LWes skrev:Förhoppningsvis kommer Gordon och Tara-vampyrerna också stötas på igen.
madskellig skrev:1x08: Annars ett rätt spännande avsnitt, men med det sämsta slutet som gjorde mig otroligt besviken, plötsligt var det dag? Whatever.
Glorificus skrev:Jätteroligt att läsa dina kommentarer, mads! Fortsätt så.
1x08: Haha, ja, det är det konstigaste antiklimaxet någonsin. Men efter att ha läst den nyliga SFX-intervjun med Jared och Jensen där de pratar om bl.a. det avsnittet har jag en teori om varför det blev så. I intervjun berättar de att man använde levande bin när man filmade slutscenerna..! Så det måste ha varit en jättestor grej att spela in - de scener som förmodligen krävde mest arbete under inspelningen av det avsnittet. Men storymässigt och när man klippte ihop det så blev det sjävklart inte lika stort. De borde nog ha lagt mer krut på storyn och mindre på hur de skulle få det att fungera praktiskt att spela in med levande bin...![]()
madskellig skrev:1x06: Underbart äckligt då shapeshiftern byter skin, gillade då storyn okej, men inget höjdar avsnitt.
madskellig skrev:1x07: Hook man! Gah, vad rädd jag var för den sägenen då jag var liten. Ganska bra utfört också, gillar speciellt scenen då hook-man dyker upp bakom prästen och hugger honom i axeln. Men usch så dålig skådis tjejen det handlade om var.
madskellig skrev:1x08: Jag. Hatar. Skallbagar. Like, alot. Efter att vi lugnat ner oss något, sätter vi igång avsnitt igen, tack gode gud så var det mest andra insekter efter detAnnars ett rätt spännande avsnitt, men med det sämsta slutet som gjorde mig otroligt besviken, plötsligt var det dag? Whatever.
madskellig skrev:1x09: Mycket bra, gillade det mesta faktiskt. Den synska tanten var underbar, spännande att få lite mer avslöjanden om pappan (Och att få se honom!) Med undantaget avfallskvarnshändelsen var det inte så läskigt, men jag gillar aldrig då det faktiskt ÄR något i garderoben![]()
madskellig skrev:1x10 Now this I like, spooky! Alla spökena var otroligt välgjorda, även om jag tänkte lite väl mycket på "house on haunted hill" ibland. Mycket bra mellan Dean och Sam också. Och pappan som ringer i slutet, spännande.
madskellig skrev: (spoiler 1x11) Tyckte det var ett riktigt bra och rätt spooky avsnitt, hemskaste scenen var då Dean undersökte fågeskrämman närmare, jag blev jätternervösMånga fina stunder bröderna emellan vilket också ger pluspoäng. Bäst var dock:
"- I hope your apple pie is freakin' worth it!"
"-Hold me, Sam. That was beautiful."
Ah, Dean![]()
![]()
madskellig skrev: (spoiler 1x12) Hmm, inte jättebra direkt men jag gillade början. Det avsnittet led mest av var övertydlighet (Jag tror vi minns korset från scenen för 10 minuter sedan) och förutsägbarhet. Julie Benz var fin som vanligt dock.
madskellig skrev: (spoiler 1x13) Gud så dåligt. En hemsökt bil är alltid löjligt men... allt annat var ju också rätt sämst. Köpte inte för fem öre att Dean och den där tjejen hade några känslor för varandra och som skådespelerska så var hon rätt stel. Och om en bil står och varvar hotfullt utanför ditt hus varför blir du rädd? Spring upp för trappan. Jag tvivlar starkt på att den skulle lyckas köra in. Stupid. Faktiskt ett rätt lyckat slut dock, biljakten med Dean lyckades i alla fall med lite spänning.
brat skrev:madskellig skrev:1x06: Underbart äckligt då shapeshiftern byter skin, gillade då storyn okej, men inget höjdar avsnitt.
Det bästa med avsnittet är självklart att det finns två Dean… och att en av dem sliter av sig sina kläder (och sin hud)
brat skrev: (spoiler 1x12) Varför är Julies och Amys avsnitt två av de vekaste? Mycket synd. Det här avsnittet såg jag hemma hos Glory. Blev inte rädd en enda gång (förutom lite skrämselhicka för någon hoppande hund tror jag) och precis som du säger var det övertydligt och förutsägbart. (Skrattade som en galning när de zoooomade in på detaljer vi kanske glömt. Tror jag kallar fenomenet "Tru Calling sjukan".) Fast början var bra, då Dean blev sjuk och Sam ville rädda honom.
brat skrev:Mera mads, mera!
madskellig skrev: (spoiler 1x14) I (många) tidigare avsnitt har mycket kännts blekt p.g.a dåliga skådespelare.
Jag kan inte påstå att jag blev direkt skrämd, förutom min hjärtattack då Dean blev skjuten (Hur jag kunde missa att det var en syn? Temporär sinnesförvirring)
Glorificus skrev:En sak jag inte gillade med många avsnitt i första säsongen var att de så uppenbart använde sig av att försätta en tjej i fara, som behövde räddas av pojkarna. Jag hoppas verkligen inte att det är den funktionen Jo är tänkt att ha framöver. Men det är väl bara att vänta och se.
brat skrev:Eller så lurar hon på att även Jo är ett av de utvalda barnen (det behövs lite utvalda tjejer snart).
brat skrev:Men varför envisas de med att låtsas döda Dean, jag blir så uppjagad!
brat skrev:2x05
Dessutom fick jag slå ihop händerna i förtjusning och pipa lite i alla scener där Dean oroade sig över Sam.
brat skrev:Eller så lurar hon på att även Jo är ett av de utvalda barnen (det behövs lite utvalda tjejer snart). Någon mer än jag som fick sådana vibbar?
brat skrev:Om ni känner för att bli hysteriskt fnittriga över Jensen Ackles.
Mer än vanligt alltså.
http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... =968894856
Glorificus skrev:
Ooh, och jag såg nyss promon för 2x06... verkar läskigt.
Glorificus skrev:Scary just got sexy
Tob skrev:Glorificus skrev:Scary just got sexy
Jävlar vad läcker.
(spoiler 2.03) Det där med gråskalor är ju inget supernatural har briljerat med. Ofta är det väldigt tydligt vad som är ondska och vad som är godhet. Punkt slut. Därför känns det väldigt välkommet att man tar upp det hela, även om det faktum att man verkligen trycker in informationen i skallen på publiken om att demon inte måste betyda ondska. Det lämnar faktiskt ett lätt bitter eftersmak på ett annat väldigt bra avsnitt.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare