Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » tor feb 08, 2007 1:58

ibland får forumet tokfnatt och tror att det behövs en sida till i tråden trots att det inte finns några poster att ha på den sidan.. det är lite mystiskt..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav carre » tor feb 08, 2007 2:00

varför gör du så, det var meningen att du också skulle skylla på jens. vi skulle ju sluta vara på dig och gå på honom istället, det var planen!!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav gaspode » tor feb 08, 2007 2:02

ey skrev:varför gör du så, det var meningen att du också skulle skylla på jens. vi skulle ju sluta vara på dig och gå på honom istället, det var planen!!

äh, ingen tror på att jens kan påverka nåt längre ändå.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav carre » tor feb 08, 2007 2:03

OH BURN!!!

heja martin!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Glorificus » tor feb 08, 2007 3:36

1x14
:x

Christopher Eccleston, whoa, snacka om att komma in och överklassa hela serien. Och hela den känslan han för med sig av oförutsägbarhet gillar jag.

Jag förstår inte vad poängen var med att radera Zachs minne, om de bara skulle föra honom direkt tillbaka till status quo med Claire igen. Det är såna saker som gör att jag irriterar mig nåt så ofantligt på serien. Superbra potential, men de sjabblar till det alltför ofta.

Och måste alla onda vara så överdrivet onda? Sylars miner och prat med hunden, osv. Jag blir galen.

Men jag gillar som sagt osynlige mannen. Och allt med Peter och Nathan. Ska bli kul att se Claire och Peter som familj nu, man undrade ju lite över deras scener tillsammans tidigare, vad tanken bakom det var egentligen.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav gaspode » tor feb 08, 2007 3:43

Glory: hmm, visst måste man undra lite över Zach-grejen. Å andra sidan gav det oss åtminstone några bra scener när Claire verkligen blev helt ensam, samt att hon fick övertyga Zach om att vara hennes vän igen.
Vilken potential syftar du på när det gäller just Zach's minnesförlust, eller menade du bara allmänt? För jag tyckte nog att det var en halvtaskig idé från början och såg inget kul som kunde komma ur det.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Glorificus » tor feb 08, 2007 4:12

gaspode skrev:Glory: Vilken potential syftar du på när det gäller just Zach's minnesförlust, eller menade du bara allmänt? För jag tyckte nog att det var en halvtaskig idé från början och såg inget kul som kunde komma ur det.

Jag tänkte mer allmänt. Tror jag försökte väga upp min ständiga kritik lite med ordet "superbra". ;) (Som, okej, följt av ordet "potential" får en annan betydelse, men ändå...) Vill inte vara en sån som fortsätter se en serie och bara klagar hela tiden, men Heroes gör konstiga saker med mig.

(spoiler 1x14) Angående Zach-grejen så får jag känslan av att de inte planerade i förväg vad det skulle leda till. Och så föll det platt. Samma med t.ex. Sylar... den storyn byggde de upp hur mycket som helst, men när han väl var infångad verkade de inte riktigt veta vad de skulle göra av honom. Så nu är han fri igen. Jaha. Bra plan där. :P
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Zapp » tor feb 08, 2007 4:47

Glorificus skrev:Jag förstår inte vad poängen var med att radera Zachs minne, om de bara skulle föra honom direkt tillbaka till status quo med Claire igen. Det är såna saker som gör att jag irriterar mig nåt så ofantligt på serien. Superbra potential, men de sjabblar till det alltför ofta.

Fast vad var alternativet? Kommer inte ihåg om snubben med glasögonen hade koll på att Zach visste om Claires krafter, men jag antar det. Och i så fall hade det väl sett väldigt udda ut om han ignorerade det. Men jag håller med om potentialen och bortsjabblandet. Tycker det är klasskillnad på Claires delar jämfört med resten, så här långt.
Användarvisningsbild
Zapp
Minion

Inläggav RalfiParpa » tor feb 08, 2007 5:48

Glorificus: Jag håller inte med.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Glorificus » tor feb 08, 2007 6:29

RalfiParpa skrev:Glorificus: Jag håller inte med.

