noike skrev:A bear skrev:Upptäckte precis att David Cronenberg faktiskt har en liten roll i filmen, och det känns vettigt, för detta verkar mer Cronenberg än "A History of Violence" gjorde.
Fullt förståeligt med tanke på att Cronenberg är ett stort Dick-fan.
Fast jag tyckte nog att AHoV var väldigt Cronenberg-mässig. Avskalad och rensad från många av de yttre kännetecknen, men väldigt fokuserad på det interna. Oerhört tydligt att den är gjord av samma person som gjorde Spider, M Butterfly och Dead Ringers.
LWes skrev:Jag brukar inte se eller vara intresserad av random filmer, men den där låter rolig...
gaspode skrev:Idiocracy sedd
Verkligen ingen Office Space tyvärr.
Visst finns där några skratt, och kritiken mot det amerikanska samhället är allt annat än subtil, men det duger inte. tyvärr. jag som hade förhoppningar.
gaspode skrev:Idiocracy sedd
Verkligen ingen Office Space tyvärr.
Visst finns där några skratt, och kritiken mot det amerikanska samhället är allt annat än subtil, men det duger inte. tyvärr. jag som hade förhoppningar.
caffeineaddict skrev:Tob: Har inte sett den än, men är ordentligt nyfiken. Först tyckte jag att den lät lite väl vriden av recensioner att döma, men sen fick jag reda på att gruppen den handlar om själva hade sett den och tyckte den gav en rättvis och sann bild av deras åsikter och principer...
Jag blir mer skrämd av detta:Tob skrev:Någon som sett Jesus Camp?
Skrämmande film. Temat är bland det vidrigaste som finns och som dokumentär film blir det så påtagligt och det känns så nära. Fyfan, rent av.
MPAA skrev:Rated PG-13 for some discussions of mature subject matter.
Zaxx skrev:Såg Snakes on a Plane förut... eller såg o såg... jag snabbspolade.. vikken skit!!!!!
adolvsson skrev:det är engelska med brytning som inte låter äkta, och som har gjorts illa alltför ofta för att jag ska var bekväm med det här.
noike skrev:Bah! De gjorde det bättre än Schwartzenegger och han är därifrån.
adolvsson skrev:noike skrev:Bah! De gjorde det bättre än Schwartzenegger och han är därifrån.
Fast jag hade inte velat se Arnie i The Illusionist heller. Inte ens som apelsinträd.
Tob skrev:Någon som sett Jesus Camp?
Skrämmande film. Temat är bland det vidrigaste som finns och som dokumentär film blir det så påtagligt och det känns så nära. Fyfan, rent av.
A bear skrev:Såg nyss den. Tyckte först inte att det där bönemötet i början var så mycket värre än Kyrkans Barntimmar. Jag menar, vad är fel med att lära barn att de kan göra världen bättre om de vill? Och att de är emot Harry Potter har jag inga problem med heller.
A Bear skrev:Det är definitivt en skrämmande (och kul) film. Men jag tycker den kunde gjort ett bättre jobb med att sätta det i sammanhang... jag menar, om allt jag sett eller läst om saken vore den här filmen skulle jag vet inte veta om det här representerar ett stort problem eller bara gäller ett hundratal ungar i idiotiska frisyrer. Att det de gör för att sätta det i perspektiv är en radiopratare jag aldrig hört talas om hjälper inte heller.
Zaxx skrev:Såg Kalle och Chockladfabriken nu precis.. har inte sett den förut.
wyndham skrev:The Prestige får avsluta mitt bioår. (Jag har några luckor att fylla i januari också innan årsbästalistan färdigställs.)
Michael Caine, Christian Bale, Hugh Jackman, Scarlett Johansen och (spoiler grym casting som jag själv var ospoilad om) David Bowie som Nikola Tesla och många fler fina skådisar medverkar i Christopher Nolans magiska historia om två trollkarlar som går från att vara medarbetare till ärkefiender. If ever a pitch there was. Givetvis hade jag höga förväntningar.
Prestige är bättre än Nolans föregångare, som jag inte riktigt älskar lika mycket som alla andra. Batman Begins är inte bättre än Burtons två filmer. 88e platsen på imdb är för hög. Mementos 26e plats är nästan fånig.
Den har vissa onödiga förtydliganden, men med tanke på hur många gånger jag hörde orden "nu fattar jag inte" från raden bakom mig, får jag väl ha överseende med det. Den magiska handlingen tar kanske lite för stor plats också. Lite mer krut kunde kanske ha lagts på relationsdramatiken och lite mindre på trollkonsterna. Jag är inte riktigt säker på vad som fattas, men jag måste nog hålla igen med fullpoängaren.
En riktigt stark fyra, och kanske årets bästa film.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare