Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Zaxx » sön feb 04, 2007 22:58

Är det någon som vet om det blir någon S7?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Garim » sön feb 04, 2007 23:33

Zaxx skrev:Är det någon som vet om det blir någon S7?

Troligen, enligt http://www.kryptonsite.com. Dock bör Zaxx hålla sig därifrån eftersom han är extra spoilerkänslig...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Zaxx » sön feb 04, 2007 23:35

Jag skall inte gå in där... ville bara veta, jag ligger ju ca 5 avsnitt bakom er också :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Rombat » mån feb 05, 2007 1:31

6.13

Gillade detta. Öppningsscenerna fick mig först att rygga tillbaka och hålla fram fingrarna som ett kors. Jag hatar den typen av avsnitt. Men dom fixade det riktigt snyggt. Skitbra faktiskt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav LWes » mån feb 05, 2007 16:55

6x13: Laaaaaaaaaaaaaaaame. Gillade verkligen inte det fåniga avsnittet :x :x :x
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Zaxx » tis feb 06, 2007 0:35

6x09
Faktiskt grymt bra. Jag som trodde det skulle fortsätta med tröööök saker. Jag vill ha händelser i Arcen.. som verkar komma igång. Dock inte så mkt i detta avsnittet, men det funkar ändå. Ganska coolt med en "human-worm" sak...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav sp1keout » tis feb 06, 2007 0:50

Zaxx skrev:6x09

Du och jag har sett lika långt. Pupupupupupu!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » fre feb 16, 2007 20:42

(spoiler 611) Come on boys, lets go save the world.

Best. Smallville. Ever. :lovebunny: och jag som trodde att jag var en Marvel-typ.
Senast redigerad av sp1keout fre feb 16, 2007 20:42, redigerad totalt 1 gång.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » fre feb 16, 2007 20:42

(spoiler 611) Come on boys, lets go save the world.

Best. Smallville. Ever. :lovebunny: och jag som trodde att jag var en Marvel-typ.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Garim » lör feb 17, 2007 2:39

6x15 Riktigt bra... Kul att Smallville håller stilen.
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav sp1keout » lör feb 17, 2007 5:05

(spoiler 612) Skulle detta föreställa en Restless-rip off eller vad menar ni? (Jag är lite rostig på min Buffy-trivia) Manhunter from Mars! Vad cool han är!!!
(spoiler 613) Slutet av detta avsnitt gick inte av för hackor. Lana knows? Revolutionerande är ordet.
(spoiler 614) Lite Clark & Lana-romans (mer sånt) det var på tiden!

Då var jag äntligen ikapp då... nästan ;)

Det som fattas nu är mer Justice League (såklart), en ondare Lex (som han själv beskrev sig ifall han skulle förlora Lana) och mer Lionel! (jag gillar honom!)

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » lör feb 17, 2007 13:44

sp1keout skrev: (spoiler 612) Skulle detta föreställa en Restless-rip off eller vad menar ni? (Jag är lite rostig på min Buffy-trivia) Manhunter from Mars! Vad cool han är!!!

Jag syftade mer på en "Normal Again" rip-off.

Kul att du är ikapp!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » lör feb 17, 2007 15:40

Smallville har blivit riktigt grymt på sistone. Bara dom inte gör som dom brukar och släpper ett skitkasst avsnitt nu.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav sp1keout » lör feb 17, 2007 21:30

HeY skrev:"Normal Again"

När är det avsnittet?

EDIT: Ah, 6x17 Kommer dock inte ihåg vad som hände

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » sön feb 18, 2007 2:40

sp1keout skrev:
HeY skrev:"Normal Again"

När är det avsnittet?

EDIT: Ah, 6x17 Kommer dock inte ihåg vad som hände

Trailer för BtVS 6x17 "Normal Again". För att uppfriska ditt minne ( ;) ): http://www.buffyworld.com/buffy/season6 ... ffy117.mpe
Senast redigerad av HeY lör maj 12, 2007 0:36, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » sön feb 18, 2007 13:14

HeY: Thanks for refreshing my memory. Ja, de kändes väldigt väldigt lika i upplägget, hahaha! Men trots att jag läste att ni skrivit rip-off tidigare så tänkte jag inte så mycket på det när jag såg avsnittet senare.

Smallville är väldigt, väldigt bra just nu!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Tam » fre mar 16, 2007 23:53

Bild
Skägg så kul.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Mudbath » lör mar 17, 2007 17:07

Spoiler S06E16:Nå vad tycktes om detta avsnitt? Nu tycker man ju onekligen lite mer om Lana, dock var hon lite väl lätövertalad av Lionel när det gällde att gå igenom bröllopet. Hur som helst ska det bli kul att se fortsättningen. Vad är det för fel på Lana alternativt babyn??
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion

Inläggav LWes » lör mar 17, 2007 17:35

6x16 var ett jättekonstigt avsnitt. Jag förstod inte varför man fick se saker flera gånger och det var för övrigt tråkigt.

Fan, den där bilden på Tom Welling med skägg var härlig. Va enorm han ser ut! och det vilda håret också. Efter att ha sett den bilden gillar jag honom! Det är bara Clark som är en riktig tråk-karaktär. Tom skulle nog passa som någon rolig typ.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Garim » lör mar 17, 2007 17:43

Jag tyckte 6x16 var riktigt bra. Åtminstone andra halvan...

Skitbra att Lana äntligen upptäckt Clarks krafter. Man var dock tvungen att var på alerten, och kolla tidsmässigt när olika saker hände... Det visades ju inte i kronologisk ordning.

Jag älskar också att the Magnificent Bastard är tillbaka :twisted: Och, jag trodde faktiskt inte att bröllopet skulle genomföras, men det gjorde det. Jag tror dock inte att hålla så länge. Jag gissar att Lex på något sätt kommer på att Lana blev "tvingad" att gifta sig. Det kommer inte Lex att gilla, och då får vi mer fight mellan far och son - och det borde kunna bli bra.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav AKS » lör mar 17, 2007 18:48

Senaste avsnittet var skit.

Tack Omar på TWoP (recapper för Smallville) för detta: "So after six seasons of this roundabout crap, we're back where we started, with Clark pining and Lana off with some jerkwad." Precis vad jag tänkte efter avsnittet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Garim » lör mar 17, 2007 20:53

AKS skrev:Senaste avsnittet var skit.

Tänk vad olika man kan tycka :)
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Rombat » sön mar 18, 2007 1:05

Håller med AKS fullt ut. Trrrrrrååååk!

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav eynosh » sön mar 18, 2007 1:12

Efter 5 minuter tänkte jag faktiskt på hur mkt AKS skulle komma och såga det här avsnittet. Jag håller med, det var segt och tråkigt men
6x16
Det var ju ändå bra att Lana fick reda på Clarks krafter, även om det var jäkligt omständigt sättet dom gjorde det på. Händer väl annars inte speciellt mycket mer under dom 43 minuter man fick lida igenom det här avsnittet. Clark världens toffel som vanligt (tyvärr). Jag vill se mer av Lois, mer av Justice League, mer av Clark som stålmannen (när ska han ta sig i kragen och lära sig kontrollera sitt flygande?). Detta kommer bli mer och mer som OTH istället för en superhjälteserie som det egentligen ska vara. Inget ont om OTH, jag älskar det. Men detta ska vara Smallville..

Det var ett litet "men"....
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » sön mar 18, 2007 14:14

eynosh: Ja, det var ett typiskt "AKS kommer att såga"-avsnitt. :)

En medlem på TWoP har räknat ut screentime för fem av huvudkaraktärerna denna säsong:

Season to Date (number of eps)

Clark : 286m, 55s (16)
Lex : 153m, 1s (16)
Lana : 186m, 40s (15)
Chloe : 159m, 40s (16)
Lois : 86m, 9s (9)

Lana har varit med i ett avsnitt mindre men har mer sammanlagd tid än Chloe och Lex?! Uäck! Sluta tillbe Lana, jävla manusförfattare! ;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » sön mar 18, 2007 16:54

Håller på att se ikapp Smallville igen och slötittade igenom avsnitten6x10- 6x13. Herrejävlar vilket avsnitt 6x13 var! Inte en död sekund, jag tyckte att det var jättebra, och det är inte ofta Smallville får det omdömet av mig.

Jag älskar röd-kryptonit-Clark, hej då mes-Clark! :D Bra att han äntligen fick lite skit ur sig. Han borde utsättas för röd kryptonit oftare. Lois som kärlekskrank var jätteroligt och scenerna mellan henne och Clark var heeeta. I like where this is going, äntligen börjar det bli nåt mellan dom. Tråk-Lana ska inte gifta sig med Lex men hon ska inte bli tillsammans med Clark heller, inte långsiktigt i alla fall. Och Lana är hemligheten på spåren! Äntligen, det skulle vara skönt att få det ur vägen. Tråkigt med Chloe och Jimmy, mycket drama i det här avsnittet, me likey. :)

Förresten, avsnitt 6x12: Vadå sno idéer från en viss annan tv-serie som vi alla känner till.. :rolleyes:

Nu ska jag fortsätta med nästa avsnitt!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » sön mar 18, 2007 17:55

Ska jag ta och kommentera 6x16 också då:

Till en början så hade jag inte förväntat mig någonting från detta avsnittet, hade till och med tänkt att det var ett avsnitt jag nästan kan hoppa över då promon var helt ointressant och "Clana" är long-dead för mig. Det är ganska otroligt faktiskt, allt jag väntade på i början av serien var att Clark ska berätta om sin hemlighet för Lana och nu när hon väl får reda på det så intresserade det mig nästan ingenting.

