Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » lör okt 14, 2006 16:56

Jag tyckte att 2x03 var ett mycket bra avsnitt och att det inte fanns mycket alls att klaga på.
Jag vill hela tiden att dom ska hitta en ny regular. Den här killen känndes dock inte tillräckligt dynamisk för att vara bra långvarigt.
Jag har aldrig riktigt märkt att dom sett allt på ett sånt "måste förgöra allt som har med det övernaturliga att göra"-sätt, men det är bra att det här avsnittet fick speciellt Dean att tänka till.
Det finns inget jobbigare än en scen som följande:
Demon: Jag är snäll. Jag är på eran sida. Jag har ju bevisat det.
Jägare: Det spelar ingen roll. Du är en demon, så du förtjänar att dö.
Demon: Men jag räddade just ditt liv.
Jägare: Det spelar ingen roll. Du är en demon, så du förtjänar att dö.

Pluspoäng för att Ellen var med igen +++
Återkommande karaktärer är precis vad serien behöver mer av.
Förhoppningsvis kommer Gordon och Tara-vampyrerna också stötas på igen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » sön okt 15, 2006 10:41

LWes skrev:Förhoppningsvis kommer Gordon och Tara-vampyrerna också stötas på igen.

Tara-vampyren :D (vad var det hon hette .. Lenora?)
Men du har rätt, återkommande karaktärer är det enda som saknas och en ny regular i serien skulle vara guld värt. Det enda som är svårt för mig är att tänka mig en till sittande i den där bilen. Det känns inte som om denna serien skulle funka med för många regulars. En till skulle dock funka, och för mig så är det självklart att det måste vara en tjej. Serien behöver lite "bad-ass-östogen" :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav madskellig » ons okt 18, 2006 23:09

Så, nu har jag sett avsnitt 6 - 10

1x06: Underbart äckligt då shapeshiftern byter skin, gillade då storyn okej, men inget höjdar avsnitt.

1x07: Hook man! Gah, vad rädd jag var för den sägenen då jag var liten. Ganska bra utfört också, gillar speciellt scenen då hook-man dyker upp bakom prästen och hugger honom i axeln. Men usch så dålig skådis tjejen det handlade om var.

1x08: Avsnittet börjar, jag och Laura (Kompis in Jensen Ackels loving) ligger i soffan. Första scenen börjar inte så skrämmande, jag skämtar om att det kommer att handla om en indian begravningsplats (Rätt!) Några sekunder senare ligger vi gallskrikandes ovanpå varandra i kampen för att hitta X-box kontrollen och stänga av avsnittet. Jag. Hatar. Skallbagar. Like, alot. Efter att vi lugnat ner oss något, sätter vi igång avsnitt igen, tack gode gud så var det mest andra insekter efter det ;) Annars ett rätt spännande avsnitt, men med det sämsta slutet som gjorde mig otroligt besviken, plötsligt var det dag? Whatever.

1x09: Mycket bra, gillade det mesta faktiskt. Den synska tanten var underbar, spännande att få lite mer avslöjanden om pappan (Och att få se honom!) Med undantaget avfallskvarnshändelsen var det inte så läskigt, men jag gillar aldrig då det faktiskt ÄR något i garderoben ;)

1x10 Now this I like, spooky! Alla spökena var otroligt välgjorda, även om jag tänkte lite väl mycket på "house on haunted hill" ibland. Mycket bra mellan Dean och Sam också. Och pappan som ringer i slutet, spännande.

Klagomål: Avsnittens uppbyggnad är för lika varandra, ibland känns det väldigt trist.

Beröm: Underbart realistisk syskonrelation på alla sätt som räknas, håller uppe intresset även då storyn är lite svag.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Glorificus » tor okt 19, 2006 0:46

Jätteroligt att läsa dina kommentarer, mads! Fortsätt så. ;)

madskellig skrev:1x08: Annars ett rätt spännande avsnitt, men med det sämsta slutet som gjorde mig otroligt besviken, plötsligt var det dag? Whatever.

Haha, ja, det är det konstigaste antiklimaxet någonsin. Men efter att ha läst den nyliga SFX-intervjun med Jared och Jensen där de pratar om bl.a. det avsnittet har jag en teori om varför det blev så. I intervjun berättar de att man använde levande bin när man filmade slutscenerna..! Så det måste ha varit en jättestor grej att spela in - de scener som förmodligen krävde mest arbete under inspelningen av det avsnittet. Men storymässigt och när man klippte ihop det så blev det sjävklart inte lika stort. De borde nog ha lagt mer krut på storyn och mindre på hur de skulle få det att fungera praktiskt att spela in med levande bin... :rolleyes:

Fast det är inte enda avsnittet som har liknande problem, så det kan ha varit bara hafsigt skrivet. Vore intressant att läsa en del Supernatural-manus, nu när jag tänker på det...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » tor okt 19, 2006 1:07

Glorificus skrev:Jätteroligt att läsa dina kommentarer, mads! Fortsätt så. ;)
1x08: Haha, ja, det är det konstigaste antiklimaxet någonsin. Men efter att ha läst den nyliga SFX-intervjun med Jared och Jensen där de pratar om bl.a. det avsnittet har jag en teori om varför det blev så. I intervjun berättar de att man använde levande bin när man filmade slutscenerna..! Så det måste ha varit en jättestor grej att spela in - de scener som förmodligen krävde mest arbete under inspelningen av det avsnittet. Men storymässigt och när man klippte ihop det så blev det sjävklart inte lika stort. De borde nog ha lagt mer krut på storyn och mindre på hur de skulle få det att fungera praktiskt att spela in med levande bin... :rolleyes:

Tack, Jag ska försöka! ;)
Hmm, ja det förklarar ju saken. Även om slutet ändå är oförlåtligt dåligt ;) Personligen så skulle jag nog också hellre ha lite mer crappy cgi insekter så att mer energi spenderas på själva storyn. Men, men... dom lär väl sig av sina misstag (med antagandet att de ser detta som ett misstag)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav madskellig » sön okt 22, 2006 22:27

(spoiler 1x11) Tyckte det var ett riktigt bra och rätt spooky avsnitt, hemskaste scenen var då Dean undersökte fågeskrämman närmare, jag blev jätternervös :D Många fina stunder bröderna emellan vilket också ger pluspoäng. Bäst var dock:
"- I hope your apple pie is freakin' worth it!"
"-Hold me, Sam. That was beautiful."
Ah, Dean :lovebunny: :D

(spoiler 1x12) Hmm, inte jättebra direkt men jag gillade början. Det avsnittet led mest av var övertydlighet (Jag tror vi minns korset från scenen för 10 minuter sedan :rolleyes:) och förutsägbarhet. Julie Benz var fin som vanligt dock.

(spoiler 1x13) Gud så dåligt. En hemsökt bil är alltid löjligt men... allt annat var ju också rätt sämst. Köpte inte för fem öre att Dean och den där tjejen hade några känslor för varandra och som skådespelerska så var hon rätt stel. Och om en bil står och varvar hotfullt utanför ditt hus varför blir du rädd? Spring upp för trappan. Jag tvivlar starkt på att den skulle lyckas köra in. Stupid. Faktiskt ett rätt lyckat slut dock, biljakten med Dean lyckades i alla fall med lite spänning.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » mån okt 23, 2006 21:41

Yay! Kommentarer! Som tack ska jag genast kommentera dina kommentarer.

madskellig skrev:1x06: Underbart äckligt då shapeshiftern byter skin, gillade då storyn okej, men inget höjdar avsnitt.

Det bästa med avsnittet är självklart att det finns två Dean… och att en av dem sliter av sig sina kläder (och sin hud :?)

madskellig skrev:1x07: Hook man! Gah, vad rädd jag var för den sägenen då jag var liten. Ganska bra utfört också, gillar speciellt scenen då hook-man dyker upp bakom prästen och hugger honom i axeln. Men usch så dålig skådis tjejen det handlade om var.

Har inte mycket att säga om 1x07, minns det som ett medelavsnitt.

madskellig skrev:1x08: Jag. Hatar. Skallbagar. Like, alot. Efter att vi lugnat ner oss något, sätter vi igång avsnitt igen, tack gode gud så var det mest andra insekter efter det ;) Annars ett rätt spännande avsnitt, men med det sämsta slutet som gjorde mig otroligt besviken, plötsligt var det dag? Whatever.

