Anime

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sp1keout » mån okt 16, 2006 21:00

LWes:

Det är intressant att du frågade det, med tanke på att om jag skulle klätt ut mig till honom hade jag varit honom i helgen (det var det då själva grejen var) dessvärre blev det inte av, utan jag fixade en Skypiea-Zoro-dräkt istället, vilket jag iofs inte tagit några bilder med, för jag insåg ganska omgående att den dräkten är relativt ful, så jag struntade i att färga håret grönt också. (Allt blev skit, om man får uttrycka sig så) Äh, jag kan försöka fixa lite bilder igen så kan du få se... kanske ^^ Har du hittat chapta 431 btw?

Glorificus skrev:Hihi, jag ska se mera!! Allvarligt. Snart!

Tack =)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » mån okt 16, 2006 21:16

Det kom inget nytt kapitel förra veckan. 431 kommer den här veckan. *längtar tills torsdag/fredag*
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » tis okt 17, 2006 20:54

LWes skrev:Det kom inget nytt kapitel förra veckan. 431 kommer den här veckan. *längtar tills torsdag/fredag*

Meh, var inget Eyeshield-kapitel heller :cry: Jag som längtade så!
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav The Buffster » tor okt 19, 2006 19:08

(spoiler 106 - 112) Den här arcen är verkligen helt underbar. Den känns så mycket större än alla dom tidigare vilket gör att jag gillar den så enormt mycket.

Många bra saker i dom här avsnitten, jag kommer garanterat att glömma någonting.

Gillar Miss Allsunday mer och mer hela tiden. Älskade när hon slogs mot Pell och fick visa sina krafter. Sen var det givetvis hur bra som helst när hon räddade Luffy också. Plus att Crocodile kallade henne Nico Robin vilket hon tydligen inte gillade. Känns som om det finns MYCKET mer att berätta där och det hoppas jag också att det kommer att göras.

Crocodile är verkligen hur cool som helst, när man för första gången fick se hans krafter, WOW. Och sen fighten med Luffy. SUGOI. Inte för att jag trodde att Luffy skulle dö eller så men damn alltså när han fick kroken igenom sig, det såg så jävla hemskt ut.

Sen så var det så underbart bra när Sanji pratade med Crocodile och kallade sig Mr Prince. När Sanji sen kom för att rädda dom, ja alltså, i dom scenerna så kände jag nästan att jag gillar honom ännu mer än Zoro. Men så känner jag bara ibland. Så sött också hans "do you love me?" till Nami. Zoros, "his stupidity knows no bounds", fick mig dock att känna att Zoro kanske är bäst i alla fall. Hur som helst så kan jag inte välja mellan dom två, båda är så fantastiskt bra. Jag är hemskt förtjust i när dom bråkar med varandra också.

Sen så var det jättebra (som ni märker så gillar jag det mesta med OP för tillfället), kanske allra bäst, det här med att alla gav sig av till Alubarna, "they will collide in Alubarna". När Vivi väntade på Kohza och rebellarmén, SUGOI! Och att hon kallar honom leader...

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav sp1keout » tor okt 19, 2006 19:22

OH MY F.......... GOOOOOOD
LWES!!!!

Jag kollade igen senaste kapitlet på japanska nyss... sista ordet löd enligt följande

Läs detta för en teaser om du vill.
jii-chan

När du läst på engelska, du blir chockad, du får många, många, svar, oh my god säger jag bara..... jag är helt bortom mig.

Läs detta när du läst kapitlet
Om jag förstod allting rätt, är, Aka Inu, admiralen av mariner, ao kijis alierade, hans farfar...

Uppmärksamma att han har ett scar runt ögat också, precis som Shanks, och precis som Luffy.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » tor okt 19, 2006 23:39

Jag läste just kapitel 431. Jag var så uppspelt och förväntansfull genom hela kapitlet, för det är nu stora beslut för framtiden kommer avslöjas.
Sista sidan: :o - det är hur mitt ansikte ser ut fortfarande. :o
:o :o

(spoiler chapter 431) Grandpa!!!? Vice-Admiral Garp är Luffy's farfar. :o
Okej!
Intressant är det minnst sagt...
Men något som ligger mycket närmre hjärtinfarkt för mig är frågan om Franky kommer joina eller inte.
Så nu är det officiellt - Han ska bygga ett skepp åt dom, vilket är fantastiskt, men kommer han att följa med dom?!
Jag antar att det kommer ta några veckor till innan man får veta det...
Tillbaka till Garp. Nu minns jag honom! Han är den som har hand om Coby och Helmeppo! Han sa att han hade med någon som ville träfa Luffy! Det måste vara Coby! Luffy och Coby kommer äntligen återförenas!
Fantastiskt... Jag längtar så mycket tills nästa vecka...
Men om Franky inte joinar dom blir jag väldigt besviken. Jag kan inte tänka mig hur det skulle vara utan Franky.

*Längtar tills nästa vecka sjukt mycket...*

och Buffster - Fantastiskt att du älskar allt med One Piece.
Glöm inte bort det där med det spoilande introt bara.

Jag tror att jag snart måste se om hela serien. Det skulle vara långt och jobbigt, men så roligt och bra som det är är det nog värt det.
Jag vet inte... Orkar jag? Har jag tid? Svårt dilemma...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » fre okt 20, 2006 14:58

LWes: Jag läser ju om hela mangan nu jag faktiskt, har kommit till slutstriderna av Kapten Kuro. Manga går mycket snabbare att läsa, bekvämare, kan man ta på bussen eller dylikt ju...

Åter till nyaste kapitlet:

Du har alldeles förträffligt rätt, jag var helt säker på att det var Aka Inu när jag såg ett hundskepp, hundmärken och MARINE på rocken.

Det visade dock sig bara minuter senare att min kompis kände igen killen, från kapitelbilderna på typ 110-130, det var Garp, personen som Helmeppo och, precis som du sa, Coby träffade. Det ska bli kul och se om de har blivit stora, starka, modiga, det har väl förmodligen passerat ett år sedan de skiljde sig åt skulle jag tro (om inte mer säkerligen)

Toms lärling bygger deras nya skepp, och att pengarna han snodde, var för så välgörande ändamål ändå. "I spend it all" sa han förut, men på en och samma sak, så godhjärtat, det trodde man inte va? Nämnvärt är att Franky sa "Im going to build _you_ a ship", not _us_. Han har väl förmodligen inte sett sig som en del av piratklanen när inte Luffy personligen bjudit in honom i och för sig, och det får vi väldigt gärna hoppas att Luffy gör, verkligen.

Nu vill jag bara ha nästa kapitel, kapkapkapitel NU!

Buffsta~schuwan: Underbart. Underbart. Fantastiskt. Suveränt! Du återberättar sådär supermysigt som det bara kan bli =)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Eisa » tis okt 24, 2006 18:15

BANKAI!
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav sp1keout » ons okt 25, 2006 13:04

Major avsnitt 51, fyfan... :cry:

Den serien är verkligen guld värd. :lovebunny:
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » tor okt 26, 2006 17:48

Åh vad jag älskar One Piece. Jag har aldrig förut varit så beroende av någonting som jag just nu är av One Piece. :o

Kapitel 432:
Herregud vad fantastiskt det är.
Monkey D. Garp
Monkey D. Dragon!!! :o :eek:
Dragon! Är hans pappa! :eek:
Och Garp är fantastisk. Han är helt knäpp. Jag gjorde en avatar av honom från det här kapitlet. :)
Kul att se Coby och Helmeoppo igen! Men dom har förändrats så mycket! Man känner inte igen dom!
Men det var fantastiskt.

Nu längtar jag tills nästa vecka!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » tor okt 26, 2006 20:21

Fan, jag vill ha 432, kollade på framsidan av kapitlet.

Jango! Smoker! Massor, massor, kul att se så vackra karaktärer igen!

Jag vill ha kapitlet nu, jag kan ju inte läsa japanska!
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » tor okt 26, 2006 22:23

I den här tråden finns det översättning.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » fre okt 27, 2006 14:31

LWes:

Första hårrysningen: Monkey D. Garp,
andra, Coby var Master Seargent, Helmeppo var Seargent, dem var sååå jääävla cooola!!!
Tredje hårrysningen, Dragon, från lougetown, (som jag t.o.m frågade Buffster om när hon sett klart arcet) vet du hur mkt jag har funderat över honom.

Jag ryyyser fortfarande...

The Four Emperors: Dragon (eller hur?), Shanks, Vitskägg och vem då? (Om du kollar på bild 7, så ser du personen med ett väääldigt brett leende, vem är han?)

Btw, Wesley, gå in på denna länk:

Nu förstår jag äntligen vad som menas! http://groups.msn.com/onepiecemanga/one ... otoID=1966
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » fre okt 27, 2006 14:46

sp1keout skrev:The Four Emperors: Dragon (eller hur?), Shanks, Vitskägg och vem då? (Om du kollar på bild 7, så ser du personen med ett väääldigt brett leende, vem är han?)

