Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Buffster » ons okt 18, 2006 20:11

(spoiler 3.03) Weevil, :lovebunny: .

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » ons okt 18, 2006 20:37

VM har gått och blivit en rycka-på-axlarna-men-ändå-mysig serie för mig. Jag bryr mig inte särskilt mycket alls om någon, stör mig på vissa saker, skrattar åt andra, men det är alltid ganska trevligt att titta på. Så även detta avsnitt. 3 av 5. Var ganska länge sedan ett VM-avsnitt förtjänade varken mer eller mindre.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » ons okt 18, 2006 21:18

awesome

"Veronica Mars" climbed to its best adults 18-34 (1.8/5) performance of the season, matching its second best delivery EVER in the demo. "Veronica" also tied its second best rating in the show's history in adults 18-49 (1.4/4).

"Veronica Mars" was on the rise this week, improving week to week by 20% in adults 18-34, 8% in adults 18-49, 6% in women 18-49 (1.9/4) and 9% in viewers (3.2mil).
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » ons okt 18, 2006 21:25

caffeineaddict skrev:VM har gått och blivit en rycka-på-axlarna-men-ändå-mysig serie för mig. Jag bryr mig inte särskilt mycket alls om någon, stör mig på vissa saker, skrattar åt andra, men det är alltid ganska trevligt att titta på. Så även detta avsnitt. 3 av 5. Var ganska länge sedan ett VM-avsnitt förtjänade varken mer eller mindre.

Det har gått dithän för mig också. Moi! Superpostaren i den första VM-tråden! Det hade jag aldrig trott... :( Men som sagt, fortfarande trevligt att titta på, men jag känner inte längre något större intresse.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » ons okt 18, 2006 21:55

caffeineaddict skrev:VM har gått och blivit en rycka-på-axlarna-men-ändå-mysig serie för mig. Jag bryr mig inte särskilt mycket alls om någon, stör mig på vissa saker, skrattar åt andra, men det är alltid ganska trevligt att titta på. Så även detta avsnitt. 3 av 5. Var ganska länge sedan ett VM-avsnitt förtjänade varken mer eller mindre.

Me three.

(spoiler 3.03) Nu är i alla fall Weevil på plats på college, så vi kanske kan få se mer av honom. YAY! Men hans jobb med Keith lyfter fram ett problem serien har om och om igen: saker som påverkar handlingen händer off-screen och så får vi höra talas om dem efteråt. Weevil kan inte jobba med Keith eftersom han fick tokfnas och spöade upp någon - det får vi inte se, det nämns bara i förbigående. Logan och Veronica är ihop igen - det får vi se, men knappt hur det går till. Etc. Vi får hela tiden färdiga fakta utan att få ha följt det, utan att bygga upp någon spänning typ "Åh herregud hur ska det här gå?". I någon annan serie skulle jag t ex varit helt säker på att Kendall inte är död eftersom vi inte har fått se henne död, men i VM...? Ganska säker på att de gladeligen tar kål på recurrings utan att visa det och antar att vi köper det.

Och våldtäktsarcen börjar bli löjlig. Skulle inte Lamb vara regular? OK, jag gillar honom inte, men borde inte NÅGON tala med polisen om nu alla dessa kvinnor blir våldtagna var tredje timme? Men nä, det verkar enbart vara dekanens jobb? (Och alla grejer med Logan och dekanen var ju EXAKT samma grejer som med rektorn på high school.)

Det var någon grej jag verkligen gillade dock - utöver dekanens P-1800 och att de spelade Regina Spektor (precis som i veckans "Weeds"!) - men just nu minns jag inte vad det var. Det är en charmig serie, men den har gått på tomgång väl länge nu.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav The Buffster » ons okt 18, 2006 21:55

Det är bara att hålla med. Det känns så sorgligt bara för jag vill så gärna att det ska vara bra. Jag har inga planer på att sluta se för det är fortfarande en mysig serie, men någonting saknas och det är tyvärr inte så att jag bryr mig sådär jättemycket.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » ons okt 18, 2006 22:01

Jag håller inte alls med, det är inte säsong 1 och allt är inte perfekt, men om säsongen fortsätter i 3.03-stil kommer jag vara väldigt nöjd.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tam » tor okt 19, 2006 20:02

Tyckte 3x03 var bästa hittills på säsongen. Men fortfarande saknas lite av seriens gamla schvung.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor okt 19, 2006 20:29

Tam skrev:Tyckte 3x03 var bästa hittills på säsongen. Men fortfarande saknas lite av seriens gamla schvung.

Schvung som saknas verkar vara lite av TV-höstens tema. Bortsett från The Wire.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » tor okt 19, 2006 22:23

caffeineaddict skrev:Schvung som saknas verkar vara lite av TV-höstens tema. Bortsett från The Wire.

