VelocityBoy skrev:faktum är att det ju faktiskt inte blir så mycket Buffy här numera
VelocityBoy skrev: vilket gör att det hela kommer att kunna bli en aning märkligt (spoiler AtS 5 om nu inte det visar sig att ingen överlevde slutet på Angel men jag hoppas ju att de lever vidare i sin tilltänkta efter-katastrofen-säsong och då borde Buffy & co får reda på det) .
lilith skrev:Som jag fattade det skulle det utspelas (spoiler AtS s5 och intervjun) under AtS s5, vilket innebär att vi inte får reda på vem som ev överlevde.
Hoppas jag har fel....
caffeineaddict skrev:Jag förstod det som att de visst kunde använda dem (och SKULLE använda dem), men "inte för mycket", vilket låter ungefär rätt i mina öron.
Illyria skrev:De comics som finns ute som en fortsättning på Angel är inte canon heller?
A bear skrev:The guys figured I was a target, set up two other slayers to be me. One's underground, literally. One's in Rome partying very publicly - and supposedly dating some guy called "The Immortal".
A bear skrev:The guys figured I was a target, set up two other slayers to be me. One's underground, literally. One's in Rome partying very publicly - and supposedly dating some guy called "The Immortal".
Illyria skrev:Hur fungerar det att lättast få tag på ett nummer per månad från USA, frakten brukar ju ligga på rätt mycket, finns det några alternativ? För jag lär ju vilja ha ett nytt nummer varje månad.
Illyria skrev:Jag testade Seriebörsen när jag skulle ha Serenity, vilket inte alls fungerade, och det slutade med att jag fick skaffa dem från USA ändå. Ska undersöka vad det kan tänkas kosta från USA.
Illyria skrev:Jag testade Seriebörsen när jag skulle ha Serenity, vilket inte alls fungerade, och det slutade med att jag fick skaffa dem från USA ändå. Ska undersöka vad det kan tänkas kosta från USA.
adolvsson skrev:Här fanns en lista över svenska seriebutiker. Både fysiska och postorder. Länge sedan jag köpte från Alvglans, och med länge sen menar jag en hel massa år, men erfarenheterna var positiva. Jag är nog lite svag för stället än.
adolvsson skrev:A bear skrev:The guys figured I was a target, set up two other slayers to be me. One's underground, literally. One's in Rome partying very publicly - and supposedly dating some guy called "The Immortal".
![]()
Åh, jag gillar, jag gillar. Svårt att göra en bedömning av den lilla dialog som finns, men det känns lovande, och teckningarna är bland det bästa jag sett från Jeanty. Han är visserligen fortfarande inte favoritmaterial, fast i det här fallet gör det mindre, för efter vad jag kan bedöma (återigen, fyra sidor är inte mycket) passar stilen Buffy alldeles utmärkt.
Åh, jag vill läsa på riktigt.
Hogfather skrev:I Queen of the Slayers får man ju reda på en hel del vad som händer efter Buffy s7 (och hintar om Angel & co). Undrar om säsong 8 kommer följa dem händelserna alls?
Kommer få psykbryt om det blir en helt ny story som inte har någonting med QotS att göra.
Rombat skrev:Plus att QotS är skitkass. Jag höll på att storkna när jag läste den.
darkstar skrev:Jag har aldrig läst serier, redan när jag gick i första klass så tyckte jag att serier var för barn och var inte så intresserad, det hände att jag köpte ett par exemplar av Batman. Jag gav mig på böcker ganska tidigt eller facktidningar. Det händer ibland att jag försöker att läsa en serie i vuxen ålder, till exempel läste jag Ghost World, men jag tyckte att filmen gav mig betydligt större behållning.
Kan inte Joss Whedon skriva en roman vid sidan om serietidningen, som följer handlingen i serien. Det skulle vara så mycket mer intressant.
Återgå till Buffy - serietidningarna
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare