Weeds

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » tis aug 22, 2006 22:51

2.2 Slamdunk! Riktigt jäkla bra.

Slutet kom som en riktig överraskning. Men vad nu? Ska han utöva utpressning? "Jag berättar om vi inte är tillsammans." Ska bli spännande att se.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » ons aug 23, 2006 0:18

2.02 CONRAD: Shit... Here we go.

NU snackar vi action! Conrad är med på banan, Heylia fattar ingenting, Celia börjar ana ugglor i mossen och man tycker uppriktigt synd om henne när Nancy och Doug drar iväg... Men hunden! Hunden!

Quinn omnämnd och slut mellan Megan och Silas. Ska man tippa att Quinn kommer att dyka upp igen under säsongen? Ska man bry sig?

Alldeles för lite Shane, men det kan jag leva med när Doug och Celia får leverera såna här dialoger:
DOUG: Who let in Cancer Cunt?
CELIA: It's Cancer Tits, Doug.

Scenerna på gräsmässan! :D

Scenen hos gangstagänget! :D :D :D

Och som Buffster sade, scenen i badrummet. *awwww-smiley*

Men it's all about the slutscen. Perfekt agerat av Mary-Louise, soundtracket när hon kliver ur bilen... Peter VET. Vad ska han göra med den infon? Uppenbarligen inte sy in henne direkt.

Men Death Cab For Cutie suger fortfarande.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Illyria » ons aug 23, 2006 0:42

A bear skrev:2.02 Men Death Cab For Cutie suger fortfarande.

No. Jag hade väldigt roligt åt introt, det var en kul version.

Väldigt, väldigt bra avsnitt, vad kommer Peter göra? Den här veckan får gå fort, jag vill se fortsättningen nu. Om han skulle satt dit henne skulle han väl redan gjort det.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eriked » ons aug 30, 2006 15:35

AKS skrev:Såg precis en "Kommer snart" för Weeds på TV3. Då ska jag försöka få kompisarna att ge den en chans.
Får väl ta och kolla jag också då....
TV3 13/9 22:00 då börjar den. Om två veckor alltså

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Matt » ons aug 30, 2006 15:37

2x03

Väldigt roligt. Och så fick man lite onanitips ;) Nu är tålamodet slut med silas. Hur jävla dum får en kille vara igentligen?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Illyria » ons aug 30, 2006 18:12

2.03 Silas är verkligen en liten snorunge. Annars tycker jag inte avsnittet var lika bra som tidigare och, bortsett från formatet, tyckte jag aldrig avsnittet riktigt hann komma igång innan det slutade. Men det fanns en massa roligheter trots det, helheten levde dock inte upp till vad jag är van att se Weeds leverera. Förutom slutet - they got married! :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav A bear » ons aug 30, 2006 22:40

(spoiler 2.03) Lite av ett mellanavsnitt för att få arcen framåt. Mycket att glädjas åt ändå.

- Conrad vs Dean. "You get ONE punch." "I'm gonna have to take a rain check." "You realize you're bringing 'pussy' to a whole new level?" Men att Dean inte kopplade förrän nu?

- The Andy College of Masturbation. :D

- Ordet "immunity" nämns 2-3 gånger på lika många minuter... och sen får vi veta varför. ELVIS! Så vad har Peter i kikaren? Om han gör allt det här bara för att få dejta verkar han, ärligt talat, lite... knas.

- Silas är en idiot. Pure and simple. Ungen behöver ett rejält kok stryk.

- Vad är grejen med Heylia och Nation of Islam?

- Celia rockar som vanligt. "I had chemo... I had radiation... I have low blood sugar... Fuck you both!"

- Engelbert Humperdinck suger.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » tis sep 05, 2006 10:46

2.04: Allting, allting, allting som involverar Andy är guld. Resten är rätt så jävla bra det med, men kanske inte riktigt lika bra.

"I don't want to play this game anymore..."

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » tis sep 05, 2006 21:42

2.04 McGarrigles FTW!

"I'm from Canada. ...Eh."

Dean som får sparken och sen försöker överrösta svararen. :D

Andy på dejt med stentuff israelisk soldat. :D :D

"Nice move with the tears, kid!" :D :D :D

Armenska maffian. Månntro Peter kommer att få göra en Vic Mackey? Nån jävla glädje ska väl Nancy... förlåt, Lacy ha av att vara gift med en knarksnut?

Silas är en idiot.

Heylias pojkvän är tydligen inte fullt så rättrogen som han vill ge intryck av.

