Weeds

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Velnor » tor sep 14, 2006 17:25

A bear skrev:
Velnor skrev:
A bear skrev: (spoiler 2.05) Abort 2: det Sanjay och Andy gör med odlingen. Inte fullt så bra kanske.

funderade lite på det också. vad jag har förstått så är det väl inte olagligt att odla marijuana, och med tanke på att dom inte haft tid att börja torka sina plantor så skulle det väl inte vara några problem ifall polisen kom, dom skulle antagligen behöva flytta för att polisen skulle kollat upp dom senare men plantorna isig är inte olagliga så varför spola ner dom i toaletten? vilket iofs var en ganska rolig scen. :D

Njae, nog är det i högsta grad olagligt att odla marijuana alltid. Speciellt om det görs för att sälja, vilket man nog kan anta om odlaren har ett helt hus fullt med plantor. Så på så vis kan man förstå deras reaktion - OM polisen hade knackat på och haffat dem kunde de ha åkt dit på ganska många år. (Däremot så står ju huset i ett alias, så lite smartare hade kanske varit att bara smita därifrån en stund...)

är väl bara jag som missuppfattat det då, men iaf. hade polisen nu gått in så hade dom åkt dit på x antal år vare sig dom lyckades gömma hälften av plantorna eller inte. iofs är väl deras reaktion naturlig fall man ser polisen utanför. ^^
Velnor
Minion

Inläggav eriked » fre sep 15, 2006 17:15

madskellig skrev:Jag gillade det, bra story, bra karaktärer och bra dialog. Ser fram emot att se mer, synd bara att (i alla fall på min TV) bilden hackade sig på 3an under sändningen. Aja, bra i alla fall En karaktär som är beredd att fälla en unge för att ge sitt barn ett försprång vinner mitt hjärta på en gång. Bästa citatet: "That little cunt. I should have had an abortion" :D
medhåll på allt du skrev... även citatet :D det var lite outofsync hemma hos mig ett tag... var det samma?
Senast redigerad av eriked lör sep 23, 2006 15:12, redigerad totalt 1 gång.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav A bear » ons sep 20, 2006 16:21

Hon är sämsta mamman i TV

Jävla Aftonbladet.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav madskellig » ons sep 20, 2006 23:10

Såg avsnitt 2 av Weeds på 3an, och detta avsnitt var också osynkat. Irriterande.

Ännu ett bra avsnitt. Om än betydligt mer drama än komedi denna gång, vilket inte är negativt, jag förväntade mig det bara inte. Ser fram emot mer.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Illyria » ons sep 20, 2006 23:12

Tv3 gör reklam för serien som komediserie? För det är en dramedi.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » ons sep 20, 2006 23:21

Illyria skrev:För det är en dramedi.

Men den genren finns inte i sverige, alltså måste serien vara något annat som passar in i samma tidslängd per avsnitt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons sep 20, 2006 23:25

Fast Weeds har ju en helt egen tidslängd också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » ons sep 20, 2006 23:29

Allt mellan 22 och 32 minuter är komedier enligt de regler SVT kopierade från BBC under 70-talet. OPch de i sin tur har kopierats av andra svenska kanaler.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tor sep 21, 2006 1:17

2.06 Ouch ouch ouch ouch ouch. Nancy trampar i klaveret rejält här, tror jag. Peter har något i kikaren och Conrad har INGET som helst skäl att lita på honom. Detta kan få jävligt dåliga följder.

Men plantorna verkar ha klarat sig ändå.

På hemmaplan är det inte bättre. Silas verkar ta det här som carte blanche att göra precis vad fan han vill och det bidrar väl inte till Nancys omdöme.

Men Shane är kär. Awwww.

Och Dougs klipp med björnen! :D http://www.youtube.com/watch?v=_dNnpxvIHZc

Och det är inte bättre hemma hos Celia. Isabelle rockar. Och jag tror faktiskt att Celia tar åt sig när Doug förklarar att hennes dotter hatar henne innerligt, ärligt och uppriktigt. Och Dean släpper en Talking Heads-referens! YAY DEAN! Har alltid tyckt att "Once In A Lifetime" skulle passat på Weeds-soundtracket.
CELIA: This isn't my life.
DEAN: Same as it ever was!

Och Andy är kär. Aw- jag menar Ow. Ow ow ow ow OW. :eek:

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » tor sep 21, 2006 8:28

(spoiler 2.06) Dessutom är Shane kär i dottern från "Sons and Daughters" som var den bästa lilla snabbt cancellade serie som bara jag såg det här året. Den var faktiskt *riktigt* schysst. Och sen dog den. Och därför ger det bitterljuva känslor att se henne igen.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eriked » lör sep 23, 2006 15:14

Jag gillade första avsnittet men 1x02 är jag lite mer tveksam till.... Det hände ju aldrig nått. Avsnittet var på ungefär samma stälel ibörjan som efter sista scenen.. Hoppas nästa avsnitt är bättre

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav A bear » ons sep 27, 2006 0:00

2.07 CELIA: I'm making Agrestic a drug-free zone. Warn your dealer.

HmmmmMMMmmm. Lite avslaget avsnitt trots allt som händer i det, tycker jag. Känns mer som att få vidare handlingen ordentligt; Andy får tårna avbitna (Sanjay och hundens.... ewwww) och hoppar av rabbinskolan - synd, jag gillade hon israeliskan. Celia piskar Doug i valet! Ti hi. Och det spricker rejält mellan Doug och Dean, vilket knappast lovar gott för Nancy det heller.

