The Wire

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tis okt 10, 2006 21:07

(spoiler 4.09) Jag hatar Herc för tillfället. Tror precis han orsakade såväl Bubbles som Randys död inom loppet av någon minut...

Bubbles... :(

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » tis okt 10, 2006 21:13

4.09 Jag har aldrig gillar Herc och om Bubbles är död blir jag riktigt arg! Men han såg väl inte helt död ut, eller?

Ska se avsnitt 10 nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis okt 10, 2006 22:07

(spoiler 4.10) Nope, inte död. Jag var för rädd där en stund helt enkelt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » tis okt 10, 2006 22:42

(spoiler 4.10) Fyyyyy satan, det där slutet var inte att leka med... bland det obehagligaste jag sett på TV. Michael's a big boy now....

Bubbles lever, Randy lever än så länge men är utstött. Omar verkar försöka hitta ett sätt att göra sig kvitt Marlo och Slim Charles utan att bryta sitt löfte till Bunk. I sitt försök att hålla sig kvar fuckar Burrell ännu värre med saker. Bubbles jävlas ordentligt med Herc och kan nog ha dödat både Hercs framtid som polis och sin egen som ibland-informant nu.

Lika bra som alltid. Enda negativa: ingen Lester på hur länge som helst nu, känns det som (visst, han dök upp när Daniels fick sin befodran, men han sa knappt nåt). Jag bara väntar på att han ska använda sin stora hjärna antingen till att få igång Major Crimes snart igen och sätta dit Clay Davis & Co eller till att bryta upp de där tomma husen och hitta vad som borde vara dussintals kroppar. Eller kanske både och. Lester FTW!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » ons okt 11, 2006 0:06

(spoiler 4.11) "Motherfucker, as far as I'm concerned, you are the Major Crimes unit."

Jag ville ha mer Lester och mer Lester fick jag. I stort sett allt jag önskade mig efter förra avsnittet gick i uppfyllelse. Och när den repliken kom så jublade jag. Rätt ut.

Prez gör ett litet och förståeligt misstag, men jag är ändå rädd att det kommer kosta Randy livet. Jag har varit rädd för hans skull i halva säsongen nu, och jag är det fortfarande. Spänningen i den handlingen försvinner aldrig. Och förstod jag Marlo och Chris rätt, tror de Michael är inbladad i Randys tjallande nu? Jäääävlar...

Slutscenen var en av alla i det här avsnittet som var för bra för ord. Så enkelt, och ändå så genialt. Marlo och Chris må vara smarta, men Lester är smartare.

Om nu sju minuter saknades i det här avsnittet såsom det påståtts på vissa forum, så får jag väl helt enkelt se om det när HBO slutligen sänder det. Det kommer inte göra ont. :D

Hittade 4.12 på rm-format nu och om det ens är tittbar kvalitet så måste jag fortsätta. There ain't no stopping. Världsklass.

EDIT: Riktigt schysst kvalitet för att vara rm. Inte riktigt i klass med de andra avsnitten, men inte sådär jättelångt ifrån. Så nu har jag hela säsongen. Och jag kommer se färdigt den innan jag går och lägger mig.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » ons okt 11, 2006 0:16

Caffe kan du ladda upp rm-filerna nånannanstans för de länkarna vägrar fungera för mig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons okt 11, 2006 0:19

Illyria skrev:Caffe kan du ladda upp rm-filerna nånannanstans för de länkarna vägrar fungera för mig.

Kan lägga upp dem på hubben om du är där, eller så prövar vi via MSN (eller var det för oss det inte fungerade)? Fast i all ärlighet ska jag säga att det inte såg sååå bra ut när jag drog upp det i helbild på TV:n, men jag är desperat nog nu...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » ons okt 11, 2006 2:24

4.10 Haha, skrattfest åt Herc när Bubbles ger igen, rätt åt Herc, och jag tror inte andra skulle ha problem att använda Bubbles som informant, t ex Greggs om hon hör varför Bubbles gav felaktig info.

Slutet var verkligen inte att leka med, varför han ville ha sin pappa dödad var dock klart från början när han kom tillbaka.

