Faith: What can I say? I'm the world's best actor.
Angel: Second best.
Mayor: She's not a little girl anymore.
Mayor: Miniature golf.
Buffy: Just don't like to rub your nose in it. Suddenly wondering
where that expression comes from.
Angel: You still my girl?
Buffy: Always. (leaves)
Giles: (to Buffy) Be careful.
FAITH: I know. For real now, I'm scared. Scared of what I am, what I'm turning into. Cold-blooded straight up killer. Like you.
ANGEL: Take care of yourself.
FAITH: Lifetime of practice.
FAITH: Really? Weird, because something about all this just feels so right. Maybe it's one of those unhappy childhood things. See, when I was a kid I used to beg my mom for a dog. Didn't matter what kind. I just wanted, you know, something to love. A dog's all I wanted. Well, that and toys. But mom was so busy, you know, enjoying the drinking and passing out parts of life, that I never really got what I wanted, until now.
FAITH: You get the Watcher. You get the mom. You get the little Scooby gang. What do I get? Jack squat.
eller hennes två möten med Xander, eller när hon första gången får något av borgmästarenFAITH: I see him. If I'd've known they came that young and cute, I would've requested a transfer.
Försöker Faith förföra Angel till fel sida, eller vill hon faktiskt ha hjälp och använder sig av det enda verktyg hon vet alltid fungerar - sex? Vilket är ett osmart val eftersom Angel bara tänker på Buffy, och en försmådd Faith anförtror sig i stället till borgmästaren, som inte heller vill ha henne på det viset men raskt håller på att bli något hon möjligen aldrig haft: en far. Mjölk och minigolf, jag menar... och förbannad går hon glatt med på en betydligt mer smärtsam behandling av Angel.FAITH: Thanks, Sugar Daddy.
MAYOR: Now, Faith, I don't find that sort of thing amusing. I'm a family man.
WESLEY: Find anything?
GILES: Six course banquet of nothing with a scoop of sod-all as a palate cleanser.
mmmf skrev:Ledsen, men jag tycker att det här är riktigt dåligt. Bara en sån sak att man refererar till en film - Banquet d'Amelia - som inte finns. Vad fan?
noike skrev:mmmf skrev:Ledsen, men jag tycker att det här är riktigt dåligt. Bara en sån sak att man refererar till en film - Banquet d'Amelia - som inte finns. Vad fan?
Men sådant är ju hur bra som helst. Om det nu finns monster, varför ska då inte verkligheten skilja sig på andra sätt också? De refererar ju till böcker som inte finns hela tiden också.
gollum skrev:Intressant att han tar chansen och kastar brevkniven. Visste han att borgmästaren var osårbar?
Giles has left the building, Ripper är hemma. Hur sur han än må vara över att ha ersatts av Wesley tror jag den nya rollen är riktigt bra för Giles.GILES: Demons after money. Whatever happened to the still beating heart of a virgin? No one has any standards anymore.
WESLEY: Wait for Faith.
BUFFY: That could be hours. The girl makes Godot look punctual. I'll just go myself.
Jo, jag erkänner, jag gick på Angelus-bluffen så det stänkte om det första gången jag såg avsnittet.GILES: Be careful.
Capt. Peroxide skrev:En grej undrar jag bara: Är det inte så att sex lockar fram den riktige Angelus? Och det vet ju Faith. En scen slutar med att hon ligger ovanpå honom och grovhånglar. Hon borde inte vara orolig att locka fram Angelus, det tror hon ju redan att hon har gjort – ska vi bara anta att han nobbar henne i sista minuten? Borde hon inte bli misstänksam i så fall? Hon hävdar ju senare att han är hennes hund, vilket i alla fall får mig att tro att de HADE sex där på golvet. Plus att Buffy verkar rätt äcklad på slutet:
Nån som kan reda ut?
JENNY: The curse. If Angel achieved true happiness, even just a moment of... He would lose his soul.
A bear skrev:Har du sett hit från s1 på ett par dar?!?![]()
Impad i så fall.
Capt. Peroxide skrev:A bear skrev:Har du sett hit från s1 på ett par dar?!?![]()
Impad i så fall.
Eh, näääJag skippade rätt mycket av S1 och S2 och gick direkt på trean. Som jag sett fram till Enemies, på några dar. Jag ska se de tidigare säsongerna också, men jag måste säga att kvalitetsförbättringen är av ett slag som gör att det känns som om det gått från Fox till HBO.
Jamen det är klart. Orkade bara inte just nu. Och nej, jag bryr mig inte om att jag vet hur det går och så. Även om just det här avsnittet hade en ovanligt bra twist.A bear skrev:Skippade s2?![]()
Nu kommer du att få många på dig... Kvalitetsförbättringen i cinematografi är rejäl, medges, men de bästa avsnitten i s2 är bland det bästa hela serien har att erbjuda, så se till att du ser om det sen...
gaspode skrev:AKS 1 - gaspode 0
caffeineaddict skrev:Japp, riktigt bra. Roligt, gripande, spännande, snyggt. Det var här någonstans som jag verkligen började fastna för Faith, alltid mer intressant när hon vill vara riktigt ond men den skadade själen skiner igenom.
Ett av många starka S3-avsnitt. En klar åtta.
Angel: You still my girl?
Buffy: Always.
Faith: What can I say? I'm the world's best actor.
Angel: Second best.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare