Anime

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sp1keout » sön okt 01, 2006 21:20

Tinkerbelle:

Woah, om man svarar på ett inlägg så kan man ju läsa spoilern ändå :| Jag har inte sett Higurashi på väldigt länge... så jag vet inte hur det slutar, är medveten om att WIND subbat sista avsnittet dock.

Ser du med K-F som subbare? Ja, One Piece-avsnitten du ser nu är från 7 år tillbaka men ganska snabbt kommer handlingen att förbättras, och även som småningom bild- och ljudkvaliten. So, hang in there :]

LWes, hahaha, är det bara jag eller skulle det behövas en One Piece-tråd, tycker synd om resten av alla animen som inte får någon stund i rampljuset ;) (Btw, svarar på ditt inlägg imorgon, mycket intressanta tankar!!)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » sön okt 01, 2006 23:00

Nja, jag tycker inte att One Piece behöver en egen tråd...
Om det var flera serier som skrevs mycket om i den här kanske det hade varit bra, men som det är nu så är det ju inte så.

One Piece 277-278:
Oj så underbart! Jag grät flera gånger, speciellt mot slutet.
Gruppens passion och samhållning lyser som vanligt otroligt starkt. Jag tycker det är så imponerande.
Franky sa det bäst: "I LOVE YOU GUYS! DAMN IT!"

Nu till teorier!
Aokiji sa när han slogs mot Luffy något i stil med att han hade problem med hans farfar/morfar.
Saulo's namn är Jaguar D. Saulo
Det var Aokiji som dödade honom...
Sen har vi Blackbeard. När Blackbeard träffade Luffy i Jaya så märkte man att deras personligheter var väldigt lika.
Blackbeard's namn är Marshall D. Teach.
Om Saulo är var en jätte och Blackbeard möjligtvis är halvjätte. Blackbeard är väldigt lik Luffy, alla tre har den otroligt mystiska D-initialen i sina namn.
Blackbeard är Luffy's pappa, och Saulo är hans farfar!
Jag tror starkt att det är så.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » mån okt 02, 2006 0:23

Innan jag går och lägger mig:

Jag har tänkt tanken... Men varför skulle Svartskägg vara ute efter sin egna son? Varför skulle han vilja sätta dit sin egna son för att få bli en shichibukai?

Men en sak: Jag har funderat så många timmar över just det som Ao Kiji sa "Du börjar linka din farfar allt mer, eller har jag fel, Monkey D. Luffy" Ao Kiji fortsatte berätta om hur han en gång möt honom, och hur han var till mycket besvär för honom, detta passar äääckligt bra in, lite skrämmande.

Jag tror dig dock... För jag undrar om någonting hände när Luffy och Ace var små, för Portgas D. Ace är med Vitskägg. Och jag tror stenhårt på en ny återblick med dessa 2 snart, då kanske vi äntligen får se deras far, Marshall D. Teach?

Vart passar Gol D. Roger in i sammanhanget? Och är alla som har ett D. i sitt namn släkt, är det verkligen till 100% bekräftat?

Hälsningar
One Piece-analytiken Marcus :)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » mån okt 02, 2006 0:29

sp1keout skrev:Och är alla som har ett D. i sitt namn släkt, är det verkligen till 100% bekräftat?

Nej det är det inte. Saulo säger dock när Robin frågar honom om hans D, att alla i hans familj har det...
Men det kan ju även vara som den andra populära teorin, att alla D:n härstammar från den försvunna civilizationen och inte är direktsläkt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » mån okt 02, 2006 10:21

LWes:

Det var exakt det jag menade :) Saoul sa att alla i hans släkt sa det, men mer än så vet man ju faktiskt inte... Att du gör en koppling till Void Century är oerhört intressant, aldrig tänkt på!!

Chapter 429 & mycket annat :lovebunny:

Jag trodde stenhårt på att alla hade dött, Paulie, Franky Bro's, Sodom, Gomorrah, Oimo, alla. Och då blev jag bara tom, och rädd.

När Usopp tog av sig sin mask och skrek till Luffy, glädjetårar!

I alla fall, det ser ut som att de har rymt ja, herregud! Vad dramatiskt!

Att Galley-La skulle bygga ett nytt skepp till Mugiwara hade jag på känn skulle hända någon gång, efter att Usopp insåg att Merry inte gick att rädda. (Frankys tillbakablick var oerhört rörande. TOM, vilken härlig kille TADADADADADADADA!!!) Att Going Merry skulle dyka upp igen hade jag aldrig tänkt mig, men vad glad man blev att se honom, åh, så oväntat, men så vackert! Och ja, förmodligen dennes sista resa, men att den lyckades ta sig hela vägen dit, vilket skepp!!!

Jag är dock inte lika optimitisk på att Franky ska joina Mugiwara, nog för att jag vill det (Hur kan man inte älska honom?) men jag tror att han har blivit en Vivi-karaktär. Galley-La och Franky Bros kan gå ihop på riktigt, visst, men det gör det bara till större anledning att Ice-ossan och Franky ska bli partners, äntligen igen. Men jag vill att han ska följa med de, jag vill ha Franky jag med.

Kaninen? DET ÄR EN KATT ;) Hahahaha.

Kokoro ja, men så fort det blev vatten överallt och man fick se en vacker sjöjungfru så förstod man att det var hon :) KUL! Och ja, Jinbei, Merman Island, JAG VILL HA!!!

Ao Kiji är hur cool som helst, dock vill jag ha mer Ki Zaru. Man fick väl se admiral Aka Inu i Robins tillablick, yes! Då verkade han genomond, jag vill veta mer om admiralerna som sagt!

Den enda personen som kan besegra Ao Kiji är Ace, frågan är när de ska fightas, och varför! :)

En sak jag väää-äää-äääntar på:
Samtidigt som Mock Town var; Så fick man ju se att Ace kunde ta Buggy till Luffy, och att Buggy en gång i tiden hade träffat Vitskägg.

Shanks och company skulle även iväg för att träffa Vitskägg denna gång, och förhandla, någonting som World Government inte skulle gilla. "So bring your best sake guys, its gonna be a war", eller något i den stilen sa Shanks. Jag väntar fortfarande på att de ska dyka upp... Och jag vill ha mer... Hmpf.

Kom Enel till månen? (Såg kapitelbilden) Men borde han inte dö om han lämnar atmosfären, nåja, kommer han trivas där? Själv? Han är väl sinnessjuk den där idioten, ursäkta språket =)

Förresten, kommer du ihåg i Arabasta, att Ace gav Luffy en lapp om att de skulle träffas igen, någonstans, som sedan Nami sydde fast i hans Stråhatt, still waiting, som sagt, borde komma snart och jag tror stenhårt på en tillbakablick med de ;)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav The Buffster » mån okt 02, 2006 20:39

One Piece är SÅ bra.

(spoiler t o m avsnitt 41) Jag älskar det. Arlong arcen fortsätter att vara bra, särskilt eftersom den har gett Namis karaktär mer djup. Hon har ännu en bit kvar till att vara i klass med Zoro, Sanji och Luffy, som jag avgudar.

Luffy speciellt har fått briljera här. Jag älskar honom. När han la sig för att sova, mitt på vägen, att han inte ville höra Namis berättelse utan gick på en promenad istället, att han tyckte att vindsnurran (heter det så på svenska?) var så häftig och en massa annat. Luffy, äger. Jag älskar hur hans uppvaknade, när han sprutade vatten som en fontän, genast stärkte alla dom andra. Jag blev faktiskt tårögd.

Usopp, är rolig men han är väl den karaktär som jag hittills gillar minst. Det är inget fel på honom eller så men han är inte riktigt lika underbar som dom andra.

En annan sak som jag gillar är Johnny och den andra killen (minns inte vad han heter) som inte gör så mycket annat än att utropa saker, oftast folks namn, Zoro-aniki, Luffy-aniki, osv. Det är så hysteriskt roligt tycker jag.

One Piece förtjänar en sån här :lovebunny: vid det här laget känner jag.

Att jag gillar det såhär mycket redan nu gör att tanken på att det blir ännu bättre sen nästan känns för bra för att vara sann.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » mån okt 02, 2006 23:34

sp1keout skrev:LWes:

Kaninen? DET ÄR EN KATT ;) Hahahaha.