Nej, Dragon är inte en av dom. Shanks och Whitebeard är dom enda två vit vet.
Shit, kapitel 100 kom för hur länge sen som helst, typ 7 år.
För sju år sen introducerades en mystisk karaktär som inte nämnts sen dess förns nu. 7år!
och under den tiden har folk blivit galna med teorier om vem han är.
Fantastiskt är det i alla fall.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Zaxx » fre okt 27, 2006 14:50

Jag köpte helt sådär bara två filmer förra veckan.

1. Streetfighter the animated movie... (tror jag, kan ha vart ngt med Alpha också...)

2. Blood the last vampire.

Är det ok grejor? Köpte de mest för att de var cool utsida och bra pris. Åsikter?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav sp1keout » fre okt 27, 2006 14:51

Jag menar ju det!

LWes, se hit! (För det här tycker åtminstone jag är coolt)
Okej, jag bara antog att han längst ner på bilden var Dragon eftersom han verkar vara så väldigt stark. Det är annan sak som jag har gått runt och stört mig på så oerhört länge, eller, liksom, klurat på du vet.

Det här är en av mina favoritdelar: Läs denna sida, och se sambandet, det är taget från det att Luffy blir värd 30,000,000 beliner.
http://groups.msn.com/onepiecemanga/one ... otoID=1909 Enjoy!
Senast redigerad av sp1keout fre okt 27, 2006 14:56, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » fre okt 27, 2006 14:54

Och för att besvara Zaxx,

Blood, The Last Vampire har jag själv sett, jag vill inte avskräcka dig eller någonting men det finns betydligt mycket bättre anime, så som One Piece, dock, tycker jag att Blood är helt okej, ganska mysig, läskig vampyranime, men den är samtidigt alldeles för kort.

Det finns dock en serie baserad på filmen som heter Blood+, som blev klar för bara några månader sedan, på 50 avsnitt. Den ska dock vara väldigt bra (ijämförelse med filmen, vad jag hört)

Jag är sugen på att se Street Fighter-filmerna, eller serierna. Faktiskt.

Men, som sagt, anime är bättre gratis ;)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » fre okt 27, 2006 14:55

Zaxx skrev:Jag köpte helt sådär bara två filmer förra veckan.

1. Streetfighter the animated movie... (tror jag, kan ha vart ngt med Alpha också...)

2. Blood the last vampire.

Är det ok grejor? Köpte de mest för att de var cool utsida och bra pris. Åsikter?

Street Fighter the Animated Movie är riktigt bra.
Jag har inte sett någon av Alpha-filmerna.

Blood the Last Vampire var det länge sen jag såg, men den är bra, trots att den är jättekort.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » fre okt 27, 2006 14:59

sp1keout skrev:Jag är sugen på att se Street Fighter-filmerna, eller serierna. Faktiskt.

Street Fighter II V är inte en särskillt bra serie. Jag har inte sett hela, men jag var inte så imponerad.
Den enda andra serien är en som är baserad på den otecknade filmen...
Street Fighter II the Animated Movie är som sagt väldigt bra.
Dom andra två filmerna heter Street Fighter Alpha och Street Fighter Alpha Generations eller nåt, och dom har ingenting med varandra att göra eller med någon av serierna.
Alltså, varje serie och film har sin egen kontinuitet.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » fre okt 27, 2006 15:01

sp1keout skrev:Jag menar ju det!

LWes, se hit! (För det här tycker åtminstone jag är coolt)
Okej, jag bara antog att han längst ner på bilden var Dragon eftersom han verkar vara så väldigt stark. Det är annan sak som jag har gått runt och stört mig på så oerhört länge, eller, liksom, klurat på du vet.

Det här är en av mina favoritdelar: Läs denna sida, och se sambandet, det är taget från det att Luffy blir värd 30,000,000 beliner.
http://groups.msn.com/onepiecemanga/one ... otoID=1909 Enjoy!

Är det där Garp på sista sidan? Det ser lite ut som det, men han har inte ärren i ansiktet...[spoiler]
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » fre okt 27, 2006 15:03

LWes:

MEN DU!!! Nu sa du någonting!!!

Det är ju borgmästaren på sista sidan, men frågan är om han kanske är tvilling till Garp då eller något, vilket gör honom släkt till Luffy också. Hahaha. One Piece-världen, oförutsägbar, och underbar.

Tack för tipsen ang: Street Fighter!

2 timmar senare: Jag ryser fortfarande... Dragon!!

Buffster-chan: Hur långt har du kommit?~~

2 timmar senare: Jag kan inte släppa det!!! Såg du sparken som Coby gav Luffy? Rena Sanji-fasonerna! Himmelsk att se!
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » sön okt 29, 2006 19:34

LWes:

Är det du som färgla din avatar? (Har för mig att du sa det.) Imponerande arbete.

Buffster: DOKO DA!? (Vart är du :))
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » sön okt 29, 2006 20:20

Det är ganska simpelt i photoshop!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » sön okt 29, 2006 21:57

sp1keout skrev:Buffster-chan: Hur långt har du kommit?~~
sp1keout skrev:Buffster: DOKO DA!? (Vart är du :))

Jag har väldigt mycket i skolan för tillfället så jag har knappt tid att se eller kommentera. Har hunnit se några avsnitt till, skriver om dom nästa vecka när allting har lugnat ner sig lite. Så ni få ge er till tåls ;) .

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » tis okt 31, 2006 11:50

Woho ny OP-subbbare. Dags att rocka igen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » tor nov 02, 2006 0:44

och nu finns avsnitt 280! :o
Trevligt!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » tor nov 02, 2006 21:15

Såg precis klart animen Midori no Hibi (med Anime-Empire som fansubbare)

Den kändes verkligen helmysig rakt igenom. En romans, som dock har en lite knasig handling är väl värt att nämnas, men serien var allt annat än dålig. 13 avsnitt á 20 min.

Helhetsbetyg: 8/10.

(Mer information: http://anidb.info/perl-bin/animedb.pl?s ... e&aid=1327)

Natsuiro no Sunadokei
En serie som påminner ganska mycket om Midori no Hibi i avdelningen udda romanser, som också denna är fantastisk fin :) Serien är inte mer än 2 avsnitt á 30 min heller.

(Mer information: http://anidb.info/perl-bin/animedb.pl?s ... e&aid=1953)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » fre nov 03, 2006 11:54

433: Varför är One Piece bäst i världen för?
Garp - Im going home
Luffy - Okay, see you!
Garp - THATS WAY TO CASUAL -SMACK-

Fyfan vad jag skrattade.
Intressant att vi fick reda på namnet till personen som fick saker att äta djävulsfrukter. Som Spandams svärd (elefantfrukt) och pistol i Alabasta (hund, sort: tax-frukt)

Och nu får man äntligen veta vad det är som händer du vet: Senast man såg de var innan Skypiea, då Shansk skulle bege sig till Whitebeard. Nu är han kommen, och detta ska bli verkligen intressant.

THE NEW WORLD!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » fre nov 03, 2006 14:16

sp1keout skrev:433: Varför är One Piece bäst i världen för?
Garp - Im going home
Luffy - Okay, see you!
Garp - THATS WAY TO CASUAL -SMACK-

Fyfan vad jag skrattade.
Intressant att vi fick reda på namnet till personen som fick saker att äta djävulsfrukter. Som Spandams svärd (elefantfrukt) och pistol i Alabasta (hund, sort: tax-frukt)

Och nu får man äntligen veta vad det är som händer du vet: Senast man såg de var innan Skypiea, då Shansk skulle bege sig till Whitebeard. Nu är han kommen, och detta ska bli verkligen intressant.

THE NEW WORLD!

Ja, vilken fantastisk fest dom hade! Nu är bara frågan vem/vilka kommer bli nakama?! och hur länge kommer det ta innan skeppet är färdigt och dom kan åka iväg? Det lär ju vara då Luffy erbjuder någon att följa med. och det kan verkligen vara vem som helst. Grodan kanske? Det är inte omöjligt! Kokoro är det nog inte eftersom hon har Chimney att ta hand om, (men hon kan ju också följa med!). Allvarligt talat, Kokoro skulle vara väldigt värdefull för dom. Hon vet väldigt mycket, och kan simma.
Franky är ändå min favorit. Jag hoppas på honom. Annars är Paulie också väldigt rolig.
Jag hoppas att Usopp åker med jättarna och att Vi inte träffar honom förns vi kommer till Elbaf, för det vore coolt och då kan han ha blivit starkare, och det vore fantastiskt!
och jag tycker att det är oerhört spännande med Enel's äventyr på månen!!! Han hittade ju en person i hålet.
Det är en liten figur med stor hjälm, ett gevär och en liten väska... Vad tusan kan det vara för nån? :eek:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » fre nov 03, 2006 15:23

LWes

Kan inte jättarna följa med de? Jag vill inte att Usopp ska försvinna =( Det värsta är ju att det känns på något vis att han är osäker som en del av Mugiwara ju, verkligen. Fastän det har gått över 100 kapitel sedan han lämnade, men han har ändå alltid varit med.
Paulie är ganska svag dock, dessvärre, i alla fall jämfört med Franky, va?
Man kommer sakna många, jag vill ha med alla!!! Men Luffy är väldigt strikt om att ha en liten piratklan.
Vem var det på månen, ja? Vadfan :S
Ao Kiji verkar bara mer och mer psykiskt sjuk för varje gång man ser honom alltså, eller är det bara jag som tycker så?

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film