Nej, jag vet att jag är i minoritet om att tycka som jag gör här. ;)

Vi var några på träffen i lördags som hade en kort men bra Heroes-diskussion. Och vi kom fram till en jättebra slutsats. Men jag kommer inte ihåg vad det var. Hm...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav RalfiParpa » tor feb 08, 2007 6:48

Glorificus skrev: Och vi kom fram till en jättebra slutsats.

"Heroes är bra skit"?
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Tinwiel » tor feb 08, 2007 12:46

Jag tycker att det mesta funkar bra, speciellt i det senaste avsnittet, och speciellt Claire-bitarna. Lööööv them. Det finns ett undantag.

Sylar. Snacka om överspel från skådisen, han måste ha läst nån sån där dummies-bok om hur man spelar psykopat. Det var irriterande... hade varit bättre om han faktiskt hade haft nån finess. Hmf.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » lör feb 10, 2007 4:26

1x14
Skitbra. Christopher Eccleston, vilken man. Som sagt här förut rockade scenerna mellan hans karaktär och Peter. Jag gillar fortfarande Ali Lartes hoppande mellan Niki och Jessica, och jag godkänner i allra högsta grad även avslöjandet om Claire och Nathan.

lilith skrev:Men det känns helt ologiskt att just han ska ha barn, och fortfarande kontakt med (nåja, inte så mycket kanske, men de lät väldigt förtroliga), eld-kastarkvinnan.

Kontakt? Jag har för mig hennes ordval var någonting i stil med "du kanske inte kommer ihåg mig", vilket inte precis osar av förtrolighet.

Fast även om de umgåtts vore inte Nathan den förste som behandlar två närstående och/eller blodssläktingar helt olika. I det här fallet finns Peter nära honom, dessutom mitt under brinnande valkampanj. Här kan vi hitta förklaringar till hans handlande.

Och det förutsatt att han kände till ungens existens eller hennes krafter. Det sista är jag inte det minsta övertygad om.

Tinwiel skrev:Sylar. Snacka om överspel från skådisen, han måste ha läst nån sån där dummies-bok om hur man spelar psykopat. Det var irriterande... hade varit bättre om han faktiskt hade haft nån finess. Hmf.

Åh, men jag tyckte om det också. Ordentligt underhållande psykopatiskt överspel får vi se alldeles för sällan nuförtiden. Bring on the comic book madness!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav lilith » lör feb 10, 2007 13:47

adolvsson skrev:
lilith skrev:Men det känns helt ologiskt att just han ska ha barn, och fortfarande kontakt med (nåja, inte så mycket kanske, men de lät väldigt förtroliga), eld-kastarkvinnan.

Kontakt? Jag har för mig hennes ordval var någonting i stil med "du kanske inte kommer ihåg mig", vilket inte precis osar av förtrolighet.

Hm, ja hon öppnar faktiskt telefonsamtalet så, det la jag inte märke till. Direkt efter säger hon "we haven't spoken in a long time, but...our daughter just found me. She's alive. We need to talk, Nathan." Utan att vidare presentera sig. Och Nathans ansiktsuttryck var inte direkt chockat eller ens förvånat (inget: vem fan är du?). Jag tolkade samtalet som att de haft ett tight förflutet tillsammans, och reserverade mig med ett "nåja, inte så mycket kanske".
Möjligt att jag läste in lite väl mycket mellan raderna där... ;)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav adolvsson » lör feb 10, 2007 14:00

lilith skrev:Hm, ja hon öppnar faktiskt telefonsamtalet så, det la jag inte märke till. Direkt efter säger hon "we haven't spoken in a long time, but...our daughter just found me. She's alive. We need to talk, Nathan." Utan att vidare presentera sig. Och Nathans ansiktsuttryck var inte direkt chockat eller ens förvånat (inget: vem fan är du?). Jag tolkade samtalet som att de haft ett tight förflutet tillsammans, och reserverade mig med ett "nåja, inte så mycket kanske".
Möjligt att jag läste in lite väl mycket mellan raderna där... ;)

Nej, jag reagerade också på ordvalen, bara det att min tolkning passar mig bättre om jag ska argumentera emot dig :) Fast framför allt tyckte jag, vilket försvann någonstans på vägen mellan hjärna och färdigt, den luddiga fraseringen gör det bäst att vänta tills nästa vecka innan ordentligt bedömning.