Kasst avsnitt. Antagligen det sämsta, beror mest på slutet. Men också eftersom kryp inte kan jämföras med övriga myter de stött på.

madskellig skrev:1x09: Mycket bra, gillade det mesta faktiskt. Den synska tanten var underbar, spännande att få lite mer avslöjanden om pappan (Och att få se honom!) Med undantaget avfallskvarnshändelsen var det inte så läskigt, men jag gillar aldrig då det faktiskt ÄR något i garderoben ;)

Känner att jag måste inte-hålla-med. Jag var inte överdrivet förtjust i den synska tanten (fast hon hade några roliga kommentarer om Dean om jag minns rätt). Blev också lite tveksam till pappans entré där. Faktiskt var det mycket i avsnittet jag inte gillade. Slutet var lite väl plötsligt och tamt.

madskellig skrev:1x10 Now this I like, spooky! Alla spökena var otroligt välgjorda, även om jag tänkte lite väl mycket på "house on haunted hill" ibland. Mycket bra mellan Dean och Sam också. Och pappan som ringer i slutet, spännande.

Ett av mina absoluta favoritavsnitt. Det var skrämmande och det var många fängslande saker mellan bröderna. Och snyggt utfört om jag minns rätt.

madskellig skrev: (spoiler 1x11) Tyckte det var ett riktigt bra och rätt spooky avsnitt, hemskaste scenen var då Dean undersökte fågeskrämman närmare, jag blev jätternervös :D Många fina stunder bröderna emellan vilket också ger pluspoäng. Bäst var dock:
"- I hope your apple pie is freakin' worth it!"
"-Hold me, Sam. That was beautiful."
Ah, Dean :lovebunny: :D

Ah, Dean. :lovebunny: :D

madskellig skrev: (spoiler 1x12) Hmm, inte jättebra direkt men jag gillade början. Det avsnittet led mest av var övertydlighet (Jag tror vi minns korset från scenen för 10 minuter sedan :rolleyes:) och förutsägbarhet. Julie Benz var fin som vanligt dock.

Varför är Julies och Amys avsnitt två av de vekaste? Mycket synd. Det här avsnittet såg jag hemma hos Glory. Blev inte rädd en enda gång (förutom lite skrämselhicka för någon hoppande hund tror jag) och precis som du säger var det övertydligt och förutsägbart. (Skrattade som en galning när de zoooomade in på detaljer vi kanske glömt. Tror jag kallar fenomenet "Tru Calling sjukan".) Fast början var bra, då Dean blev sjuk och Sam ville rädda honom.

madskellig skrev: (spoiler 1x13) Gud så dåligt. En hemsökt bil är alltid löjligt men... allt annat var ju också rätt sämst. Köpte inte för fem öre att Dean och den där tjejen hade några känslor för varandra och som skådespelerska så var hon rätt stel. Och om en bil står och varvar hotfullt utanför ditt hus varför blir du rädd? Spring upp för trappan. Jag tvivlar starkt på att den skulle lyckas köra in. Stupid. Faktiskt ett rätt lyckat slut dock, biljakten med Dean lyckades i alla fall med lite spänning.

Håller med. Allt var rätt sämst. Trodde att jag skulle få FNATT på den FÅNIGA tjejen som drog för persiennerna för att skydda sig mot den brummande bilen. Och Jensen som kan ha kemi med en träplanka fungerade inte alls med den där skumma tjejen. Urka!! Yeah right att de skulle ha något speciellt, han behöver en tjej med lite karaktär, inte en damsel in distress.

Mera mads, mera! :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » mån okt 23, 2006 23:38

Yay, kommentarer på mina kommentarer! :D

brat skrev:
madskellig skrev:1x06: Underbart äckligt då shapeshiftern byter skin, gillade då storyn okej, men inget höjdar avsnitt.

Det bästa med avsnittet är självklart att det finns två Dean… och att en av dem sliter av sig sina kläder (och sin hud :?)