Well, det är faktiskt en cabbit:
Cabbit is a term that has been applied to fictional half cat, half rabbit creatures of anime and Japanese video games.
Så vi har båda rätt. :o :) :D
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » tis okt 03, 2006 0:06

Buffster:

Yosaku, så hette Johnnys vän :)

Bellemelu-san, otroligt vacker karaktär, och jag blir tårögd nu när jag tänker på henne... Namis tillbakablick var det första riktigt emotionella ögonblicken tyckte jag, nog för att varken Luffy, Zoro, Usopp eller Sanji hade det enkelt så var det här bara sooo saaaaaaaad :/

Avsnitt 41, va? Snart väntar lite fillers (utfyllnadsavsnitt som inte leder handlingen framåt) Gå in på http://www.arlongpark.net och klicka runt för att se vilka avsnitt som är fillers om du vill, men akta så att du inte blir spoilad!! Om inte annat kan du väl gott se allt som komma skall, men det är inte lika bra. :(

Och ja, det blir bättre... och bättre.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav The Buffster » tis okt 03, 2006 11:22

sp1keout skrev:Bellemelu-san, otroligt vacker karaktär, och jag blir tårögd nu när jag tänker på henne... Namis tillbakablick var det första riktigt emotionella ögonblicken tyckte jag, nog för att varken Luffy, Zoro, Usopp eller Sanji hade det enkelt så var det här bara sooo saaaaaaaad :/

I och för sig så kanske Namis tillbakablick var allra sorgligast, men jag älskade Zoros, och hans löfte att bli bäst i världen, och Sanji och Zeffs har jag ju redan nämnt. Luffys gillade jag mycket för att jag gillade Shanks, jag är också väldigt förtjust i att dom har gett hatten så stor betydelse. Så jag gillade nog dom ännu mer trots allt, fast Namis var i och för sig längre så man fick veta mer och det är bra.

(spoiler 42 - 44) Slutet på Arlong arcen. Mycket bra, såklart. Luffy dominerar. "Because, pirates love to sing, don't you know?". Härligt också med ett litet summeringsavsnitt på slutet där dom mest festade i byn. Att Sanji är så tjejtokig och gillar Nami så mycket gör att jag gillar honom ännu mer. När dom av någon anledning trodde att Nami inte skulle följa med och Sanji sa, "I lose 98,72% of my reason to be here!", den här är serien är väldigt rolig, ingen tvekan om det.

(spoiler 45 - 47) Buggy side story, njaaa säger jag. "You've been waiting for it! The return of captain Buggy!", inte direkt kanske. Fast i och för sig så skrattade jag en hel del när Buggy höll på att bli uppäten av en fågel. Men det för inte handlingen framåt sådär jättemycket kanske. Och all bonding mellan honom och snubben som bor i en låda var väl också sådär.

Men, men avsnitten var inte helt dåliga ändå. Jag älskade när Luffys efterlysning gick ut till alla. Och bilden, men hans underbara leende, var jättefin såklart. Shanks fick man se, kul jag gillar som sagt honom, och dessutom Hawk-Eyes Mihawk. Sen blev jag lite förvånad över att Kuro tycktes vara levande, jag minns inte riktigt vad som hände där tydligen. Men det var bra, jag skulle inte ha något emot om han återvände. Arcen i sig var inte bättre än Krieg och Arlong men jag gillade honom som karaktär.

Men, men även om avsnitten var ett klart steg nedåt från Arlong arcen så är det ändå underhållande känner jag.

Sen undrar jag en sak, som jag helt har missat, måste man se filmerna i den ordning dom kommer? Alltså, såg på den där sidan du länkade till (jättebra, tack) att en av dom kom mitt i Don Krieg arcen, borde jag ha sett den, eller hur fungerar det?

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav sp1keout » tis okt 03, 2006 13:12

Buffster:

Varsågod ^^

Filmerna behöver du inte, och avråder jag dig ifrån att, se. Trots att filmen kommer mitt under ett arc så utspelar sig händelsen på en annan plats vid ett annat tillfälle. Helt oberoende av huvudhandling och andra filmer, gäller fillers också. Och mjae, de håller inte lika hög klass nej. =)

Måste fråga vad du tycker om musiken? Första introt är sisådär,men den ändras ju på avsnitt 47 (lr... 48 var det kanske) om jag inte minns fel! Så du har sett det andra?

Tycker att när Nami får psykbryt och börjar hugga sig själv i armen och Luffy bara kommer fram och greppar tag i henne, och så säger hon "Tasuke te" (Save me) Han ger henne bara hans stråhatt, hans most valuable treasure, som han i Buggy-arcet sa åt henne att inte röra. Det är bland de bästa sekvenserna i One Pieces historia, fortfarande! :)

Sen är han ju bara för gullig när han kommer går fram till Arlong och säger "Du sårade min navigatör, du ska ha stryk"
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav The Buffster » tis okt 03, 2006 14:00

sp1keout skrev:Filmerna behöver du inte, och avråder jag dig ifrån att, se. Trots att filmen kommer mitt under ett arc så utspelar sig händelsen på en annan plats vid ett annat tillfälle. Helt oberoende av huvudhandling och andra filmer, gäller fillers också. Och mjae, de håller inte lika hög klass nej. =)

Då skippar jag nog dom tills vidare i alla fall.

sp1keout skrev:Måste fråga vad du tycker om musiken? Första introt är sisådär, men den ändras ju på avsnitt 47 (lr... 48 var det kanske) om jag inte minns fel! Så du har sett det andra?

Det var i först 48 dom bytte intro, så nu har jag sett det. Det tog ett tag innan jag uppskattade det första introt, men sen gillade jag det. Det nya känns ännu bättre dock. Känner på mig att jag kommer att gilla det ännu mer efter ett tag. För ju mer man förknippar ett intro med en bra serie ju bättre blir det.

sp1keout skrev:Tycker att när Nami får psykbryt och börjar hugga sig själv i armen och Luffy bara kommer fram och greppar tag i henne, och så säger hon "Tasuke te" (Save me) Han ger henne bara hans stråhatt, hans most valuable treasure, som han i Buggy-arcet sa åt henne att inte röra. Det är bland de bästa sekvenserna i One Pieces historia, fortfarande! :)

Sen är han ju bara för gullig när han kommer går fram till Arlong och säger "Du sårade min navigatör, du ska ha stryk"

Det scenen var onekligen helt underbar. Som sagt, att dom har gett hatten så stor betydelse är verkligen någonting jag gillar. Sen var ju när Luffy skrek "Nami you are my nakama" rätt så (väldigt) underbart det också.

(spoiler 48 och 49) Vi får veta lite mer om Gold Roger, bra. Jag längtar som en galning tills dom kommer till The Grand Line, dom har verkligen lyckats bra med att bygga upp förväntningarna. Sen när Zoro var och handlade svärd, det var nästan för bra. När han kastar upp svärdet och så träffar det inte armen. Zoro är ja... bäst helt enkelt.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav sp1keout » tor okt 05, 2006 20:27

Hur går det i Louge Town för våra vänner Buffster? :)

( LWES: SNYGG BILD!!! :D , och nytt one piece-chapter imorgon shoohooohh 8) )
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav The Buffster » tor okt 05, 2006 20:46

sp1keout skrev:Hur går det i Louge Town för våra vänner Buffster? :)

:D , jag har sett t o m avsnitt 64, kommentarer inom kort.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » tor okt 05, 2006 21:20

Tittandet fortsätter och jag är så kär i den här serien.

(spoiler 50 - 53) Slutet på Logue Town arcen. Kanske inte bästa arcen hittills men jag gillade ändå stämningen rakt igen. Det var en härlig stad. Och filler avsnitten med Usopp och Daddy the Father och Sanjis matlagningstävling var faktiskt riktigt underhållande. Sen var Smoker och Tashigi bra karaktärer också. Och Buggy är rätt rolig ändå, hur han kallar allting för flashy är hur kul som helst. Sen älskar jag hur alla tillslut inser hur speciell Luffy är trots att dom till en början inte tror mycket om honom. "The man who smiles at the execution platform". Luffy, alltså, han är för underbar.