McGarrigles FTW!

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Illyria » tis sep 05, 2006 21:47

2.04
Jag tyckte det bästa var när Doug hoppade på bubbelplasten i bakgrunden. :D

Men det var ett bra och roligt avsnitt utöver det. Gick det inte lite väl fort för Megan att bli gravid?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » sön sep 10, 2006 11:27

2x03-4 brought the funny

Horhusscenen kan vara bland det bästa som visats på tv i år. Det och onaniskolan.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » tis sep 12, 2006 12:14

Varför har inte nya avsnittet dykt upp? Behöver veckans Weeds-fix.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis sep 12, 2006 17:58

Jag har nya avsnittet i något superformat nu (1280 pixlar brett, 700 mb för filen) ifall någon känner sig riktigt desperat.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Velnor » tis sep 12, 2006 18:11

caffeineaddict skrev:Jag har nya avsnittet i något superformat nu (1280 pixlar brett, 700 mb för filen) ifall någon känner sig riktigt desperat.

/me känner sig jäkligt desperat, har inte fått weeds på över en vecka. :?
Velnor
Minion

Inläggav caffeineaddict » tis sep 12, 2006 19:46

(spoiler 2.05) Mycket, mycket bra. Silas del är nu (*shock* *gasp*) inte helt värdelös utan ganska dramatisk och t.o.m. lite rörande (jag älskade när Nancy mordhotade Deaf Girls pappa), allt med Nancy som får hennes käre DEA-make djupare i trubbel är hur fascinerande som helst och precis som vanligt är det mesta med Andy bland det roligaste på TV (nästan bara i konkurrens med IASIP). Den här gången var det nog framförallt scenen med rektorn som fick mig att skratta så jag grät, även om det var rektorn snarare än Andy som ägde den scenen. Och Celia och Nancys lilla slagsmål ("BE! MY! FRIEND!") var också lysande.

Så efter en lite tunn start (de första två avsnitten hade inte riktigt samma magi som mycket av S1) börjar S2 bli något alldeles extraordinärt nu. Dock fick jag krupp när Andy började förstöra planteringen... undrar hur mycket han pajade där egentligen?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » tis sep 12, 2006 22:13

2.05 Riktigt, riktigt bra. Att Nancy och Peter gifte sig var onekligen en mycket intressant vändning och det blir bara bättre och bättre. Särskilt ur hans synpunkt gillar jag det. För att man ska göra något så dratiskt så krävs det nog att kvinnan man gör det för är Mary Louise Parker.

Även om hans storyline kanske är lite bättre nu så har jag för svårt för Silas som karaktär för att det ska kunna bli mer än okej.

Celia och Nancy bråkar. :D

Andy. :D

När dom började förstöra planteringen, gaaaaah, hoppas att dom inte hann med så mycket.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav A bear » ons sep 13, 2006 0:23

Nu finns i alla fall en rip i normal storlek också.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Illyria » ons sep 13, 2006 0:45

2.05
Spola ned plantorna i toaletten? Worst idea ever! Undra hur det kommer se ut nästa avsnitt när Nancy upptäcker vad som hänt, de andra borde ju börja misstänka något när deras hus klarande sig också.

Silas plan går i baklås, rätt åt honom, synd om Megan, gillar hur Nancy försvarar Silas mot pappan.

Nancy och Peter är ett härligt par.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons sep 13, 2006 11:51

Illyria: (spoiler 2.05) Fast om DEA slår till mot en särskild liga är det ganska logiskt att de *inte* skulle gå in i alla hus runtomkring också, utan bara de som de visste tillhörde det gänget. Det som möjligen kan hända är väl att armeniern börjar snattra till andra DEA-gubbar som inte är Peter om "Lacy" och hennes plantering för att komma lättare undan.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » ons sep 13, 2006 12:08

Det är väl iofs sant också, fast jag tycker de andra borde bli lite misstänksamma ändå, mot slutet av säsongen kan jag se någon komma på Nancy och Peter. Armenierna kan säkert försöka ge igen också, tror knappast det är slut på konflikten.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » ons sep 13, 2006 12:18

I kväll är det dags för Weeds på TV3, kl 22. 8)

Jag har bara sett ett par avsnitt, så jag ska försöka ge det en ny chans nu. Och jag blev förvånad över att det var min syster som påminde mig... hon har noll tv-koll, men frågade mig igår om "den här nya, Weeds, är nåt att se?". :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » ons sep 13, 2006 12:22

