Det här avsnittet är helt klart väldigt bra, men jag gillar ändå Villains bäst. Det här känns segt emellanåt och vissa saker blir lite för mycket, som Buffy och Dawns sista scen. Den har jag aldrig gillat riktigt.
Xander/Willow-scenen har jag lite blandade känslor för. Jag blir rörd och den får mig att gråta, men jag tycker nog att även den är lite för mycket. Ändå så kan jag inte låta bli att gilla den när jag tittar på den, det är när jag tänker på den som jag blir lite tveksam.
Det bästa är nog skrattscenen med Giles och Buffy. Så kul.
Att Spike skaffar sig en själ tycker jag är det finaste som någon har gjort i serien. Att han kan fatta ett sådant beslut är väldigt stort.
Favoritcitat:
Willow: You can't stop this.
Xander: Yeah, I get that. It's just, where else am I gonna go? You've been my best friend my whole life. World gonna end, where else would I want to be?
Betyg: Svag 8:a
Säsong 6:Det jag älskar med den här säsongen är mörkret och Spike/Buffy. De två har jag tjatat om i typ alla trådar så jag tänker inte skriva något mer om dem. Men när det gäller mörkret så skulle jag gärna sett ännu mer av det, fler deprimerande avsnitt där allt går åt helvete. Jag tycker aldrig att det kan bli för mycket om det görs på ett bra sätt.
Det som gör att den här säsongen inte är en av de bästa för mig är för att jag inte tycker att humorn funkar riktigt. Vissa saker kan vara sjukt roliga, medan andra känns jättefåniga. Som till exempel i Smashed, Gone och Hell's Bells. Det är nog den största anledningen till att det här inte är min favoritsäsong, om humorn hade funkat lika bra som i s3, 4 och 5 så hade den mycket väl kunnat vara det.
Jag vet inte riktigt hur jag ska ranka den här säsongen. De säsonger jag kan säga säkert att jag gillar mer är 3 och 5, men när det gäller s4 är jag tveksam. Jag tror att jag gillar den mer trots att den fick sämre betyg.
Topp 5:
1. Once More, With Feeling
2. Dead Things
3. Villains
4. Seeing Red
5. Normal Again
Snittbetyg på säsongen: 6,55 (trea efter s3 som fick 6,68)