale :o
(spoiler 1x01-1x02) Det är bra och spännande och väldigt Amazing Race-igt fast med action. Det med Nathan är väl det bästa, jag kan inte påstå att jag hejar på något av dom andra lagen, förutom dom två bröderna, dom gillar jag också.
Jag tyckte att det kändes ganska 'meh' att han ovilligt skulle få en tuff blond tjej som partner, men det är lite bättre när man vet hennes anledning. Det som jag tyckte kändes som Battle Royale var flashbacken till racet för många år sedan. Det var coolt. Jag vill att deltagare ska börja dö, det hade gjort det mer spännande, men det känns inte som att deltagarna är sånna som skulle gå så långt (gamlingar, familjer etc) det hade varit coolare och mer spännande om det varit mer extremt.
Också hade jag nog föredragit om dom inte var bundna till bilar, utan om dom skulle vara tvungna att åka till andra länder och leta efter ledtrådar i jungeln och öknen o.s.v. och så skulle det vara många galningar som försöker döda varandra, det skulle vara en galen skattjakt!, men det är en helt annan serie, en som skulle vara bättre IMO kanske, men den här funkar som den är.
Jag skulle vilja att det var mer Battle Royale än The Amazing Race, men den här serien är ju mycket mer Amazing Race än Battle Royale.

Längtar efter nästa avsnitt!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » sön apr 15, 2007 13:13

AKS skrev:1.02Så fort man såg tjejen för 27 år sedan så förstod jag att det var tjejen med Tully då hon var wee. Men det var förhoppningsvis inte meningen att det skulle bli en överraskning senare.

Nej, det var nog inte överraskningen. Överraskningen var nog snarare tänkt att vara hennes reaktion på "etappdomaren" i slutet och att han var handen på hennes axel i början = att hon numera är en del av rallyt. Hämndlystenheten är kanske sant, men bara till sättet att sanningen är en bra rökridå. Möjligen har vi fraktioner inom de som ligger bakom, eller preci lika trolig så får Billy-människorna veta bara lite mer än de tävlande.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film