Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tor nov 30, 2006 13:11

Illyria skrev:
In early March, Peacock will replace "Studio 60" with "The Black Donnellys," the Paul Haggis skein NBC originally intended to spell "ER" in the winter. Metcalf said "Donnellys" is a "young-skewing drama" that should be helped by the broad demo base of "Heroes."

Fast var ska Studio 60 ta vägen då?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor nov 30, 2006 17:45

Det står väl i artikeln att det inte är planerat var de sista avsnitten av Studio 60 ska visas.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tor nov 30, 2006 19:06

Illyria skrev:Det står väl i artikeln att det inte är planerat var de sista avsnitten av Studio 60 ska visas.

Orolig nu.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tor nov 30, 2006 19:10

adolvsson skrev:
Illyria skrev:Det står väl i artikeln att det inte är planerat var de sista avsnitten av Studio 60 ska visas.

Orolig nu.

Ja. Mina förhoppningar på en säsong två verkar i farozonen av det här.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor nov 30, 2006 19:31

noike skrev:
adolvsson skrev:

Orolig nu.

Ja. Mina förhoppningar på en säsong två verkar i farozonen av det här.

Med anledning av Ruccolas inlägg i Studio 60s egen tråd är jag inte orolig längre.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » tor nov 30, 2006 19:33

Det var ju exakt samma artikel jag länkade. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tor nov 30, 2006 19:37

Illyria skrev:Det var ju exakt samma artikel jag länkade. ;)

Ah. Men det var ju... men alltså... men men...

Hoppsan :)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor nov 30, 2006 19:40

Men om de är nöjda, varför flytta på den till en "obestämd plats"? Makes no sense! Fast om de hade tänkt visa det utan uppehåll så borde de kanske hinna bli klara i mars.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sp1keout » tor dec 07, 2006 14:26

HAHA! Såg American Dad 3x04 nyss *skrattar*
Den där Stan Smith är inte riktigt klok ibland.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Tam » lör dec 09, 2006 12:05

Profit. Exakt den serie jag ville se nu.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav HeY » mån dec 11, 2006 22:04

Jo, nu när jag ändå kommer ihåg det så har jag en efterfrågan om en serie. För några år sedan så gick det en miniserie på - ja vad kan det har varit, tv4 (?) - som jag tyckte var väldigt intressant och spännande. Skulle gärna ta hem den och se den igen men problemet är ju att jag inte vet vad den heter eller vad skådespelarna heter.

Den handlade iaf om en grupp av människor som var instängda i ett hus och alla dessa människorna hade några mystiska krafter. Det var en liten flicka som var starkast utav dem alla och huset typ "levde" på deras krafter och ville framför allt ha kvar flickan. Ingen utav dem kunde lämna huset och jag har för mig att huvudkaraktären var en kille som hade släkt tillbaka som ägt huset.

Om någon känner igen det och vet vilken serie det är så skulle svar uppskattas väldigt mycket! Tack! :)
Senast redigerad av HeY mån dec 11, 2006 22:10, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav herdware » mån dec 11, 2006 22:09

HeY skrev:Jo, nu när jag ändå kommer ihåg det så har jag en efterfrågan om en serie. För några år sedan så gick det en miniserie på - ja vad kan det har varit, tv4 (?) - som jag tyckte var väldigt intressant och spännande. Skulle gärna ta hem den och se den igen men problemet är ju att jag inte vet vad den heter eller vad skådespelarna heter.

Den handlade iaf om en grupp av människor som var instängda i ett hus och alla dessa människorna hade några mystiska krafter. Det var en liten flicka som var starkast utav dem alla och huset typ "levde" på deras krafter och ville framför allt ha kvar flickan. Ingen utav dem kunde lämna huset och jag har för mig att huvudkaraktären var en kille som hade släkt tillbaka som ågt huset.

Om någon känner igen det och vet vilken serie det är så skulle svar uppskattas väldigt mycket! Tack! :)

Gah, tror jag vet vilken du menar... perkele får tänka på det en stund
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Rombat » mån dec 11, 2006 22:16

Är inte det där nåt av Stephen King. Typ Rose-nånting?

edit: Glöm det, det är det nog inte.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav herdware » mån dec 11, 2006 22:19

Rombat skrev:Är inte det där nåt av Stephen King. Typ Rose-nånting?

Den jag tänker på (kanske inte samma som HeY) var svensk och utspelade sig på Gotland (har jag för mig), en skolresa eller så...
Huset hade även ett egennamn.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav HeY » mån dec 11, 2006 22:20

herdware skrev:

Den jag tänker på (kanske inte samma som HeY) var svensk och utspelade sig på Gotland (har jag för mig), en skolresa eller så...

Nej, den jag tänker på var engelsk/amerikansk. Det är jag nästan 100 på!

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav herdware » mån dec 11, 2006 22:23

HeY skrev:
herdware skrev:

Nej, den jag tänker på var engelsk/amerikansk. Det är jag nästan 100 på!

Ah, oki. Då tänkte jag snett.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav LWes » mån dec 11, 2006 22:24

Jag tycker att det låter ganska Stephen King-aktigt, med tanke på övernaturligt/skräck-tema och att många av hans böcker gjorts som mini-serier.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav madskellig » mån dec 11, 2006 22:41

Det låter ju onekligen som Rose red Vilket jag antar var den Rombat menade, annars så vet jag inte.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav HeY » mån dec 11, 2006 22:46

madskellig skrev:Det låter ju onekligen som Rose red Vilket jag antar var den Rombat menade, annars så vet jag inte.

Ja den är det!! :D
Då var ju Rombat inne på rätt spår, bara att den inte var svensk. Tack så mycket för allas hjälp! :lovebunny:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav herdware » mån dec 11, 2006 22:49

Argh!!!! Nu kan jag inte få den svenska serien jag tänkte på ur hufvudet. Craptastic. Så om nån kommer ihåg den så får ni gärna dela med av er kunskap.

Edit: Skuggornas hus heter den. Puh, det var jobbigt där en stund.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Rombat » mån dec 11, 2006 23:19

Haha! Me is rätt. IGEN!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav sp1keout » ons dec 13, 2006 21:22

"A world with no children, future generations will thank us!"
haha, orka dåliga skämt...
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » tor dec 14, 2006 9:51

Är det så att CW's Runaway lades ner efter bara tre avsnitt? Gick det så dåligt? Jag tyckte inte direkt det var något som var så bra att man bara ville lägga sig ner och dö, men det hade ju åtminstånde potential till att bli något. Aja, det får väl förhoppningsvis vara den serien som läggs ner först utav de nya som jag följer i år; och förhoppningsvis den sista.

Hur går det för Studio 60? Har bara sett de 3 första avsnitten och bestämde mig för att se ikapp mig i jul igen, då jag inte har tid att följa allt jag skulle vilja.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav RalfiParpa » lör dec 16, 2006 15:58

Jag antar att någon postat det redan och de flesta har väl sett dem men här är årets ynkliga Golden Globe-nomineringar.

Läs, bli irriterade, kommentera, gnäll.

Big Love? Ugh...

The Wire blev i vanlig ordning inte nominerat för något trots att det är bättre än allt annat på TV.
S5 av 24 var i och för sig fantastisk men det finns serier som förtjänar Best Drama mycket mer. Om inte The Wire så i alla fall The Sopranos, Dexter eller Deadwood. Att Michael C. Hall fick en nominering för sin roll som Dexter i...Dexter var ganska trevligt i alla fall. Hoppas att han vinner.

Ja, ni vet ju hur det är med sånt här.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav adolvsson » lör dec 16, 2006 16:03

HeY skrev:Hur går det för Studio 60? Har bara sett de 3 första avsnitten och bestämde mig för att se ikapp mig i jul igen, då jag inte har tid att följa allt jag skulle vilja.

Det går tydligen förhållandevis bra. Inga fabulösa siffror, men stadig nivå och rätt målgrupp som tittar. Nåt sånt. I vilket fall mer positivt än negativt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » lör dec 16, 2006 16:06

RalfiParpa skrev:Jag antar att någon postat det redan och de flesta har väl sett dem men här är årets ynkliga Golden Globe-nomineringar.
Läs, bli irriterade, kommentera, gnäll.

Jag vet. Så jävla irriterande att allt från FX och större delen av det som är bra på HBO (the Wire för satan) helt ignorerades.

Man får vara lycklig att de upptäckt Showtime.

Men kan det vara så att bara comfort-tv nomineras? Saker som får tittarna att må bra och inte ifrågasätta saker?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör dec 16, 2006 18:44

Eftersom en av få serier jag bryr mig om i dessa sammanhang är The Office så är jag nöjd då serien och Steve Carell har blivit nominerade. tror dock inte SC kommer att vinna eftersom Alec Baldwin är den som hyllats för sin roll i en komediserie i år. Synd i så fall, för Carells blandning av allvar och humor är lysande.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav RalfiParpa » lör dec 16, 2006 18:55

AKS skrev:Eftersom en av få serier jag bryr mig om i dessa sammanhang är The Office så är jag nöjd då serien och Steve Carell har blivit nominerade. tror dock inte SC kommer att vinna eftersom Alec Baldwin är den som hyllats för sin roll i en komediserie i år. Synd i så fall, för Carells blandning av allvar och humor är lysande.

Så länge inte Jason Lee (klåpare!) vinner i den kategorin är det lugnt med mig. Och "lysande" är en underdrift. Kolla bara min avatar.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav AKS » lör dec 16, 2006 22:10

:) Jag älskar att det är andra än jag och Illyria som verkligen gillar denna serie. Känns ensamt annars. Blev mycket glad då jag såg din avatar.

Ja, lysande är nog en underdrift, men det kan vara svårt att hitta ord att beskriva Steve carells rolltolkning i denna serie.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör dec 16, 2006 22:43

Tyckte Golden Globes var mest tråkiga, den enda nomineringen jag tyckte var yay var Michael C Hall för Dexter, men sen kunde de inte ens nominerad den fantastiska serien som bästa drama.

AKS: har du sett Little Miss Sunshine där Steve Carell är med? Annorlunda roll och rolighet från Michael men väldigt bra!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film