The Office / Extras (Gervais/Merchant)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » mån sep 04, 2006 19:00

Det är blandningen US/Extras som förvirrar mig. Föreslår en delning till egen US-tråd? :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån sep 04, 2006 19:07

Ja, The Office US kan gott ha en egen tråd tycker jag.

Extras... Ian McKellen är jag ju lite småkär i måste jag få säga. Kommer att älska att se honom. Daniel Radcliffe ska också bli riktigt kul av helt andra skäl.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » mån sep 04, 2006 19:11

Okej, då splittar vi. :)

Ska börja titta på Office US snart jag med. Det är nästa komediprojekt efter ZIM.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre sep 15, 2006 20:04

Extras 2.1: Hehe, riktigt underhållande. Som vanligt. Det tog ett tag innan jag började gilla Extras, men nu gillar jag serien rejält mycket.

Tycker att Orlando Bloom var bra och de gjorde nåt kul med hans karaktär: "Willy Wonka? Johnny Wanker." :D Skönt då han kysste vad-hon-nu-heter framför den där "skådespelerskan".

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » lör sep 16, 2006 0:25

(spoiler Extras 2.1) Kanonavsnitt. Fan vet om inte hela den här grejen med sitcomen faktiskt kan ge serien det den saknade genom hela s1: en faktisk handling. Såvida inte den samlade engelska komedieliten lynchar Ricky Gervais innan dess, alltså.

- I know lots of funny English black persons!
- Name one.
- Um... *tittar rakt på stor poster av Lenny Henry, tittar bort igen*

Blooms inhopp var ju riktigt lyckat. Han framstår som precis en så stor fjant som jag alltid tänkt mig att han är, så han har ju uppenbarligen självdistans iaf... Synd att jag inte har en aning om vem den där Chegwin är på riktigt, misstänker att hans utläggningar om judar och bögar hade varit ännu roligare om man varit van att se honom som... Martin Timell eller nåt.

Nä, s2 kan bli riktigt bra om det fortsätter så här.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav The Buffster » ons sep 20, 2006 12:16

(spoiler Extras 2.01) Jag hade ju alldeles glömt bort att Extras redan hade börjat, så jag såg avsnittet först igår. Och det var verkligen bra. Orlando Bloom var oväntat rolig, och som A bear skriver så har han uppenbarligen en hel del självdistans.

Chegwin har jag inte heller någon koll på vem det är, men han var rolig. Hela, "You're smiling"-scenen var hysteriskt rolig. Sitcomen är ett väldigt bra inslag, Ricky Gervais får visa hur duktig han är. Hans uppgivenhet gjorde vekrligen ont att se, som när han gav upp i slutet och upprepade sin catchfrase gång på gång.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav adolvsson » tor sep 21, 2006 0:57

Extras 2x01; Tokroligt. Och Sophia Myles - gästspelet var kort, men ack så underbart. Det är allt jag har att säga om den saken.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav A bear » lör sep 23, 2006 19:53

Extras 2.02. PAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAIN!!!!!

Aj aj aj aj aj. Tiggaren... grannen... puben... Bowie...

"Chubby little loser, pathetic little fat man... Fatso blows his face off... See his pug-nosed face! EVERYBODY!"

Och så tillbaka till puben med sista smulan värdighet krossad och bortkastad.

Det här håller på att bli pinsamhetsdramedi på en minst lika hög nivå som The Office. Även om han den där feta sidekicken är rolig i ganska små doser. Hoppas att hon grannen dyker upp igen, serien behöver som sagt regulars.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav The Buffster » sön sep 24, 2006 14:09

(spoiler Extras 2.02) Det är bara att hålla med A bear, det är verkligen smärtsamt detta.

Och själv så gillar jag Barry, även i stora doser. Han är riktigt rolig. Inte för att han går upp mot agenten som jag älskar. Han var helt underbar i det här avsnittet, som när han försökte stöta på dom där tjejerna, "this is a review of wind in the willows" och "what else are you keeping from me, I'm appalled, this is scandalous".

Harry Potter nästa vecka, ska bli kul.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » sön sep 24, 2006 14:09

Varför har jag inte kommit igång med Extras S2 än? Ja, det frågar jag mig...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » sön sep 24, 2006 14:22

(spoiler Extras 2.02) Ja, det är pinsamt men ändå på ett annat sätt än the Office. Man lider mer med karaktärerna här för de är medvetna om det själva. Kolla bara på Andy efter inspelningarna. Han vill inte vara där, allra minst av allt säga sin catch-phrase.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön sep 24, 2006 14:28

noike skrev: (spoiler Extras 2.02) Ja, det är pinsamt men ändå på ett annat sätt än the Office. Man lider mer med karaktärerna här för de är medvetna om det själva. Kolla bara på Andy efter inspelningarna. Han vill inte vara där, allra minst av allt säga sin catch-phrase.

Inte tillräckligt mycket annat sätt. Eller. Till viss del håller jag nog med dig, framför allt är Gervais mycket bättre här, och hans lidande i detta avsnittet och slutet av förra (just vad gäller efter inspelningarna) really does get to me (jag hittar inte dom svenska orden).

Fast dom flesta pinsamheterna i det här avsnittet var, för mig, helt fel sorts pinsamheter.

Trots enstaka riktigt bra stunder kan det här vara det avsnitt av Extras jag tycker minst om. Extra synd, med tanke på att säsongens första rockade stenhårt. Bättre lycka nästa vecka!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » sön sep 24, 2006 14:33

adolvsson skrev: (spoiler 2.01) Inte tillräckligt mycket annat sätt. Eller. Till viss del håller jag nog med dig, framför allt är Gervais mycket bättre här, och hans lidande i detta avsnittet och slutet av förra (just vad gäller efter inspelningarna) really does get to me (jag hittar inte dom svenska orden).

Fast dom flesta pinsamheterna i det här avsnittet var, för mig, helt fel sorts pinsamheter.

Det håller jag med om. Jag pratade mer om skillnad mellan serierna i sin helhet. Men det här avsnittet var ofta lite för nära the Office.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » mån sep 25, 2006 16:36

(spoiler Extras 2.01) Motherfucker så bra det är när en komedi både kan få en att skratta så mycket (allt med Keith Chegwin och en hel del annat också) och samtidigt svida så mycket som i sista scenen. Fenomenalt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » tis sep 26, 2006 20:05

(spoiler Extras 2.02) Tyckte det här var ganska fantastiskt det med. Ordentligt smärtsamt i vissa scener (särskilt när Maggie ska låtsas vara hans fan för att imponera på tjejen som flyttar in... :oops: ).

Känns som att serien faktiskt börjar ha nånting riktigt att berätta nu, den mörka brittiska versionen av Entourage typ. :D

Och när Bowie börjar spela låten... visst, inte särskilt trovärdigt men fyfan så jag skrattade. En sådan mardröm...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » tis sep 26, 2006 20:12

Synd att Gervais inte vill göra en S3. Som sagt, det tog ett tag innan jag började uppskatta Extras, men nu gillar jag den rejält mycket (även om jag tyckte 2.1 var mycket bättre än 2.2.).

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » fre sep 29, 2006 19:21

(spoiler 2.03) Det här är så roligt att jag vet inte vad. Stephen Merchant äger. Så många underbara scener i det här avsnittet. När han försöker sälja sin tv till Andy, när han berättar om vad han sa om Andy till dom som ville anställa honom, att han inte visste vem Harry Potter var, när dom diskuterade lögner i tidningarna, när han var på tv, och "gypsies are eating our pets", BÄST! :D

Daniel Radcliffe var rätt kul också faktiskt,
"You unravelled it?"
"Ready for action"

"You still got your cat suit from The Avengers?"

Och så givetvis en del smärtsam humor, som när han knockade dvärgen.
"What do you think I got this ring for?"
"I don't know, you're a hobbit?"

Så roligt. :D

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » sön okt 01, 2006 12:38

2.3 Tihi, detta var riktigt jäkla roligt. Daniel Radcliffe var himla kul att se i denna roll. "Mum?" då den korte killen kommer och skäller ut honom. Och hela kondomgrejen. "Lucky girl..." :D

Ska det bli temat för säsongen? Maggie blir populär bland grabbarna. Blev en kyss denna gång också. :)

En klar förbätttring efter 2.2 som var helt okej, men inte mer.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » tis okt 03, 2006 1:01

(spoiler 2.03) - What do you think I've got this ring for?
- I dunno... you're a hobbit?

Tyckte det här var svagaste avsnittet i säsongen, men fortfarande riktigt bra. Gillar att gäststjärnorna får en lite mer tillbakadragen roll i den här säsongen. Och hela tidningsgrejen var i typiskaste laget, men jävligt snyggt gjord (scenen där Andy försöker förklara för agenten och Barry att tidningar ljuger!) Och vi har fått ett running gag där kända filmstjärnor försöker snacka upp Maggie och hon är för upptagen med att gnälla över att ingen är intresserad av henne... fniss. Och så Diana Rigg med en kondom i håret. Gervais/Merchant jobbar vidare mot att bli utjagade ur England i tjära och fjäder, och jag gillar, även om de kan bättre.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav A bear » fre okt 06, 2006 20:52

(spoiler 2.04) Worst. Episode. Ever.

Sade jag efter 5 minuter när Chris Fucking Martin började sjunga Coldplaylåtar. Ghaaaaaaaaaa. Varför får jag känslan av att ingen talat om för honom att han förväntades spela en mer odräglig version av sig själv?

Sen ryckte det upp sig. Prisutdelningen var smått lysande (Stephen Fry! dockan!).

Och är det bara jag som tycker "When The Whistle Blows" har sina små ögonblick av briljans? "Can't work without music? What are ye, the seven dwarves?"

