The O.C.

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » tor jan 04, 2007 1:45

Hade det varit förra säsongen hade jag inte direkt brytt mig så mycket, men med tanke på hur fantastiskt bra den här säsongen har varit tycker jag att det är riktigt synd.
Jag kan lista massvis av serier jag hellre skulle se sluta...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » tor jan 04, 2007 5:39

Har inte läst artikeln i Futon Critic, men borta på Moviehole.net kommenterar Josh Schwartz lite om vad som kommer att hända i säsongen. Och det finns ett tillägg om att The CW kan ha ett intresse av att plocka upp serien för en femte säsong. :)

There’s one network out there that believes there may be a bit of life left in the old New Port Group, though. That’s The CW – home of “Gilmore Girls”, “Smallville”, “Veronica Mars” and “America’s Next Top Model”.

Schwartz says, “never say never”, but for the meantime, “I feel like because this season [is so strong], I would love to go out creatively on top.”
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » tor jan 04, 2007 7:13

Illyria skrev:Dags att säga hejdå till O.C., officiella nyheter om nedläggningen från The Futon Critic:
[...]
Det känns som ett väntat och bra beslut.

Väntat, ja, men bra? Egentligen, för det är långtifrån säkert att en femte säsong skulle kunna hålla samma nivå, å andra sidan är jag med LWes. Om nerläggningen skett efter S3 hade jag inte brytt mig nämvärt. Nu känns det faktiskt lite trist.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » tor jan 04, 2007 10:04

Lägg ned den innan den totalt går ned sig, det är bra. Jag tycker inte säsong 4 är bättre än förra och jag har hela tiden förväntat mig att Fox skulle läggas ned den nu, med tittarsiffrorna och att det är Fox. På Tvguide finns lite mer info, en intervju, där det dock låter som Fox tillåtit dem göra klart/avsluta de beställda avsnitten. Finns i Ausiello Report.

Josh Schwartz har också uttalt sig om att annan kanal inte är aktuellt:
Part of my quote from the press release that didn't make the cut was "There has been some speculation about a Season 5 on another network but this feels like the best time to bring the story to an end". They cut the other network stuff - but yeah, I felt better to go out now with the run we're having then try and move the show, etc etc. and maybe not be able to deliver the same level of quality. Teen dramas have a shelf life. We've had a lot of parties on the show, and so I've learned, best not to stay too late.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » tor jan 04, 2007 10:06

Jag har hela tiden haft för mig att säsong 4 var den sista så det påverkar inte mig så mycket. Känns bra att serien får avsluta med en bra säsong.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » tor jan 04, 2007 12:18

Sluta med bästa säsongen. Aldrig varit med om något liknande. Eller jo det har jag säkert men jag tänker inte sitta och fundera på det.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav sp1keout » tor jan 04, 2007 16:43

Mitt hjärta slutade slå!!! Bry er om mig, jag är ett ungt barn i nöd! :cry: :cry: :cry:

Varför ska säsongen vara slut 22 februari, kunde den inte hålla på till maj åtminstone, den började ju trots allt i november, herregud.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » tor jan 04, 2007 18:37

Jag hade väntat mig att den skulle sluta i år, även om säsong 4 har varit så otroligt bra så har tittarsiffrorna inte bevisat seriens nuvarande styrka (Mischa Bartons fans är för envisa för att tro att OC inte kan vara ngt utan henne, det är sorgligt tycker jag; då serien funkat mycket bättre i s4 än s3 där hon var med).

Jag tycker det är sorgligt, The CW och säsong 5 är ju något man kan ha lite hopp på, men jag tycker nog nästan att det låter bättre med att den slutar med sin starkaste säsong än om CW tar över och sänder en femte säsong som inte är något att ha.

Håller med LWes om att det finns många serier jag hellre skulle se läggas ner (Dumpa LOST!!) men jag tänker njuta av de sista 8 avsnitten. Det tråkigaste av allt är dock; serien fick inte en hel sista säsong; det suger! :(

Kommer att sakna Orange County :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » fre jan 05, 2007 20:24

4x09 - Spoiler och teori!

Håller på att se avsnittet och har sett ungefär 15 minuter; har en teori som jag vill skriva ner innan den avslöjas, såvida den gör det innan avsnittet är slut, vill liksom se om jag har rätt senare eller något såny :rolleyes:

Min teori är: Frank är döende och det är därför han har så bråttom att se Ryan och varför han är en "all new man". Cancer, tumör, whatever; tror iaf han är döende :P

EDIT: Cirka 1-2 minuter senare, vad får man reda på? "Frank is dying", god I'm good! Eller ja, det var ju inte så svårt att gissa efter Julie sade "What are you going to do" men ändå, jag är stolt 8)

EDIT 2: Förresten (för den som undrar) så är det ett riktigt bra avsnitt ni kan ha att se fram emot! Alla är underbara som vanligt.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » lör jan 06, 2007 20:31

4x09
"It's family time?!" :D Jag gillar den där O.C.-känslan man får när The Cohens bara är hemma och har sina roliga dialoger. Med Seth som mittpunkten.

Bra avsnitt! :)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sp1keout » mån jan 08, 2007 4:31

Herregud, jag tänkte skriva precis det som Glori uppenbarligen sa :o

(spoiler 409) Sista scenen var bara så fantastiskt...
- Mirrorcats! Why are we watching it?
- Because I wanted to...
Jag tyckte bara att Kirsten har helt supersöt när hon sa det.

Den här showen sluta... Snart! Alla karaktärerna? Jag vill inte att det ska ta slut, inte såhär... VÄNTA!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Off » mån jan 15, 2007 20:10

4x10!

Summer var roligare än på länge. Bitches! Det är synd och skam att det är slut snart.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » tis jan 16, 2007 16:18

Off skrev:Det är synd och skam att det är slut snart

Ja det är det verkligen!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » fre jan 19, 2007 22:32

4x11 - Så bra! :lovebunny:
Che och Seth - jag tror vi äntligen har funnit det största och really meant to be paret någonsin inom tv .. håller ni inte med :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Off » lör jan 20, 2007 3:22

HeY skrev:4x11 - Så bra! :lovebunny:
Che och Seth - jag tror vi äntligen har funnit det största och really meant to be paret någonsin inom tv .. håller ni inte med :D

Hehe jo det hade varit något.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav sp1keout » lör jan 20, 2007 13:41

Våga Vägra OC

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Illyria » lör jan 20, 2007 13:52

sp1keout skrev:Våga Vägra OC

Exakt vad CW gör, tack och lov.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » lör jan 20, 2007 13:57

Illyria skrev:
sp1keout skrev:Våga Vägra OC

Exakt vad CW gör, tack och lov.

Så länge som de bestämmer sig innan Josh Schwartz har skrivit serieavslutningen så skull inte jag ha några problem med att de köpte in serien. The O.C. är nästan bättre någonsin, och visst är det bra om de slutar på kreativitetens topp men om de har fler ideér så tycker jag heöt klart serien ska kunna sluta. Desstuom så skulle väl The O.C. med sina nuvarande tittarsiffror ändå nästan bli The CW's mest tittande serie; deras serier ligger ju på 3-4-5 miljoner tittare.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » lör jan 20, 2007 14:04

Det är bestämt. CW kommer inte plocka upp OC, Josh Schwartz har dessutom en ny pilot hos dem som de ska satsa på.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » lör jan 20, 2007 16:45

Illyria skrev:Det är bestämt. CW kommer inte plocka upp OC, Josh Schwartz har dessutom en ny pilot hos dem som de ska satsa på.

Okej, jag visste inte att det var bestämt redan. Aja, det är väl dags nu antar jag. Jo jag vet att Josh har en ny pilot hos dem, det var om några ungdommar i ett dåligt kvarter i NY eller? Sedan har han ju en pilot hos, var det ABC (?), också som handlade om framtiden eller något? En thriller/action serie har jag för mig att det var.

Så jag har ju inte nollkoll jag heller ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » tis jan 23, 2007 2:02

4x11
Che har hittat sin utter! :D Det ska bli väldigt kul att se hur det här utvecklar sig.

Och jag måste säga att jag tycker Ryan och Taylor har mer kemi tillsammans än han och Marissa någonsin hade. Jag gillar den rolige och mer levande Ryan som Taylor lyfter fram. :)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sp1keout » ons jan 24, 2007 2:56

Knepigt avsnitt.

(spoiler 411) Men tältscenen var defenitivt bäst. Samt toalettscenen där Lucy, oh, I just want to strangle her. Kaitlin är skön dock "I make fun of everyone, usually cus Im high", "Shut up, okay? Shut up!"

(spoiler s4) Det har handlat offantligt lite om Sandy på sistone, whys that?

5 avsnitt kvar... -gråta-

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » ons jan 24, 2007 20:04

sp1keout skrev:5 avsnitt kvar... -gråta-

Håller med, bara av att se trailern för 4x12 och höra dem säga "There's only five episodes left off The O.C." får mig nästan att börja stortjuta :(

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » fre jan 26, 2007 16:55

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav fanimej » sön jan 28, 2007 4:33

Trist att det snart är slut :(, synd att Autumn Reeser inte kom med i serien tidigare.

"Oh oww.. stupid tree.. where'd you go?" :lovebunny:

Glömde nästan:
Ryans telefonsamtal med Taylor i slutet :D och den efterliggande dialogen om stalking, så kul :)
Xander: Nice. Look who's got a bad case of Dark Prince envy.
Dracula: I have no interest in you. Leave us.
Xander: No, we're not going to (imitates Dracula's accent) leave you. And where'd you get that accent Sesame Street? One, two, three — three victims. Mwah, ha, ha, ha!
Buffy: Xander, I'm pretty sure that's Dracula.
Xander: Wow, really? Hey, sorry, man, I was... just jokin' around.
Användarvisningsbild
fanimej
Minion

Inläggav sp1keout » sön jan 28, 2007 23:51

Seriöst...

(spoiler 412) När Chè träffade sin riktiga soulmate och den delen var bara tråkig, och allmänt överdriven. Och det är när man inser att Julie har haft ihop det med både Kirstens pappa, Summers pappa och Ryans pappa som man tycker att serien leder mot sitt slut...

Men när Sandy kommer åkandes i en mailtruck... Kirsten säger "I'm pregnant". Kaitlin fortsätter le. Alla ler. Alla är lyckliga. "Wow, vilket avsnitt" tänker man.
Sen kommer cliffhangern - sista scenen; total olycka.
Its in times like these man inser hur mycket man kommer sakna alla karaktärerna när de försvinner... vilket är om mindre än 1 månad.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » mån jan 29, 2007 11:13

sp1keout skrev:Seriöst...

(spoiler 412) När Chè träffade sin riktiga soulmate och den delen var bara tråkig, och allmänt överdriven. Och det är när man inser att Julie har haft ihop det med både Kirstens pappa, Summers pappa och Ryans pappa som man tycker att serien leder mot sitt slut...

Men när Sandy kommer åkandes i en mailtruck... Kirsten säger "I'm pregnant". Kaitlin fortsätter le. Alla ler. Alla är lyckliga. "Wow, vilket avsnitt" tänker man.
Sen kommer cliffhangern - sista scenen; total olycka.
Its in times like these man inser hur mycket man kommer sakna alla karaktärerna när de försvinner... vilket är om mindre än 1 månad.

Håller med att Ché kändes lite överdriven när han träffade soulmaten. Men Julie är jag dock oense om. Vi vet hur karltokig hon är, och det har väl aldrig ungått någon ända sedan hon hade ihop de med Luke? Så för mig känns det inte mer än naturligt att hon vill "boinka" varje rika/stilige karl som visar sig.

Avsnittet var riktigt bra, precis som alla andra i denna säsongen; jag kommer att sakna O.C. sååååååååå mycket :cry: :lovebunny:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Reunion » mån jan 29, 2007 17:23

Dom 6,7 första avsnitten av säsong 4 var väldigt bra. Tyvärr blir det bara sämre och sämre ju längre säsongen fortsätter nu. Allt är överdrivet och förutsägbart. Trodde ju nästan säsong 4 kunde bli den näst bästa säsongen.
Reunion
Demon Fodder

Inläggav HeY » mån jan 29, 2007 21:14

Reunion skrev:Dom 6,7 första avsnitten av säsong 4 var väldigt bra. Tyvärr blir det bara sämre och sämre ju längre säsongen fortsätter nu. Allt är överdrivet och förutsägbart. Trodde ju nästan säsong 4 kunde bli den näst bästa säsongen.

Håller inte med överhuvudtaget!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » tis jan 30, 2007 14:34

4 avsnitt kvar... Usch.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film