Hehe, ja. Jag och min kompis började med "Oh, nice" och övergick till "Ew ew ew!" på några sekunder där, men medans huden befann sig där den skullle var det mycket trevligt 8)

brat skrev: (spoiler 1x12) Varför är Julies och Amys avsnitt två av de vekaste? Mycket synd. Det här avsnittet såg jag hemma hos Glory. Blev inte rädd en enda gång (förutom lite skrämselhicka för någon hoppande hund tror jag) och precis som du säger var det övertydligt och förutsägbart. (Skrattade som en galning när de zoooomade in på detaljer vi kanske glömt. Tror jag kallar fenomenet "Tru Calling sjukan".) Fast början var bra, då Dean blev sjuk och Sam ville rädda honom.

Ja, scenerna mellan Dean och Sam var helt klart det som var bäst, och trevligt att dom bröt från mönstret lite genom att det började med Dean och Sam redan på ett uppdrag. Men, som sagt, i övrig rätt svagt.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav madskellig » mån okt 23, 2006 23:53

brat skrev:Mera mads, mera! :)

I shall provide, lite i alla fall ;)

(spoiler 1x14) Starkt avsnitt, mycket bra historia och bra genomfört. Gillar hur Sams krafter utvecklas, får honom att bli betydligt mer intressant, och jag gillar verkligen hur Dean försöker verka obrydd men inte riktigt lyckas.

I detta avsnittet förstod jag verkligen vikten av bra gästskådespelare, killen som spelar Max är duktig och karaktären känns genuin. I (många) tidigare avsnitt har mycket kännts blekt p.g.a dåliga skådespelare.

Jag kan inte påstå att jag blev direkt skrämd, förutom min hjärtattack då Dean blev skjuten (Hur jag kunde missa att det var en syn? Temporär sinnesförvirring) men alla scener med dödsfall var ändå väl genomförda, och vi får lite arc utveckling! Trevligt. Mycket intressant med kopplingen mellan Sam och Max där.

Slutscenen bröderna emellan ("As long as I'm around, nothing bad is gonna happen to you") är en sådan scen som borde få mig att tycka att det är för sentimentalt. Men, vad kan jag säga, av någon anledning så köper jag det här. Fint.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » tis okt 24, 2006 18:51

madskellig skrev: (spoiler 1x14) I (många) tidigare avsnitt har mycket kännts blekt p.g.a dåliga skådespelare.

Jag kan inte påstå att jag blev direkt skrämd, förutom min hjärtattack då Dean blev skjuten (Hur jag kunde missa att det var en syn? Temporär sinnesförvirring)

I (många) tidigare avsnitt har mycket kännts blekt p.g.a. dåliga skådespelerskor. :P Inte för att det är könets fel, tror snarare att det är seriens castingfolk som ger ut roller baserat på andra kriterier än talang... Fast jag kanske bara är bitter för att de får klänga på Dean och inte jag. haha

Serieskaparna verkar i vilket fall ha förstått vad de ska göra för att ge tittarna hjärtattacker. Skräm dem med att låtsas döda Dean. Först i Julies avsnitt (1x12) och sedan i 1x14. Hade det varit fler än två leads hade jag blivit orolig... äh, vad fasen, jag blir lite orolig ändå när de gör så där. :P
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » tis okt 24, 2006 18:58

Snart ska jag se 2x04 med Glory - Yay! :D

2x01
Fortsättning på tidigare inlägg.
Och en tredje gång i premiären av andra säsongen så klart. (Skräms de med att döda Dean alltså.)

Kände att de var mindre spoilrigt att skriva ett helt nytt inlägg istället för att klämma in en spoiler i slutet av mitt svar till mads. Nu har hon ingen aning om att jag fortsätter att prata om Deans dödlighet här. :)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » tis okt 24, 2006 20:34

2x04
"Awkward". *ASG*

Rätt bra avsnitt. Många roliga Dean-ögonblick. Och många bra Sam/Dean-scener. Bara några saker att klaga på.

- Inte lika bra intro som vi blivit vana vid.

- Jag gillar att Dean sa vad han kände (speciellt när innebörden av hans "what's dead should stay dead"-mani uppdagades) men jag hade hellre sett att han uttryckte känslorna på något annat sätt än i ett heart-to-heart. Skrik det. Säg det i mörkret. Viska det. Säg det medan du pissar. Inte stanna vid vägkanten och lugnt sätta sig vid Sam och berätta medan en stilla tår faller. Det är för öppet. Fast Dean kanske inte är så störd som jag förväntar mig.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » tis okt 24, 2006 23:27

2x04
Veckans monster var sådär, men annars ännu ett riktigt bra avsnitt!!

Många härliga karaktärsögonblick för Sam och Dean. "Next on 'The Skin Channel'..." / "Awkward."-scenen var ju galet rolig. :D Förmodligen något som diskuterats bland de som gör serien, typ "vad gör man egentligen på motellrum?". Såna oväntade småscener är alltid roliga att de slänger in.

Och: "Neil! It's your grief counsellors, we've.. come to hug!" :D

Bra att de ändå gjorde så tydlig anknytning mellan veckans monster och huvudarcen... det lyfte upp avsnittets story ett snäpp, trots att det annars var en rätt svag historia (zombietjej... jag hade nog hellre sett henne som ett spöke, eller bara.. läskigare än hon var). Men jag var ändå rädd några gånger... och pratade högt med de dumma karaktärer som inte sprang iväg från zombietjejen. "Spring, människa, spring!!"

För mig funkade slutscenen bra när Sam inte svarade på Deans "What could you possibly say to that?"-fråga. Men scenen hade nog varit ännu bättre om man gjort den ännu mer sparsam - strukit fler repliker och Deans tår (gråt-tår, inte fot-tår). Men jag gillade den ändå.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » fre okt 27, 2006 16:09

2x05: Bra avsnitt - Den här serien är bra!
Jag har fortfarande lite avsmak från en dom dåliga beslut TPTB, imo gjort, men det verkar som om dom kommit in på rätt spår nu, helt klart!
Fallet var bra och intressant och mycket bra att Ellen, Jo och Ash var med igen, och jag hoppas att dom fortsätter vara med mycket, för dom är bra!Jag gillar dock inte att Jo gillar Dean. Om det hade varit tvärt om, att Dead gillat Jo, men hon inte brytt sig om honom hade det varit bättre. Hoppas hon är deras syster, det skulle kännas bättre. Dom skulel dom bli lite extra beskyddande och så också, det kunde va kul.
Och hon borde bli en regular och följa med dom!
Ash är rolig och bondig!
Ellen är tuff.
Intressant potential för uppkommande fall, det här med att det verkar finnas många med psykiska krafter.
Jag önskar dock att demonerna hade varit fasta i sin form och inte bytt kropp som dom gör.
Fredric Lehne som spelade demonen i säsongspremiären var utmärkt. Han borde alltid vara honom.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » fre okt 27, 2006 16:12

:angry:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » fre okt 27, 2006 22:37

2x05
Mm, bra avsnitt med tanke på att de äntligen tog upp Sams krafter igen. Synd bara att han inte använde dem mer! Jag ville att Sam skulle rädda alla med sina superkrafter. *hosthost* Okej, det hade kanske blivit lite klichéeigt. :P Men när han nu använt sig av telepati en gång tycker man ju att han borde klara det igen.

Och det var bra hur man fick sitta rätt länge och undra vem det var som mördade folk egentligen. Att han hade en tvilling var en bra idé. Kul att de skyltade med det uppenbara också, med snälla killens replik "I have an Evil Twin?!" :D Sen var väl upplösningen på det inte den bästa, jag köpte inte riktigt hela "jag-vill-ha-min-tvilling-för-mig-själv"-motivet eller att någon skulle vara så lättpåverkad av demonen. Men han var kanske psykopatisk redan innan.

