noike skrev:Ai skrev:Ärligt blir jag lite lessen varje gång nån nobbar serien pga - vad jag misstänker - gay-temat. Det är ett relationsdrama i första hand.
Det finns ju de där underliga människorna som fått för sig att de bara måste kunna relatera fullt ut med en huvudkaraktär. Det räcker inte med att de ska vara intressanta och välskrivna. Dessa människor förlorar en massa bra saker -- tv-serier, film och böcker.
Kände ungefär som Garim verkar göra om QaF, och gör det även efter att ha sett 4-5 avsnitt. Om tekoppen alltså.
Relatera fullt ut tycker jag inte alls är nödvändigt, men det måste (för mig) finnas något mer i seriens handling/miljö/koncept som intresserar mig, utöver välskrivna karaktärer. "Relationsdrama" i sig räcker inte för att för att det ska bli en serie som jag kan engagera mig i. Åtminstone har jag ännu inte stött på någon.
Och att döma av en viss Bronze-tråd så finns där något i QaF utöver relationer och intelligent dialog som har en dragningskraft på er som hyllar serien mest här.

Så visst spelar gay-temat en roll i att det inte är min kopp te, men inte mer än t.ex när jag har nobbat ER för att sjukhusmiljön inte direkt intresserar mig, eller för att jag haft svårt för den så hyllade Boston Legal för att jag tycker advokatmiljön, numera, känns trist.
Så till, inte topic men det som Garim började fråga om, så visst kolla upp QaF om du vill men känns Shield mer intressant för dig välj absolut den först.