Stargate Atlantis

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Stargate Atlantis

Inläggav Jodokast » mån apr 09, 2007 16:38

Blir lite förvånad att Stargate Atlantis inte har någon egen tråd härinne? Ingen som följer serien. Den går på 6:an på fredagar kl 21-23. De sänder alltså två avsnitt varje fredag så serien rör sig ganska snabbt framåt.
Tycker själv att den kan vara väldigt ojämn men att den för det mesta är rätt så bra. Det som är seriens bästa kvalitet är kemin mellan huvudkaraktärerna.
Jodokast
Minion

Re: Stargate Atlantis

Inläggav HeY » mån apr 09, 2007 16:54

Jodokast skrev:Blir lite förvånad att Stargate Atlantis inte har någon egen tråd härinne? Ingen som följer serien.

Det finns en tråd "Andra serier 2: Son of Andra Serier" där serien säkert har diskuterats, och om inte så har den säkert gjort det i föregångaren.

Stargate är ju inte direkt en okänd serie, och då de flesta här inna följer sina serier på ett mer "omoraliskt" sätt (så att säga :rolleyes: ) så finns det säkert några som följer den.

Själv så föredrar jag orginalet, Stargate SG-1, över Atlantis och brukar se på den när jag kommer hem från skolan men ngt stort Stargate fan skulle jag väl inte kalla mig.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Jodokast » mån apr 09, 2007 16:57

Ok provade en sökning på forumet men hittade ingen egen tråd. Jag tycker definitivt den förtjänar sin egen tråd och inte att bli ihopbuntad med en massa andra serier.

Jag tycker att den känns bättre än det jag sett av vanliga "Stargate" eftersom den är lite mer personlig och humoristisk. Den andra serien känns mer militärisk och gråtrist. Har väl egentligen sett för lite för att uttala mig men känns som att det finns en anledning till att jag inte valt att följa den.
Jodokast
Minion

Inläggav HeY » mån apr 09, 2007 17:02

Det är ganska stor skillnad mellan produktionsåren mellan säsong 1 av SG-1 och säsong 1 av Atlantis. Personligen tycker jag att spinn-offs brukar ha mer flyt i början av serien än vad orginalet hade, eftersom då ha de kommit igång mer. Jag tror att SG-1 växer otroligt mycket och jag tycker att den redan har det.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Jodokast » mån apr 09, 2007 17:10

Har inte sett så mycket spinoff serier förutom Angel och Stargate Atlantis men visst kan hålla med om att grusgången är lite mer krattad när en serie redan gjort en massa gratisarbete. Iof känner jag mig lite borta ibland när de referar till saker som har med "SG-1" att göra vilket är lite störigt.
Får väl helt enkelt kolla "SG-1" nångång.
Jodokast
Minion

Inläggav madskellig » mån apr 09, 2007 18:01

Jag tycker personligen bättre om Stargate Atlantis, men i ärlighetens namn så har jag endast sett ett tiotal avsnitt av SG-1 så man kan ju inte riktigt uttala sig. Fastnade för Atlantis för att den har en skön humor och en av de bästa karaktärerna, Rodney Mckay! :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Jodokast » mån apr 09, 2007 18:16

madskellig: Håller med humorn och peronkemin är bland det bästa i serien. Rodney är definitivt den karaktären som är roligast och intressantast.
Elizabeth är den som jag tycker tillför minst.
Jodokast
Minion

Återgå till TV-serier och film