Flisa skrev:det här snackar skaparna om i nåt extra material som jag sett. Har för mig att de sa att när de gjorde the master så ville de göra en mer utvecklad vampyr, och tanken var att vampyrer efter mycket lång tid förändrades. de skissade också upp olika sorters utvecklingsfaser men hittils så är det bara the master som visats..
Mr. Angelus skrev:Flisa skrev:det här snackar skaparna om i nåt extra material som jag sett. Har för mig att de sa att när de gjorde the master så ville de göra en mer utvecklad vampyr, och tanken var att vampyrer efter mycket lång tid förändrades. de skissade också upp olika sorters utvecklingsfaser men hittils så är det bara the master som visats..
Intressant..
Flisa skrev:Mr. Angelus skrev:Flisa skrev:det här snackar skaparna om i nåt extra material som jag sett. Har för mig att de sa att när de gjorde the master så ville de göra en mer utvecklad vampyr, och tanken var att vampyrer efter mycket lång tid förändrades. de skissade också upp olika sorters utvecklingsfaser men hittils så är det bara the master som visats..
Intressant..
Japp. Kollade på det härom dagen bara. A Buffy Bestiary hette den, har den på dc om det är nån som är intresserad.
Mr. Angelus skrev:Flisa skrev:Japp. Kollade på det härom dagen bara. A Buffy Bestiary hette den, har den på dc om det är nån som är intresserad.
Jag är intresserad, måste bara ladda ner lite Angel från Noggster först.
Flisa skrev:Mr. Angelus skrev:Flisa skrev:Japp. Kollade på det härom dagen bara. A Buffy Bestiary hette den, har den på dc om det är nån som är intresserad.
Jag är intresserad, måste bara ladda ner lite Angel från Noggster först.
är en ganska lång grejj om massa monster och grejjer från säsong 2..
VelocityBoy skrev:Lipton skrev:Om man inte tittar på En vampyrs bekännelse då för där är de ju män med män.
Jo men det är fortfarande en sensuell handling det är bara det att Ann Rice är lite mer liberal än de flesta vampyrförfattare![]()
Appropå Ann Rice så var hon nyligen inne på amazon.com och försvarade sig mot läsares kritik vilket slutade med ett flame war och tillslut gick amazon in och tog bort hennes inlägg och de flesta svaren... inte så proffsigt av henne kan man tycka
KainReaver skrev:Jo men det är fortfarande en sensuell handling det är bara det att Ann Rice är lite mer liberal än de flesta vampyrförfattare :)
noike skrev:KainReaver skrev:Jo men det är fortfarande en sensuell handling det är bara det att Ann Rice är lite mer liberal än de flesta vampyrförfattare![]()
Nejdå. Poppy Brite är mycket mer liberal. Och Anne Rice är ingen författare, hon skriver bara böcker som säljer i drivor. (Författare = någon som kan skriva bra.)
The Fucking Easterbunny skrev:så här tre år senare kan jag konstatera att Noike är en idiot.
noike skrev:The Fucking Easterbunny skrev:så här tre år senare kan jag konstatera att Noike är en idiot.
Du ja! Anne Rice är vampyrböckernas Dan Brown. Ingen av dem kan skriva bra om de så hade en bomb i skrivmaskinerna med kvalitetkontroll.
The Fucking Easterbunny skrev:att jämföra Anne Rice med Dan Brown är som att jämföra... Guy Clark med Markoolio!
noike skrev:The Fucking Easterbunny skrev:att jämföra Anne Rice med Dan Brown är som att jämföra... Guy Clark med Markoolio!
Nej, Markoolio och Dr Bombay. Guy Clark är ju bra för tusan.
Rombat skrev:Ska vara White Wolf's vampyrer, så täcker man in alla sorterna.
Förresten Bunny: I nån Stephen King novell så pissar väl en vampyr blod.Eller, inte för att det spoilar. Men hey.
Nä, det är en novell med nån journalist på en flygplats. Typ The Nightflier eller nåt. Tror den finns som film med.The Fucking Easterbunny skrev:Rombat skrev:Ska vara White Wolf's vampyrer, så täcker man in alla sorterna.
Förresten Bunny: I nån Stephen King novell så pissar väl en vampyr blod.Eller, inte för att det spoilar. Men hey.
hmmm... minns inte de, kan va salems lot kanske, de va länge sen jag läste den
The Fucking Easterbunny skrev:Själv undrar jag om vampyrer bajsar å kissar å sånt, och vad som händer om dom (anne rice's versioner alltså, som dricker ur tomma glas osv för att lura människorna) äter å dricker "människoföda"
As any vamp who drains a slayer gains her power.
Då har Spike fått krafter i från 2st, alltså måste det ju vara ganska omöjligt för Buffy att vinna över honom. En vampyr är ju väldigt stark i sig + 2 slayerkrafter.
JillValentine skrev:Men enn ting jag undrar på är: Värför gör dom inte om en slayer till vampyr?Tänk dig supervampen liksom! Överjordisk styrka mötar överjordisk styrka. Hallå! Det är jo genialt. Eller?
- What's your take on that?
To make you a vampire they have to suck your blood. And then you have to suck their blood. It's like a whole big sucking thing. Mostly they're just gonna kill you.
JillValentine skrev:Aa. True. Men Spike har jo dödat två slayere. Varför inte i den minsta forsöka tvinga dom. Särskilt han som har en Slayer fetsijh:P
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare