Prison Break

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » ons aug 30, 2006 12:26

Ruccola skrev:Ska bli kul att se Bellick go all Boba Fett on us!

Jag skulle snarare jämföra honom med Bossk. :P
Michael är väldigt Jedi-lik. : :)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav ftwtysken » ons aug 30, 2006 15:00

(spoiler s2e02) Jag njuter lika mycket av att se T-Bag döda, som han njuter av att faktiskt utföra det. Han är helt enkelt underbar...

Blev lite fundersam, när Linc propsade på att rädda LJ, och Michael var mer tveksam, tyckte det far riskabelt och så vidare. Men när Michael väl skulle göra det, så säger Linc: You don't have to do this, Michael. WTF! Visserligen menade han väl inte det bokstavligt, men i så fall skulle det sagt på ett annat sätt...

Hur som helst ett bra avsnitt igen.
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion

Inläggav Glorificus » ons aug 30, 2006 22:34

LWes skrev:Jag vill se mer mer mer med en gång!

2x02
När avsnittet var slut hörde jag mig själv skrik-väsa Neeej! Jag vill se mera nu!!!
Så fantastiskt bra och spännande! Jag kunde inte sova sen, jag tänkte bara på LJ och att jag vill se fortsättningen på en gång. Galet bra.
Och allting med T-bag... whoa, doc!
Bellick som prisjägare blir underbart. Scenerna i hans hem, med hans mamma och allt var... ahh, jag vill se mera nu.
Linc som är skadad... iihhh...

Jag börjar rentav undra om det är bra för min hälsa att bli såhär besatt. ;)
:lovebunny: :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Velnor » ons aug 30, 2006 22:40

Glorificus skrev:
LWes skrev:Jag vill se mer mer mer med en gång!

2x02
När avsnittet var slut hörde jag mig själv skrik-väsa Neeej! Jag vill se mera nu!!!
Så fantastiskt bra och spännande! Jag kunde inte sova sen, jag tänkte bara på LJ och att jag vill se fortsättningen på en gång. Galet bra.
Och allting med T-bag... whoa, doc!
Bellick som prisjägare blir underbart. Scenerna i hans hem, med hans mamma och allt var... ahh, jag vill se mera nu.
Linc som är skadad... iihhh...

Jag börjar rentav undra om det är bra för min hälsa att bli såhär besatt. ;)
:lovebunny: :lovebunny:

det är aldrig fel att vara besatt av en serie, förutom att arbete/skola/vänner blir lidande. 8)
Velnor
Minion

Inläggav eynosh » tor aug 31, 2006 1:14

Ok.. Jag har sagt det innan och säger det igen; jag tycker personligen att Prison Break är överskattad, MEN:

Veckans avsnitt var bra. Kanske nästan lite mer än bra. Hoppas dom kan hålla en sådan här nivå och historieutveckling rätt igenom.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Illyria » tor aug 31, 2006 1:17

Jag tyckte 2.02 tappade mycket från säsongspremiären och nu kändes det som serien var tillbaka på samma nivå som s1 igen. Jag som tyckte det började så lovande, men nu tappade jag hoppet igen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » mån sep 04, 2006 23:59

Nytt avsnitt i morgon! Jag är redan nervös. Såg avsnittet som gick på trean tidigare i kväll och fick några påminnelser...

1x16
Det var avsnittet som utspelade sig några år tidigare. Jag hade hunnit glömma en del saker, som att det var för Michaels skull Linc hade den stora skulden (90 000 dollar) som gjorde att han hamnade i situationen med "mordet". Och att Bellick var på missbrukarmötet med Sarah.

Michaels prat om papperstranorna tycker jag säger mycket om hela serien. "I looked it up, the crane, stands for familial obligation; watching out for your own."