Nej? Eller det beror på vem du frågar. Inte mig, tror jag alldeles bestämt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » tor okt 19, 2006 22:34

Illyria skrev:Jag håller inte alls med, det är inte säsong 1 och allt är inte perfekt, men om säsongen fortsätter i 3.03-stil kommer jag vara väldigt nöjd.

Jag tycker säsong 1 var långt ifrån perfekt och jag gillar nog säsong 2 bättre än säsong 1 då jag tyckte säsong 1 var lite dryg i början (dock riktigt bra i slutet). Tycker verkligen inte serien på något sätt har blivigt sämre och Veronica Mars är bättre än någonsin :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tor okt 19, 2006 22:37

Jag gillar väldigt många serier just nu väldigt mycket.
Jag tycker det varit länge sen en säsong startat så här bra.
T.o.m bottenskraparna i min lista av serier jag följer har varit väldigt bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tor okt 19, 2006 22:44

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:Schvung som saknas verkar vara lite av TV-höstens tema. Bortsett från The Wire.

Nej? Eller det beror på vem du frågar. Inte mig, tror jag alldeles bestämt.

Nej, jag överdrev nog lite. Men fler serier än vad jag önskar känns som att de går lite på tomgång just nu. Även om ungefär lika många fungerar.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » fre okt 20, 2006 1:09

Om ni inte visste om det så görs det officiella podcasts för avsnitten:

Podcast för 302 med Diane Ruggiero och Dan Gabbe
Podcast för 303 med Phil Klemmer och John Enbom
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » tor okt 26, 2006 1:27

inte en enda kommentar till senaste VM-avsnittet än?
den här tråden som brukar vara så pålitlig. :)
har alla flytt till tv-land?

(spoiler 3x04) I början av avsnittet var jag väldigt positiv, många långa scener med Logan och Keith och Veronica är alltid bra. Börjar faktiskt gilla Dick mer och mer också. Scenen när han kom hem till Veronica :D
"really? that's what you guys make?"
Våldtäktshistorien är fortfarande inte helt klockren tyvärr, och Keiths fall var trist och ganska förutsägbart, jag blev överraskad först när de faktiskt kysstes, men så var det inte på riktigt... Hade jag varit Just Shoot Me-tjejen hade jag nog blivit lite sur på Keith för att han FÖRST visar fotot och låter det sjunka in, för att sen ge henne beviset på att hennes man inte var otrogen. Såna där "för-tittarna-upplägg" gillar jag inte, dåligt skrivet, men en ganska liten detalj..

Ingen Wallace, ingen Weevil, ingen.. Skip? nej, vad hette han? Ingen Mac heller.. VM utmärks lite av de otaliga huvudkaraktärer som är frånvarande i varje avsnitt :D

Logans bror var det sidospår som hade mest potential, men jag gillade inte riktigt vad som hände med det.. Jag gillade iofs hur det från början syntes lite att Logan saknade vad Veronica och Keith har, och att det var därför han lurades så lätt.

Overall var det ett helt okej avsnitt ändå, men det jag gillar är karaktärerna. Fallen gör ingenting för mig just nu och det känns inte ens som att Veronica är särskilt imponerande när hon löser dem längre..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » tor okt 26, 2006 4:06

3x04:
gaspode skrev:inte en enda kommentar till senaste VM-avsnittet än?
den här tråden som brukar vara så pålitlig.

Jag hade en kommentar! Sen somnade jag ifrån världen en stund.

Jag känner mig nog lite mer positivt inställd till avsnittet än vad du gör, samtidigt som jag håller med om det mesta där.

Mitt största aber var skildringen av våldtäktshistorien. Jag har generellt inga problem med den, även om den skulle kunna föras framåt lite kvickare, men i just det här fallet kändes det som om något saknades. Som om Veronica tog ett par saker för givet. Utan grund.

Det gällde också hur hon gick för att prata med Logans bror. Även om det ligger i Veronicas natur att snoka, fick jag aldrig en tillfredsställande förklaring till varför hon gjorde det den här gången. Om hon tvivlade på Gilmore-Logan, eller hans intentioner, visades det dåligt

S3 är fortfarande ett rejält uppsving från S2 och 3x04 är långt ifrån uselt, det är däremot tydligt att manusen inte är den här seriens starkaste sida.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav eriked » tor okt 26, 2006 17:57

3x04 hmm bra men..lite neråt.Håller med de två föregående talarna. Bra och många scener med Logan. Bra scener med Veronica/Keith.

Jag håller också med om att Veronica drar lite snabba slutsatser. Eller så hängde jag bara inte med. Men vad bevisade att den där typen var våldtäcksmannen? Dom hade visserligen setts tillsammans tidigare men..det gör väl bara honom som en misstänkt?

