Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sp1keout » fre dec 15, 2006 6:22

noike skrev:Jag hoppas däremot att Heroes vinner Drama-klassen eftersom allt annat där är skräp. Nåja, Big Love var inte dåligt men inget wohoo-vad-bra. Tyvärr kommer väl uruselheterna vinna.

Bästa tv-serie – drama
24
Big Love
Grey's Anatomy
Heroes
Lost

Orka om Lost eller Gays Anatomy tar hem den, då blir jag bara lack... Inte för att jag tycker 24 förtjänar det heller(?) Big Love, inget imponerande. Dåliga kandidater.
De snackade ju om Friday Night Lights var jättebra, varför fick den ingen nominering? Nåväl.

Bästa kvinnliga skådespelare i en tv-serie– drama:
Patricia Arquette – Medium
Edie falci – The Sopranos
Evangeline Lilly – Lost
Ellen Pompeo – Grey's Anatomy
Kyra Sedgwick – The Closer

>_< Vem fan vill man ska vinna, eller är det bara jag som är supernegativ?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav noike » fre dec 15, 2006 14:10

sp1keout skrev:De snackade ju om Friday Night Lights var jättebra, varför fick den ingen nominering? Nåväl.

Massor med bra, ja rent ut sagt överjävligt lysande tv-serier blev utan nomineringar. Det handlar väldigt lite om vad som är bra, utan mest om vad som ger rubriker i tidningarna.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » fre dec 15, 2006 23:40

lilith skrev:
gaspode skrev:Men vadå, om jag vore en av Zachs kompisar och han hängt i två veckor med en supersöt tjej och sen bara slutade igen så hade jag nog fan iaf pratat med honom om det nån gång ibland :)

Håller med! Dåligt genomtänkt plot. Kunde man inte bara ha tagit bort minnena av själva superkraften? Jag kan se problemen med det (varför skulle de annars hänga?), men ändå.
Och stackars Claire förlorade sin bästa kompis. :(
Och nu måste hon låtsas ha glömt allt också, så Zach är väl ute ur bilden?? Hoppas inte.

Men var inte Zach världens outsider; kanske har han inga andra vänner?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav darkstar » ons dec 20, 2006 9:55

Grymt imponerad av denna serie, jag såg genom den under två dagar, satt och kollade i ett streck. Är det klart att det blir en hel säsong, för de uppgifter som jag sett visar att det bara är 15 eller 14 avsnitt, varpå de två sista inte varit listade med airdates.
Serien har ju blivit en stor succé i USA så det verkar konstigt om den skulle vara över efter redan ett par avsnitt, det känns ju som om jag precis upptäckt serien.
darkstar
Demon Fodder

Inläggav LWes » ons dec 20, 2006 11:19

darkstar skrev:Är det klart att det blir en hel säsong, för de uppgifter som jag sett visar att det bara är 15 eller 14 avsnitt, varpå de två sista inte varit listade med airdates.

Full säsong har beställts 8)
Senast redigerad av LWes ons dec 20, 2006 17:33, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » ons dec 20, 2006 11:40

Haha, jag trodde Heroes fått full säsong för länge sen. Vad finns det att fundera över liksom? :)

EDIT: Eller var det inte menat som att berätta en nyhet? Hm...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons dec 20, 2006 17:33

AKS skrev:Haha, jag trodde Heroes fått full säsong för länge sen. Vad finns det att fundera över liksom? :)

EDIT: Eller var det inte menat som att berätta en nyhet? Hm...

Nej, det var ingen nyhet. Om du ser det föregående inlägget så undrade han om det, så jag bara skrev det.
5:e Oktober beställde dom en full säsong på 22 avsnitt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eriked » tor dec 21, 2006 2:44

Har sett 1x01. Jo. Varför inte. Kan bli bra.
Epic tale. lite cheesy men, jag gillar ost.

Clares farsa är glasögonskurken. Det var lite tufft får jag säga. Hon blir nog ond känns det som. Rätt icky med matkvarnen också. Ouch.

