Grey's Anatomy

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tis maj 16, 2006 3:17

2.25 Det var tom två från Veronica Mars, läraren från början av s1 också. Och i finalen kommer det vara ytterligare en.

Förövrigt störde jag mig väldigt på det "skådespel" Heigl utförde för gråtattackerna, kändes verkligen inte trovärdigt, hon brukar vara bättre annars. Ogillade hela den historien men att hon plötsligt gör vad som helst för Denny, det där låter ju som någon hon kan bli utkickad från arbetet/platsen för? Fram tills nu gillade jag Izzie/Denny, men här tog det slut. Och George gjorde inget för att stoppa henne!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » ons maj 17, 2006 14:29

Säsongsfinalen s2
Denny!! Jag hoppades att Shonda Rhimes kärlek till karaktären skulle göra att hon räddade honom trots allt, men det var väl rätt oundvikligt att han skulle dö... som tur var gjordes det på ett snyggt sätt, hela den arcen, så det gjorde inget att det var lite förutsägbart. Denny!! *gråtande smiley*

Typiskt att Meredith och Derek skulle ha sex igen hux flux, men vilket slut..! Med de två och veterinären (som jag jämt glömmer vad han heter... Finn?). Intressant att Addison inte också stod där och såg deras blickar. Det och att George tjej såg dem tillsammans bör betyda att de ska fortsätta låtsas som ingenting i åtminstone nåt avsnitt till. Men Addison stannar väl knappast kvar på sjukhuset / i stan om Derek lämnar henne för Meredith.

Vet inte om jag sagt det förut, men Christina är en sån underbar karaktär! Scenen med Richard / The Chief... puh... allas scener med honom var hur bra som helst. Och scenen med honom och Derek i mörkret i det där lilla rummet...

Jag ogillar George tjej mer och mer, hon är så arg hela tiden. Och inte på ett bra sätt.

Edit: Usch, vad sorgligt det var när Doc skulle somna in också... *ännu en gråtsmiley*
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav _Gunn_ » sön maj 21, 2006 20:35

2x07
ALEX OCH IZZIE!!! :D
*Bangel*
Användarvisningsbild
_Gunn_
Demon Fodder

Inläggav Noam » sön maj 21, 2006 20:45

Storklanteri med numreringen tydligen.. klistrar in rättelse-nfon här..
Kod: Markera allt
Episodes 2x01 --> 2x12  is CORRECTLY named!

22.   2-13        209     15 Jan 06   Begin the Begin
23.   2-14        210     22 Jan 06   Tell Me Sweet Little Lies
24.   2-15        211     29 Jan 06   Break on Through
25.   2-16        212      5 Feb 06   It's the End of the World (Part I)
26.   2-17        213     12 Feb 06   (As We Know It) (Part II)
27.   2-18        214     19 Feb 06   Yesterday
28.   2-19        215     26 Feb 06   What Have I Done To Deserve This?
29.   2-20        216     12 Mar 06   Band Aid Covers the Bullet Hole
30.   2-21        217     19 Mar 06   Superstition
31.   2-22        218      2 Apr 06   The Name of the Game
32.   2-23        219     30 Apr 06   Blues for Sister Someone
33.   2-24        220      7 May 06   Damage Case
34.   2-25        221     14 May 06   17 Seconds
35.   2-26        222     15 May 06   Deterioration of the Fight or Flight Response
36.   2-27        223     15 May 06   Losing My Religion

2x13 = Greys.Anatomy.S02E14.HDTV.XviD-LOL
2x14 = Greys.Anatomy.S02E15.HDTV.XviD-LOL
2x15 = Greys.Anatomy.S02E16.HDTV.XviD-XOR
2x16 = Greys.Anatomy.S02E17.HDTV.XviD-XOR
2x17 = Greys.Anatomy.S02E18.HDTV.XviD.DIRFIX-LOL + Greys.Anatomy.S02E17.HDTV.XviD-LOL
2x18 = Greys.Anatomy.S02E19.HDTV.XviD-XOR
2x19 = Greys.Anatomy.S02E20.HDTV.XviD-XOR
2x20 = Greys.Anatomy.S02E20.HDTV.XviD-LOL (wohoo, correct!)
2x21 = Greys.Anatomy.S02E21.DIRFIX.HDTV.XviD-XOR + Greys.Anatomy.S02E22.HDTV.XviD-XOR
2x22 = Greys.Anatomy.S02E23.HDTV.XviD-XOR
2x23 = Greys.Anatomy.S02E24.HDTV.XviD-XOR
2x24 = Greys.Anatomy.S02E25.HDTV.XviD-XOR
2x25 = Greys.Anatomy.S02E26.HDTV.XviD-XOR
2x26 = Greys.Anatomy.S02E27.HDTV.XviD-XOR
2x27 = Greys.Anatomy.S02E28.HDTV.XviD-XOR
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Gordo » fre aug 04, 2006 20:16

2x12

Derek: "Meredith wasn't a fling, she wasn't revenge. I fell in love with her"

Snyft! Vilket fantastiskt Grey's-maraton jag har. Jag myser.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Tob » sön aug 13, 2006 14:23

Greys Anatomy är mitt nästa projekt. Har precis sett första avsnittet. Postiv är jag. Jag tyckte verkligen om det.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » sön aug 13, 2006 14:40

Ja, säsong 1 är riktigt trevlig och underhållande. Tyvärr tycker jag inte de lyckas hålla uppe det i säsong 2, utom i vissa avsnitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » tis sep 12, 2006 23:23

(spoiler Säsong 2) Jag vet inte riktigt vad det är som har gjort att jag inte har följt Grey's Antamoy varje vecka. Det är helt klart en serie som är nog bra för det. Jag har egentligen gillat det ända sen början. Även om vissa avsnitt givetvis är sämre än andra så tycker jag också att serien har varit bra rakt igenom.

Har i går och idag sett dom fyra sista avsnitten på säsong 2. Jag grät som ett barn i alla fyra. Fan alltså, det här berör mig verkligen.

Många saker som verkligen gjorde ont men värst av allt var det när man fick se att Burke var skjuten. Jag tappade andan. Han är min favorit och hans och Christinas förhållande är en av seriens bästa delar. Att han kanske inte (tror i och för sig inte att det blir så) kan vara kirurg längre känns för jobbigt att ens tänka på.

Izzie/Denny historien har jag gillat hela tiden också. Och det hon gjorde, även om jag aldrig någonsin hade kunnat göra samma sak, var verkligen... ja, det var oerhört spännande och gripande. Och när hon sen, efter att han hade dött, låg där på sängen bredvid honom, i sin fina balklänning. Det är den typen av scener jag lever för. Hemskt och vackert på samma gång. Och så att Alex tröstade henne. Bra, bra.

Derek/Meredith är jag väldigt kluven till. Dom är inget par som jag känner att jag MÅSTE se tillsammans men dom har ändå någonting visst. Och sen är det, även om jag inte riktigt förstår det, helt uppenbart att Derek föredrar Meredith framför Addison. Att dom nu hade sex behöver ju, eller betyder ju troligen inte att dom kommer att vara tillsammans men det är väl ett steg i den riktningen. Och Derek är så snygg, nej vacker, att det gör ont. Fast när han kallade Meredith för en hora så hade jag lätt kunna slå till honom.

Addison är en av mina favoritkaraktärer. När hon pratade om sina high school år som bandgeek så älskade jag henen givetvis ännu mer. Hon förtjänar någon som uppskattar henne, och det gör inte Derek. Gillade när hon tvingande Alex att jobba för henne också. Hoppas att hon inte försvinner om Derek lämnar henne.

Scenen när alla pratade med the chief om vem som gjorde det var helt underbar. Vet egentligen inte vilken alla konversationer jag gillade allra bäst. Eller jo, det gör jag nog, Christina ägde. Christina äger allmänt.

Hmm... var det något mer? Jo, Veronica Mars Jackie visade återigen att skådespeleri inte är hennes grej. Och jag har väldigt svårt för Georges flickvän.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Gordo » fre sep 22, 2006 10:11

Nu har det börjat! Säsong 3 är igång! Det kommer att bli fantastiskt!

:lovebunny: Grey's Anatomy :lovebunny:
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Illyria » fre sep 22, 2006 12:16

301: Tyckte inte avsnittet var något speciellt, men det var okej.

Nu lägger de över "bollen" till Meredith och nu ska hon hålla på att vela om hon verkligen vill ha Derek eller inte. Should've seen that one coming.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » fre sep 22, 2006 21:46

3x01: Grey's Anatomy is the shit!!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Buffster » lör sep 23, 2006 0:48

3.01 Inte i närheten av slutet på förra säsongen, som jag gillade rejält men ändå bra såklart. Några riktigt bra saker. Får nog ändå kalla mig själv ett Alex och Izzie fan, och det var kul att se när dom träffades första gången. Underbart också att se Christina träffa Burke för första gången. Derek/Meredith, njaa, nu kändes det mest tråkigt. Fast det är klart, när han ler så känner jag att jag skulle gör precis vad som helst för honom och jag glömmer lätt att han är rätt trist egentligen. Att Carev nu verkar gilla allt mer att jobba med Addison ser jag som ett stort plus, det är riktigt intressant. Grey's Anatomy är väldigt underhållande och jag är glad att det är tillbaka. Denna säsong kommer jag nog att följa det varje vecka, om jag har tid.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav HeY » ons sep 27, 2006 23:57