Dean som sjöng i bilen. *asg*
Dean som gav bort bilen. *asg*

Ash är härlig... Dr. Badass. :D Och jag gillar Ellen och Jo också, även om jag håller med LWes om att hela Jo-gillar-Dean-grejen känns tråkig. En sak jag inte gillade med många avsnitt i första säsongen var att de så uppenbart använde sig av att försätta en tjej i fara, som behövde räddas av pojkarna. Jag hoppas verkligen inte att det är den funktionen Jo är tänkt att ha framöver. Men det är väl bara att vänta och se.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » fre okt 27, 2006 22:45

2x05
Yay!
Det var inget typiskt SPN-avsnitt, vilket både hade nackdelar och fördelar. En nackdelen var att vi inte fick någon ny cool myt att bli mörkrädd över. En fördelen var att vi fick mer fokus om huvudstoryn. Det känns mycket bättre på den punkten nu än i säsong 1, nu får jag känslan att de vet var de är på väg. Jag skulle inte vilja att varje avsnitt var så här men som undantag var det riktigt bra.

Dessutom var avsnittet väldigt roligt på flera ställen. Jag klappade händer flera gånger åt underbara repliker/blickar/scener. Allra bäst var nog när Dean berättade hela deras livshistoria på begäran. :D Mindcontrollkillen hade också humor.
"These are not the droids you want."
"I have an evil twin."

Dessutom fick jag slå ihop händerna i förtjusning och pipa lite i alla scener där Dean oroade sig över Sam.

Men varför envisas de med att låtsas döda Dean, jag blir så uppjagad!

Ett annat självklart ämne är Jo. Vet inte vad jag ska tycka om henne. Hon får gärna visa sig lite coolare (spelmaskiner är inte så häftigt på en skala). Jag vet inte. Jag gillar henne. Och jag vill att Dean ska ha en flirttjej. Men ändå känner jag mig lite reserverad. Kanske för att hon svansade runt honom till den där fåniga låten. Kom igen. Vill absolut inte att hon ska vara deras syster dock. Men mamman verkar helt klart skum, kanske är det den hemligheten hon lurar på. Eller så lurar hon på att även Jo är ett av de utvalda barnen (det behövs lite utvalda tjejer snart). Någon mer än jag som fick sådana vibbar?

Til sist: Jensen sjöng. :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav LWes » fre okt 27, 2006 22:48

Glorificus skrev:En sak jag inte gillade med många avsnitt i första säsongen var att de så uppenbart använde sig av att försätta en tjej i fara, som behövde räddas av pojkarna. Jag hoppas verkligen inte att det är den funktionen Jo är tänkt att ha framöver. Men det är väl bara att vänta och se.

Hon verkar kunna ta vara på sig själv, se bara på det där spelets high score-lista!
Det bästa i avsnittet var Dean's "Awesome" till snälla killens "These aren't the droids you're looking for"
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » fre okt 27, 2006 22:52

brat skrev:Eller så lurar hon på att även Jo är ett av de utvalda barnen (det behövs lite utvalda tjejer snart).

Det är mycket möjligt! Det vore coolt. Men hon skulle nog reagerat mer på att få veta att alla sånna har psykiska krafter, eller så visste hon det redan och bara låtsades inte veta. Hur gammal ska Jo föreställa förresten? Dom verkar ju få krafterna runt 22 års ålder.

brat skrev:Men varför envisas de med att låtsas döda Dean, jag blir så uppjagad!

För att om man byter ut N:et till ett B blir hans namn Dead.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » fre okt 27, 2006 23:04

brat skrev:2x05
Dessutom fick jag slå ihop händerna i förtjusning och pipa lite i alla scener där Dean oroade sig över Sam.

Jaa, det glömde jag nämna! En av de saker jag gillade bäst med avsnittet. När Dean stannade bilen och sprang runt till Sams sida, osv. Awww.

brat skrev:Eller så lurar hon på att även Jo är ett av de utvalda barnen (det behövs lite utvalda tjejer snart). Någon mer än jag som fick sådana vibbar?

Ja, speciellt när hon försökte säga att hon kunde hjälpa (innan de gav sig av till den där staden) och pojkarna avfärdade henne. Det måste ju vara något som kommer att följas upp. Väldigt suspekt scen. Och nu har de ju möjliggjort det genom att nämna i slutet att inte alla med förmågor har mammor som brunnit upp.

Edit: Haha, Ash kommentar efter att Sam bett honom göra den specifika sökningen. "Ok, that is just.. weird, man.." :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » fre okt 27, 2006 23:59

2x05:
Ben Edlund! Han lyckas snickra till ett av dom bättre avsnitten i Supernaturals korta historia. Inte för att det grep tag i mig eller så, utan för att det låg på ungefär samma kvalitetsnivå som resten av serien, men med mycket färre irriationsmoment. Plus några riktigt kul repliker och moment.

Ben Edlund. Det är en grabb man kan lita på, det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » lör okt 28, 2006 0:07

Jag insåg förresten ett annat problem jag har med serien. Dialogen säger ofta mer än nödvändigt. Dom använder sig av recaps, men upprepar ändå information därifrån i avsnittet. Gärna flera gånger. Överhuvudtaget är det gott om upprepningar och förklaringar och försäkringar, det ska bokstaveras ut för stackars publiken. Det stör mig rent generellt också. Dialogen. Den hade kunnat användas till bättre saker.

Apropå på recapsen. Jag tänker att det kanske är tack vare dess snygga utföranden som jag tycker Supernaturals superkorta intro faktiskt fungerar för en gångs skull. Dom kompletterar varandra mycket väl.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav brat » lör okt 28, 2006 1:00

Om ni känner för att bli hysteriskt fnittriga över Jensen Ackles.
Mer än vanligt alltså.

http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... =968894856
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » sön okt 29, 2006 18:55

brat skrev:Om ni känner för att bli hysteriskt fnittriga över Jensen Ackles.
Mer än vanligt alltså.

http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... =968894856

Jag kan ju lägga till att det inte är något som spoilar Supernatural, så t.ex. mads kan se den utan problem. ;)

Jensen har förresten varit på Megan Mullalys talkshow häromdagen. (spoilers 2x05)
http://www.youtube.com/watch?v=0yDQKBajnl0

Ooh, och jag såg nyss promon för 2x06... verkar läskigt. :eek:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » sön okt 29, 2006 22:03

Glorificus skrev:
Ooh, och jag såg nyss promon för 2x06... verkar läskigt. :eek:

Ja jag blev livrädd bara av att se trailern. "Droppljudet" var inte något ljud som var bra för mig precis innan jag skulle gå och lägga mig då det droppade från toalleten. Som tur var så visade det sig bara vara kranen som inte var helt stängd .. men det var ändå läskigt att gå upp och stänga av den! :?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav madskellig » ons nov 01, 2006 0:56

Nu är säsong 1 avklarad efter ett mini-maraton ikväll då jag och två kompisar såg avsnitt 15 - 22.

(spoiler 1x15) Ganska bra, intressant att det var människor och inte monster. Drog ju upp många skräck klicheér, men det är ju lite oundvilkigt. Irriterande då Dean smyger runt i huset och stannar för att plocka upp varannan konstig sak han ser.

(spoiler 1x16) Först och främst, tejpningen med bloddropparna? Bland det löjligaste jag sett. Dom hade kunnat gör otaliga andra mönster. Annars spännande, och snyggt gjort avsnitt, gillade verkligen monstrena. Gillade att slutet inte var sådär antiklimatiskt, utan faktiskt lite oväntat.

(spoiler 1x17) Underbart roligt avsnitt! Skrattade högt åt WWBD repliken, alla pranks var hur roligt som helst och nördarna var inte för överdrivna. Och då spöket först dök upp där i källaren skrek jag högt. Ni kan fråga mina grannar ;) Gillade verkligen idéen med att det övernaturliga existerar p.g.a att folk tror på det.

(spoiler 1x18) Många fina ögonblick mellan bröderna, ett creepy monster och flashbacks! Jag är nöjd. Gillade verkligen det här avsnittet. Liiiite över smörigt visst, men det får man ta ibland.

"Two queens" :D

(spoiler 1x19) Problemet med att ge rollen som den lilla flickan till en hyfsat igenkännbar liten flicka är att jag fattade hela tiden att hon måste vara med mer. Så jag tyckte det mesta var ganska förutsägbart. Det åsido så är det något väldigt obehagligt över gammla porträtt, och öppningsscenen var jättebra. Gillade också hela upplösningen med dockan.

(spoiler 1x20) Trista vampyrer, ganska trist avsnitt. Men trevligt med lite arc i alla fall.

(spoiler 1x21-22) Verkligen bra säsongsupplösning, med många oförutsägbara händelser. Meg har blivit väldigt intressant, och jag tycker att det var bra att hon och killen egentligen var människor. Blir lite mer gråskala i om man ska död dom eller inte.

Gillar relationen mellan Dean, Sam och pappan så hela letandet efter honom, upptäckten att han var besatt och då han beordrar Sam att död honom var bara guld.

Men holy crap! :eek: precis då man tror att det är trygt (för stunden i alla fall) så kommer en långtradare och mejar ner en. Typiskt. Otäckt cliffhanger slut, tur att det inte lär dröja så länge tills jag kan se fortsättningen.

Har också sett igenom extra materialet, dom är roliga Jensen och Jared :D Helt fantastisk Gag reel.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Glorificus » ons nov 01, 2006 3:06

Yay, kul att du gillar det! Och det blir bara bättre - säsong två har börjat otroligt starkt. 8)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » tor nov 02, 2006 23:36

Glorificus skrev:Scary just got sexy

Jävlar vad läcker.

(spoiler 2.03) Det där med gråskalor är ju inget supernatural har briljerat med. Ofta är det väldigt tydligt vad som är ondska och vad som är godhet. Punkt slut. Därför känns det väldigt välkommet att man tar upp det hela, även om det faktum att man verkligen trycker in informationen i skallen på publiken om att demon inte måste betyda ondska. Det lämnar faktiskt ett lätt bitter eftersmak på ett annat väldigt bra avsnitt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » fre nov 03, 2006 0:31

Tob skrev:
Glorificus skrev:Scary just got sexy

Jävlar vad läcker.

(spoiler 2.03) Det där med gråskalor är ju inget supernatural har briljerat med. Ofta är det väldigt tydligt vad som är ondska och vad som är godhet. Punkt slut. Därför känns det väldigt välkommet att man tar upp det hela, även om det faktum att man verkligen trycker in informationen i skallen på publiken om att demon inte måste betyda ondska. Det lämnar faktiskt ett lätt bitter eftersmak på ett annat väldigt bra avsnitt.

Att demoner inte alltid betyder ondska är väldigt välkommet att dra in i serien tycker jag. Det är ju något som de b.la spelat med i både Buffy och Angel. Skulle vara kul om de faktiskt blev vän med en demon (dra in Lorne vet ja :D ).

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » fre nov 03, 2006 21:14

2x06
En vanligt sak i Supernatural (och den är knappast ensam) som mig något alldeles neslans mycket, är den här tendensen att påpeka det uppenbara. Exempel från veckans avsnitt:
Vi har sett att monstret är i "the vent". Vi har sett mätaren gå apskit när den pekades direkt mot "the vent". Vi hörde Dean säga grattis till Jo, för hon har precis hittat sitt första spöke. Det bör således vara ställt utom allt rimligt tvivel att monstret, det är i "the vent". Ändå måste Jo säga it's inside the vent.
Enstaka infall hade gått bra, men det händer ofta, och är inget annat än ett sätt att hamra in information. Det är att spela säkert, det är fegt, och det är att idiotförklara publiken. Jag gillar inte att bli idiotförklarad.

Annars var det ett bra avsnitt, väldigt ont om mina gamla vanliga anledningar till klagomål, vilket är ett stort plus. Fallet var helt okej, även om det saknade det lilla extra. Fler mytologibitar får alltid tummen upp. Jag gillar Alona Tal mycket bättre här än i Veronica Mars, och då avskydde jag henne inte precis som Meg. Jag hade hoppats att hon skulle få ha större del i slutfajten, mer än att agera lockbete, det var synd att trots Deans tidigare kvinnor kan-replik, trots att vi ser fler starka kvinnoroller i TV än B.J (Before Joss), reducerades hon ändå till offer och scream queen.

Även om det ser mörkt ut just nu, hoppas jag Jo och bröderna blir sams (eller åtminstone får anledning att samerbeta igen), så hon får följa med på fler äventyr.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film