Men nog såg väl Nathan såg lite chockad ut? Jag tror att det var väldigt länge sedan dom sågs, att han kände till ungen men av naturliga orsaker inte haft orsak att tänka på henne, och att mammans inledande replik mer var ett sken av hennes egen osäkerhet eftersom hon och Nathan inte pratat på säkert en 15 år. Det är vad jag tror. Tror jag.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav lilith » lör feb 10, 2007 14:31

Ja vi får se adolvsson.
Vad spännande det är! *stora förväntansfulla barnögon på mig*
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav adolvsson » tis feb 13, 2007 20:45

adolvsson skrev: (spoiler 1x14) Det är vad jag tror.

(spoiler 1x15) Just det! 8)

Jag tycker saker också, men inte nu. Sen.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » tis feb 13, 2007 20:55

1.15: Till största delen ett riktigt bra avsnitt med två dåliga saker: Mohinders dödstråkiga VO var tillbaks och Hiro/Ando var så tråkigt att jag inte visste var jag skulle ta vägen.

Annars var det som sagt riktigt bra. Älskar Claire eller vad hon nu heter. Stackars tjej. Tur att hon har en farbror som antagligen kommer att ta sig an henne inom några avsnitt. Synd att inte han var med i kvällens avsnitt bara. Han och Ecclestone i stället för Ando/Hiro hade kunnat göra detta till ett av de allra bsäta Heroes hittills.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tis feb 13, 2007 22:39

1x15 :o :)
Det var så coolt då man förstod att Matt skulle skydda samma man som Jessica skulle döda, och sen hela den biten var fantastisk. Jag är hela tiden rädd att någon ska dö :o , men Sylar lär ju inte döda Mohinder när han kan leda honom till många fler krafter! Jag tycker inte att något i serien är dåligt eller tråkigt. Det minnst bra är dock Niki i speglarna som så fånigt försöker stoppa sin syster.
Jag älskar verkligen Matt och att följa honom och hans läsande av tankar är så bra. Hans kraft måste vara den mest underhållande att se.
Det ska bli spännande nästa avsnitt när Jessica ska döda Nathan. Jag hoppas verkligen att hon misslyckas, men å andra sidan kanske Nathan's roll i serien gjort sitt, med tanke på att han inte verkar intresserad av sin kraft o.s.v. och han känns nog mest expendable av alla huvudkaraktärer. Hur tråkig ni än tycker Mohinder är, är han en viktig del i utvecklandet. Niki/Jessica känns inte heller "färdig", så om någon kommer dö gissar jag på Nathan eller Ando, för han är bara Hiro's medhjälpare, och hans död skulle nog väcka hämnden i Hiro.
Det som är bäst med Heroes, 24, Prison Break och Lost är att man (jag i alla fall) hela tiden känner som om vem som helst (inte riktigt vem som helst, men nästan) kan dö när som helst. Det gör att det blir så spännande!!! JAG ÄLSKAR HEROES!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav gaspode » ons feb 14, 2007 2:18

(spoiler 1x15) Niki var påväg att vara sådär tråkig igen nu, men det var intressanta saker som hände där sen. För hon "fanns" samtidigt som jessica i trapphuset väl? De brukar bara kommunicera genom speglar, eller ett fåtal gånger med "sig själv" men i samma kropp, men nu stod Niki i trappen lite längre upp.
Jessica ser lite "caught off guard" ut också när hon märker det.
Sen hörde ju Matt Niki, och det verkade Jessica också lite överraskad av..

Mohinder är trist, men jag antar att han behövs som sammanknytande länk.
skulle inte sörja om Sylar dödade honom dock..
Jag undrar om inte Ando skall få en kraft snart. :)
Hiro måste få tillbaka sin förmåga så det händer nåt där nu..
Claire är bäst! Så hemskt när Nathan var där, och sen när hon kastade stenen och sen sprang :D Och sen när hon kommer hem och hennes andra mamma inte kommer ihåg henne. scary! och sorgligt. :cry:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav fripp21 » tis feb 20, 2007 10:21

(spoiler 1x15) Börjar inte Heroes bli lite som Lost, S1? Väldigt bra, spännande och intressant i början, för att sedan bli lite svagare under andra halvan? Jag hoppas verkligen att Heroes tar fart igen mot slutet av säsongen. Claire, Matt och Hiro är skoj. Nikki och Nathan är helt ok, Sylis och Mohinder är däremot tämligen tråkiga. Peter och osynliga mannen, hmm, vet inte. Allt är tillräckligt intressant för att titta vidare i alla fall.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas

Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby

Inläggav LWes » tis feb 20, 2007 20:55

OMG, the awesomeness is overwhelming!
(spoiler 1x16) Jag tycker verkligen att varje avsnitt äe rakt igenom bra och spännande och intressanta, och det här avsnittet var absolut det!
Shit alltså, han skjöt Simone! Jag hade inte ens tänkt att hon kunde vara den som skulle dö, men det är mycket bättre än alla andra alternativ (förutom Niki)
Jag hoppas verkligen att Ando inte åker hem till Japan, det vore tråkigt!
och YAY för Stan Lee! Synd att han var med så lite, jag trodde att han skulle vara med lite mer åtminnstone.
Helt fantastisk serie, jag förstår inte hur någon kan tycka att någon annan pågående serie är bättre. :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » tis feb 20, 2007 21:14

LWes skrev:OMG, the awesomeness is overwhelming!

Tänk om alla kunde formulera sig som du gör, Lwes. Jag tycker också så där.
1x16 var grymt. Bokstavligt talat alltså.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Ruccola » tis feb 20, 2007 22:53

1x16

Skitbra som vanligt. Hiros kraft uppträdde ju lite annorlunda nu, det verkar som om han kan ändra sakers skeende. När kulan gick tillbaka in i loppet gick väl tiden baklänges antar jag? Och sen plötsligt kom den andra killen och hoppade in i henne, och en massa polisbilar var där?

Inget nikki den här veckan! Kan inte säga att jag saknade det, även om det börjar hetta till där också, nu när hon är ute efter politikern.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav gaspode » ons feb 21, 2007 1:08

(spoiler 1x16) Peter är ju rätt så cool nu när han kan kontrollera sina krafter, och t.o.m. en värdig motståndare till Sylar. Annars var det ett som-vanligt-avsnitt, bra, och små steg framåt. Kul med Stan Lee där. Simone var ju väldigt expendable, så det kändes lite tråkigt att det var hon som dog.. Kul med lite action runt Claire och GÖM nu, hoppas det leder nånvart.
först tänkte jag att det var Ando som uppvisade nån slags kraft när de blev skjutna.. Fast när jag tittar om så såg jag att tiden faktiskt går bakåt, men att pistolen sen dessutom verkar slås ur hennes hand. Hade varit passande med en kraft nu när han skall bli hemskickad annars.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Glorificus » ons feb 21, 2007 2:21

(spoiler 1x16) Måste Hiro vara så överdrivet korkad? Den här Hiro har mer och mer blivit en skådespelare som spelar dum än en karaktär som är charmigt naiv. Jag hoppas han börjar bli mer som Future Hiro snart. Och varför försökte tjejen skjuta dem när de gömde sig i bagageutrymmet? Varför tog hon med sig Ando över huvud taget? Varför ignorerade poliserna Hiro och Ando? Jag blir galen på alla dessa logiska luckor överallt. Och serverade repliker (något sägs bara för att få fram en svarsreplik), även om det var Stan Lee (8))som kom med den mest övertydliga här.