Oh, bra att du påminner, jag hade totalt glömt bort det annars. :) Jag har länge velat se det här.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Illyria » ons sep 13, 2006 13:19

Det var inte länge sedan jag såg om s1 av Weeds men jag tänker se avsnittet ikväll på Tv3. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eriked » ons sep 13, 2006 14:31

Jag ska se, har inte sett det förut men.. dags nu antar jag

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav CheeseGuy » ons sep 13, 2006 14:52

Med reklamavbrott och textning som antagligen kommer slakta dialogen fullständigt? Usch. Plus att hela säsong 1 har ju redan visats, så om man laddar ner det istället kan man ju se allt på en gång.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » ons sep 13, 2006 15:36

Ska bli intressant att se hur de översätter allt, men jag lär knappast följa serien på Tv3 framöver då jag har s1 på datorn. Hade dock gärna bytt det mot en dvdbox i widescreen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav madskellig » ons sep 13, 2006 23:03

Jag gillade det, bra story, bra karaktärer och bra dialog. Ser fram emot att se mer, synd bara att (i alla fall på min TV) bilden hackade sig på 3an under sändningen. Aja, bra i alla fall En karaktär som är beredd att fälla en unge för att ge sitt barn ett försprång vinner mitt hjärta på en gång. Bästa citatet: "That little cunt. I should have had an abortion" :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav A bear » ons sep 13, 2006 23:15

(spoiler 2.05) - We just opened up a Burger King in the middle of fucking McDonald's! Except Ronald is this tracksuit-wearing motherfucker named Bazar, ready to cut your dick off and mail it in four different directions! We're buck naked in front of George Bush with our dick in his daughter's mouth!

Ungefär där fick jag pausa och spola tillbaka eftersom jag höll på att garva på mig. Go Conrad.

Och Go Megan. Best. Abortion. Ever. Fin scen där när hon raderar alla Silas namnförslag.

Abort 2: det Sanjay och Andy gör med odlingen. Inte fullt så bra kanske.

Mycket slagsmål för att vara "Weeds". Celias och Nancys fight är ju helt underbar. Och Celia vs Megans pappa är fin, även om man tycker lite synd om pappan. Hon får ta ut lite ilska på honom, helt enkelt; det är ett billigt pris för honom att slippa få Silas Fuckhead till svärson.

Och mycket riktigt, Peter blir Nancys egen privata Vic Mackey. Vem korrumperar vem här? Och vem kommer att bli sittande med svarte Petter?

Doug vs Celia i debatten. "Nah. I'm good." :D

Andy som räddar Shanes arsle. :D :D

Nä, detta var helt briljant. När de började spola ner plantorna ville jag skrika åt dem att sluta. Jag gillar verkligen den här serien.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Velnor » tor sep 14, 2006 8:12

A bear skrev: (spoiler 2.05) Abort 2: det Sanjay och Andy gör med odlingen. Inte fullt så bra kanske.

funderade lite på det också. vad jag har förstått så är det väl inte olagligt att odla marijuana, och med tanke på att dom inte haft tid att börja torka sina plantor så skulle det väl inte vara några problem ifall polisen kom, dom skulle antagligen behöva flytta för att polisen skulle kollat upp dom senare men plantorna isig är inte olagliga så varför spola ner dom i toaletten? vilket iofs var en ganska rolig scen. :D
Velnor
Minion

Inläggav A bear » tor sep 14, 2006 11:08

Velnor skrev:
A bear skrev: (spoiler 2.05) Abort 2: det Sanjay och Andy gör med odlingen. Inte fullt så bra kanske.

funderade lite på det också. vad jag har förstått så är det väl inte olagligt att odla marijuana, och med tanke på att dom inte haft tid att börja torka sina plantor så skulle det väl inte vara några problem ifall polisen kom, dom skulle antagligen behöva flytta för att polisen skulle kollat upp dom senare men plantorna isig är inte olagliga så varför spola ner dom i toaletten? vilket iofs var en ganska rolig scen. :D

Njae, nog är det i högsta grad olagligt att odla marijuana alltid. Speciellt om det görs för att sälja, vilket man nog kan anta om odlaren har ett helt hus fullt med plantor. Så på så vis kan man förstå deras reaktion - OM polisen hade knackat på och haffat dem kunde de ha åkt dit på ganska många år. (Däremot så står ju huset i ett alias, så lite smartare hade kanske varit att bara smita därifrån en stund...)

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film