House

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » ons mar 21, 2007 10:49

Tinwiel skrev:Du menar hon som hmm.. blödde...?

Ja. Jag gissar... ja. Jag var för dålig på att reagera, hann inte blunda. Uäck.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tinwiel » sön mar 25, 2007 13:26

1x17
House ser ut som en ledsen hundvalp när Cameron säger att hon ska sluta. Stackars.. :( (jag fick lite ont i hjärtat där..)Hugh Lauries skådespel övertygar gång på gång, och nu börjar det komma igång lite drama utöver patientfallen. House och Cameron, Vogler och hans crap som tvingar alla att dansa efter hans pipa, Chase, den lilla skiten.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » mån mar 26, 2007 0:00

Slutet av säsong 1 och början av säsong 2
Jag är inte så överförtjust i the return of the ex, det var fint att House har/har haft så starka känslor för henne osv, men jag tycker inte att dom har så mycket kemi och jag hoppades ju på nåt mellan honom och Cameron, det fanns nåt där. Det är min åsikt i alla fall. Det blir ju tråkigt om han bara ska gå runt och tråna efter exet i flera avsnitt, då vi hade kunnat fått ett mycket intressantare förhållande mellan honom och Cameron. Dumma manusförfattare.. Nu är vi tillbaks till halvtråkiga (jag är på 2x01 alltså) patientfall, när jag ville ha lite drama mellan karaktärerna.

Vad fina och bruna alla var efter sommaruppehållet. Allt ser mycket tjusigare ut, och det var tjusigt innan också.

Haha...

Bros before hoes.. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » mån mar 26, 2007 3:55

Tinwiel skrev:Slutet av säsong 1 och början av säsong 2
Jag är inte så överförtjust i the return of the ex, det var fint att House har/har haft så starka känslor för henne osv, men jag tycker inte att dom har så mycket kemi och jag hoppades ju på nåt mellan honom och Cameron, det fanns nåt där.
Det är min åsikt i alla fall.

Det var i stort sett min åsikt också när det begav sig, även om jag tycker att Stacey-delarna tillförde mycket för karaktären House, både i bakgrund och utveckling.
Tinwiel skrev:Vad fina och bruna alla var efter sommaruppehållet. Allt ser mycket tjusigare ut, och det var tjusigt innan också.

Vi hade en liten färggladhetsdiskussion när andra säsongen började. Jag känner igen det där...
Tinwiel skrev:Haha...

Bros before hoes.. :D

:D House! :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » tor mar 29, 2007 0:44

(spoiler 3x16) Riley Finn!

Inget fantastiskt avsnitt, fast det var sjukt av House att sätta kateter på sig själv. Snart måste hans pillerätande sluta eskalera och mynna ut i nånting.

Lite knäppt att han faktiskt drömde fram lösningen, och dessutom sanndrömde att de hade satt honom på Uran-behandlingen.

Jag skrev tidigare i tråden att jag inte hade nåt emot House/Cuddy-drama, men idag kändes det som att deras dynamik skulle rubbas till det sämre om House skulle vara intresserad på riktigt.. Cameron som alternativ nämndes ju bara lite snabbt av Chase, och House verkar ju inte överdrivet brydd, men jag hoppas fortfarande att Cameron skall få ett återfall.
Senast redigerad av gaspode tis apr 17, 2007 0:39, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » tor mar 29, 2007 7:45

(spoiler 3.16) Jag tror absolut att Houses Cuddy-crush är på riktigt, just för att det är en sådan sak som han skulle vilja dölja så mycket och länge som möjligt, även om det finns uppenbara tecken. Han försöker nästan "dölja det" genom att skylla undan det som en fånig liten schoolboy-grej eller typiska House-jävelskaper, som när han pajade hennes dejt för några avsnitt än, men det tror jag som sagt är för att dölja att känslorna är "på riktigt". Tror aldrig han har sett Cameron som något *egentligt* alternativ till Cuddy eller (åh, herrejössesvadhettehonnu...) ex-frun, Sela Ward. Men det kan ju också handla om att jag aldrig tyckt House/Cameron känns särskilt intressant och inte vill ha det. ;)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » tor mar 29, 2007 13:50

pft!

Jag tycker House/Cuddy och att House skall försöka låtsas som ingenting känns ganska oinspirerat. Inte intressant, det känns som att man sett det förut och vet hur det kommer utspela sig. Dessutom tycker jag inte att de alls har kemi för kärleksdrama. Jaja, vi får se vad som händer, men låt det gå till protokollet att jag hejar på Cameron.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » tor mar 29, 2007 21:42

2x12 Bästa repliken!
Wilson: So, what's the plan? You gonna wait till he bends over and make a fart sound?

Det hade varit en fantastisk plan.
Haha! :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » fre mar 30, 2007 11:47

2x15
Ooooh, scenen mellan House och Cameron där på slutet, damn! Dom har ju kemi ihop, jag säger ju det! Det hade aldrig House och Stacy, det var bara tråkigt, och jag köpte aldrig den grejen pg av det. Skönt att Stacy är borta, jag vill ha ihop House och Cameron, typiskt att vi ska behöva vänta flera säsonger på det. Evuuul manusförfattare..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » lör mar 31, 2007 16:49

Jag måste bara säga att det där avsnittet där det är en fest och dom spelar nåt kortspel (ingen spoiler tycker jag) så var Cuddy extremt vacker. Damn, man har ju sett att hon har varit vacker tidigare men då var hon sådär underskön.

Undra om jag ska hinna klart säsong 2 innan jag åker på måndag. I think I can! :) 4 avsnitt kvar. Hmm.. då måste jag hinna med dom imorrn..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav gaspode » lör mar 31, 2007 16:54

you can do it! 4 avsnitt är ingenting för någon med dina superkrafter.

Jag kommer inte ihåg just det där med Cuddy du nämner, men jag slås ganska ofta av att hon är vacker. Jag tycker nämligen egentligen inte att hon ser jättebra ut, men så slår hon till i scener här och där ändå.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » lör mar 31, 2007 17:14

Hon hade en blå festklänning, och då var det liksom uppenbart att hon är vacker, jag hade inte tänkt så mycket på det tidigare..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav carre » lör mar 31, 2007 17:19

jaha, på den där poker-kvällen!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav gaspode » tis apr 03, 2007 3:13

Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav The Ankh » tis apr 03, 2007 14:11

gaspode skrev:It's never Lupus

Åh! JAg viol ha så mycket olicka merch från olika saker. Den där va skitkul.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav caffeineaddict » tis apr 03, 2007 14:31

Jag satt på cafepress i två timmar i morse och tittade på olika saker jag skulle vilja ha, om bara pengarna fanns.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tis apr 03, 2007 14:35

Finns en del snygga saker på cafepress. Synd bara att de bara har vita tröjor.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tis apr 03, 2007 14:37

noike skrev:Synd bara att de bara har vita tröjor.

Va? Såg massor med andra färger i morse. Kanske inte på allt, men på en hel del.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tis apr 03, 2007 14:40

Rosa, blå och gul har jag sett också men inga mörkare färger.

edit: såg nu att de börjat med svarta tröjor. Hurra, fast vad hjälper det när de snyggt designade inte finns i det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Ankh » tis apr 03, 2007 23:09

HALLÅ!

Jag har en House-signatur. reagera för faan.
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav noike » tis apr 03, 2007 23:11

The Ankh skrev:HALLÅ!

Jag har en House-signatur. reagera för faan.

HAUS! ROCK ON, GIRL! Nu slipper du få lupus i signaturen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Ankh » tis apr 03, 2007 23:11

Whoii!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Matt » ons apr 04, 2007 20:33

3x17
Vilket jävla bra avsnitt som dessutom avslutades med Lucinda Willams Are You Alright? Det enda rätta nu är att House blir pappa till Cuddys barn.(och att Cameron ligger med mig istället)
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav wyndham » ons apr 04, 2007 21:37

3x17
Kände faktiskt igen Lucinda Williams, även om jag bara hade hört en låt av henne tidigare.

