av The Buffster » fre sep 29, 2006 0:11
(spoiler 3.02) Såg just att jag inte hade skrivit någonting om säsongspremiären. Glömde helt enkelt bort det. Men, men det gör inte så mycket egentligen för det här var ännu bättre tyckte jag. Metahumor, som sagt, helt jävla underbart. Armin Shimerman var ju inte med så mycket i det här avsnittet, men ändå, Armin Shimerman!
Dom nya är jag lite tveksam till. Jag vet inte riktigt om jag gillar att dom tar in så mycket nya karaktärer hela tiden som dom ibland bara gör sig av med. I för sig så sörjer jag ju inte direkt Garreth och Sarah eller vad dom nu hette men det hade varit lika att inte ta in dom alls. Man kan ju tänka så att man testar och ser hur det går, men nja. Fast killen var bra, riktigt roligt ibland, gillade framförallt scenen med Brad. Gillar ju Brad. Han är en sån karaktär som det känns att Boston Legal skulle kunna göra sig av med hux flux, men jag är väldigt glad över att dom inte har gjort det. Tjejen vet jag inte, Alan gillar henne, men jag håller nog med adolvsson om att hon känns som en svag ersättare för Parker.
Grejen med Boston Legal är också att jag till skillnad från det mesta annat jag ser faktiskt tycker att även den del som inte handlar om karaktärerna, alltså fallen är riktigt intressanta. Inget speciellt bra i det här avsnittet visserligen, men jag har alltid varit och är ännu mer nu sen jag började läsa juridik intresserad av alla små detaljer. Jag älskar såna diskussioner som den angången om dom kunde ha med skivan med terapisamtalet som bevis.
Och som alltid, Alan och Denny, "She said I was grose, and fat, I think she likes me", bara ett av alla underbara Denny citat i detta avsnitt.
"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)
"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)|
musik |