Vet inte om ni vet det men Kanada råkade visst sända fel avsnitt förra veckan när de skulle ha sänt 3x01 och sände istället 3x02. Så det går redan nu ta hem:

http://www.torrentspy.com/torrent/86587 ... 03e02_Xvid

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » ons sep 27, 2006 23:58

Jo, såg det förra veckan, klart bättre än den sk säsongspremiären.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » ons sep 27, 2006 23:59

Illyria skrev:Jo, såg det förra veckan, klart bättre än den sk säsongspremiären.

Jo det är många som sagt det samma. Jag har dock inte hunnit se den än.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » tor sep 28, 2006 0:38

HeY skrev:
Illyria skrev:Jo, såg det förra veckan, klart bättre än den sk säsongspremiären.

Jag tyckte nog bättre om 3x01 än 3x02. Jo, definitivt.
Synd bara att man efter att ha sett andra avsnittet fick insikten att det då blir att vänta två veckor på det tredje. :rolleyes: Måste lära mig att tänka och räkna innan jag kastar mig över avsnitt. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » tor sep 28, 2006 0:40

Glorificus skrev:
HeY skrev:

Jag tyckte nog bättre om 3x01 än 3x02. Jo, definitivt.
Synd bara att man efter att ha sett andra avsnittet fick insikten att det då blir att vänta två veckor på det tredje. :rolleyes: Måste lära mig att tänka och räkna innan jag kastar mig över avsnitt. ;)

Den som väntar på ngt gott väntar aldrig för länge [vilket då är ett ordspråk skapat rika som aldrig behöver vänta på något som de villa ha].

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » tor sep 28, 2006 16:36

3x02
Varför just idag, varför just detta. Jag är hypernervös inför prov imorn och ville ha något att driva ner tempot med. Grey's Anatomy har normalt ett ganska härligt tempo med komiska inslag och heartbreaking drama. Men detta avsnittet var alldeles hyper så det hjälpte inte alls för att lugna ner mig. Jag måste se om detta imorn, då jag förhoppningsvis lugnat ner mig lite då!
Det var iaf ett avsnitt som var väldigt kul, men som sagt för hyper för mitt nuvarande humör.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Buffster » fre sep 29, 2006 23:24

(spoiler 3.02) Grey's Anatomy lyckas i princip varje gång, jag började gråta som vanligt. Den här gången var det när Burkes pappa sa "hang in there" till Christina.

Addison var som vanligt bra. Både när hon var full och sen när hon och Derek pratade om att det var över. Gillade att Mark var där, hoppas bara att det inte betyder att Addison ska tillbaka till New York. Jag gillar henne så enormt.

Karev är het. Jag älskar honom för att han inte tvekade en sekund över att ha sex med patienten.

Och så måste jag såklart nämna Peter Paige, :lovebunny: .

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Glorificus » fre sep 29, 2006 23:41

The Buffster skrev: (spoiler 3.02) Addison var som vanligt bra. Både när hon var full och sen när hon och Derek pratade om att det var över. Gillade att Mark var där, hoppas bara att det inte betyder att Addison ska tillbaka till New York. Jag gillar henne så enormt.

Var det Mark? Ibland är jag så dålig på att komma ihåg hur folk ser ut.

The Buffster skrev:Och så måste jag såklart nämna Peter Paige, :lovebunny: .

PP!! :lovebunny: :lovebunny:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav The Buffster » fre sep 29, 2006 23:50

Glorificus skrev:
The Buffster skrev: (spoiler 3.02) Addison var som vanligt bra. Både när hon var full och sen när hon och Derek pratade om att det var över. Gillade att Mark var där, hoppas bara att det inte betyder att Addison ska tillbaka till New York. Jag gillar henne så enormt.

Var det Mark? Ibland är jag så dålig på att komma ihåg hur folk ser ut.

Nu blev jag ju nästan lite osäker, men jo det var det.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav eponinethen » sön okt 08, 2006 10:19

Jag tycker hela grejen med att Meredith ska dejta både the vet och Dr. Sheperd blivir rätt irriterande. Kanske har det att göra med att jag verkligen gillade Meredith men att jag inte klarar av Derek – seriöst vad får folk att gilla denna kille?

Hoppas Izzy tar tag i sig själv lite nu, jag orkar inte riktigt detta. Visst det är realistiskt no doubt about it, men still...

Tror att karaktären jag gillar mest just nu är Addison.. Christina är ju alltid festlig, men Addison har verkligen växt.. mhm..
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion

Inläggav The Buffster » sön okt 08, 2006 10:49

eponinethen skrev:Jag tycker hela grejen med att Meredith ska dejta både the vet och Dr. Sheperd blivir rätt irriterande. Kanske har det att göra med att jag verkligen gillade Meredith men att jag inte klarar av Derek – seriöst vad får folk att gilla denna kille?

(spoiler allmänt) Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag att Derek som karaktär är sådär, inte jätteintressant och nästan lite trist. Men... han är så sjukt snygg att jag helt ärligt nästan känner mig lite förvirrad i vissa scener, svårt att koncentrera mig på annat och liknande. Hans leende alltså... Ehum, så ja, tror det kan vara delvis därför många gillar honom.

eponinethen skrev:Tror att karaktären jag gillar mest just nu är Addison.. Christina är ju alltid festlig, men Addison har verkligen växt.. mhm..

(spoiler 3.03) Håller helt med dig, Addison har i och för sig varit min favoritkaraktär rätt länge (tillsammans med Burke, Christina och Karev) men nu har hon blivit ännu bättre. När hon satt i garderoben och grät, avsnittets bästa scen.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Peppe » fre okt 13, 2006 19:12

Jävlar vad det irriterar mig att Mark och Finn är så jävla lika...Jag kan inte skilja på dom förutom om dom säger sina namn eller om jag vet att dom är där borde vara.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Illyria » fre okt 13, 2006 19:18

Jag tycker inte de är ett dugg lika.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » lör okt 14, 2006 17:52

3x04
Grey's är så bra!! :lovebunny:

Det är härligt när en serie - och speciellt ett och samma avsnitt - får en att skratta och gråta om vartannat. Allting med Izzy och Denny... :cry: Och allt med Meredith på droger... :D

Antar att jag är QaF-influerad, men jag kunde inte låta bli att känna kemin som fanns mellan Alex och McSteamy. De skulle passa bra ihop. ;)

Däremot blir jag mer och mer less på Callie. Jobbig karaktär, som inte förstår att George är en person som måste få finnas där för sina vänner. Och det var ju ingen liten summa Izzy fick. Ska bli intressant att se vad det leder fram till.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Gordo » sön okt 15, 2006 16:32

3x04

Så jäkla bra!

Tårarna vill inte riktigt sluta rinna.

Det känns fint att Denny och Izzy fick ett fint avslut och det ska verkligen bli intressant att se vad hon gör med pengarna. Hon kanske skänker de till sjukhuset så att de får ett nytt Denny-operationsrum eller ngt :)

Håller med Glory om Callie, är less på henne. Och att dra in Mark som regular känns väl rätt trist? Fast nu tror jag iofs inte att han ska stanna men man vet ju aldrig.

Ah vad jag längtar till nästa fredag

Jag ÄLSKAR Grey :lovebunny:
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav The Buffster » fre nov 03, 2006 16:11

(spoiler 3.06) Jag gillar verkligen Grey's Anatomy just nu måste jag säga. Allra bäst är Christina och Burkes story. Det enda jobbigt är att jag hela tiden är enormt rädd att någonting ska hända. Men det är så bra. Christina är bäst just nu måste jag säga, jag är djupt imponerad. Men nu lär det ju bara vara en tidsfråga innan det kommer fram vad dom håller på med.

Jag gillar också att Karev nu tycks sakna att jobba för Addison, jag hoppas verkligen att han börjar med det igen för det gillade jag.

Meredith/Derek är jag fortfarande lite likgiltig inför och George/Callie rent ogillar jag. Främst så är det Callie som karaktär jag har svårt med.

Tjejen som hade bränt sig själv för att hon inte vågade ta the bar exam igen, det kändes en del för mig nu när jag ska bli jurist själv.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Ankh » mån dec 04, 2006 13:40

Nu har jag kastat mig in i Greys värld. Har sett två avsnitt på TV senaste veckorna och i går började jag mata serien från början. Var nära på att inte gå o sova i natt, men gav migf efter de tre första avsnitten. Älskar redan. Längtar hem tills jag får se mer.

PS. När i helvete blev Patrick Dempsey en snygging??!?! :eek: :rolleyes:
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Nyx » mån dec 04, 2006 15:21

The Ankh skrev:PS. När i helvete blev Patrick Dempsey en snygging??!?! :eek: :rolleyes:

Jag tror det var någon gång efter 30 när hans skrattrynkor började uppträda. Men jag kan ha fel... ;)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film