Sen var väl inte Keiths fall så spännande heller. Men det kanske blir en uppföljning mellan Keith och den där tjejen.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Rombat » fre okt 27, 2006 14:02

Logan och Logan. Tihi.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tob » sön okt 29, 2006 19:36

Jag är lite efter.

Annan känsla än säsong 2. Mer av säsong 1 känsla. Så upplever jag det. Det är bra om något. Cotw som så kändes tråkigt, men det spelar inte så stor roll när man har Veronica i centrum. Veronica Mars har så grym karaktärsbas, med Veronica i spetsen, och det är något jag verkligen hoppas man tar fasta på. Man behöver inte vrida alla storylines 2-3 varv för mycket och krångla till det för sakens skull.

(spoiler 3.01) Dick i slutet med Logan. Det blir så tydligt var styrkan i serien ligger. När en sådan banal och allmänt vidrig person som Dick får lysa så här, tillsammans med Logan visserligen, men ändå....

Våldtäckthistorien vet jag inte vad jag tycker om faktiskt. Får se.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » sön okt 29, 2006 22:04

Vad säger ni om promon för nästa avsnitt då? Tror ni det kan bli något bra?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eriked » sön okt 29, 2006 22:52

spoiler -3x04bara liten kommentar hittills. Jag vill ha mera Veronica/Wallace. Alldeles för lite nu. *hoppas*.

spoiler promo 3x05Ser riktigt bra ut! Svårt att säga förstås med hur CotW blir. Härligt med Weevill! Gillar däremot inte riktigt att Weevil sticker när han får höra att Logan är hennes pojkvän. Förstår förstås att Weevil inte gillar Logan men...Kanske inte ska säga så mycket innan jag sätt avsnittet dock.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Illyria » sön okt 29, 2006 22:54

Opening scene 305 "Opening scene" brukar ofta vara klippt, jag tror det är mer prat mellan Veronica och Weevil om Logan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » mån okt 30, 2006 17:18

gaspode skrev: (spoiler 3x04) VM utmärks lite av de otaliga huvudkaraktärer som är frånvarande i varje avsnitt :D

Så sant. In med huvudkaraktärerna och låt det handla om dem, så finns det åtminstone potential till att det ska bli bättre.

Rolig överraskning att se Matt Czuchry helt plötsligt, som Logans halvbror! Även om han visade sig vara fejk. Intressant story för Logan ändå om han får kontakt med den riktige Charlie... det har känts lite som att de inte vetat vad de ska göra av Logan den här säsongen. Och jag antar att samma sak gäller alla huvudkaraktärer, det är väl därför vi ser så lite av en del. Oh, Lamb, how I miss thee!

Nu hoppas jag rentav att Keiths nya kärleksintresse blir en återkommande karaktär... gillade henne. Kanske delvis för att jag gillar skådespelerskan också... Pestens Tid-Nadine! 8) Men visst vore det en härlig ironisk storyline om Keith dejtade en gift kvinna.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » tis okt 31, 2006 19:14

Lite prat om rycka-på-axlarna-serie tidigare. Det är väl egentligen bara att stämma in i det påståendet. 3.02 och 3.03 har inte fått mig att tycka något annorlunda, snarare tvärtom, det är på sin höjd en förbaskat trevlig och charmig serie (något S2 faktiskt inte var till stora delar imo) och det är något jag hoppas på att den fortsätter att vara. Jag ser inte hur S3 skulle kunna komma i närheten av S1 men håller är den som den har varit nu så är jag nöjd. Speciellt första avsnittet tycker jag var väldigt bra.

(spoiler 3.03) Veronica med hundögon.... :lovebunny:
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » ons nov 01, 2006 23:23

3x05:
Bra avsnitt, stabilt, fortfarande inget utöver det vanliga. Men jag gillade verkligen användandet av Johnny Cash-låten mot slutet, riktigt snyggt gjort.

Att asiaten var hennes pojkvän satte lite griller i huvudet. Om hon ljög, vad var hennes anledning? Jag kommer inte ihåg om jag eller någon annan skrivit det här, vet bara att jag tänkt på det, men ända sedan Veronica sa det där om att hon hörde något vibrera - rakapparaten - har en fundering rört sig i min skalle... vad om det inte var en rakapparat, utan en vibrator, och våldtäktsmannen är en våldtäktskvinna? I så fall skulle hon, vad hon nu heter hon på fotot, kunna vara den skyldige.

Om nu inte asiaten ljugit för kompisen, visat bild på tjejen och sagt att hon är hans flickvän.

