Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » mån dec 25, 2006 18:39

Det står på hemsidan att det visas kl 19 UK-tid, så det borde ju dyka upp under kvällen då.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån dec 25, 2006 18:52

Oh! Spännande. Torchwood är ju inte alls ett bra sätt att sluta längta efter Doctor Who (jag tycker att serien är okej/halvbra, men inte i närheten av det jag hoppades efter piloten) så ett nytt avsnitt av DW känns som att det sitter bra just nu. Är det ett tvådelat avsnitt?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » mån dec 25, 2006 20:25

AKS skrev:Är det ett tvådelat avsnitt?

Nej, men lite längre än vanligt, om jag inte minns tossigt från förra julavsnittet.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » mån dec 25, 2006 21:30

Spännande... Jag hade faktiskt hunnit glömma detta avsnitt de senaste två veckorna eller så. Innan dess har jag tänkt på det då och då, men nu hade det totalt försvunnit så det var en trevlig överraskning.

Nån som vet när S3 (eller S29 eller vad det kan vara) startar på BBC?

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis dec 26, 2006 0:55

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis dec 26, 2006 3:21

2.Jul
Hammaren! Sättet Doktorn slår på Tardisen med den och använder brandsläckaren. Får mina ögon att tåras. Jag kommer ihåg när den fjärde Doktorn brukade hamra.

Donna hade däremot fått dö en riktigt blodig död. Maken till irriterande skådespelerska har jag inte sett på länge.

Jag tycker att Londonborna borde vara härdade inför rymdinvasioner nu, så varför står de och pekar när det kommer något främmande objekt? Hämta hjälp direkt. Gärna med explosivitet.

Och Doktorn borde ha fått ha ihjäl Big Bad. Det hade gett en jävla tyngd till vad han sa tidigare under säsong två till ASH: du får bara en varning.

Ge mig säsong treeeeeee! Nuuuuuu! Såg ni teasern?! Mark Gatiss!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis dec 26, 2006 3:33

DOKTORN!

Julavsnitt 2 = Skitbra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » tis dec 26, 2006 4:04

Doktorn är galaxer bättre än that-show-that-shall-not-be-named, (spoiler Xmas 2006) scenen när de åker de löjliga transportmedeln (de har säkert ett namn, men jag vet inte vad) var bara för rolig. :D

Previewn för kommande säsong såg intressant ut: en Dalek! Tidsresor bakåt. Nya companion var svårt att avgöra på några klipp, men jag håller mig skeptisk until proven otherwise.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tis dec 26, 2006 10:04

Tyvärr hinner jag inte se avsnittet förrän i kväll/ i natt. :( Vet inte vad som hände igårkväll. Gick och lade mig vid 4, men hann ändå inte se avsnittet. Ja, ja...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Peak » tis dec 26, 2006 22:09

Försökte sammanställa en lista över allt Doctor Who-relaterat som verkligen går under julhelgen och tror att jag lyckades få med allt.

http://www.scifinytt.se/index.php/2006/ ... _i_england

Gillar ni musiken i DW, missa för all del inte "Doctor Who - A Celebration" som är en 90-minuter lång koncert...
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion

Inläggav AKS » ons dec 27, 2006 0:18

Christmas Special 2006: Härligt, härligt! Jag har saknat den oändliga charmen hos Doctor Who. Inte lysande, men så jäkla charmigt och bra och underhållande. Nya avsnitt nu!!

Illyria: De har nämnt namnen på de där grejerna de åker på i Weeds. Det uttalades på samma sätt som segue, men jag vet inte om det är samma stavning.

"I've got you!... Sorry." :D :D

Tyckte så synd om doktorn där på slutet då hon tackade nej till att följa med. Jag gillade faktiskt Donna(?) mot slutet. I början var hon så hemskt jobbig som den snabba glimt man fick i slutet av S2 fick mig att tro, men hon växte en hel del och var smårolig. Stackars, doktorn. :( Men vi vet ju att han får en ny följeslagare snart och jag kan inte heller uttala mig om henne förutom att hon precis som i S2 (eller S1) är jävligt snygg. Hoppas hon har en personlighet som matchar.

Nya avsnitt "next year"... Gah! Vill ha nu!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons dec 27, 2006 0:55

AKS skrev:Christmas Special 2006:
Illyria: De har nämnt namnen på de där grejerna de åker på i Weeds. Det uttalades på samma sätt som segue, men jag vet inte om det är samma stavning.

Den tekniska termen är "Segway".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons dec 27, 2006 1:03

Ah, okej! Anade att det kunde vara nåt sånt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » ons dec 27, 2006 2:03

Är det ngn som kan länka till en säsong 1 torrent av dr. Who? Jag är osäker när jag söker för jag vill inte ha den gamla serien.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tam » ons dec 27, 2006 4:21

HeY skrev:Är det ngn som kan länka till en säsong 1 torrent av dr. Who? Jag är osäker när jag söker för jag vill inte ha den gamla serien.

http://isohunt.com/download/13919921/do ... o+season+1
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Glorificus » ons dec 27, 2006 18:50

Nu har jag fått ned första säsongen. 8) Ska bli kul att se... jag gillade pilotavsnittet som jag såg för x månader sen.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Glorificus » ons jan 03, 2007 0:04

Färdig med första säsongen! 8)

Jag minns att jag gillade första avsnittet. Så jag blev lite besviken på de två efterkommande, The End of the World och The Unquiet Day. Aliens of London-avsnitten var inte heller någon höjdare (spoiler 1x04-05) (kanske blivit bättre om skurkarna varit mindre löjliga?), men jag började åtminstone fastna mer för huvudkaraktärerna. Men sen kom avsnittet Dalek och det tyckte jag var riktigt bra. Det kändes att det finns en omfattande bakgrundshistoria där, gråzonerna var närvarande och Christopher Eccleston fick skina lite extra.