2x02
Bellicks missbruk är kanske något som man får se mer av nu i andra säsongen, speciellt om han genomgår en kris efter av att ha blivit av med jobbet.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis sep 05, 2006 9:53

2.03: Tihi, inte så mycket specifika kommentarer, men det här fortsätter vara tok-kul. Prison Break S2 FTW! :)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » tis sep 05, 2006 9:59

2.03 var enerverande och Sucre och C-note är inte speciellt kul att se på, antar de kommer växla mellan andra fångar men det kommer bli lite tråkigare vissa avsnitt då när du får en överdos av någon mindre intressant.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tis sep 05, 2006 12:56

Prison Break är hur bra som helst! Och spännande! Jag blir helt trött efter att ha sett ett nytt avsnitt. För att det är så spännande.
:o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » tis sep 05, 2006 17:48

caffeineaddict skrev:2.03: Tihi, inte så mycket specifika kommentarer, men det här fortsätter vara tok-kul. Prison Break S2 FTW! :)

Medhåll. Trots att T-Bag inte syntes till i det här avsnittet.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » tis sep 05, 2006 19:14

Hm, höll på att glömma att skriva om PB här och skrev visst inte förra veckan. Dubbel-hm, med tanke på att PB är typ det enda jag tänker på just nu... Ja, jag är fixerad. Having said that:

2.3 Ett av de sämre avsnitten sen 1.15 faktiskt, men fortfarande bra så det säger en hel del.

Ingen T-Bag!!! :( Avsnittet tappade helt klart charmpoäng på det. I stället fick vi en massa C-Note... Urgh! Hoppas verkligen att frun tänker sätta dit honom så att det inte är meningen att man ska tro det, men hon ääääälskar honom. Han har ljugit för henne i år.... varför skulle hon lita på honom? Men säkert så kommer hon inte att sätta dit honom.

Sucre... okej, men inte mycket mer. Han är så dum. Stick iväg utomlands, Maricruz är uppenbarligen inte värd en så trevlig kille som du!

Sara... helt okej. Bäst i scenen med sin far. Gillade att hon erkände att hon lämnade dörren olåst.

Mahone... inte lika bra som förra avsnittet.

Och som sagt: ingen T-Bag... :evil:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » tis sep 05, 2006 22:52

AKS skrev:2.3 Ett av de sämre avsnitten sen 1.15 faktiskt, men fortfarande bra så det säger en hel del.

Hihi, jag tror det har något med att vi inte fick någon T-Bag.

Jag tyckte det var bättre än förra avsnitt. Långt ifrån tripplen 1.21-2.01 som på många sätt var extremt bra och jag lär nog aldrig kräva att Prison Break skall vara så bra konstant, detta var mer än ok, och då bryr jag mig verkligen inte ett skvatt om C-Note. Egentligen inget om Sucre heller men han är en skönare karaktär. Allt med Sarah var givetvis bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tis sep 05, 2006 23:05

Tob skrev:
AKS skrev:2.3 Ett av de sämre avsnitten sen 1.15 faktiskt, men fortfarande bra så det säger en hel del.

Hihi, jag tror det har något med att vi inte fick någon T-Bag.

Jag noterade att inte Abruzzi var med.
Jag noterade att inte Tweener var med.
Jag hade ingen tanke på att T-Bag saknades förns ni skrev det.
Så jag saknade inte honom alls.
Jag gillar alla i serien. T.o.m. Sarah har jag inget att klaga på (i form av "åh! vad tråkigt att se hennes scener" eller så) även om jag inte är helt förtjust i henne.
Det var bra att dumma vakten teamade up med dumma vakten #2!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » ons sep 06, 2006 0:24

LWes skrev:Prison Break är hur bra som helst! Och spännande! Jag blir helt trött efter att ha sett ett nytt avsnitt. För att det är så spännande.
:o

Ja, jag blir helt uppslukad av allt som händer, vad det än är... puh...

2x03
Jag tänkte inte heller på att T-bag saknades, men ägnade några sekunder åt att tänka på var Tweener och Abruzzi kunde vara. Förhoppningsvis får vi se alla tre i nästa avsnitt.

Hihi, när Michael och Linc körde en bil och Sucre körde en annan trodde jag nästan att de skulle mötas av misstag.. hade varit lite kul om de i så fall bara hade tutat och vinkat och kört vidare. :P Nu känns det som att lite mer komedi skulle vara välkommet, så man får andas ut lite ibland.. Det kanske kommer när Sucre är i Vegas. Ooh, men det var nåt jag skrattade högt åt i det här avsnittet... vad var det, måste kolla... HAHA, just ja, när Michael kom undan med bilen från bärgningsfirman och det klipptes till FBI-agenten som med vild blick skrek: "Where the hell are those units?!" :D

Jag tyckte om C-Notes scen med dottern. Ska bli intressant att se vad det blir av hans historia. Det som berör mig mest med honom är att han är en bra människa i en dålig situation... så den undertexten känns starkt när man t.ex. ser agenten lyssna på deras telefonsamtal.

Nervöst när Linc skulle spränga bilen. Just för att man fick se hur nervös Michael var då... men det är bra att de har många brodersögonblick, småsaker som när Michael säger "Rock, paper, scissors?" när de är stressade för att spränga en bil. Jag älskar såna roliga detaljer som placeras mitt i de mest spännande situationerna.
:lovebunny:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons sep 06, 2006 10:49

Just ja, nu blev jag påmind om vad det var jag verkligen störde mig på i avsnittet...

(spoiler 2.03) Tyckte någon annan att den lilla flickan som spelade C-Notes dotter var en riktigt dålig skådespelare? Tror hon hade sina repliker på små lappar framför sig. Som en zombie...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav ftwtysken » ons sep 06, 2006 11:45

Är det bara jag som vill se mer Haywire???

(spoiler s2x03) Tyckte avsnittet var väldigt bra faktiskt. På ett sätt att jag inte ville att det skulle ta slut, som jag faktiskt tyckte om avsnitt 2x03, så från mig ett bättre betyg än 2x02...
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion

Inläggav Ruccola » tor sep 07, 2006 8:01

2x03:

Jag tyckte faktiskt om det här avsnittet jättemycket. Bra flyt liksom. Men jag stör mig lite på att Fichtners karaktär DIREKT fattar att det var Scholes (hette han så) kropp som fanns i bilen. Jaja, ska bli spännande att se vad de hittar på med C-note och hans fru framöver, och likaså Sucre.

Och jag gillar verkligen Sarah :) *dräggel*
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav CheeseGuy » tis sep 12, 2006 11:39

2x04. Stendumt men jävligt underhållande. Och... T-bag!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis sep 12, 2006 12:45

(spoiler 2.04) Slut på Abruzzi, och jäklar vad förutsägbart det var från hans första scen i det här avsnittet. Dum dum dum dum dum. Även om det är ganska fantastiskt att Silence of the Lambs-twisten fortfarande är så effektiv, det var bara precis innan som jag insåg precis vad som höll på att hända, tills dess trodde jag att Abruzzis eget folk skulle göra slut på honom.

Och T-Bag rules supreme, även om jag inte hängde med på varför han helt plötsligt gick ut bland poliserna istället för att vänta ut dem. Scenerna med flickan och hennes pappa var härligt äckliga.

Vad sjuttsingen gjorde bröderna med Belloq och den andre månntro? Och helt plötsligt älskar Holly Valance Michael, WTF? Hon har väl alltid varit på det klara med vilken roll hon spelar? Jäkla neonrosa gående plotpoint...

Förutom T-Bag var det nog Saras scener som fungerade bäst. Jag gillar verkligen hur han agenten infiltrerar hennes sällskap. Men om det är något West Wing har lärt mig så är det att MS inte är dödligt och det borde nog Sara reagerat på ännu mer (eller sa han kanske inte uttalat att MS hade dödat hans mamma, utan snarare "tagit" henne eller så och det kan man ju iofs se det som att det stämmer).

Nu vill jag se något om Haywire härnäst. :D Hur sjutton kan han och hans cykel ha klarat sig så här länge?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav LWes » tis sep 12, 2006 14:51

2x04
:o Fan att Abruzzi skulle dö. Det var så onödigt. Men det onödigaste av allt var att alla poliserna skjöt söner honom. VARFÖR sköt inte alla på hans arm???!!! Då hade dom stoppat honom och han hade överlevt! Det är alltid så i serier och det är hur dumt som helst.
Jag tycker att det hade varit bättre om dom skjutit honom i armen och sen skickat honom tillbaka till fängelset. På så sätt finns han kvar för framtida bruk och så skulle det inte vara lika dumt.

Men en sak jag inte riktigt förstår är den där gubben som agenten har på bild. Vem tusan är det? Jag tror att det är någon han varit upp mot tidigare och som han misslyckades fånga och det har gjort honom väldigt arg och sjuk, så han måste ta piller.
För den gubben är väl inte inblandad med Michael på något sätt? Men varför har dom i så fall hans mapp bland dom? :? Det är lite förvirrande.
T-Bag är äcklig och dum.
Tweener's scener var bra. Det var tur att det inte var han som agenterna var på väg mot.

Ja, man kan absolut undra hur Haywire lyckats klara sig så här länge!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis sep 12, 2006 14:57

LWes skrev:2x04
VARFÖR sköt inte alla på hans arm???!!! Då hade dom stoppat honom och han hade överlevt! Det är alltid så i serier och det är hur dumt som helst.

(spoiler 2.04) Det är alltid så i USA och det är hur dumt som helst.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav LWes » tis sep 12, 2006 15:03

caffeineaddict skrev:
LWes skrev:2x04
VARFÖR sköt inte alla på hans arm???!!! Då hade dom stoppat honom och han hade överlevt! Det är alltid så i serier och det är hur dumt som helst.

(spoiler 2.04) Det är alltid så i USA och det är hur dumt som helst.

Ja, för jag menar efter 10 kulor i armen så lär han nog inte vara ett hot längre. Visst, han kanske skulle förlora sin arm, men det är väl bättre än att döda honom!
Men det var ju som HQ tyckte, att agenten förmodligen kunde ha undvikit det om han velat.
Han verkar vara ganska sjuk själv.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » tis sep 12, 2006 15:57

2.04 Det fortsätter att vara underhållande och T-Bag fortsätter att äga. I detta avsnitt fick han verkligen chansen att vara creepy. Hell of an actor är han Robert Knepper, inget snack om saken. Inga mer T-Bag fria avsnitt nu tack.

Håller med caffe om att det kändes väldigt out of the blue att Nika nu tydligen var helt förälskad i Scofield. Nja.

John Abruzzi. Damn it, inte ville jag att han skulle dö heller.

Tycker fortfarande att William Fichtner är ett mycket bra tillskott.

Och så undrar man ju, var är Haywire? Och hur fan har han klarat sig den galningen?

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » tis sep 12, 2006 16:54

Wohoo! Satan vilket bra avsnitt efter det lite mindre bra Scan. Detta är helt klart ett av mina favoritavsnitt av PB nånsin (eftersom jag gillar så många så betyder det topp 10, kanske topp 5).

2.4
Det enda jag inte gillade var Nikas sista desperata försök att hämnas på Michael. Hade varit skönt om hon fått försvinna ur serien som den som hjälpte Michael hela vägen. Var de tvungen att göra henne till den sortens karaktär? Totalt onödigt.

T-Bag!! Oh fuck! Den blicken i bilen då han kör förbi tjejen... Så snart det inte är en spoiler så är det en avatar kan jag säga. :) T-Bags helt klart bästa avsnitt denna säsong. han är så jäkla helpsykopatisk på ett härligt sätt. Jag :lovebunny: RK!

Gillade att Michael ringde Sara efter att han fått veta. Helt in character.

Undras när vi får se Bellick igen? Borde dröja minst ett par avsnitt.

Abruzzi... :( Nej, nej! Han är så bra! Himla trist att han dog, men lurendrejeriet med Tweener/Abruzzi gick jag helt på underligt nog. jag trodde tjejen ringt polisen faktiskt.

Märkte ni att Mahone i slutet av avsnittet fick samma "distade" musik som T-Bag? Betyder alltså att han är helgalen kan jag tänka mig. I princip så "mördade" han ju Abruzzi...

I like! Nästa avsnitt kan inte komma snart nog.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » ons sep 13, 2006 12:12

**2x04**

caffeineaddict skrev: (spoiler 2.04) Och helt plötsligt älskar Holly Valance Michael, WTF? Hon har väl alltid varit på det klara med vilken roll hon spelar? Jäkla neonrosa gående plotpoint...