Men scenen mellan henne och Conrad i slutet är riktigt fin. Antar att N/C-shippers drar en kollektiv lycklig suck. Men om hon börjar röka på regelbundet lär det knappast underlätta...

Kors i taket: Silas är nästan sympatisk. Men jag gillar verkligen Nancys hårda nypor här.
- You're such a hypocrite!
- Yes. Yes I am. Live with it.

Stackars stackars Doug. Han tog verkligen det där hårt. Får vi DarkDoug nu? Med skäggstubb och hes röst? Han lär ju knappast ställa upp på Celias nya plan...

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » ons sep 27, 2006 0:07

(spoiler 2.07) Som vanligt är allt med Andy guld, även om de allra största skratten uteblev denna vecka. Men jag är ungefär lika tänd på israeliskan som Andy är, och hoppas verkligen hon återvänder. Fantastisk kvinna! 8)

Och utvecklingen i den sista scenen gick ju inte av för hackor. Sen har visst Peter en unge som får Silas att verka som en trevlig mönsterson... hoppas redan på lite välförtjänt barnmisshandel där.

Så i slutändan var det som vanligt tokbra, men den här gången kunde jag ha svurit på att det inte gick mer än 15 minuter innan sluttexterna rullade... :?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav HeY » tor sep 28, 2006 0:30

2x03
Jäkligt bra avsnitt! Silas irriterar mig bara mer och mer, som någon tidigare skrev så behöver den ungen ett rejält kock med stryk.
"The Banana" - är det bara jag som tycker det verkar ganska .. groose? Aja, det var riktigt kul när Andrew gav sina onanitips iaf.
Celia är bara underbar, hennes kommentarer är alltid lika roliga.
Så Nancy och Peter gifte sig, undrar hur detta kommer gå .. Elvis var underbar 8)
Senast redigerad av HeY tor sep 28, 2006 1:41, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » tor sep 28, 2006 1:34

2x04
Är det bara jag eller blir denna serien sjukare och sjukare? Ta mig inte fel, jag älskar den, men den är ganska sjuk! Ta med en 12 åring (eller vad är han?) till en whore. Oj, oj .. aja, det var ett bra avsnitt iaf!

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » tor sep 28, 2006 2:04

Velnor skrev:
A bear skrev:
Velnor skrev:
A bear skrev: (spoiler 2.05) Abort 2: det Sanjay och Andy gör med odlingen. Inte fullt så bra kanske.

funderade lite på det också. vad jag har förstått så är det väl inte olagligt att odla marijuana, och med tanke på att dom inte haft tid att börja torka sina plantor så skulle det väl inte vara några problem ifall polisen kom, dom skulle antagligen behöva flytta för att polisen skulle kollat upp dom senare men plantorna isig är inte olagliga så varför spola ner dom i toaletten? vilket iofs var en ganska rolig scen. :D

Njae, nog är det i högsta grad olagligt att odla marijuana alltid. Speciellt om det görs för att sälja, vilket man nog kan anta om odlaren har ett helt hus fullt med plantor. Så på så vis kan man förstå deras reaktion - OM polisen hade knackat på och haffat dem kunde de ha åkt dit på ganska många år. (Däremot så står ju huset i ett alias, så lite smartare hade kanske varit att bara smita därifrån en stund...)

är väl bara jag som missuppfattat det då, men iaf. hade polisen nu gått in så hade dom åkt dit på x antal år vare sig dom lyckades gömma hälften av plantorna eller inte. iofs är väl deras reaktion naturlig fall man ser polisen utanför. ^^

Är du helt säker på att man inte får odla? Jag har också hört det att det är lagligt att odla så länge man inte säljer.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav A bear » tor sep 28, 2006 8:20

HeY skrev:Är du helt säker på att man inte får odla? Jag har också hört det att det är lagligt att odla så länge man inte säljer.

Ja, det är absolut olagligt att odla marijuana. Om det inte vore olagligt - varför gör de sig så mycket besvär att undvika polisen med falska namn o dyl? USA bedriver sedan Reagan något de kallar "a war on drugs", och de är inte speciellt främmande för att spärra in folk. Legaliseringsgänget NORML är väl kanske lite partiska, men deras sammanställning över straff i Californien bör stämma (är brottet federalt är det ännu värre). Se även ACLUs hemsida (ACLU är alltså en medborgarrättsorganisation som är relativt neutral i det här fallet.)

Och förresten - även om det nu vore lagligt att odla så länge man inte säljer tror jag knappast polisen skulle trott på att de tänkte röka ett helt vardagsrum själva.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » tis okt 03, 2006 15:37

(spoiler 2.08) Yowza! Härlig vändning på slutet där. Lacey going to the dark place. Stackars Heylia...

Och IRLG åt MILF Weed och Snoop Dogg (och ännu mer åt hur lycklig Lacey är under hela den scenen :D ).

Lite för lite Andy dock. Men Shanes scen i skolan var häärlig.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Matt » tis okt 03, 2006 20:01

2x08

LOL @ MILF-Weed
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav A bear » ons okt 04, 2006 1:06

(spoiler 2.08) The pot thickens.

Skitkul början, dramatiskt slut. Det här är typexemplet på varför detta borde vara en 42-minutersserie; vi har haft för lite Heylia under säsongen för att den iofs fantastiska scenen mellan henne och Conrad ska funka fullt ut, och vi får inte ens se henne gripas?!?

Nancy fortsätter så smått att såga av grenen hon sitter på. Skulle nog ha lagt undan lite av de där pengarna. Peter får plötsligt ett rejält övertag. Men scenen mellan henne och Shane - som tydligen anar mer än han låtsas om - är fin.

Och Celia... vad ska man säga. Underbara Celia. Klassrumsscenen! :D

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Illyria » ons okt 04, 2006 1:27

2.08 var både dramatiskt och roligt, säger fortfarande att serien lätt skulle kunna klara av 43 minuter, för det finns så mycket att visa.
Tyckte vi fick en lagom dos Andy, eller ivarjefall utan hans störiga "flickvän", och vi fick en lite payoff med Shane efter alla hans skolscener och det var bra. Vem (förra säsongen) hade kunnat ana att Peter skulle bli ett så här bra tillägg till casten, saker börjar bli allt mer intressant. And I love it. :D

Hur många avsnitt den här säsongen? Det känns som det går alldeles för fort framåt mot slutet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons okt 04, 2006 1:44

Illyria skrev:Hur många avsnitt den här säsongen? Det känns som det går alldeles för fort framåt mot slutet.

TVRage har 12 stycken inlagda för tillfället, och det känns väl inte helt otroligt att 2.12 är säsongsavslutningen med tanke på att det bara var 10 avsnitt i första säsongen.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav madskellig » fre okt 06, 2006 0:20

Det avsnitt som gick på 3an igår, var klart bäst hittils! (spoiler 1x04) Justin Kirk! Fantabulous!
"-Man, how did you get so smart, at what, 16? It took me years to learn that slightly defective chicks are the way to go" :D
Underbart slut också.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav eriked » fre okt 06, 2006 17:12

Har också sett 1.04
nja... bättre.. bäst hittills. Men det händer inte så mycket. Och.. hur kommer den andra familjen in i det hela? Hoppas att det blir bättre snart. Slutet var lite mysko..hmm

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Illyria » tis okt 10, 2006 20:10

2.09 Things are falling apart. Ska bli intressant att se vad som händer med Peter och allt. Doug och Celia vet jag inte vad jag tyckte om...

Efter ett sånt här avsnitt är det svårt att kalla Weeds en komediserie.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Matt » tis okt 10, 2006 20:29

Illyria skrev:2.09 Things are falling apart. Ska bli intressant att se vad som händer med Peter och allt. Doug och Celia vet jag inte vad jag tyckte om...

Efter ett sånt här avsnitt är det svårt att kalla Weeds en komediserie.

Jävligt bra dramaserie
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Illyria » tis okt 10, 2006 20:48

Matt skrev:Jävligt bra dramaserie

Precis, jag skulle inte ens kunna kalla det dramedi, fast det är väl vad den egentligen är. Mycket mer drama den här säsongen, just därför kan jag lätt se Weeds göra längre avsnitt också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav A bear » ons okt 11, 2006 10:18

(spoiler 2.09) Och UST claims another victim. Hade halvt förväntat mig stråkar à la Xander-och-Cordelia-i-källaren där. Så vad innebär det för Celias planer på ett drogfritt Agrestic?

De stora grejerna verkar ju vara att Heylia är starkare än någonsin (om hon nu VILL fortsätta) medan Nancys familj nu mer eller mindre verkar ha upphört att existera. Silas fortsätter att faktiskt bidra till handlingen, kors i taket. Och Peter verkar vara utled på arrangemanget.

Och så är Lupita med. Undrade vad som hade hänt med henne. "I eat from stress."

Som sagt, jävligt bra drama. Och samtidigt kul. Weeds rockar.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav CheeseGuy » tis okt 17, 2006 14:24

2.10. Så... vansinnigt... bra.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » ons okt 18, 2006 11:18

(spoiler 2.10) Zooey!

Och, ja, det var ett riktigt bra avsnitt, ett av de bästa. Cliffhangern var verkligen skrämmande spännande. Och middagsscenen... då stod nackhåren i givakt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film