The Long Game (med nyhetsstationen) och Father's Day kändes som mellanavsnitt, men när man maratonser är såna helt okej om de bara är någorlunda bra. Och det är ju mycket The Doctor som är en så bra karaktär att man fascineras bara av det.

The Empty Child och The Doctor Dances. Whoa. Så bra! Definitivt säsongens bästa avsnitt.

Boom Town. (spoiler 1x11) Njä. Tanken var bra, moraliskt dilemma kring dödsstraff och vem The Doctor är och vad han gör. Men den där utomjordingen var fortfarande för löjlig.

Och sen kom ett bra avslut med Bad Wolf-dubbelavsnitten. Extra kul när man ser hur det var planerat från början och att de lagt ned omsorg på kontinuiteten. Och jag älskade repliken "I think you need a doctor..." precis innan han kysste Rose. :D Russel T. Davies... :lovebunny: Jag visste redan om att Eccleston skulle bytas ut som The Doctor, men hur mycket jag än gillar honom så känns det ändå som att det blir en helt okej förändring. Det lilla man fick se av Tennant var ju lysande. Trevligt att Captain Jack överlevde också! Om man nu får se något mer av honom...

Så, vad är det man ska se nu? Jag har förstått att det finns någon julspecial? Som man ska se innan andra säsongen? Och hur hänger Torchwood ihop med den här serien, är den helt fristående eller ska man börja se den efter något särskilt Doctor Who-avsnitt?
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » ons jan 03, 2007 0:06

Jepp, julspecialen från 2005 ska du se nu. Sen S2 och sen julspecialen från 2006.

Torchwood... Hm, om man vill se den *kan* man väl egentligen börja nu efter S1? Rätta mig om jag har fel! EDIT: Nej, förresten! I Torchwood nämner de väl en del saker som händer i S2. Dalek och cybermen... Eller? usch, nu känner jag mig helt förvirrad.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons jan 03, 2007 0:09

AKS skrev:Jepp, julspecialen från 2005 ska du se nu. Sen S2 och sen julspecialen från 2006.

Torchwood... Hm, om man vill se den *kan* man väl egentligen börja nu efter S1? Rätta mig om jag har fel! EDIT: Nej, förresten! I Torchwood nämner de väl en del saker som händer i S2. Dalek och cybermen... Eller? usch, nu känner jag mig helt förvirrad.

De nämner rakt ut vad som händer i slutet på Dr Who s2, ja. Så nej till att se den direkt efter Dr Who s1.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons jan 03, 2007 0:13

Jag skulle rekommendera att inte se Torchwood alls. Vid det här laget känns det som en serie jag skulle klarat mig bättre utan att se.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » ons jan 03, 2007 0:22

Okej, då väntar jag tills jag sett andra säsongen.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » tor jan 04, 2007 18:02

Doctor Who ska visas på torsdagar kl 20:00 på SVT2 efter säsong 2 av Veronica Mars är slut. Fortsätter de visa VM utan några uppehåll blir det 1 mars.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eriked » tor jan 04, 2007 19:50

Nice! Läste att SVT skulle visa den men inte när.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav noike » tor mar 08, 2007 19:30

Idag däremot börjar Doktorn på SVT2. 20:00.

Säsong tre drar igång den 31:e Mars på BBC. Exalterad? Nje, inte mer än en kollibri på en amfetaminespresso-cocktail.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor mar 08, 2007 20:11

noike skrev:Säsong tre drar igång den 31:e Mars på BBC. Exalterad? Nje, inte mer än en kollibri på en amfetaminespresso-cocktail.

Glgf!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor mar 08, 2007 20:14

adolvsson skrev:
noike skrev:Säsong tre drar igång den 31:e Mars på BBC. Exalterad? Nje, inte mer än en kollibri på en amfetaminespresso-cocktail.

Glgf!

Georgia Local Government Finance? Makes no sense at all in this context.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor mar 08, 2007 20:20

Jag håller mig på den skeptiska sidan pga den nya companion.

Tror jag ska ta och se på säsong 1 på SVT, det var ett tag sedan jag såg de avsnitten nu, fast egentligen borde jag ju ge mig på en omtitt av s2 innan s3 börjar.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tor mar 08, 2007 20:21

noike skrev:Georgia Local Government Finance? Makes no sense at all in this context.

JAG makar ingen sense!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor mar 08, 2007 20:28

Illyria skrev:Jag håller mig på den skeptiska sidan pga den nya companion.

Jag är optimistisk över det ändå. Jag har överlevt hemska companions, hemska och vedervärdiga. Ingen karaktär i Dr Who sedan nystarten har varit på deras nivå. Så jag tar det lugnt på den punkten. Dessutom är jag mer än nyfiken på hur Doktorn ska hantera att vara icke-Rose med tanke på hur nära de kommit varandra i säsong två.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Peak » fre mar 09, 2007 12:30

155 000 tittare i går.. :(

Det kan väl förhoppningsvis inte gå annat än upp..

:p

Fast man vet väl aldrig om man kikar på till exempel Supernatural-siffrorna.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film