Tinwiel skrev:Sen tycker jag att både Queer as folk och The L word är bra serier och sexinslagen märks inte efter ett tag. Karaktärerna och deras storylines tar alltid över när den första "överraskningen"/nyhetsvärdet har klingat av. Så tycker jag.
Tob skrev:Tinwiel skrev:Sen tycker jag att både Queer as folk och The L word är bra serier och sexinslagen märks inte efter ett tag. Karaktärerna och deras storylines tar alltid över när den första "överraskningen"/nyhetsvärdet har klingat av. Så tycker jag.
Medhåll.
Tinwiel skrev:Hur mycket har du sett av serien då, murnau? Både Queer as folk och The L Word har rätt mycket sexscener, just för att det inte visas så mycket i film och på tv i övrigt, och för att de homosexuella karaktärerna inte ska bli så könlösa som dom ofta blir i andra filmer/serier, och därmed kanske det fokuseras mer på sex än i vissa andra serier. Heteroserier och heterokaraktärers sexualitet är så självklar i dagens samhälle så det behövs inte visas på samma sätt kanske.
Sen tycker jag att både Queer as folk och The L word är bra serier och sexinslagen märks inte efter ett tag. Karaktärerna och deras storylines tar alltid över när den första "överraskningen"/nyhetsvärdet har klingat av. Så tycker jag.
Tinwiel skrev:Såklart har du rätt att skriva vad du tycker, murnau, jag menar bara att om man bara har sett några avsnitt av en serie så är det lätt att bara se den utifrån det som man märker mest av i början. Sexscenerna i the L word, fightingscener mot demoner och vampyrer i Buffy osv. Sen har poser rätt, det är inte lika mycket sexscener nu som det var i början, tror jag.
Tinwiel skrev:Jag håller med Tob i det han skriver, så det behöver jag nog inte upprepa. Det är ett relationsdrama, serien fokuserar på karaktärernas relationer med varandra och andra, och då kommer nog sex ofta i fokus. Det kanske är mer än i vissa andra serier, men det är inget som stör ändå, tycker jag, eftersom tyngdpunkten ligger på relationen, inte bara sexet. Så bara en mjukporrfilm är det definitivt inte. Det har funnits avsnitt och delar av säsonger som inte har känts lika engagerande och då kan jag förstå att man stör sig på att det ska vara sex jämt (jag tänkte inte på det själv) men serien har också haft riktigt engagerande avsnitt och storylines, där sex bara har varit en bi-grej (bi! höhö). Det är ingen perfekt serie, men jag tycker att den är bra ändå. Det är dessutom bra skådisar som lyckas få både sex, relationer och annat att verka trovärdigt.
Det här gör mig lite orolig. Om det är så att du tittar på ströavsnitt här och där så råder jag dig att genast sluta. Du får omöjligt ett bra bild eller en bra upplevelse av serien då. Denna serie (och de flesta andra idag) är väldigt arc-intensiv. Den bygger på att man ser alla avsnitt, i följd. Serier som CSI eller Criminal Minds kan man se ströavsnitt av, denna.. ABSOLUT INTE!Murnau skrev:Sedan hör nog det mesta av vad jag har sett av serien till Säsong 1...
Jag kan glädja dig med att din nuvarande uppfattning inte stämmer.Murnau skrev:Jag tycker det verkar som om The L word är en serie uteslutande om sex.
Llene Chaiken's "The L Word" is an ensemble melodrama that plunges us into the world of a tight-nit group of lesbians. Once the show starts rolling, the characters sink their teeth into you and don't let go. The dramatic outbursts are raw and, at their best, difficult to watch. The performances are precise and jump boldly and with full commitment through each flaming hoop.
"L Word" could have coasted by on a lesbian theme, but it doesn't settle for doing anything easy and becomes so much more - a dramatic juggernaut. This show has more momentum behind it to become a classic than most dramas on today. The mark left by a great series is one that creates a world that you would want to live in, and "L" creates and puts you right in this universe.
"The L Word" is a soulful, addictive thing of beauty and the best pure character drama on TV.
Noam skrev:Det här gör mig lite orolig. Om det är så att du tittar på ströavsnitt här och där så råder jag dig att genast sluta. Du får omöjligt ett bra bild eller en bra upplevelse av serien då. Denna serie (och de flesta andra idag) är väldigt arc-intensiv. Den bygger på att man ser alla avsnitt, i följd. Serier som CSI eller Criminal Minds kan man se ströavsnitt av, denna.. ABSOLUT INTE!Murnau skrev:Sedan hör nog det mesta av vad jag har sett av serien till Säsong 1...
Noam skrev:I L Word så händer det nästan ingenting utanför seriens arc. Allt som sker är direkt kopplat till den stora arcen.
"de stora acarna" hade väl varit ett bättre uttryck eftersom det är ett flertal större trådar som pågår samtidigt.RalfiParpa skrev:Noam skrev:I L Word så händer det nästan ingenting utanför seriens arc. Allt som sker är direkt kopplat till den stora arcen.
Vilken arc är det du syftar på?
RalfiParpa skrev:The L-Word 4x06
Stående ovationer för telefonscenen i början av avnsnittet, kanske det bästa The L-Word har gjort,
Alice och Tasha är på god väg att bli den mest intressanta parstoryn någonsin.
Jenny = helt från vettet och - faktiskt - totalt älskvärd.
Tinwiel skrev:Hmmm va.
Jag tyckte att avsnittet var rätt så tråkigt och telefonscenen var en av de tråkigaste. Jag kanske var på fel humör eller nåt..
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]