Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » ons okt 25, 2006 12:38

Marvel Studios has pacted with Vancouver-based production company No Equal Entertainment to develop a live-action TV series based on the cult-favorite comic book superhero Moon Knight, reports Variety.

The series will follow soldier of fortune Marc Spector as he becomes the titular vigilante after an encounter with the Egyptian god of vengeance and moon deity.

:o :eek: :o :eek: :o
Wow.....

Moon Knight är så cool.

Hoppas Sticky är med i några avsnitt som Blade!!!!
Senast redigerad av LWes ons okt 25, 2006 12:41, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » ons okt 25, 2006 12:40

LWes skrev:
Marvel Studios has pacted with Vancouver-based production company No Equal Entertainment to develop a live-action TV series based on the cult-favorite comic book superhero Moon Knight, reports Variety.

The series will follow soldier of fortune Marc Spector as he becomes the titular vigilante after an encounter with the Egyptian god of vengeance and moon deity.

FUCK YEAH!

Excuse me while I'm getting a geekasm 8) :D
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Rombat » ons okt 25, 2006 12:54

Haha! Moon Knight blir ju såååå dissad i Ultimate Spiderman. Stackarn får ju prestationsångest. :)

Tackar vet jag Wade Wilson aka Deadpool. Han borde få en egen film snart. Underbart med en psykotisk prisjägare utan närminne som vet om att han är i en film.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » ons okt 25, 2006 13:08

Vems Moon Knight-inkarnation kommer de gå efter? Tråkmonstret i mitten där allt det mesta var slätstruket eller halvpsykosigt dysfunktionella början/nya?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons okt 25, 2006 13:24

noike skrev:Vems Moon Knight-inkarnation kommer de gå efter? Tråkmonstret i mitten där allt det mesta var slätstruket eller halvpsykosigt dysfunktionella början/nya?

Tills motsatsen är bevisad tänker jag vara hoppfull. Dom lyckades ju göra vett av Blade i Kanada, så.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » ons okt 25, 2006 14:04

Jag håller på att sätta ihop en läslista för serietidningarna jag ska läsa härnäst och har med allt med Moon Knight, Deathlok och Punisher.
Jag skulle tro att Deadpool också kan passa in, men är han väldigt insnärjd i X-titlarna?
Ska vi fortsätta disskutera i serietidningstråden (om någon orkar leta fram den)?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » ons okt 25, 2006 14:24

adolvsson skrev:
noike skrev:Vems Moon Knight-inkarnation kommer de gå efter? Tråkmonstret i mitten där allt det mesta var slätstruket eller halvpsykosigt dysfunktionella början/nya?

Tills motsatsen är bevisad tänker jag vara hoppfull. Dom lyckades ju göra vett av Blade i Kanada, så.

Då tänker jag fortsätta hoppas på Charlie Huston-inblandning.

Lwes: i början, inte så värst mycket x-inblandning med sedan kommer Cable & Dreadpool och Cable är så snårigt invirad i X-historik som man kan bli.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons okt 25, 2006 15:01

noike skrev:Då tänker jag fortsätta hoppas på Charlie Huston-inblandning.

Det skulle faktiskt förvåna mig om dom inte lät sig inspireras av vad han gjort. Titeln säljer ju bra och det kan väl mycket möjligt vara tillräckligt för att dom ska gå framåt med karaktären nu. Klart annat också spelar in, men jo, även om inte Charlie är direkt inblandad lär han förhoppningsvis finnas där i andan.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Rombat » ons okt 25, 2006 19:10

noike skrev:
adolvsson skrev:

Då tänker jag fortsätta hoppas på Charlie Huston-inblandning.

Lwes: i början, inte så värst mycket x-inblandning med sedan kommer Cable & Dreadpool och Cable är så snårigt invirad i X-historik som man kan bli.
Fast serietidningen Cable & Deadpool bör inte räknas som X-titel. Karaktären Cable är visst X:ig, men titeln är det inte. Det är mest humor och filosofiska debatter mellan messias-wannaben och killen som i en fight med över femtio deltagare upprepar ordet chimichanga hela tiden, bara för att det är ett roligt ord. Finns ingen som kan vara så utrycksfull bakom en heltäckande mask som Deadpool.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav LWes » ons okt 25, 2006 20:55

Coolt. Då tar jag nog och lägger till Deadpool i planeringen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » ons okt 25, 2006 21:26

Är det fler än jag som följer nya säsongen av Family Guy?

603

- Those animals are so fucking funny!

Hahaha, omg. Ett klipp från avsnittet om ni vill se:
http://www.youtube.com/watch?v=t8dIQyj9sXw (måste vara medlem)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav caffeineaddict » mån okt 30, 2006 23:59

Ny hårddisk och en hel bunt nya serier nedladdade som bara ligger och väntar på att man ska ta tag i dem och svälja dem hela. :D Big Love S1, hela My So-Called Life, hela Odyssey 5, The Unit S1. Har dessutom Office US S1 och S2 i vänteläge och Mr. Show och The Larry Sanders Show är på väg ner (Larry Sanders tar iofs sin tid på sig...).

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån okt 30, 2006 23:59

Mr Show!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sp1keout » tis okt 31, 2006 0:00

caffeineaddict: Du nämnde inte One Piece? :oops:
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Illyria » tis okt 31, 2006 0:00

MSCL! Big Love! The Office US!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis okt 31, 2006 0:03

sp1keout skrev:caffeineaddict: Du nämnde inte One Piece? :oops:

Den är med på listan över sånt som ska ses förr eller senare, men det kändes som att jag ville köra lite kortare serier eller serier som bara hunnit med nån säsong för att balansera ut långkörarna jag ser annars (QaF, och så hävdar Axel att den stora West Wing-boxen ska skickas i morgon så den omtitten kommer väl startas inom kort).

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » tis okt 31, 2006 0:13

"Listan" ser förresten ut såhär för tillfället. Inte särskilt rangordnad alls...

"Draman"
My So Called Life
Life on Mars (fast den bestämde jag mig ju för att vänta med tills den är avslutad, nu när nyheterna kom att det bara blir två säsonger)
The Unit
Northern Exposure (väntar nog tills alla säsonger finns DVD-rippade, de rippar som finns nu av S5 och S6 är.... usch... Behöver se om S1 då också.)
The L Word
Big Love
Hustle
Odyssey 5
Spooks
Grey's Anatomy
Doctor Who (den nya)
Farscape
Murder One (såg S1 härom året, vill se S2 om man nu kan få tag på den... LaPaglia!)
One Piece
Eureka

"Komedier"
The Office US
Mr. Show
The Boondocks
The Young Ones
Curb Your Enthusiasm
The Larry Sanders Show
Little Britain
The Awful Truth
Drawn Together
Reno 911!

Sedan gigantoprojekten för ett regnigt, öh, halvår eller så... lär nog ta ett tag innan man ger sig på det... men ganska sugen är jag.
The Practice
Babylon 5
The X Files (egentligen började den titten för några år sedan, och jag har kört lite drygt en säsong om året sedan dess, så jag ska väl börja med S4 nu....)
MASH

Någon som kräver att jag lägger till (eller tar bort?) något?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » tis okt 31, 2006 0:17

Har du sett Jeremiah?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis okt 31, 2006 0:19

Nope, det har jag inte. Överhuvudtaget har jag inte börjat se nån ny serie den här hösten förutom Studio 60 och Dexter. Heroes är väl den som jag känner mig mest lockad av för tillfället.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » tis okt 31, 2006 0:23

Då tycker jag du ska skriva upp den. Första säsongen finns på dvd, borde finnas bra rippar, annars bara tv-rippar av s2.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis okt 31, 2006 0:25

Aha, det cepade i huvudet, trodde du menade Jericho. Jeremiah hade jag inte alls hört talas om. Får man be om en liten spoilerfri beskrivning?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tis okt 31, 2006 0:28

caffeineaddict skrev:Aha, det cepade i huvudet, trodde du menade Jericho. Jeremiah hade jag inte alls hört talas om. Får man be om en liten spoilerfri beskrivning?

Alla vuxna dog för x år sedan av ett virus, huvudpersonen Jeremiah försöker flera år i efterhand ta reda på vart hans pappa försvann. Av JMS som skapade Babylon 5 och med Luke Perry och Theo från Cosby. (spoiler skådespelare, men ingen jättestor spoiler) Och Sean Astin ett tag också.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tis okt 31, 2006 0:30

En serie av J. Michael Straczynski på Showtime för några år sedan, baserad på en comic (Jeremiah) av Hermann Huppen.

Är lat och kopierar lite info:
In the year 2006 a virus wipes out everyone on the planet over the age of puberty. Jeremiah takes place 15 years later in 2021. The survivors are in their late twenties and younger and grew up without adult supervision. For 15 years they have been living on the scraps of the old world. Now they must either continue the downward slide, or begin to rebuild the world.

Med andra ord ett postapokalyptiskt drama, ett som är riktigt bra, till skillnad från Jericho. Och låt dig inte skrämmas av att Luke Perry har huvudrollen. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis okt 31, 2006 0:32

Okej, det låter faktiskt ganska intressant måste jag säga. Förr eller senare, så...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » tis okt 31, 2006 1:26

Jag har nog faktiskt varit förtjust i Luke Perry i ungefär exakt två roller. Nej tusan, tre. Den lilla första scenen i The Fifth Element, hans tid i OZ, och så det jag såg av Jeremiah. Det var nog allt. Om inget är glömt. Men jag instämmer i rekommendationerna av serien.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav A bear » tis okt 31, 2006 1:48

Masters Of Horror 2.01: "The Damned Thing".

Det jag saknade med s1 var ofta en vilja att ta ut svängarna lite grann, att göra något mer än bara skräckplot 1A med obligatorisk twist i slutet. Tobe Hoopers avsnitt i s1 var ett av de mer udda, men också ett av de tristaste. Här gör han bättre ifrån sig, även om "The Damned Thing" i princip bara har namnet gemensamt med Ambrose Bierces klassiska novell som den sägs bygga på. Ted Raimi som präst! Storyn lyckas inte riktigt knyta ihop sig och griper i panik efter ett CGI-monster, vilket är synd, men det är garanterat något av det blodigaste som visats i amerikansk TV och fram till den rätt onödiga slutscenen är det klart ett av de bästa avsnitten i serien hittills - och även med den är det godkänt. Om nu alla de andra kan höja sig lika mycket från förra säsongen kan det här bli rätt kul.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Off » tis okt 31, 2006 10:59

Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » tis okt 31, 2006 13:14

Är "Cracker" så jäkla bra som alla påstår BTW? I den stora TV-världen utanför BF, där jag bor, så hyllas den ju till höger och vänster. Men det gör "Lost" med... anyway, jag insåg precis att hela "Cracker" fanns tillgänglig på BitMeTV. Go or no go?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » tis okt 31, 2006 13:23

caffeineaddict skrev:Är "Cracker" så jäkla bra som alla påstår BTW? I den stora TV-världen utanför BF, där jag bor, så hyllas den ju till höger och vänster. Men det gör "Lost" med... anyway, jag insåg precis att hela "Cracker" fanns tillgänglig på BitMeTV. Go or no go?

Jag har bara sett ströavsnitt när det gick på tv. Kommer inte ens ihåg vilken kanal. Iaf så tyckte jag att det var riktigt bra då. Om du laddar hem är jag väldigt sugen på att se alltihop.

Kanske ska tillägga att den är jäkligt rolig på sina ställen också.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tis okt 31, 2006 13:40

caffeineaddict skrev:Är "Cracker" så jäkla bra som alla påstår BTW?

Kanske inte precis så jävla bra hela tiden, men jo, den är bra i varje fall. Som en brittisk Homicide fast med mindre grupp och en mer klar huvudperson. Cracker själv påminner en hel del om McNulty i the Wire.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film