Vi fick se Barksdale-filerna i bakgrunden, borde det inte hända mer där också? Alla döda i de tomma husen borde komma fram snart också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons okt 11, 2006 11:04

Jag slocknade halvvägs genom 4.12, men hey, det betyder ju bara att jag har 1½ avsnitt kvar nu! :D

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » ons okt 11, 2006 12:01

(spoiler 4.12) Sista scenen här var det mest smärtsamma jag sett på bra länge i ett TV-avsnitt. "You gonna look out for me, Sergeant Carver?". Fy fan, Randy var den ende av de fyra pojkarna som hade en riktig mamma, och henne tänder de eld på...

Under första scenen trodde jag nästan att jag fått avsnittsordningen fel på något sätt, tills jag förstod vad det var som pågick. Michael a real gangster now... och när Cutty blir skjuten, han reagerar knappt (även om han stoppar det).

Och stackars Bubbles som trodde att han skulle lyckas göra sig av med sin plågoande, men istället råkar han döda sin egen protégé...

Nu får Lester äntligen slita ner dörrarna och hitta kropparna då. Väntar mig en sjuhelvetes säsongsfinal. Tror nog att S4 faktiskt spöat den magnifika S3.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » ons okt 11, 2006 12:07

Illyria skrev:4.10 Slutet var verkligen inte att leka med, varför han ville ha sin pappa dödad var dock klart från början när han kom tillbaka.

Liten, men ganska viktig, detalj i sammanhanget: Michael lät inte döda sin egen pappa. Det där var hans lillebrors pappa (m.a.o., de är halvbröder). Tror inte ens han hade kunnat låta döda sin egen pappa så iskallt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » ons okt 11, 2006 13:27

Årets mest frustrerande.... sista minuterna på rippen av 4.13 saknas... jag har inte ord för hur irriterande det är, måste komma en PROPER nu, jag kan fan inte vänta till jul på att se de sista minuterna! :angry:

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » ons okt 11, 2006 17:23

Fick ner rm-versionen av 4.13 nu. Visar sig att det inte var fem utan tjugo minuter som saknades i slutet av avi:n. Yay!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » ons okt 11, 2006 17:29

Aha, kanske därför torrenten försvann då. Men var hittar du rm av 4.13, länka?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons okt 11, 2006 18:21

Illyria skrev:Aha, kanske därför torrenten försvann då. Men var hittar du rm av 4.13, länka?

http://www.sendspace.com/file/lr5mv3

(spoiler 4.13) Mästerligt slut på en av de bästa TV-säsongerna någonsin.

Stackars Bubbles. Stackars Bodie, som för en gångs skull i sitt liv är på väg att göra "det rätta", och naturligtvis dör han för det. Stackars, stackars Randy...

Dock var det så mörkt att jag inte riktigt såg, vem var det Michael sköt på slutet? Var det någon vi kände, eller bara en allmän fiende (m.a.o. vem det var var inte så viktigt, det viktiga var att det var Michael som sköt).

Omar lyckas med The Big Bust och verkar faktiskt komma iväg från Baltimore med en massa pengar. För gott?

Vondas och Marlo möts, kommer vi kanske återse fler S2-karaktärer (The Greek t.ex.) nästa säsong?

McNulty går frivilligt tillbaka till Major Crimes och efter en hel säsong av The Wire utan någon egentlig, well, Wire, så ser det ut som att S5 kommer i mångt och mycket handla om den stora kampen för att fälla Marlo. Och vi fick se Beadie för andra gången den här säsongen! Yay!

Snoop och Chris undanflyr de (än så länge) 22 mordanklagelserna. Än så länge. Men jag tror knappast Lester ger upp så lätt. Och som sagt, Michael är på god väg att bli den nya Chris... skrämmande. "Big paws on that puppy".

Det krossade mitt hjärta lika mycket som Prez' att se Dookie på hörnet.

Var det Michael som även sköt Bodie? Som sagts tidigare har de här filerna ibland varit väldigt mörka så jag blir faktiskt osäker på vem det var.

Oj så jag älskar The Wire. Och det har sällan om någonsin varit bättre. Nu hoppas jag som sagt att vi bara behöver vänta ett, och inte två, år på S5.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav CheeseGuy » ons okt 11, 2006 23:01

Nu har jag också satt igång med de nya avsnitten, har precis sett 4.05 och 4.06. Jäkla bra grejer, det här.

