Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Mudbath » tor dec 14, 2006 20:15

morr.. fan vad jag hatar uppehåll i TV-serier.. :evil:
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion

Inläggav HeY » sön jan 14, 2007 2:58

6x10

Rörigt konstigt, när lärde sig t.ex Chloe att slåss som ett karateproffs? Lana resonerar knäppt, slutet var bara...knäppt? "I can't merry you yet and then regret it for the rest of my life" ...2 sekunder senare... "I love you more than enything; Yes I will merry you!" Ja kanske inte exakt, men ungefär. Knäppt var det iaf :?

Tori Spelling kan fortfarande inte agera och inte blir hon snyggare med åren heller. Det hade varit en sak om hon var så snygg att hon kunde låtsats vara skådespelerska, men hon är våde ful och kan inte agera, bara att hon får jobb - Mysterium! Jag ser verkligen inte charmen med Tori Spelling - bara en sån sak som hennes röst! Hemsk!

Sedan var Clark och Lana dumma och knäppa båda två, förstår verkligen inte hur de två karaktärerna resonerar saker och ting. Kan inte relatera till någon av dem på något sätt. Jag ser endast på Smallville nu för tiden tack vare de andra karaktärerna.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Noam » sön jan 14, 2007 15:17

6x10
Guldavsnitt!
Älska scenen med Clark, Chloe och Lois. När Chloe smäller till Clark över bröstet och säger "This is the best part.." UNDERBAR scen. Älskar Chloe!

Gud vad jag längtar till nästa avsnitt, har hört att det ska bli något utöver det vanliga!!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav HeY » sön jan 14, 2007 15:20

Noam skrev:6x10
Guldavsnitt!
Älska scenen med Clark, Chloe och Lois. När Chloe smäller till Clark över bröstet och säger "This is the best part.." UNDERBAR scen. Älskar Chloe!

Gud vad jag längtar till nästa avsnitt, har hört att det ska bli något utöver det vanliga!!

Lois scenerna var det enda som räddade detta avsnittet från att inte vara total flopp. Men guldavsnitt var det långt ifrån för mig. :|

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » sön jan 14, 2007 15:22

HeY skrev:Lois scenerna var det enda som räddade detta avsnittet från att inte vara total flopp. Men guldavsnitt var det långt ifrån för mig. :|

Jag är med dig. Slutade med att jag snabbspolade mig igenom avsnittet bara för att få ta del av scenerna med Lois.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » sön jan 14, 2007 16:10

Har många avsnitt på lager som jag måste ta mig igenom innan fredag/6.11 (för jag vill se Kyle som Flash) och det låter som jag kommer hata 6.10 eftersom jag avskyr Lois. I can't stand her..

Hur är nuvarande säsong jämfört med tidigare säsonger? Har hört kommentarer om att den inte är lika bra vilket inte direkt låter uppmuntrande att ta sig igenom ett antal avsnitt. Tror jag har 6.03 och framåt på lager.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön jan 14, 2007 16:40

Jag tycker den är ungefär som tidigare säsonger. Varken bättre eller sämre.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » sön jan 14, 2007 18:02

Ibland är det sablans bra, ibland suger det stenhårt men oftast är det ganska meh!

Nästa avsnitt dock! Oh, vilken potential det har.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav eynosh » sön jan 14, 2007 19:44

Rombat skrev:Nästa avsnitt dock! Oh, vilken potential det har.

Varför kan dom inte göra ett dubbelavsnitt av det!?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav HeY » sön jan 14, 2007 21:00

eynosh skrev:
Rombat skrev:Nästa avsnitt dock! Oh, vilken potential det har.

Varför kan dom inte göra ett dubbelavsnitt av det!?

För att Smallville har fått för sig att man bara kan ha dubbelavsnitt som säsongsavslutningar :rolleyes:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Mudbath » ons jan 17, 2007 0:27

HeY skrev:6x10

Det hade varit en sak om hon var så snygg att hon kunde låtsats vara skådespelerska, men hon är våde ful och kan inte agera, bara att hon får jobb - Mysterium! Jag ser verkligen inte charmen med Tori Spelling - bara en sån sak som hennes röst! Hemsk!

Inte så konstigt när man har en pappa som heter(eller hette, han är död nu) Aaron Spelling. ;) Men jag håller med, hon kan INTE skådespela.

För övrigt tyckte jag att avsnittet var bättre än det förra. Jag ser fram emot att få se mer av Clark och Green Arrow. Det ska även bli kul att se hur det blir med Clarks känslor för Lois.. det verkade väckas någon eld där. :)
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion

Inläggav Glorificus » ons jan 17, 2007 2:28

Noam skrev:6x10
Älska scenen med Clark, Chloe och Lois. När Chloe smäller till Clark över bröstet och säger "This is the best part.." UNDERBAR scen.

Ja, helt underbar scen! Clark and Lois, sitting in a tree... :D

Väldigt spretigt avsnitt, blandat bra och dåligt. I vanliga fall brukar ju avsnitten vara antingen eller, men här fanns både det superbra och superdåliga med. ;) Regisserat av Tom Welling, dessutom! 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sp1keout » ons jan 17, 2007 2:47

"Regisserat av Tom Welling, dessutom! 8)"

Jo, han kan det där med Stålmannen fasoner, nu mera.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav lilith » ons jan 17, 2007 18:41

6x10:
Bra avsnitt. Lois och Clark, första kyssen! Så glad han såg ut där i gränden efteråt, han är då för söt. Gillade också, som nämnt av andra, scenen med Lois, Clark och Chloe. "But that Green Arrow, he can teach Ollie a thing or two!". Jag mös, flinade och applåderade här i soffan.

Förstod inte heller tvärvändingen av Lana på slutet. Det enda Lex hade sagt var ju typ: du är den enda som lärt sig att älska mig, och jag kan vänta för evigt. Det var väl inte första gången han gav den kärleksförklaringen? Hmm. Annars gillar jag de två tillsammans.
Vackra örhängen Lana hade i den scenen förresten.

Ser fram emot nästa avsnitt med Flash?? Låter ju spännande.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HeY » fre jan 19, 2007 19:38

6x11 - BEST. SMALLVILLE. EVER! :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

EDIT: Måste bara säga; ge lite östrogen till Justice Leage också. Vad sägs om Elektra - eller Catwoman :rolleyes:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Garim » fre jan 19, 2007 20:09

HeY skrev:6x11 - BEST. SMALLVILLE. EVER! :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

EDIT: Måste bara säga; ge lite östrogen till Justice Leage också. Vad sägs om Elektra - eller Catwoman :rolleyes:

Ja, det var bra. Inte riktigt så bra som jag hade hoppats, men klart bra. Och angående din spoiler...
Elektra och Catwoman tillhör Marvel, så det måste bli typ Wonder Woman eller nån som tillhör DC istället, men det är ju en viss Joss som har hand om henne just nu. Men annars, jag håller helt med! Kvinnor FTW!
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav noike » fre jan 19, 2007 20:14

Elektra = Marvel, Catwoman = DC men suspekt kriminell individ. Inte riktigt Justicve League-material. De borde tagit med Sue Dibney.

En league utan J’onn J’onzz? Silly silly silly.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » fre jan 19, 2007 20:15

Garim skrev:
HeY skrev:6x11 - BEST. SMALLVILLE. EVER! :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

Ja, det var bra. Inte riktigt så bra som jag hade hoppats, men klart bra. Och angående din spoiler...
Elektra och Catwoman tillhör Marvel, så det måste bli typ Wonder Woman eller nån som tillhör DC istället, men det är ju en viss Joss som har hand om henne just nu. Men annars, jag håller helt med! Kvinnor FTW!

Jag var kritisk till avsnittet, rädd för att de skulle slarva bort potentialen, men det tyckte jag absolut inte de gjorde. Så mina mina förväntningar toppades!
Jasså tillhör de Marvel, jag var rädd för det. Så långt som kvinnliga superhjältar går gillar jag när de är mystiska och lite dark - det tycker jag både Elektra och Catwoman är. Hade varit kul med dem.
Wonderwoman låter så tråkigt, men jag hoppas och tror att Joss kommer ge henne ett sånt djup att hon kommer bli en favorit för mig också. Ja har inte så mycket koll på vilka superhjältar som tillhör vad, en vad finns det mer för kvinnliga hjältar som tillhör DC? Tycker faktiskt det är på tiden att vi ska få lite kvinnliga returning-heroes.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » fre jan 19, 2007 20:24

6.11

Huntress och Black Canarie hade varit kul att ha med. Och Wonder Woman är ju stencool. Synd med rättigheter och så där, för det märks ju vem de korsat Green Arrow med.

Håller för övrigt med noike. Den käre marsianen ska vara med.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » fre jan 19, 2007 20:26

Rombat skrev:6.11

Huntress och Black Canarie hade varit kul att ha med. Och Wonder Woman är ju stencool. Synd med rättigheter och så där, för det märks ju vem de korsat Green Arrow med.

Black Canarie hade varit rätt bra faktiskt, med Green Arrow och allt.

Wonder Woman är måhända sten men i formen av trist.

J’onn är den enda fasta punkten, han som varit med i alla inkarnationer av JL. Sådant rubbar man inte på, även om man får slut på den grön kroppsmålningsfärg.
Senast redigerad av noike fre jan 19, 2007 20:28, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Garim » fre jan 19, 2007 20:27

Rombat skrev:6.11
för det märks ju vem de korsat Green Arrow med.

The Dark Avenger!
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Garim » fre jan 19, 2007 20:28

noike skrev:Black Canarie hade varit rätt bra faktiskt, med Green Arrow och allt.

Wonder Woman är måhända sten men i formen av trist.

Wonder Woman i serien Kingdom Come är riktigt bra!
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav eynosh » fre jan 19, 2007 21:12

Men ni inser ju inte potentialen i detta.
Säg att Smallville läggs ner efter årets säsong och att vi mot slutet har fått en lite mer utbredd JL. Tänk er möjligheterna att ha en JL-serie från början till slut...
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav noike » fre jan 19, 2007 21:16

eynosh skrev:Men ni inser ju inte potentialen i detta.
Säg att Smallville läggs ner efter årets säsong och att vi mot slutet har fått en lite mer utbredd JL. Tänk er möjligheterna att ha en JL-serie från början till slut...

Jo, men faktum kvarstår. Utan J'onn är det som att ha en serie som heter Buffy the Vampire Slayer och Buffy kommer inte in i serien förrän i säsong tre. Det är FEL! Att de kan göra en spinoff direkt på det gör det inte rätt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » fre jan 19, 2007 22:58

Och inte för att vara sån, men har man inte Batman med så kan man inte ha en JL. Jag menar J'onn är hjärtat och Bruce är hjärnan av JL. Stålis anser jag bara vara en naiv liten fjant ibland. Även om han har sina ljusa stunder.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » fre jan 19, 2007 23:07

Rombat skrev:Och inte för att vara sån, men har man inte Batman med så kan man inte ha en JL. Jag menar J'onn är hjärtat och Bruce är hjärnan av JL. Stålis anser jag bara vara en naiv liten fjant ibland. Även om han har sina ljusa stunder.

Varför spoilermarkerar ni? Det har ju inget med Smallville att göra :P

Personligen så hatar jag Stålmannen, vilken film, tecknad serie eller serietidning det än handlar om. Detta låter antagligen sjukt men han moral och tankesätt äcklar och irriterar mig djupt :?
Clark i Smallville går att stå ut, men hans tankesätt blir bara sjukare och sjukare det också! Dock så funkade han bättre i senaste avsnittet.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » lör jan 20, 2007 19:58

Fan vilket bra avsnitt!

6x11
Hur häftigt det än var att se dom jobba tillsammans så visar det brister som gör att jag alltid alltid skulle välja Marvel över DC, och det är att deras krafter är för ojämna. Låt oss säga att Green Arrow och Flash ska slåss mot några skurkar, Flash skulle kunna springa runt och spöa upp dom innan Green Arrow hinner ta fram sin båge. Och samma sak med Clark, men han är ju även osårbar.
Om motståndarna också är supersnabba så blir det kanske en match, men då är ju Green Arrow, Cyborg och Aquaman hjälplösa.
I Avengers, även om dom är mäktiga, så är dom inte allsmäktiga som Clark är.
Men det som var sämst med avsnittet var att Ollie berättade att han inte kommer tillbaka. Det var verkligen en "okej, så det ni säger är att jag inte behöver se fram emot nästa avsnitt". Jag tycker att Smallville ska sluta efter den här säsongen och att dom skall ersätta den med en SLA spin-off, med eller utan Clark spelar ingen roll, helst utan, men gärna som gäst ibland.
Jag undrar om dom som inte gillade Aquaman-skådisen förra avsnittet han var med tycker likadant den här gången, för jag tyckte han var klockren. Hans utseende och frisyr känndes väldigt serietidningspojkigt och bra.
Efter som jag knappt vet någonting om DC, så vet jag inte varför ni inte kan tänka er JLA utan Martian Manhunter (eller Batman), men om man jämför med Marvels Avengers så skulle jag kunna se det gänget utan Captain America eller Iron Man (eller vem som helst)
Men eftersom Martian Manhunter redan gjort en cameo och nog kommer synas till igen så finns det väl möjlighet för att han skulle kunna vara med i en JLA-serie.

Jag hoppas i alla fall att the CW ser hur bra det skulle vara att göra så! För vi kan väl alla hålla med om att det skulle vara bättre än vad Smallville utan Ollie & the Gang är.
En komprimiss skulle väl vara att Oliver blev en regular nästa säsong och att dom andra var med ibland, men att komma bort från Smallville vore skönt.
Och att Lex vill skapa en armé av superkraftiga lakejer är ju en superbra uppsättning för framtiden, vad som än händer.

I slutändan skulle jag hellre se en ny Marvel-serie (baserad på vilken Marvel-serie som helst) än mer av Smallville eller potentiella spin-offs, men Smallville är helt klart bättre än ingenting, speciellt när det är så bra som det här avsnittet!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tomas » lör jan 20, 2007 20:47

Saknar Justice League Unlimited :cry:

Jag läste ett pressmeddelande om Smallville Legends: The Oliver Queen Chronicles. 6 st 4 min långa animerade avsnitt som någon månad skulle vara exklusiva för användare av en viss mobiloperatör men sedan gå att ladda ner fritt. Det låter som om de försöker göra en Star Wars: Clone Wars.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav adolvsson » lör jan 20, 2007 21:07

6x11
Jag gillade. Underhållande. För att vara Smallville var det bra.

Några små saker:
Justice League hade matchande kostymer, det var sött att se Ollie och Bart tillsammans. Avskedsscenen med Lois och Ollie funkade för mig. Och att höra att JL International har en satellit var en skojsig insidergrejvink till serietidningarna.

LWes skrev:Men det som var sämst med avsnittet var att Ollie berättade att han inte kommer tillbaka. Det var verkligen en "okej, så det ni säger är att jag inte behöver se fram emot nästa avsnitt".

Jag håller med. Som började jag titta för Oliver och fortsatte för Lois, men utan den förstnämnde ser jag ingen anledning längre. Det har var nog det sista för mig, åtminstone tills den eventuella dag då vi får fler Justice League-avsnitt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav lilith » lör jan 20, 2007 22:29

6x11
Yay! Vilket roligt och underhållande avsnitt. Tänkte lägga ner, men damn, det går ju inte nu.
Gillade Justice League enormt. Och Chloe blir kallad side kick :D . Vilken skillnad på Aquaman, håller med LWes. Jag menar, från repliken "Wet and ready, bro" till "Fish jokes! All I get is fish jokes!" :D . Mindre fåniga kläder också. Men tyvärr verkar det ju som att vi inte ska få se så mycket mer av dem. Eller?? Damn.
Bra drama med Lois och Ollie. Stackars Lois. Stackars Ollie. Fast nu öppnar det kanske för intressanta möjligheter för Clark...
Undrar om Lex trodde på Lionel på slutet. En trovärdig lögn annars.

Jag vet inte vem J'onn schmonnär och bryr mig inte ett dugg. Har aldrig läst Justice League.

Sluta nörda dig noike
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film