Annars är väl favoriten Shared eller vad han heete. Indiern alltså. Eller kanske Jekyl/Hyde-tjejen.

Piloter är svåra. Snyggt var det iallafall.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav eriked » tor dec 21, 2006 15:32

1x02-1x03 också nice!
Känns fortfarande som pilotavsnitt så det kommer nog dröja innan en riktigt verdict på serien. Hittills riktigt bra. Läskig cliffhanger i slutet. Ouch som vanligt med Clare. Hon åker på stryk hela tiden. Antar att det är farsan som har lekt lite nu.

Gillar på det sättet som alla historia dyker upp i varandras. Kan bli bra

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav eriked » lör dec 23, 2006 21:45

-1x07 fortfarande nice
woah! The cool kid är coolare än någonsin. liten kanin kan han få :lovebunny:

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav HeY » lör dec 23, 2006 22:24

eriked skrev:-1x07 fortfarande nice

Efter att ha läst "the cool kid" så trodde ja du menade Claire, men sedan när du skrev blev allt ett frågetecken? Är det Zach som du menar, eller vem :rolleyes:

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eriked » lör dec 23, 2006 22:31

HeY skrev:

Efter att ha läst "the cool kid" så trodde ja du menade Claire, men sedan när du skrev blev allt ett frågetecken? Är det Zach som du menar, eller vem :rolleyes:
nej, nej. Micah. Han är ju så tuff!

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav HeY » lör dec 23, 2006 22:50

eriked skrev:
HeY skrev:

nej, nej. Micah. Han är ju så tuff!

Jasså, jag tänkte inte på Micah men jo han är tuff :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eriked » tis dec 26, 2006 18:39

Sett resten nu (t.o.m. 1x11)

Gillar det mesta! lite mindre 1x10 men den var inte dålig. Än så länge är det riktigt bra. Hoppas det fortsätter vara så. Diggar serietidningskänslan också.

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav LWes » tis jan 23, 2007 14:09

Min torrent laddar hem så saaaakta :(
Är det ingen snabb som har den på DC?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav gaspode » tis jan 23, 2007 14:13

LWes skrev:Min torrent laddar hem så saaaakta :(

jag kan fixa, men då är det 720p-versionen, den är 1.07GB.
har bra uppfart dock så det borde gå hyggligt snabbt för dig att tanka den..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav LWes » tis jan 23, 2007 14:59

gaspode skrev:

Ja tack! Det vore snällt
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav gaspode » tis jan 23, 2007 15:23

LWes skrev:
gaspode skrev:

Ja tack! Det vore snällt

är inne på hubben nu om du fortfarande vill ha
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Garim » tis jan 23, 2007 17:28

1x12: Riktigt bra. Intrigen tätnar. Jag gillar det skarpt.

Detta skulle verkligen kunna vara en X-Men origin saga, och som sådan, lyckas den himla bra. Jag tycker att dom lyckats få en att bli intresserad av alla karaktärer.

Ser fram emot mer!
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav adolvsson » tis jan 23, 2007 22:42

1x12
DOKTORN(före detta)!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tam » tis jan 23, 2007 23:24

Just ja, det kom ju en massa tv-serier idag! Vad roligt!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Garim » tis jan 23, 2007 23:28

adolvsson skrev:1x12
DOKTORN(före detta)!

huh?
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav LWes » ons jan 24, 2007 0:26

Den här serien är så äckligt sjukt bra. Ingen tvekan om att det är bästa på TV!
Jag bara superälskar hur allt kommer samman och utvecklas.
Helt megasuperbt!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tam » ons jan 24, 2007 8:24

DOKTORN(före detta)!

Woho! Visste inte det skulle hända.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » ons jan 24, 2007 13:23

Garim skrev:
DOKTORN(före detta)!

huh?

Christopher Eccleston spelade Doktorn i Dr Whos nystart.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » ons jan 24, 2007 20:05

1x12 - Så. Jäkla. Bra!! Jag älskar denna serien och så långt som spänning går kan Lost slänga sig i väggen!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Garim » ons jan 24, 2007 21:24

noike skrev:
Garim skrev:
DOKTORN(före detta)!

huh?

Christopher Eccleston spelade Doktorn i Dr Whos nystart.

Aha, en serie som jag säkert borde försöka hinna se...
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Djehuti » tor jan 25, 2007 0:39

Har precis avklarat första säsongen av endel andra serier så nu kan jag ta itu med Heroes. Första avsnittet var bra men inte tillräckligt bra för att jag skulle sätta serien på högsta prioritet, men efter tre avsnitt så är jag fast.... Har inte läst några spoilers av dessa avsnitten än, ska göra det strax för att se vad ni har skrivit.

1x01 - 1x03

Förutom "hjältarna" så verkar vi vid det här laget ha tre till karaktärer som jag tror är av stor betydelse. Dels cheerleader-tjejens farsa som definitivt är skum, någon slags topphemlig myndighets-person? Sedan har vi han Sylar som verkar ha alla "hjältarnas" krafter, han har spegelbildstjejens telekinesiska kraft, cheerleadertjejens odödlighet, governören och dennes brorsas flygarkraf et cetera. Har inte lyckats klura ut vad som är grejen med honom än. Och sist så har vi den svarta mystiska killen på baren, vad var det med honom? Jag är inte säker på vad den scenen innebar, men jag antar att han på något sätt var immun mot poliskillens tankeläsarkraft? Är han immun mot allas krafter? Telekenesi, pundarnostradamus profetior, o.s.v? Han skulle kunna vara samma person som Sylar men jag tror inte det. Jag är hopplös på namn. :D Nåja, japanen är påväg mot Vegas och verkar följa serietidningen slaviskt, vet inte riktigt om det är rätt men... Guvernörsbrorsan och hon den där tjejen som var med konstnärsprofeten kysstes i regnet vilket kostnärsprofeten är varse om, det komplicerar endel... hrmm... Vet inte riktigt hur det ligger till med spegelkvinnan men jag gissar att hon har någon slags personlighetsklyvning och i nuläget är det hennes onda (verkar ond i.a.f. det är läskigt med spegelbilder som inte gör exakt som man själv gär) jag som har de telekinesiska krafterna och det är hennes onda jag som ibland, i krissituationer tar över och dödar folk och begraver dem. Frågan är om hon ska kunna övervinna personlighetsklyvningen men samtidigt behålla sina krafter?
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion

Inläggav lilith » tor jan 25, 2007 14:35

1x12: Underbart! Som jag längtat. Och jag är inte besviken. No sireee.
Verkade det inte som Niki blev lite superstark helt utan personligheten Jessica, där i fängelset när hon bröt batongen? Eller så skiftade hon väldigt snabbt från den ena till den andra personligheten.

Så Peter bör alltså hålla sig lååångt borta från mannen i skjulet ute i öknen......Hoppas han träffar på honom i öknen.

Hiro!! Trodde förste de slängt in honom i dinosaur-eran, men *suck av lättnad?*, det var bara ett tv-program. Han är så rolig :D "Flying man!!!" Och hans lilla gest efter Flying Mans "keep it down!". IRLG! Han är absolut nödvändig comic relief. Gör serien fantastisk istället för bara skitbra.

Så, flera kommer att sammanstråla i Nevada. Och Linderman, what's up with him?? Ska det visa sig att han också har nån kraft? Han dyker upp lite för ofta för att vara slump.

adolvsson: Inte förrän jag läste din spoilermening kom jag på att det var Ecclestone jag känt igen :)

Ser verkligen fram emot nästa avsnitt (tidernas underdrift).
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav adolvsson » tor jan 25, 2007 14:43

lilith skrev:Verkade det inte som Niki blev lite superstark helt utan personligheten Jessica, där i fängelset när hon bröt batongen? Eller så skiftade hon väldigt snabbt från den ena till den andra personligheten.

Hon skiftade. Riktigt hur snabbt råder det delade meningar om i mitt huvud, men jag tror Jessica spelade Nikki lite kort där.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film