(spoiler 4.06) Fy faaan, så oroad jag är för Omar nu. Underbart dock att han fick en scen med McNulty igen. (Apropå McNulty: jag vill ha MEEER!) Det ser ut att gå illa för kidsen snart också. Jag är verkligen imponerad av hur bra och välspelade de karaktärerna är, det kan inte vara så vanligt i TV-serier.

caffeineaddict skrev: (spoiler 4.05) Lester och Bunk är det bästa polispartnerskapet på TV sedan Homicides Frankentim, no doubt.

Dutch och Claudette, säger jag bara. Men okej, sen kommer kanske Lester och Bunk. Det är väl inte så gott om polispartners i bra serier nu för tiden? Jag kan inte komma på några som utmärker sig förutom dem som har nämnts. Tim och Frank däremot, det är inget snack om att de är bäst någonsin.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » ons okt 11, 2006 23:12

(spoiler 4.05) Jag gillade diskussionen mellan Chris och Marlo, det pominde en hel del om gamla Stinger/Barksdale-scener även om det känns som om att Chris/Marlo är på nästan samma nivå.

När Royce sa "game face" tänkte jag direkt på att skulle gå vamp.

Chris, Snoop och Michael. Slowly shall the rightious be corrupted. Den scenen var verkligen välskriven och oerhört väl utförd. Hade inte den scenen med pengarna i handen funnit med i introt så hade jag trott att han skulle kastat dem ifrån sig.

Lester och Bunk. Lester uppvisar tydliga McNulty-nojor med kropparna, han måste finna dem.

Nå¨got borde hända med Landsman, men om man ska gå efter hur David Simon och anhnag ser poliser interna hierarki både här och i Homicide, så lär han bli befordrad. The asslicking selfrightious bastard.

Åh, det här är bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tor okt 12, 2006 0:09

(spoiler 4.06) "Moses will do for now, we'll hold Jesus until your second term." Jag förstår fortfarande inte efter 29 år varför man ska vara rädd för Gud, men det är säkert bara jag.

Att bara McNulty tänker på hur fel det vore av Omar att ha ihjäl någon oskyldig var ett snyggt drag. Och alla andra är överlyckliga att äntligen kunna sätt dit honom.

Rawls fortsätter att vara ett rövhål. Och jag fortsätter och byta fram och tillbaka angående Landsman. Han är onekligen inte dum och samtidigt så gillar han inte riktigt vad Rawls håller på med.

Clay Davis borde åka dit snart. Han är lite för... reckless.

Marlo spelar ut Hec, vilket inte är så svårt. Han påminner en hel del om Gaffney i Homicide. Samma nonchalans och ointresse att gör det grundligt.

Michael K. Williams! Om något händer Omar kommer jag bli riktigt sur, men det ser inte så ljust ut.

Det ska bli intressant och se exakt hur det kommer påverka Carcetti (skrev nästan "Crosetti") att vara borgmästare. Han motstod första frestelsen, men hur länge kan han stå emot alla andra korrupta element?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » tor okt 12, 2006 4:17

4.07

Ultracool teaser, även om jag blir så jävla nervös när Omar syns i bild. Tur att han fick hjälp, annars hade det slutat illa. Men det känns som att det kommer gå åt helvete snart. Jag blev dock så jävla glad när han inte bara fick en scen med Bunk, utan Bunk dessutom tror på honom och försöker hjälpa honom senare i avsnittet.

Bubbles och Prez stötte på varandra igen, och nu verkade det som att i alla fall Bubbles kände igen Prez (jag kunde dock inte urskilja särskilt mycket av hans mummel).

Kul att Prez gör framsteg med ungarna. Jag tycker synd om honom i precis varje scen eftersom han är så entusiastisk och jag bara väntar på att det ska gå åt helvete. Men nu gick det ju bra.

Han den där polisen som slänge Omar i marken och tog hans ring i förra avsnittet och tog pengar från någon av ungarna i början av säsongen, dök upp igen och tog Bubbles varor. Jag undrar om det kommer leda någonstans.

Ingen McNulty i det här avsnittet va? Bara någon kort scen i så fall. Jag behöver mer McNulty!

Edit: jag provade att för en gångs skull att skriva innan jag hade läst några andra kommentarer om avsnittet. Uppenbarligen håller med caffe extremt mycket. Kul.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » tor okt 12, 2006 13:27

(spoiler 4.07) Omar visar sig var dels segare och dels smartare än de flesta andra. Och den där polisen är verkligen, jag vet inte, det verkar som om att det här bara är början och att han kommer vara en större del av s5-arcen.

Royce och Carcetti-scenen var lysande.

Lester är med lite för lite, precis som McNulty. Skillnaden är att Lester befinner sig mitt i handlingen.

Herc och hans bufflighet är verkligen... Fredrik Reinfeldt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tor okt 12, 2006 18:58

Har precis börjat på 4.09 och något slår mig som en illaluktande raggsocka i ansiktet. Nej, det är inte dåligt, det här kan mycket väl vara den bästa säsongen av the Wire någonsin, men något har gangt mig och förrän nu har jag inte riktigt förstått vad det var.

Säsongen har ingen egentlig handling, inget fall. Visst, de flesta är insörjade i vad Marlo håller på med på ett eller annat sätt, men ändå, det finns inget egentligt som binder samman karaktärerna, alla är på sin kant. Det är en mellansäsong på samma sätt som andra serier har fristående avsnitt här och var. Men det här är så långt över de avsnitten i fråga om kvalitet att jag nästan blir lite rädd.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tor okt 12, 2006 19:05

Du har en poäng där. Det finns massor med små storylines som nästlar in sig i varandra, men ingen huvudsaklig jätte-story som i de tidigare. Fast när man ser hur HBO och Simon presenterar säsongen så vill de att man ska se den som de fyra pojkarnas historia och det fungerar. Eller så ser man det som den bästa uppbyggnaden till något någonsin, för jag tror mycket handlar om att få alla ankor på rad inför S5.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » tor okt 12, 2006 19:11

Ska det inte komma en bra rip av 4.12? Jag känner mig tveksam till kvaliteten på rm och efter hur 4.11 slutar vill jag se mer!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » fre okt 13, 2006 16:47

Vilka rippar är det som gäller nu för avsnitt 10-13?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » fre okt 13, 2006 18:10

CheeseGuy skrev:Vilka rippar är det som gäller nu för avsnitt 10-13?

Det kom precis en omicron-rip för 4.11 (som verkar vara ungefär samma fil som tidigare bara det att den inte är märkt som 4.10 längre). Så...

5.10: the_wire_s04_ep10.avi (350.1 MB)
5.11: the.wire.s04e11.dvdscr.xvid-omicron.avi (351.96 MB)
5.12: tw-ep.12-p1.rm (98 MB) och tw-ep.12.2.rm (91 MB)
5.13: hy_wire4g.rm (256 MB)

Kvalitéen på de två sista avsnitten är såklart lägre (och DVDrippar lär ju säkert dyka upp förr eller senare), men för mig var det ändå tittbart. Du kan ju ladda ner och se första scenen i 4.12, det blir aldrig värre än så och oftast bättre (eftersom det är en scen som det rör sig mycket i, och det är ju just när saker rör sig som rm-filer får svårt, men i Wire är det ju mycket "folk som står och pratar" annars).

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » fre okt 13, 2006 18:15

Jag försöker avvakta dvdrippar, idag dök 4.11 upp i "officiell scene-release" eller vad det är, då kanske resten inte dröjer så länge. Vill helst ha både 12 och 13 hemma så jag kan se det i ett block.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre okt 13, 2006 18:21

Har man tålamod är det klart man ska göra det. Själv hade jag inte det efter 4.11.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » fre okt 13, 2006 18:23

Det är väldigt svårt, men jag började faktiskt spela upp 4.12 och insåg att kvaliteten inte var tillräckligt bra för mig. Vet att jag störde mig på MSN-avsnittet av VM, så jag väntar hellre.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre okt 13, 2006 20:50

Det verkar som att en riktig XVID-SCRrip av 4.13 (hela avsnittet den här gången) är ute nu, så då var det bara 4.12 som saknades i vettig kvalitet igen...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » fre okt 13, 2006 21:30

I see it! Om nu bara avsnitt 12 kunde komma också. Den som först ser det får gärna säga till.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film