Jag gillar S1. Doyle, Doyle, Doyle!!! Oops, var bara tvungen att få det ur mig.

Me likes Doyle long time, eller nåt sånt.
Kuno, S1 är inte bra om man ser till arc och övergripande historier. Men det finns en hel del avsnitt som är oerhört bra. Men du kommer även att se det sämsta avsnittet i Buffyverse *någonsin* inom kort. Du kommer att veta vilket det är då du ser det.
Jag gillade inte Angel i BtVS. Jo, Angelus-arcen gillade jag och i BtVS S1 var han spännande. Men i S3... Nope. Men jag kan ärligt säga att under S2 av AtS så insåg jag att Angel vuxit *enormt* som karaktär och nu är han en av mina favoriter. Melodramatisk ibland, ja visst. Men intressant och oerhört välspelad. Vem hade trott det då David Boreanaz "skådespelade" i BtVS S1? I ett avsnitt av AtS S3 blev jag stum av beundran inför Boreanaz skådespel och Angels karaktärsutveckling. Stum. Helt sant. Hakan låg nere på mattan. Jag satt i soffan. Ja, du förstår. Seriöst. AtS är en suverän serie! AtS S1 är sämre än BtVS S2, AtS S2 är mycket sämre än BtVS S5 (men just "mycket" är jag nog ensam omatt tycka), AtS S3 är bättre än BtVS S6 och AtS S4 är mycket bättre än BtVS S7. Enligt mig alltså.
Angel är högkvalitativ underhållning. Drama, komedi, mörker, ljus i en blandning som liknar Buffys, men inte riktigt är det. Angel är en egen serie, men lyckligtvis är den nästan lika bra som sin moderserie.