(spoiler 54 - 61) Warship Island arcen var okej, men inte heller allra bäst kanske. Eller ja, jag gillade nog ändå hela Sennenryuu grejen. Faktiskt. Och den där Erik var underhållande, Erik the gay man, jag förstod nog inte riktigt ordvitsen kring det där till hundra procent (det stod massa förklaringar till översättningen men jag greppade inte det helt) men jag skrattade i alla fall.

(spoiler 62 - 64) Men sen... så gav dom ju sig äntligen av till The Grand Line. Jag älskar verkligen hur alla har sina drömmar, the pirate king, all blue, the worlds greatest swordsman, en karta över värden och en modig pirat. Nu var kanske dom avsnitten med valen lite udda (fast det var så extremt kul när Luffy bröt av masten och stack den i valen, alltså inte just det men dom andras reaktion på att han bröt av masten).

Whiskey Peak arcen känns det som att det kan bli någonting bra av. Slutet med Zoro som konfronterade alla var super. Sen älskade jag såklart att Luffy åt, Nami och Zoro drack, Sanji var omgiven av massa vackra kvinnor och Usopp berättade historier. Känns som om man känner karaktärerna rätt väl vid det här laget och jag älskar dom alla.

Det känns verkligen som att det bara kommer att bli bättre och bättre från och med nu.

Sen har jag tänkt lite på såna där små detaljer som jag fullkomligen älskar, som att Zoro kan sova när som helst. Och att Sanji är så förtjust i Nami att hon kan få honom att göra vad som helst. Sen annat bra också som hur dom tog sig till the grand line, uppför berget. Och the calm belt. Allting sånt som gör att världen känns så underbar och genomtänkt.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » tor okt 05, 2006 21:59

Blev tvungen att skriva ännu mer för att jag gillade det här avsnittet så himla mycket.

(spoiler avsnitt 65) Såååååååååå bra. Zoro slåss med hur många bounty hunters som helst och det är underbart. När han slickar till och med upp blodet från läppen, han är nästan för het alltså. Och sen så blev det ju ännu mer spännande när det visade sig att Miss Wednesday, som jag gillade redan från början, visade sig vara en prinsessa. Och såklart, Luffy som sover sig igenom en gisslan situation.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » tor okt 05, 2006 23:28

The Buffster skrev: (spoiler 62 - 64) Sen har jag tänkt lite på såna där små detaljer som jag fullkomligen älskar, som att Zoro kan sova när som helst. Och att Sanji är så förtjust i Nami att hon kan få honom att göra vad som helst. Sen annat bra också som hur dom tog sig till the grand line, uppför berget. Och the calm belt. Allting sånt som gör att världen känns så underbar och genomtänkt.

Ja, det är sånna saker som gör det vad det är!

sp1keout skrev:och nytt one piece-chapter imorgon shoohooohh

Den finns redan ute och översatt faktiskt, jag läste den tidigare under kvällen!

(spoiler Chapter 430) Enel's Great Space Adventure är den bästa mini-arcen helt klart. Det är ju spännande! Han hittade spår av liv på månen! Jag ser fram emot att få se vad som lever där! Fantastiskt!
Och resten av kapitlet... Helt underbart farväl till Merry och kärt återseende med Iceburg och en mycket bra förklaring på hur Merry kom och räddade dom (ingen förklaring på hur skeppet kunde leva :eek: men jag menar hur Iceburg lagat den så gott han kunde o.s.v.)
Nästa kapitel kommer säkert bli ännu bättre, jag antar att Franky Family och Galley-La kommer återförenas med Iceburg's skepp och att alla kommer vara lyckliga och festa.
Sen kommer Franky med hjälp av alla vännerna bygga ett nytt skepp och sen bär det av till nya äventyr.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » tor okt 05, 2006 23:31

LWes: Ännu en underbar avatar, Zoro är bäst! 8)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » tor okt 05, 2006 23:41

The Buffster skrev:LWes: Ännu en underbar avatar, Zoro är bäst! 8)

Han är inte bara bäst, han är coolast 8) 8) 8) 8)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » tor okt 05, 2006 23:54

Jag stal bannersarna från ADC-Heaven och gjorde avatars av dom:

Bild Bild Bild Bild Bild Bild

Kom igen, vi kör med One Piece-avatars allihop för att visa att vi är allvarliga!
Senast redigerad av LWes fre okt 06, 2006 0:23, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » fre okt 06, 2006 0:17

LWes skrev:Kom igen, vi kör med One Piece-avatars allihop för att visa att vi är allvarliga!

Klart man är allvarlig!

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav sp1keout » fre okt 06, 2006 3:23

LWes: Jag snor Zoro-avataren ^^ (Och läser kapitlet imorgon)

Buffster, du borde ta hans Sanji-avatar, så ser vi 3 ut som värsta Buffyforum-Stråhattsklanen, haha :)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav The Buffster » fre okt 06, 2006 11:33

sp1keout skrev:Buffster, du borde ta hans Sanji-avatar, så ser vi 3 ut som värsta Buffyforum-Stråhattsklanen, haha :)

Bra idé, fixat nu.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav sp1keout » fre okt 06, 2006 13:06

Apropå Louge Town, Buffster.

Du nämnde ingenting om Dragon? Han som räddade Luffy, eller? :|
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav The Buffster » fre okt 06, 2006 13:25

sp1keout skrev:Apropå Louge Town, Buffster.

Du nämnde ingenting om Dragon? Han som räddade Luffy, eller? :|

Nej just ja, honom glömde jag ju alldeles bort att nämna. Det var onekligen ett spännande inslag och jag räknar med att vi kommer att få se mer av honom, eller jag hoppas det i alla fall.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav sp1keout » fre okt 06, 2006 13:28

Wesley, vart hämtar du One Piece-manga, för på http://groups.msn.com/OnePieceMangav-2 har inte 430 kommit än... :cry:
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » fre okt 06, 2006 17:06

Det där är stället jag hänger på, men för att du ska slippa leta bland olika trådar på forumet och riskera att bli spoilad har jag laddat upp den här:
http://download.yousendit.com/F045BDE9235CA0C6
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » fre okt 06, 2006 17:55

(spoiler avsnitt 66 och 67) Zoro slåss med Luffy. Me like. Just nu är det hur bra som helst och hela Braoque Works grejen intresserar mig verkligen. Att Mr 0 visade sig vara en av Shichibukai, var jättebra också (nämnde jag hur mycket jag älskar den här världen). Jag gillade Miss All Sunday också, känner på något sätt igen henne dock, kan jag ha sett henne på någon bild? Jaja, får en känsla av att vi får se mer av henne i alla fall. Jag har tjuvkikat lite framåt och sett att det är ett tag kvar till Arabasta arcen. Det gör verkligen inget, ju mer övergripande arcarna bli ju bättre. När det gäller detaljer så måste jag säga att jag är hemskt förtjust i Unluckies.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » fre okt 06, 2006 19:34

:) :)

En sak bara som du måste tänka på lite längre fram:
I avsnitt 116 kommer ett nytt intro - det måste du undvika att se om du inte vill bli spoilad.
Utan att säga något om vad, vart eller hur, ajg rekomenderar verkligen att du undviker att se det förns vid typ avsnitt 135.
Två av mina kompisar som just sett förbi det här var väldigt besvikna på hur det spoilade. :(
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » fre okt 06, 2006 20:40

Jag får sånt sug efter att se om allt från början igen när jag läser Buffsters kommentarer. Finns OP på DVD egentligen och är det lika snuskigt dyrt som annan anime?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » fre okt 06, 2006 20:46

Off skrev:Jag får sånt sug efter att se om allt från början igen när jag läser Buffsters kommentarer. Finns OP på DVD egentligen och är det lika snuskigt dyrt som annan anime?

Jag vill också se det igen! Men det är så mycket!
One Piece finns på amerikansk dvd (klippt och dubbad på fruktansvärda vis) med tre avsnitt per dvd = asdyrt!!!
Oklippt textad version finns inte.
Om det finns i Japan vilket jag tror, finns nog knappast engelsk text, förutom kanske HK-översättning som suger en hel del.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film