The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » fre feb 16, 2007 13:02

Illyria skrev:
AKS skrev:Promon: Var *inte* bara en promo. Det är från avsnittet.

Nu tänker jag inte spoilra andra med en stor smiley, men yes! Följt av en stor smiley! Hoppas jag ivarjefall, för du låter inte så entusiastisk.

Well, jag hade en skratt-smiley först, men tog bort den av samma anledning som du inte har med en heller. Vad jag sedan tycker får du veta då du sett avsnittet... *undviker en smiley igen*
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre feb 16, 2007 13:14

Promon: I'm psyched beyond words (eller smilies)!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » fre feb 16, 2007 15:00

å andra sidan ser det ut som att era spoilers är för promon, inte avsnittet, så jag läste ändå :) men det gör inget. känns inte som en gigantisk spoiler.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav RalfiParpa » fre feb 16, 2007 17:22

Det här avsnittet var bra men kändes knappast som "The Joss Whedon episode." Ja, vilket Joss Whedon också nämnde i den där intervjun någon postade. Allvarligt talat tror jag att skådespelarna är så suveränt samspelta och säkra i sina roller att de knappt behöver någon regi. Men det var kul att Joss Whedon regisserade, förstås.

Angående själva avsnittet: det var bra.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav AKS » fre feb 16, 2007 17:41

RalfiParpa skrev:Allvarligt talat tror jag att skådespelarna är så suveränt samspelta och säkra i sina roller att de knappt behöver någon regi.

Helt klart i denna sortens serie, som jag skrev: manus är nog viktigare i detta fall.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » fre feb 16, 2007 18:59

Bra avsnitt, men inte fantastiskt. Som sagt så märktes det ju självklart inte att det var Joss avsnitt, förutom "the total coincidence" som joss pratat om :D

(spoiler 3x17) Jag tycker som vanligt att avsnitten är lite för korta. Jag vill ha mer!
Stackars Pam när Oscar och hans pojkvän stod och pratade om hennes konst, och att "honesty and courage" inte är hennes starka punkter, pekar ju ut hennes utveckling med Roy snyggt. Och Michael och Pam på slutet var riktigt fint! Synd att Jim inte var där, men det blev finare med Michael ändå.
Jag hade gärna sett mycket mer vampyr-grejer med Dwight, det kändes som att allt var med i promon nästan, synd för det var en grymt kul grej. Själva fladdermusen var ju inte så skoj, den hade de kunnat släppt ut med en gång och koncentrerat sig på det andra.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav RalfiParpa » fre feb 16, 2007 21:33

gaspode skrev: (spoiler 3x17) Stackars Pam när Oscar och hans pojkvän stod och pratade om hennes konst,

Jag tycker det var fantastiskt att Michael genuint uppskattade Pams "konst." En sån där obetydlig men livsviktig detalj som gör the Office så stort.
"People will never go out of business", indeed.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav AKS » lör feb 17, 2007 9:32

Säsongsfinalen av S3 tycks bli 60 minuter långt (minus reklam antar jag) så yay för det! Det är 40 min effektiv tid och det är en tid som passar The Office bra. (Egentligen tycker jag att den bästa tiden är supersized då den effektiva tiden blir ca 30 minuter.)

Det är också 25 avsnitt i säsongen, enligt produktionen, inte enligt mig. De räknar nämligen julavsnittet och säsongsavslutningen som två avsnitt. Vad är det för idé? I slutändan betyder det ju ändå 22 tillfällen för serien (eller räknar jag fel?) och en helt vanlig säsong mao. Nåväl, rent minutmässigt så har vi väl fått motsvarigheten till 25 avsnitt i slutändan. Lite mer iom att ett eller två avsnitt varit supersized. Det känns dock som att vi hastigt börjar närma oss slutet...

http://www.officetally.com/one-hour-season-3-finale

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » fre mar 09, 2007 22:46

NBC will offer up a pair of "Office" reruns on Thursday, March 15 that will incorporate previously unaired material. The episodes "Traveling Salesmen" and "The Return," which first aired in January, will be re-edited to include deleted scenes that have not been seen either on TV or in the deleted scenes NBC posts on the show's official site, a network rep says.

http://www.zap2it.com/tv/news/zap-theof ... -headlines

Yay till nya scener (längre avsnitt?), men inte så kul att behöva hålla reda på repriser och hoppas att de går att få tag i som torrents.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre mar 09, 2007 22:50

Om de inte cappas som nya avsnitt blir jag extremt besviken! Hoppas verkligen det.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » ons mar 14, 2007 1:49

hoppas hårt på det här, för det är inte okej att det är en månad kvar till nästa avsnitt nu.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » ons mar 14, 2007 2:12

En hel månad till kommer inte fungera, tur jag har en dvd-box som backup.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » fre mar 16, 2007 14:46

The Office - S03E13-S03E14 with new content (HDTV.SoS)

dök just upp på bitmetv!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » fre mar 16, 2007 16:23

YAAAAY! Tack för tipset!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » fre mar 16, 2007 16:25

Klas med nedladdningen för en minut sen. :eek:

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör mar 17, 2007 14:37

3.14 (ny scen): Äntligen har jag fått se den omtalade Andy-scenen då han återigen upprepar detta med "personality mirroring" etc. Hur kul som helst då han sen använder det direkt, och hur lätt som helst, på tjejen på "managementträningen". :D Ed Helms rockade den scenen. Konstigt att de inte hade med scenen i originalet dock eftersom den förklarar varför vi inte sett Andy igen och heller inte hört att han blivit avskedad.

Det var faktiskt den enda scen jag kände var ny. Nån som såg nån annan ny scen? Måste ju ha varit minst två-tre stycken.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » ons mar 21, 2007 21:39

nu har jag sett det förlängda, och det kändes som att det mest var små-ögonblick som var utökade eller till-lagda. svårt att sära på vad som är nytt och vad jag bara inte kommer ihåg också.
I vilket fall var det kul att återse Office nu i avsnittstorkan.

Nu tror jag att jag skall gå igenom de här:
http://testoesorotica.blogspot.com/2007 ... cenes.html
:)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » ons mar 21, 2007 21:47

De bortklippta scenerna är minst lika bra som det som kom med i avsnitten!! Det är verkligen valuta för pengarna att köpa DVD-boxarna. Ser verkligen fram emot då S3 släpps. Har bara sett ca 5 bortklippta scener på nbc.com så det blir en guldgruva nån gång i augusti/september.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön apr 01, 2007 22:43

okej, äntligen dags för nytt The Office-avsnitt på torsdag/fredag. Det var på tiden...

Från TWoP:

There are six new episodes remaining. Included in that six will be two supersized episodes and an hour long finale.

Det är väl en mer supersized än vi visste om tidigare? Yay, i vilket fall. Yay indeed!!
Senast redigerad av AKS sön apr 01, 2007 22:45, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » sön apr 01, 2007 22:43

äntligen! *lite giddy*
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » fre apr 06, 2007 13:48

3.19: Så, SÅ bra!!

okej, jag har feber så detta kanske beror på det, men jag tycker nog detta var ett av de tre-fem bästa avsnitten denna säsong. Jag tyckte att det var laugh-out-loud funny.

Darryl är så jäkla bra då han är med!! :D

Har egentligen inte så mycket mer att säga... Kommer vi inte att få se Roy mer nu? :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön apr 22, 2007 16:10

Promo för det kommande avsnittet, hilarious minst sagt. Jim låtsas vara Dwight! :D

http://www.youtube.com/watch?v=auEceiMGGk4
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön apr 22, 2007 20:30

:D Ett av de bästa promoklippen hittills!!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » mån apr 23, 2007 23:14

Första säsongen av The office US är sedd och 201. Det är väldigt roligt. :D Roligast hittills var när:

Spoiler t.o.m 201
Jim och Pam hittade på sjukdomar för att jävlas med Dwight. Sen är Pam och Jim så himla gulliga. Speciellt Jim lyckas se sådär "jag är jättekär i henne men jag försöker dölja det" ut. Pam också men inte riktigt lika mycket som Jim. Aaaaaaaaw. Dwight är helt sjuk i huvudet, det är roligt. Jag har inte sett den brittiska the Office, men jag gillar den amerikanska, hittills. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » mån apr 23, 2007 23:25

Och det blir bara ännu bättre efter det!

Tror jag ska ta en paus i mitt Project Runway-tittande snart och se om de två senaste TOUS för efter den promon fick jag stor abstinens.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis apr 24, 2007 18:16

Fram till 211
Dwights grejer i the vending machine! Haha, så elakt. Inte lika roligt som bordet inne på toaletten men nästan. Roligast är Dwights reaktion. Först vrede och sen acceptans. "men får jag pengar då så att jag får ut min plånbok" och när han svarade i telefonen inne på toan. Funnney!

Jims julklapp i förra avsnittet var så himla supergullig. Hur länge ska man behöva vänta på hångel? Va! Va! och då räknas inte det med Michael och Jan/chefen... Om inte Pam vill ha Jim så kan jag ta honom. Han är söt!

Edit: "Dwight, vill du styra fartyget?" *dör*

Edit 2:Scenen mellan Jim och Pam ute på däck. Vilken kemi. Jag blir lite rörd. Fint, jättefint.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tis apr 24, 2007 21:50

Mr Poop! Dwight äger. :D

shit... jag har nästan sett hela säsong 2 idag..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » tis apr 24, 2007 21:55

Tinwiel: Välkommen till oss som älskar TOUS!!! Det är så himla kul att det blir fler och fler av oss. För lite över ett år sen kändes det halvt om halvt ensamt måste jag få säga...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis apr 24, 2007 22:06

För ett år sedan visste jag knappt vad The Office var. Crazy!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis apr 24, 2007 22:08

Tack AKS! Jag tycker väldigt mycket om serien hittills ja. :) Som jag diskuterade med gaspode tidigare, Michael kan vara lite tröttsam ibland men Dwight äger nästan alltid och Pam och Jim är helt underbara. Bäst är det när dom två jävlas med Dwight. Det fina är att det är inte bara roligt utan man bryr sig ju om dom, inte bara Pam och Jim, utan även Michael ibland. Han är ju så tragisk... och menar ofta väl, fastän det blir fel. Så ja, jag skrattar högt minst en gång per avsnitt och jag har fastnat och tycker om flera av karaktärerna. Precis som det ska vara. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film