Jag tycker det är extremt intressant hur olika serier behandlar vissa saker, då i t.ex BtVS så hade jag blivigt lika glad över att få ett Bangel-moment när som helst i serien utan att det skulle kännas uttjatat eller överflödigt, men i Smallville blir jag nästan arg över att de aldrig kan lämna deras high-school-crushes och gå vidare.

Men sedan så bestämer jag mig ändå över att se detta avsnittet (för att gå tillbaka on-topic) och blir riktigt överaskad; positivt överaskad! Jag tyckte detta avsnittet höll riktigt hög standard jämfört med hur [bedrövligt] Smallville kan vara ibland. Det var ju inte så att mina gamla Clana känslor återuppbringades men jag tror att jag faktiskt kunde känna ett litet minne av hur det brukade vara (ett riktigt litet). Jag tycker att framför allt den gamla halvan var riktigt bra för att vara Clana fokucerad och framför allt Kristin Kreuk visade prov på att hon faktiskt kan vara en duktig skådespelerska om hon får rätt sak att jobba med. Tycker hon har visat det ett antal gånger denna säsongen och jag gillar är jag faktiskt står ut med Lana i år.

När bröllopet väl inträffade tyckte jag att scenen kändes väldigt intensivt och kanske är det bara jag, men jag tycker att den klassiska bröllopsmusiken kan vara riktigt bra för att göra starka dramatiska scener; speciellt slutet av låten då kameran går över till Clark så känndes allt så ... hopplöst.

Det som jag nog hade mest problem med i avsnittet var Lex. Jag tycker han kändes överdramatisk, speciellt i scenen då han dödar läkaren. Musiken som [jag antar] skulle ge en väldigt hemskt effekt funkade inte för mig, den gjorde mer att jag höjde ögonbrynen och började tänka på om jag skulle sätta på ett avsnitt av GG istället. Okej, så dålig kanske den inte var men jag tyckte verkligen det gick lite för långt. Ett annat val av musik i den scenen hade gett en mycket bättre effekt beroende på det hemska Lex gjorde.

Sedan måste jag väl nämna Lionel också. Jag hade hoppats på att han faktiskt skulle vara god och på Clarks sida. Det känns som om det hade blivigt bättre om Lionel blev en fadersfigur för Clark då Lex har fått Lana. Då hade båda haft något att slänga upp i varandras ansikte. Jag menar, en sån här scen had jag inte haft något emot:
Lex: How does it feel like seing the love of your life in the arms of your enemy?
Clark: You tell me, how does it feel like seing your father looking at me as more of a son than he ever did with you?

Okej, jag kanske inte borde bli manusförfattare men något liknande skulle kanske varit kul, vad vet jag? Men en ond Lionel är alltid kul att se, han har alltid varit en favorit hos mig.

Sist men inte minst, det konstigaste av allt för mig! Var är Lois? Borde inte hon gå på sin väns bröllop, för det senaste jag kommer ihåg så var väl Lana och Lois vänner eller har jag helt fel?

Jag som hade tänkt att skriva något kort om avsnittet, aja hoppas jag sade något smart iaf ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » sön mar 18, 2007 18:15

6x14
Hela den här Lex-Lana- Clark-grejen börjar bli så tröttsam. I trust you, bla bla, i love you, bla bla, uuuurk. Förra avsnittet med Lois och röd-kryptonit-Clark var såå mycket roligare..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » sön mar 18, 2007 19:09

6x15
Chloe som meteor freak. Intressant.. hennes scen med Clark där på slutet var fin. Jag gillar Chloe.

Jag vill vrida huvudet av Lex. Säger han en enda "gullig" sak till Lana så blir jag tokig. Det är sjukt irriterande. That routine is getting old..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » sön mar 18, 2007 21:07

6x16
Men skit också. Hur tråkiga jag än tycker att Clark och Lana är så kändes det lite i hjärttrakten när hon tvingades gifta sig med Lex och scenen mellan Lana och Clark där i slutet. Hmf.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film