Bond. James Bond.

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » fre apr 13, 2007 14:32

noike skrev:Mastah-bator.

Hah! Det var roligt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HippieSpellan » fre apr 13, 2007 14:35

adolvsson skrev:

Hah! Det var roligt.

lol det var verkligen jättebra! noike fredagens funmachine
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Crashdummie » fre apr 13, 2007 14:38

HippieSpellan skrev:
adolvsson skrev:

Hah! Det var roligt.

lol det var verkligen jättebra! noike fredagens funmachine

men det e han ju alltid! bara lite missförståd ibland ;)

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Crashdummie » fre apr 13, 2007 14:39

adolvsson skrev:
Crashdummie skrev:e feven master? *fniss*

Ja.

Varför skrattar du???????????

för jag har hört att skratta är bra för hälsan....
.. och för att det för mina ögon att tindra.. *fniss*

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav adolvsson » fre apr 13, 2007 15:02

HippieSpellan skrev:lol det var verkligen jättebra! noike fredagens funmachine

Hey, jag då! Jag har väl skrivit en hel hög putslustiga saker idag? Som det här till exempel... skratta, för bövelen! :evil:

Crushdummie skrev:.. och för att det för mina ögon att tindra.. *fniss*

Ja just det, höll jag sånär på att glömma, you're the one that got down with the Feven Fever 8)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Binchy » fre apr 13, 2007 15:16

Crashdummie skrev:
Binchy skrev:Yes, mastah... Never Say Never Again är struken från listan.

e feven master? *fniss*

sorry, kunde inte låta bli... :D

Mer master än jag vad gäller Bond, i alla fall...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Crashdummie » fre apr 13, 2007 15:37

adolvsson skrev:Ja just det, höll jag sånär på att glömma, you're the one that got down with the Feven Fever 8)

Damn right! :D

antingen det eller pollen - you're call!

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav HippieSpellan » fre apr 13, 2007 18:51

adolvsson skrev:
HippieSpellan skrev:lol det var verkligen jättebra! noike fredagens funmachine

Hey, jag då! Jag har väl skrivit en hel hög putslustiga saker idag? Som det här till exempel... skratta, för bövelen! :evil:

Crushdummie skrev:.. och för att det för mina ögon att tindra.. *fniss*

Ja just det, höll jag sånär på att glömma, you're the one that got down with the Feven Fever 8)

ööh har jag? när då? iof har jag vart ganska snorig..

men du är ju mer jämt rolig, det var mer en explotion av rolighet kompakt i tio tecken
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre apr 13, 2007 19:12

HippieSpellan skrev:ööh har jag? när då? iof har jag vart ganska snorig..

Nu tror jag du läste det han skrev till Crashie som om han skrev det till dig. Det är inte lätt att vara snorig.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HippieSpellan » fre apr 13, 2007 19:26

aaaaaaaaaaaaaaaaah du menar zåååååå. now it all makes sense... kopplade inte tindrande till feberblanka... stupid stupid Bild
och så snorig är jag inte föresten
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre apr 13, 2007 19:27

Lite roligt att Feven Adolvsson citerade henne som "Crushdummie" dock. Det låter snäppet brutalare.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Binchy » fre apr 13, 2007 19:32

caffeineaddict skrev:Lite roligt att Feven Adolvsson citerade henne som "Crushdummie" dock. Det låter snäppet brutalare.

Eller så blir hon förälskad i fel killar hela tiden...

Typ Jared eller vad han nu heter (tror hon har postat en bild eller två på honom), och Spike, och kanske Jonny Depp...

Nej, vad säger jag, det är ju inget FEL med de killarna (bortsett från att de är lite untouchable...)
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav HippieSpellan » fre apr 13, 2007 19:33

caffeineaddict skrev:Lite roligt att Feven Adolvsson citerade henne som "Crushdummie" dock. Det låter snäppet brutalare.

övningskärleksdocka?

Edit: Läste det ur era ögon och insåg att jag måste förklara at tjag menade kärlek i det höre planet, inte plastversionen som är (upp)pumpbar
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav adolvsson » fre apr 13, 2007 19:42

Hah! I'm a poet and I did not even god damn know it.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » fre apr 13, 2007 20:26

caffeineaddict skrev:Tomorrow Never Dies. DET kan nog vara den sämsta av dem alla nu när jag tänker efter.

Lite kul att jag skrev det igår och nu går den på TV. Försöker hålla fast vid omdömet, men jag hade faktiskt glömt bort att den innehöll Moneypenny-repliken:

You always were a cunning linguist, James.

Bara det gör den nog faktiskt bättre än Moonraker iaf. :D

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Rombat » fre apr 13, 2007 20:29

Det fanns aldrig en tvekan om att Tomorrow Never Dies var bättre än Moonraker. TND är en av de bättre. Folk har en tendens till att dömma de nya filmerna hårdare än de gamla, men glömmer att de gamla var precis lika töntiga.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav caffeineaddict » fre apr 13, 2007 20:31

Nej, de gamla var töntigare vilket ger dem ett extra charmvärde. De var töntiga FAST de trodde de var allvarliga. De nya försöker istället fejka det gamla töntvärdet, som i första scenen i TND där han skjuter upp "backseat-drivern" från ett plan i ett annat plan. Det fungerar inte.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Rombat » fre apr 13, 2007 20:32

Jag anser att du har fel. Sen tycker jag att Brosnan var bästa Bonden ever, speciellt när det gällde att slänga ur sig torra kommentarer.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav caffeineaddict » fre apr 13, 2007 20:33

Rombat skrev:Sen tycker jag att Brosnan var bästa Bonden ever, speciellt när det gällde att slänga ur sig torra kommentarer.

Jag sa precis det till pappa: Brosnan var en grymt bra Bond, men filmerna runt om honom var skit. Precis som Moore var en skit-Bond, men två-tre av filmerna runt om honom var helt okej.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » fre apr 13, 2007 20:37

TND är inte en av de bättre, men jag tycker inte heller det är en av dom sämsta. Plus att den har en av mina favoritscener med Pierce Brosnans Bond. Det är efter att Teri Hatcher dödats (bara det ger poäng) och James har hennes mördare framför sig, på knä om jag inte minns fel. Mördaren säger (fritt från minnet) but I was only doing my job, Bond svarar so am I och skjuter.Brosnans replik, attityden han levererar den med, och kylan i hans blick i just den scenen, vittnar om hur bra James Bond han kunde och borde ha blivit, om han bara fått bättre filmer.

Jag är väldigt förtjust i GoldenEye, och tolererar dom övriga i varierande grad, men det är i just den scenen sätter han verkligen sin karaktär.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Rombat » fre apr 13, 2007 20:37

Jag gillade inte Golden Eye eller den som inte får nämnas med Hälli Bääri. Men de andra gillade jag skarpt.

edit: adolvsson: Jag gillar hur han slänger in en kille i en tryckpress och säger "They'll print anything these days."

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav caffeineaddict » fre apr 13, 2007 20:40

adolvsson: Jag håller helt med. Och det är på grund av att jag uppskattar sådana saker i mina agenthistorier som Bourne Identity äger varenda Bond-film förutom två eller tre (jag hade stora problem med Supremacy, men de handlade inte just om handlingen eller karaktären).

Damons och Clive Owens showdown med hagelbössor på fältet... rysningar.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » fre apr 13, 2007 20:43

Vi har ingen Bond-tråd redan, eller hur? För då skapar jag en av de senaste sidorna här. Jag har ju förlorat mina krafter att flytta inlägg till en redan existerande tråd (someone, pliiiiix, fix! Det var bästa moderatorkraften!), men skapa en ny av gamla inlägg kan jag fortfarande.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Binchy » fre apr 13, 2007 20:46

Vilken är den BÄSTA Bond, då? Vilken ska man börja med? Alternativt vänta med till le grand finalé?

Det låter som om boxen (dvs attachéväskan) piskar alla filmernas rumpor med hästlängder, när man lyssnar på er. Är de så illa, Bondfilmerna?

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav caffeineaddict » fre apr 13, 2007 20:52

Binchy skrev:Vilken är den BÄSTA Bond, då? Vilken ska man börja med? Alternativt vänta med till le grand finalé?

From Russia With Love. Tveklöst. Som ju är den andra Bond, så då kan man väl lika gärna se Dr. No först. Dr. No är inte helt tokig den heller, men inte en av höjdarna.

Binchy skrev:Är de så illa, Bondfilmerna?

Ja, på det stora hela är de faktiskt inte så jättebra. Det finns de få (fem-sex) som är bra, det finns de som är helt okej underhållning, det finns det som är nästan okej underhållning, och det finns de som är precis fasansfulla.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Binchy » fre apr 13, 2007 21:03

Tja, vi skulle ju aldrig ha betalat 3000 för väskan, men när den nu såldes för en tredjedel av den summan så tyckte vi "Vad fan? Det är ju ändå en stor del av filmhistorien. Och väskan ser ju GRYM ut. Den kommer se fin ut i ett av vitrinskåpen i vår framtida filmsalong (den med rött draperi framför filmduken, röda mjuka mysiga fåtöljer, väggarna fulla med dvd-filmer, och bojklädda dörrar), vi slår till."

Okie dokie; Dr No och From Russia With Love it is.
Moonraker och Halle-Berry-Bonden kan vi sätta på någon gång när vi ändå kommer somna halvvägs in i filmen.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav caffeineaddict » fre apr 13, 2007 21:09

Jag tycker, och folk får slakta mig för det här, att första timmen av Halle Berry-filmen (innan Halle Berry dyker upp ungefär) ändå var ganska okej som dumaction. Det var i andra halvan som den blev precis patetisk. Och första scenen i Moonraker är en klassiker även om filmen dör strax efteråt.
Senast redigerad av caffeineaddict fre apr 13, 2007 21:10, redigerad totalt 1 gång.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav HeY » fre apr 13, 2007 21:09

Halle-Berry-Bonden är väl ändå värd att se bara för att just ha Berry i en tight bikini dykandes baklänges ner ett stup på 30 meter, för att sedan få henne gå upp på en strand vikandes på rumpan i slow-motion :rolleyes:

Annars är jag personligen riktigt förtjust i Goldeneye, har inte sett Casion Royale ännu men många utav mina närmaste säger att den ska vara sämst och alldeles för "rå" för att vara Bond. Men jag ska nog se till att få en egen uppfattning för det var dessa människor som så åt mig att The Departed var en stör sömnbomb, då jag personligen älskade varje sekund av den :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Binchy » fre apr 13, 2007 21:12

caffeineaddict skrev:Jag tycker, och folk får slakta mig för det här, att första timmen av Halle Berry-filmen (innan Halle Berry dyker upp ungefär) ändå var ganska okej som dumaction. Det var i andra halvan som den blev precis patetisk. Och första scenen i Moonraker är en klassiker även om filmen dör strax efteråt.

Så med andra ord är det en lysande idé att somna efter halva filmen... I båda fallen.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav HeY » fre apr 13, 2007 21:15

Booyah! :D

Bild

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film