Jag är väldans nyfiken på nästa vecka i vilket fall.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tob » tor nov 02, 2006 0:34

(spoiler 3.04) Scenen då Veronica berättar för Parker om sina erfarenheter var nog första scenen inom våldtäckthistorien som verkligen ryckte tag i mig. Annars är den lam. Den känns oinspirerad. Väldigt mycket Logan i avsnittet och jag gillar det.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav CheeseGuy » tor nov 02, 2006 0:58

3.05

JAA!!! Jag var inte särskilt förtjust i de två förra avsnitten, men det här var betydligt bättre. Fullt av brister som vanligt, men när resten ligger på den här nivån kan jag utan problem strunta i det.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » tor nov 02, 2006 1:17

3.05 var bäst hittills den här säsongen, jag skulle ranka avsnitten 3.05, 3.04, 3.01/3.03 och 3.02 sist. Medvetet VM light för att växa sig starkare? Det är vad jag hoppas.

(spoiler 3.05) Tycker VM-känslan växer fram mer för varje avsnitt och det känns tryggt. Kul att detta var två nya författare och de lyckades bra med avsnittet, bådar gott för framtiden också.

Äntligen får vi se mer av Lamb och Wallace, men trist att Wallace och Veroncia inte hade några scener ihop. Och den här serien är i stort behov av en större budget. Ingen Mac, Parker, Piz eller Dick. Vi fick ivarjefall Cliff och tom Backup fick jobba lite.

Riktigt bra fall med många twists, även om campuspoliserna var mina första misstänkta, hade varit roligare om jag inte kommit på det så tidigt, De borde förklätt rånarna bättre. Lilla tjejen på Hearst borde också varit en giveaway, snyggt när hon tog tillbaka halsbandet, Veronica bryr sig inte om hämnd är mot barn eller ej hehe. Och precis som jag trodde fick Veronica tillbaka halsbandet, undra om de har mer än en kopia av det och därför lottar ut det?
Att Weevil var oskyldig stod klart direkt, ingen av rånarna såg ut som honom. Och V går rätt hårt åt och anklagar honom... det fanns visserligen antydningar, men ändå. Fast hon har ju inte direkt förtroende för någon, inte ens Logan. Kanske hon kan lita lite mer på Weevil efter det här. I klippet med rånet i previews verkade Veronica lite väl uppstudsig mot rånaren som har en pistol, men här slå han först ned någon så det förklarar det lite bättre (men jag är inte helt nöjd).

Kändes som Keith äntligen fick ett bra sidofall också, mer sånt behöver han, inte att han har någon separat storyline på gång som inte alls har med övriga i avsnittet/serien att göra. Scenen när Veronica klagar på bilen utanför och det är dekanus O'Dell och fruns, too funny. Kul att se Richard Grieco igen, det var ett tag sedan han var med i något? 21 Jump Street, någon film... minst 10 år sedan. Störde mig inte på honom.

Wallace lilla scen med "skolproblem" kändes aningens konstigt placerad, vi kunde ju åtminstone fått se hans resultat eller ihopklippt med scenen där han sen frågar om han kan hoppa av. Och sen får jag ju säga att Wallace verkligen borde vara smartare än så, även om han nu fuskar, då lämnar du inte in provet före alla andra. Låtsas ivarjefall kämpa!

Vad har egentligen Lilly sagt om Logan till Weevil? Jag gillar Lilly, men det var väl ändå hon som var den stora förstöraren i deras förhållande, även om vi nu vet hur Logan också kan vara.

Fler roligheter: Robot-Lamb, Veronica som påpekar att allas plånböcker blivit stula inkl idkorten, Veronicas lilla "fanclub" från Neptune High, LoVe var White Stripes på Halloween.

Det är Claires pojkvän och hon säger att hon inte känner igen honom? Påhittade våldtäkter? Det var arc light nu, men det borde bli mer nästa avsnitt då.

Sen hoppas jag Veronica kan hitta på något sätt att "hämnas" Tim Foyle, han är alltid lika smug!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » fre nov 03, 2006 21:43

Nja, jag tyckte inte heller 3x05 nådde några större höjder tyvärr.
Tycker Veronica är mer och mer osympatisk, känns som det är medvetet från manusförfattarna.. frågan är vart det skall leda isåfall..
Lamb och Weevil och Cliff är veckans inhoppare, och det var kul, särskilt Cliff. Gillade dock inte Weevils scen i klassrummet, kändes väldigt konstruerat, när alla satt och skrattade åt hans roliga anekdot...

Jag ser fortfarande fram emot veckans VM, men det är mycket på gamla meriter..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » fre nov 03, 2006 21:50

Jag håller *verkligen* med om det du säger om karaktären Veronica, gaspode. Jag är så besviken... Och jag har inte ens sett 3.05 än... :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film