Men annars... BLÖÖÖ! Bajsdåligt. House avslutar ungefär 87 procent av avsnitten med ballad-kollage. Det finns så äckligt mycket sånt i dagens serier att man kan spy. Mycket Damien Rice. Mycket Halleluja-covers. Och House är värst av alla. Jag är bara glad att jag inte hade sett en massa House innan jag såg Becomming part 2 eller Shells. Fruktar att ballad-kollage-missbruket fläckar av sig så att jag inte kan njuta av bra soundtrack längre.

Cuddy springer runt och är galen, och visst kan jag köpa att allt råkade lösa sig, men House borde varit hårdare mot hennes beteende. Och framför allt Wilson, som fick vara med ungefär två sekunder. Ge karln ett nytt arc för bövelen!

Mallen nöts ut något fruktansvärt. Att borra i hjärnan har blivit vanligare än att ta tempen. Och jag ser ingen ljusning.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav gaspode » tor apr 05, 2007 1:20

(spoiler 3x17) Jag tyckte det var lite störande att Cuddy lyckades med sina Housesqua metoder. Det skall bara vara House som gör sånt och kommer undan med det, om Cuddy också kan är House inget särskilt längre. Trots den lilla utskällningen på slutet så kändes det inte alls tillfredsställande.

Gillade verkligen hur House blev tagen (no pun intended) av den lilla handen, vem hade inte blivit det? "I forgot to Tivo Alien" :D

Så Chase gillar Cameron, som (förhoppningsvis) fortfarande gillar House.
Det hoppas jag att det kan bli spännande.

Och som wyndham säger, ge Wilson nåt att göra nu goddammit.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav The Ankh » lör apr 07, 2007 19:48

1x11 - Första LUPUSavsnittet! :D Tror att detta var det första jag såg på TV npn gång i höstas eller så. Trodde de hade hunnit ö'ängre i Sverige.
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Veidit » sön apr 08, 2007 2:11

Älskar denna serien!
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav caffeineaddict » sön apr 08, 2007 16:48

(spoiler 3.17) Jag gillar Cuddy men det här var inget av de bättre avsnitten. Ofta subtilt som en stekpanna i huvudet. Och måhända är Lucinda-låten bättre i helhet (och säkert om man hört den förut), men spontant av det som hördes i avsnittet tyckte jag den sög.

Dessutom börjar House kännas lite väl emo nu när han förutom alla saker han verkligen har rätten att vara deppig och arg över dessutom i onödan förstör de saker som faktiskt går hans väg. Gratis semester FFS! Jävla depphuvve. Dags för honom att börja lyssna på Broder Daniel närsomhelst.

Wilson kändes verkligen som en cameo i det här avsnittet. Vad tog det, en halvtimme innan han dök upp? Jag typ ryckte till och kom på att "Just jäklar, det kändes väl som att det var någon saknades!".

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Ankh » tis apr 10, 2007 20:42

115

YAIX!!! Den där Voglergubben har sagt att House måste tjäna pengar o nu måpste han sparka en! Hjäääääälp! Tur att inte wilson sitter i skiten.

Men jag kan faan inte välja vem av de tre jag röstar bort. Vågar knappt se nästa avsnitt. =(
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Tinwiel » tis apr 10, 2007 20:49

2x24
Michelle Clunie! Mel från Queer as folk, gud vad olik sig hon var i det långa håret.

Edit: Nu har jag sett resten av avsnittet.

Oj oj oj! Härligt att få se ett House-avsnitt som inte följer mallen. Jag tyckte att det var bra, även om jag ställer mig lite tveksam till att det faktiskt inte blev som det blev i hallucinationerna, DET hade varit intressant. Men jaja, jag vill ändå att 301 ska snabba sig hem till min hårddisk, så att jag får veta hur det gick.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film