Mohinder och Sylar... zzz... synd att allt gjordes så förutsägbart med mordet på biltanten. Och grejen med musiken från iPoden var totalt ologisk... hon hade den för att lindra bieffekterna av superhörseln? Men Sylar plågas av att höra den musiken trots att han är sådär långt ifrån apparaten? Och hörde inga andra ljud superhögt just då? (Mina frågor är ironiskt menade, ni behöver inte svara på dem. ;)) Och deras återkommande samtal om mördaren Sylar? Så klumpigt on-the-nose allting.

Som vanligt gillade jag Claire-delarna. Bortsett från den pinsamt dåliga scenen då Claire hämtar lillebrodern för att han ska se att mamman är konstig och hon då av en lycklig slump (eller för att det var lägligt för en sensationell effekt) var sig själv igen. Men annars, bra att Claires historia hela tiden går framåt... att hon konfronterat pappan nu. Och det blir kul att se scener med henne och tankeläsarkillen!

På tal om tankeläsaren, vad-han-nu-heter, så börjar jag bli less på scenerna med hans fru. Visserligen är det vardagliga grejer jag delvis saknar i serien, men det vi får i och med deras hemmaliv är bara... urrgh. Läser han inte hennes tankar längre? Borde inte det orsaka fler problem för dem? Förhoppningsvis får hans karaktär en ny riktning nu när han gett sig i lag med radioaktiva killen och melodramatiska elektronikvågor-tjejen.

Simone blev skjuten, jaha... inte som att jag kände något för hennes karaktär ändå... och jag tycker aldrig man känt av någon kemi mellan henne och varken Peter eller Isaac. Så det har inte känts särskilt motiverande att bry sig om något med den storyn heller. Och Peters utbrott när han kom hem till Isaac kändes väldigt okaraktäristiskt för honom... även om det går att ursäkta med både Simone-svartsjuka och att Peter förstått att Isaac hjälpt de som försökte fånga in honom.

Men hur coolt var det inte uppe på taket när Peter stoppade kulorna? Och flög iväg med osynlige mannen? 8) :D Jag hoppas det här inte var det sista vi såg av Chrisopher Eccleston... han har fört med sig mycket välbehövlig fyndighet i levererandet av repliker... något jag också saknat i serien, mer fyndig dialog!

Yäyä, vi får väl se hur det går.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Noam » ons feb 21, 2007 9:48

allmänt fram till 1x15, Själv så väntar jag spänt på en situation när Claires mamma får använda sin firepower in battle! :)
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Rombat » ons feb 21, 2007 10:18

1.16 Excelsior!

The Man! :D

Jag vill ha mer avsnitt som fokuserar på Peter. Han är för mig den som är mest intressant och bäst helt klart och har varit ända från början.
Gillade inte Matt överdrivet innan, men nu jävlars bär det iväg (hoppas jag). Och Clair! Stackars Clair!

Fast jag retar mig på Sylar. Och Mohinder. Killen är typ professor men kan inte räkna ut vem det är som följer med honom. :rolleyes:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tam » tor feb 22, 2007 5:40

adolvsson skrev:Åh, men jag tyckte om det också. Ordentligt underhållande psykopatiskt överspel får vi se alldeles för sällan nuförtiden. Bring on the comic book madness!

Sådär fick adolvsson mig att gilla Sylar. Lite som när han fick mig gilla "Previously on..." tidigare. Jag gillar hur adolvsson ser Heroes, helt enkelt.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav gaspode » tor feb 22, 2007 6:21

testar lite, men nähä, det vill sig ej.
kan ju bli smått irriterande om vi skall behöva posta en extrapost för varje gång det här ämnet sidbryter.. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film