The Buffster skrev:Håller med caffe om att det kändes väldigt out of the blue att Nika nu tydligen var helt förälskad i Scofield. Nja.

Det är Wentworth Miller, FFS! :D Skulle inte förvåna mig om FBI-agenten blir kär i honom av att stirra på den där bilden så mycket. :D

AKS skrev:Det enda jag inte gillade var Nikas sista desperata försök att hämnas på Michael. Hade varit skönt om hon fått försvinna ur serien som den som hjälpte Michael hela vägen. Var de tvungen att göra henne till den sortens karaktär? Totalt onödigt.

Visserligen tycker jag allt som händer är fantastiskt, men det här gillade jag ändå extra mycket. Linjen genom de här senaste avsnitten med att Michael faktiskt litar på en utomstående (och Lincs kommentar i det här avsnittet om att Michael inte borde lita på Nika)... följt av vändningar fram och tillbaka där man inte vet vad man ska tro om henne, tills absolut sista minuten, då hon faktiskt verkar ha varit att lita på - försöker hon hugga Michael i ryggen. Och även om hon inte lyckas så är det smärtan över det sveket som känns som mest. Det är samspelet mellan människor det handlar om. Me like.

Härligt att man fick följa så många olika karaktärer i det här avsnittet, med stora storylines, utan att det kändes som att något tog mer plats än något annat. Bröderna, T-bag, Abruzzi och Tweener. Alla var suveräna. :lovebunny: Och jag tycker ändå det var bra att Abruzzi dog, även om det smärtar mig att man då förmodligen har sett det sista av honom. :( Han fick ett fantastiskt slut.

När Michael fick höra om Sarahs överdos..! Och telefonsamtalet som följde... :lovebunny: Agenten i bakgrunden gav dessutom lite extra spänning till det.

T-bag: "Semper Fi." :D :D :D

Puh... tur att det är en vecka tills nästa avsnitt, jag skulle inte klara av att se flera avsnitt på rad. Måste smälta allt. Galet vad bra det är!!
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ruccola » ons sep 13, 2006 22:44

2x04

T-bag for teh win! Jävlar vad slemmig han är :D

Och Stormare is out, känns tråkigt. Min patriotiska sida vill fortsätta ha med honom i en av USAs populäraste serier. Bra avslutning iaf, även om jag håller med om att det borde gå att skjuta någon i armen eller benet istället för överallt...

Skönt att Scofield tog kontakt med Sara också. Har väntat på att han ska sluta fega :) Och shit vad vacker hon är...

Jag gick på finten helt och hållet, och trodde att tjejen ringde polisen. Ska Tweener komma på rätt köl nu och stadga sig kanske? Skulle ju bli lite mer drama om de två blev tillsammans, med honom på flykt.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav ftwtysken » tor sep 14, 2006 17:16

tyckte att detta avsnitt var det bästa hittils, denna säsongen i alla fall. Men kanske var det för att jag satt och knaprade på en Hamburgare med stekt ägg och bacon :D

Synd att Stormare är borta. Är inget jättefan men tyckte riktigt mycket om honom här...
Har varit väldigt tveksam till Tweener, men i och med detta avsnittet fick han lite credability tycker jag nog. Och jag håller klart med om Holly Valence outbreak på slutet...
T-Bag, JA!

Annars ett väldigt skönt avsnitt med skön stämning, och skön avledning...

Men som jag sagt förut... VAR ÄR HAYWIRE???

:D
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion

Inläggav Glorificus » tor sep 14, 2006 18:03

ftwtysken skrev:VAR ÄR HAYWIRE???

:D

Han är ute och cyklar. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » lör sep 16, 2006 0:08

Promofoton för 2.06 (jepp, 2.06 -- inte nästa avsnitt utan det efter det så avslöjar en del).

Detta foto bevisar att Linc aldrig kommer att knäppa en skjorta helt och hållet i hela sitt liv igen. ;)

Ett par av de andra fotona bevisar att (spoiler -- nämner bara en karaktär som fortfarande är med i 2.6) ]T-Bag/RK verkligen är för het för vad som är bra för honom. Jag skulle tackla WM ur vägen för att komma fram till RK kan jag säga. No doubt. :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film