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav The Buffster » fre okt 06, 2006 22:51

(spoiler 2.04) Chris Martin var lätt tristaste gästskådisen hittills, delarna med honom hade dom lika gärna kunnat skippa.

Men det var som tur var inte en så stor del av avsnittet. Resten var som vanligt enormt roligt, jag tycker verkligen om Extras, om det nu inte framgått av mina tidigare inlägg. Klädshoppingen var rolig, men det var prisutdelningen som var bäst. Fast när dockan hakade upp sig så var det väldigt nära gränsen för vad jag klarar av, så enormt plågsamt att se, men däri ligger en stor del av det jag gillar med Extras och gillade med The Office. Agenten fortsätter att äga. Det är i princip alltid han som får mig att skratta allra mest, framförallt i samspelet med Andy och Barry.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav A bear » fre okt 13, 2006 14:05

(spoiler 2.05) - GEORGE! Can we get some vaseline in here!

Scenen med Andy och vattenflaskan kan vara det roligaste i hela serien. Och avslutningsscenen något av det pinsammaste.

Ian McKellen var kul när han förklarade hemligheten bakom hur han spelar sina karaktärer. Lite väl överdrivet kanske, precis som Andys kompisar.

Men... ska det fortsätta vara så här? Jag skulle vilja se lite mer utveckling, det känns lite som om serien står och stampar. Och skillnaden mellan Andy och David Brent blir mindre hela tiden.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav The Buffster » fre okt 20, 2006 19:05

(spoiler 2.06) Agenten + Robert De Niro + pennan = :D

Annars var det kanske inte riktigt så roligt som dom tidigare avsnitten, men jag gillar det alltid.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav A bear » fre okt 20, 2006 23:43

(spoiler 2.06) En rätt avslagen avslutning på säsongen (serien?). Hade kanske varit roligare om man hade en aning om vem den där jeppen som kunde sjunga och dansa var. Kul att Andy får lite erkännande, men alla de där grejerna med att Maggie känner sig utanför och att spela "Operation" med en dödssjuk unge... det känns som om serien svek sig själv där, efter hela temat med pinsamhet och så fick vi ett lyckligt puttenuttigt slut.

Fast ett puttenuttigt slut med runkskämt, så USELT var det för all del inte. "In real life, have you ever driven a taxi?" Men s2 toppade rätt tidigt och rullade sedan avstannande i mål. Synd.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav The Buffster » lör okt 21, 2006 0:59

A bear skrev: (spoiler 2.06) En rätt avslagen avslutning på säsongen (serien?) [...] s2 toppade rätt tidigt och rullade sedan avstannande i mål. Synd.

Håller med väldigt mycket, det var inte den avslutning man hade kunnat hoppas på. Fast jag har nog gillat i stort sett alla avsnitt förutom det här, som inte var dåligt men inget speciellt heller (jag skrattade mycket mindre än vad jag gjort i dom tidigare avsnitten), så jag ser det inte som att serien gick utför genom hela säsongen.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » lör okt 21, 2006 1:05

Hoppsan, hejsan. Titta, jag sitter ju här med fyra Extras-avsnitt otittade... :eek: Kanske något för söndagen månntro?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » lör okt 21, 2006 13:21

Hela Office UK (inkl. julspecialer) för 269 spänn på CDON nu. I'm gonna get it.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav poser » lör okt 21, 2006 13:27

Men! Jag vill men jag måste vara lite ekonomisk!

Gratis frakt har man på cdon också.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » mån okt 23, 2006 14:22

(spoiler 2.04) Merchant är iofs lysande, men VARFÖR sparkar Andy honom bara inte (karaktären alltså)? Han förstör ju allt han kommer i närheten av...

Men det är smärtsamt roligt, och även om jag inte är ett Chris Martin-fan så tyckte jag han var ganska okej på att parodiera sig själv, och idiotiska guest appearences utan någon som helst orsak i TV-serier (även fast Gilmore Girls ju lyckades göra det till en konstform med den där fantastiska drömscenen i 6.07... oops, went off track there).

Men jag kan irritera mig på att Andy fortsätter göra allt han inte vill och gnälla i all evighet på hur mycket han hatar sin egen serie och vill göra något annat. GÖR DET DÅ! Ett steg i rätt riktning vore kanske att sparka den där agenten, nog borde du vara berömd nog nu att åtminstone få en agent som vet skillnaden mellan Billie Piper och Harry Potter? :D

Men visst, då tar jag handlingen kanske på lite för stort allvar, det är ju fortfarande humorn som är det allra viktigaste i Extras och inte fan finns det många serier jag skrattar mer åt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » mån apr 09, 2007 13:00

caffeineaddict skrev:Hela Office UK (inkl. julspecialer) för 269 spänn på CDON nu. I'm gonna get it.

Jag köpte den ju då, men sen var det så mycket annat som kom i vägen så jag såg faktiskt aldrig om serien (bortsett från att jag och Rombat såg första avsnittet i februari när vi var bakis). Men nu så!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film