House

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » mån maj 22, 2006 13:51

wyndham skrev:Sluta se House? Crazy-talk.
(tankar om s2)Visst har den haft en del svaga fall mot slutet, men dialogen och House-Wilson-Cuddy är i stort sett lika bra som alltid. Den enda karaktären som har tappat ordentligt i s2 är Cameron. Foreman och Chase har ju alltid varit trista. Första halvan av s2 var minst lika bra som första halvan av s1 skulle jag nog säga. Men sen gick den ena upp och den andra ner.

Håller med om det mesta men jag tycker Foreman har blivit mycket bättre det här året. Under s02 har jag sett s01 på c+ och den säsongen var bättre. S02 har haft några bottennapp medan s01 hade många avsnitt som var bättre eller lika bra som det bästa i s02. Det bästa i s02 var förövrigt dubbelavsnittet Euphoria.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » mån maj 22, 2006 15:59

Möjligtvis är det crazytalk, men i grunden så gillar jag inte upplägget, d.v.s. ett nytt fall per vecka. Tycker inte att det sker tillräckligt mycket i övrigt som kan hålla fast mitt intresse. Det är helt otroligt att jag lyckats följa en sådan här serie i två säsonger. Det beror bara på House (karaktären) och Wilson. Som sagt, jag gör hellre plats för nya serier, som mer passar mig, till hösten, men det skulle inte förvåna mig om jag sitter där och laddar ner S3 ändå. (Det senaste avsnittet av House var så trist att jag inte ens såg klart det -- där är jag tyvärr nu.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav wyndham » ons maj 24, 2006 18:57

So let's talk crazy.
2x24
(även små spoilers BtVS s6 och Ats s4)
Det finns ett skämtsamt uttryck som jag brukar använda; the dream that wasn't a dream. ... or was it? Det står för dåliga plot-twist, eller snarare dåligt historieberättande. Det här avsnittet var på inga sätt dåligt, men den här typen av historeberättande är en väldigt svår balansgång. Betydligt sämre serier (och filmer) än House har missbrukat ifrågasättandet av vad som är verkligt och inte. Betydligt bättre serier har också försökt, och inga omtittningar i världen kommer få mig att sluta se Normal Again som ett smärre magplask.
Och slutet? Uppvaknandet som plot-twist och utväg är ju nästan per automatik katastrofalt. Long Day's Journey kommer undan med det, inte bara för att det är genomtänkt uträknat, utan framför allt för att det används för att säga något nytt om Angel som karaktär. På samma sätt utnyttjas verklighetens förfall i House. Fokus läggs inte på att chockera tittarna (detta gör man så bra med utpoppande ögon) utan på att följa hur House hanterar sin galenskap. Med tanke på avsnittets tema kommer ju slutet inte direkt som en överraskning. Spontant känner jag att det hade varit kraftigare att löpa linan ut och låta House konfronteras med att ha dödat någon. För bara ett par veckor sedan höll han ju sitt tal för mamman som dödade sitt barn under en hallucination. Slutet är också störande med tanke på scenerna där House inte medverkar. Men förhoppningsvis utnyttjas skadorna för ett ordentligt arc i s3.
Trots allt är detta ett av säsongens två bästa avsnitt. Elias Koteas (som jag hade glömt var den där killen i Crash (den riktiga Crash alltså)) är lysande som House' samvete. Och kanske var det en helt annan anledning till att han sköt House, för hur skulle House kunnat veta allt det där om honom och hans fru? Att fundera på logiska luckor i ett avsnitt som handlar just om att dissekera logiska luckor är något av en återvändsgränd. And that's not what's important som vår käre Whedon brukar säga. Det viktiga är att House ifrågasätter sin verklighet, sina val och sig själv. Jag tycker att slutet är otillfredsställande ur berättarsynpunkt, men det medför vissa förtjänster. Att alla karaktärer i det här avsnittet, allt dom säger och gör, är House' undermedvetna skulle ju säga en hel del om hans syn på tillvaron och människorna omkring honom. Och själv är han säkert nöjd med att han tillslut löste fallet även denna gång.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav adolvsson » ons maj 24, 2006 22:12

wyndham skrev:So let's talk crazy.
2x24
(även små spoilers BtVS s6 och Ats s4)
Och kanske var det en helt annan anledning till att han sköt House, för hur skulle House kunnat veta allt det där om honom och hans fru?

Ja, jag tycker nog att den verkliga anledningen mycket väl kan ha varit något helt annat och det Koteas karaktär gav i drömmen var något som hjälpte Houses undermedvetna att uttrycka det som behövde uttryckas.

Skulle kunna tänka mig att House hörde andra prata om det medan han var medvetslös eller att han kände till mannen och vad som hände med hans fru sen innan, men jag antar att avsnittet talar emot båda varianterna, framför allt det första.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Off » ons maj 24, 2006 22:54

2x24

Jag skulle vilja mumla något om wyndhams tankar om normal again men det är väl inte rätt tråd så jag släpper det. Noike får doppa händerna i lim och krossat glass och hoppa in i ringen senare.

Avsnittet var bland de bättre Houseavsnitten som gjorts. Att få en inblick i House hjärna var otroligt tillfredsställande och som ni andra sagt var Koteas väldigt bra. Jag kunde inte bestämma mig under de sekunderna som fanns att fundera under ifall jag ville att House dödat patienten eller inte. Det hade sannerligen byggt upp för en annorlunda s03 men avsnittet i sig hade inte varit särskilt logiskt (om man nu kan säga det om ett sånt här avsnitt). Allt jag vet är att jag älskar mindfuckavsnitt vare sig det är i sci-fi eller i vanligt drama.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Simon » ons jun 07, 2006 14:07

Nu har jag sett båda säsongerna mer eller mindre på raken och inser verkligen vad allt väsen berodde på. Jag tycker kortfattat att serien är skitbra.

En naturlig reaktion är givetvis att försöka tvinga alla jag känner vid pistolhot att se den, och jag har hört smusslande och prasslande om att fyran ska ha köpt in serien.

Är det någon som vet när den kommer visas?
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Illyria » ons jun 07, 2006 23:37

Till hösten, tror jag mig ha läst nånstans, men mer än så vet jag inte.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor jun 22, 2006 0:15

Den där säsongsfinalen var direkt fenomenal. Flera andra riktigt bra avsnitt bland de sista tio också (som jag sett sedan på två dygn nu), hoppas jag får ork och inspiration att skriva mer ingående om dem senare.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Glorificus » fre aug 04, 2006 20:22

Efter att i rask takt ha betat mig igenom Rescue Me (jadå, jag ska skriva mer i den tråden snart), har jag nu gett mig på ännu en BF-omtalad serie. Har hunnit se två avsnitt och än så länge är det ungefär vad jag förväntat mig... d.v.s att det är huvudkaraktären som gör hela serien. Men jag gillar när man får se de medicinska ingreppen också. Det får mig att se ut såhär: :D

1x01
Jag tog precis sista tuggan av en skinksmörgås när de avslöjade vad som var fel med tjejen..! Tss.
Men jag blev glad när det första man fick se var henne på bussen. Robin Tunney från PB!!
Bra pilotavsnitt.

1x02
House är rolig.
Veckans fall, nja... Kul när de stack nålen i ögat! (Jag: :D)
Jag funderade ett tag på var jag sett pojkens pappa och när jag kom på det förstörde det hans scener en aning - det var ju han som hade en xxx med xxx i QaF. Usch.

Ska se vidare nu och hoppas man får veta lite mer om de övriga huvudkaraktärerna. Men framför allt ser jag fram emot fler härliga House-scener.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav wyndham » fre aug 04, 2006 21:29

Oh! Nya House-kommentarer. Jag blir så glad.

Glory skrev:än så länge är det ungefär vad jag förväntat mig... d.v.s att det är huvudkaraktären som gör hela serien

Wilson iz da man yo! Okej, seriens uppbyggnad lämnar en del att önska, men hela säsong ett är ändå helt underbart välskriven.

Har förresten traskat runt i lägenheten med käpp den senaste timmen. Hjälp. Inser först nu vilken läskig inverkan den här serien har på mig.

EDIT, fem minuter senare.

Okej, jag det insåg jag kanske inte alls. Inser nu att jag börjar läkarlinjen om mindre än en månad. Hjälp.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav noike » fre aug 04, 2006 21:37

wyndham skrev:Har förresten traskat runt i lägenheten med käpp den senaste timmen. Hjälp. Inser först nu vilken läskig inverkan den här serien har på mig.

EDIT, fem minuter senare.
Okej, jag det insåg jag kanske inte alls. Inser nu att jag börjar läkarlinjen om mindre än en månad. Hjälp.

Ha! Men eftersom jag ibland springer tun med min Dr Who-halsduk på mig även när det inte behövs så kanske det ähär betyder att den där Tardis-önsningen inte är helt omöjlig ändå.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » ons sep 06, 2006 12:30

Skönt att få dra upp HAUS-tråden igen. :)

(spoiler 3.01) Riktigt bra avsnitt, men jag vet inte riktigt vad jag tycker om slutet. När gubben reste sig upp himlade jag bara med ögonen (såhär: :rolleyes: ), men sedan kom scenen med Wilson och Cuddy och då tänkte jag att det kanske ändå var värt det för den utvecklingen.

Och sen återvände "You Can't Always Get What You Want" för tredje gången (minst?) och den är vid det här laget seriens riktiga musikaliska tema mer än vad "Teardrop" är.

Dessutom, House på skateboard? Priceless.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » ons sep 06, 2006 13:18

Meeen, caffepôjk, vad tyckte du bortom spoilermarkering och gamle rullöga? Good, bad, ugly?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » ons sep 06, 2006 13:18

adolvsson skrev:Meeen, caffepôjk, vad tyckte du bortom spoilermarkering och gamle rullöga? Good, bad, ugly?

Gooood, med ett eventuellt problem.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » ons sep 06, 2006 13:22

caffeineaddict skrev:Gooood, med ett eventuellt problem.

Thank yoo. Jag vill vara hemma typ nu.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » ons sep 06, 2006 13:30

3.01 Jag måste ha glömt eller missuppfattat säsongsfinalen för jag blev förvirrad när det började med att House är frisk och trodde fortfarande det var nån slags dröm, men tydligen inte. Och ska han inte ha sin käpp nu? I miss it! Även om skateboarden var jäkligt kul.

Har lite blandade känslor om avsnittet, för det kändes inte riktigt som House... det var inte dåligt men något saknades, typ den riktiga House? Kanske blir bättre när han börjar svälja piller igen.

Kul att se "Glory" igen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Bender » ons sep 06, 2006 14:50

Illyria skrev:Kul att se "Glory" igen.

Ja jag tyckte väl hon var bekant, tack! :)

Helt OK avsnitt, 3.01
Bra att det var två fall, det bryter lite trenden iaf, ännu bättre om House skippat fallet som inledde avsnittet. Jag vet inte om jag tycker att "House" rör på sig eller stampar runt på ungefär samma plats som det gjorde i s1 utvecklingsmässigt.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav gaspode » ons sep 06, 2006 17:52

He's back!

3x01:
Ok, han är inte tillbaka riktigt, men jag tror nog att han kommer bli gamla House igen. Tyckte helt klart att det var lite väl när gubben reste sig upp, men det blev ju en fin scen och dessutom lite rackarspel av Cuddy och Wilson där. Jag ser egentligen inte den stora skillnaden mellan den här gissningen och hur han gissat fel fel fel rätt i varje fall de två tidigare säsongerna egentligen, mer än att han kanske haft lite fakta när han gissat och inte bara en teori. han brukar ju ändå ha fel oftast. :)

Illyria:Efter hans dröm i sista avsnittet sa han till Cuddy "I want xxxxxxx" typ, alltså att han ville att hon skulle sätta honom i koma precis som de hade gjort i hans dröm.. Hon gjorde uppenbarligen som han sa och det funkade
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Ruccola » tor sep 07, 2006 7:58

House 3x01:

Jag gillade avsnittet som sjutton, och tyckte Laurie var i högform. Scenen när han kom tillbaka till jobbet var underbar, och Cuddy var väldigt snygg i sovrumsfönsterscenen ;)

De behöver ju skaka om lite i serien, annars kommer nog folk tröttna. Det kan inte alltid vara "sjuk person kommer in, vi gör en differential diagnosis, vi prövar lite mediciner, det funkar inte, patienten håller på att dö, House gör ett genidrag och fixar allt". Vi får väl se vad säsongen bär i sitt sköte.

Och jag måste varit lite emotionell igår kväll, eftersom jag fick en liten tår i ögat när mannen ställde sig upp på slutet. Jag tyckte väl iofs att det var lite väl mycket att han var tvungen att stå upp direkt, men vafan.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav adolvsson » tor sep 07, 2006 10:03

3x01
Alldeles förbaskat bra. Jag kan visserligen förstå känslan av att något sakandes, men för mig kändes avsnittet mer som en setup för resten av säsongen eller för en nyantändning av Houses karaktärsarc. Så även om avsnittet i sig inte var ett av seriens bästa hamnar det ändå, för mig, i toppen helt på grund av vad det kan komma att innebära för framtiden.

Som vanligt ser jag sjukt (höh) mycket fram emot nästa avsnitt. Mellan House och Eureka är det tydligt att onsdagarna står fast som bästa TV-dagen.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » tor sep 07, 2006 10:29

Jag borde nog nästan se om säsongsfinalen för jag kände mig förvirrad av händelserna i den och vad vi sen såg nu. 3.01 något saknades, men det är ju en setup så jag tror och hoppas vi kommer tillbaka till "riktiga" House under säsongen.

adolvsson skrev:Som vanligt ser jag sjukt (höh) mycket fram emot nästa avsnitt. Mellan House och Eureka är det tydligt att onsdagarna står fast som bästa TV-dagen.

Speciellt sen när VM också börjar visas. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tor sep 07, 2006 12:56

Illyria skrev:
adolvsson skrev:Mellan House och Eureka är det tydligt att onsdagarna står fast som bästa TV-dagen.

Speciellt sen när VM också börjar visas. ;)

Heh. Ja, jag hoppas av hela mitt gamla ruttna lilla hjärta att du har rätt :)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » tor sep 07, 2006 22:21

Såg avsnittet igår. Det var bra. Serien är bra. Inte mycket mer än bra i dom flesta fall tycker jag, men aldrig dåligt.
Jag blev lite förtvivlad när jag såg grabben som spelade Miles i Surface. Det därimot var en sjudundrande bra serie enligt mig.
Skulle byta 10 till säsonger av House mot en till säsong av Surface :cry:

Jag håller på att se ER och Omar Epps är med nu. Det är kul. Det är hela tiden med massa skådespelare jag känner igen.
Men om någon serie fått mig att aldrig vilja ha ett visst yrke så är det ER.
Där framstår doktor/sköterska som det värsta helvetesjobbet som finns.
I House verkar doktor vara mycket bättre, men det är ju lika sorter förstås.
Akutmotagning skulle jag i alla fall aldrig någonsin vilja jobba på.

Jag förstår inte varför alla gillar Wilson så mycket. Jag tycker inte att han är speciellt speciell.
Foreman gillar jag mest. Han är cool.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » tor sep 07, 2006 23:59

LWes skrev:Jag förstår inte varför alla gillar Wilson så mycket. Jag tycker inte att han är speciellt speciell.

Även om det blivit lite bättre, är han fortfarande ruskigt underanvänd. Svårt att sätta näven på exakt varför jag gillar grabben, det kanske är mer av den outnyttjade potentialen än något annat. Men han är bra som motpol till House, trots att han själv flera gånger visat att han inte är så jäkla moraliskt ren alla gånger. Det gör honom till en väldigt intressant karaktär, speciellt eftersom han åtminstone försöker vara Houses samvete.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » fre sep 08, 2006 0:24

Wilson är underanvänd men likväl en härlig karaktär. Det är lite svårt att sätta fingret på varför, men jag gillar verkligen Wilson.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » sön sep 10, 2006 13:09

Jag ska väl skriva någonting om säsongsstarten jag också, även om jag är lite seg som vanligt.

3.01 Nackdelen med att kommentera lite såhär i efterhand är ju att det mesta redan har sagts. Jag gillade avsnittet ingen tvekan om det. Självklart är det så att jag hade föredragit ett lite annat upplägg. Avsnitten är fortfarande för fristående och alla avsnitt följer i princip samma form med små variationer. Ruccola beskrev det bra, "sjuk person kommer in, vi gör en differential diagnosis, vi prövar lite mediciner, det funkar inte, patienten håller på att dö, House gör ett genidrag och fixar allt". Men så har det ju varit sen första början och när dom andra sakerna som karaktärer, dialog och den arc som finns fungerar så bra så gör det inte sådär jättemycket.

I det här avsnittet så hade man lätt kunnat skippa det första fallet. Det andra däremot var ganska bra, även om jag håller med er om att det kanske var lite väl mycket när mannen reste sig upp ur rullstolen. Men att Cuddy och Wilson valde att inte säga någonting däremot det var bra. Det bryter ju lite mot formen också för även om House i sista stund kom på något helt genialt som visade sig vara rätt så fick han inte veta det och det borde få ganska intressanta konsekvenser.

En lycklig och frisk House (även om det var underbart när han åkte skateboard) är ju inte det man vill ha, men med tanke på slutet så är det nog inte det vi kommer att få heller.

Det känns allmänt väldigt trevligt att ha House tillbaka. Bara interaktionen mellan honom, Cameron, Chase och Foreman är så härlig att se. Misstänker kanske att det inte är så många andra som gör det men jag gillar Chase en hel det faktiskt. Som i det här avsnittet när House trodde att Foreman skulle göra det men han också sa nej. Men det gjorde inte Chase.

Och sen måste jag väl försöka förklara varför Wilson är en så bra karaktär också då han är min självklara favorit efter House. Där vet jag knappt var jag sak börja. Precis som adolvsson skrev så fungerar han fint som motpol till House men det som är allra bäst är att dom inte har gjort honom till "genom god" utan att han har visat att han inte är så himla moralisk han heller alla gånger. Dessutom så tycker jag att han är fruktansvärt rolig. Wilson äger helt enkelt. Jag kan väl i och för sig hålla med om att han är underanvänd men jag tycker ändå att han fick betydlig mer utrymme i säsong 2 än i säsong 1 och jag hoppas att det betyder att han kommer att vara med ännu mer i säsong 3.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav noike » sön sep 10, 2006 13:38

The Buffster skrev:3.01 Det känns allmänt väldigt trevligt att ha House tillbaka. Bara interaktionen mellan honom, Cameron, Chase och Foreman är så härlig att se. Misstänker kanske att det inte är så många andra som gör det men jag gillar Chase en hel det faktiskt. Som i det här avsnittet när House trodde att Foreman skulle göra det men han också sa nej. Men det gjorde inte Chase.

Alla karaktärerna fyller sin funktion, även om det är lite överlappande i kanterna ibland. Var och en kommer med sin egen moral och vad de är beredda på att göra och inte göra, vilket gör att interaktionen verkligen blir bra och inte känns tvingad. Jag tror inte det skulle fungera lika bra om man plockade bort någon.

Och jo, bra avsnitt och jag gillar verkligen hur de satt upp säsongen. En frisk och miserabel House -- nu har han inte längre benet att gömma sig bakom. Och Wilson och Cuddy som tror att han förlorat greppet. Ser fram emot det här. Mycket.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Ruccola » ons sep 13, 2006 19:23

House 3x02

Ännu ett jättebra avsnitt tycker jag (och snygga alieneffekter :) ). Kanske bra för programmets utveckling att House får ont i benet igen - eller är det bara träningsvärk!? Jag älskade hans skateboard moment i förra avsnittet, men nu är han tillbaka med käppen. Vet inte riktigt, jag tyckte de kunde ha låtit honom vara glad en liten stund till iaf...

Såg ni förresten att mamman spelades av Sheryl Lee, även känd som Laura Palmer? :)
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav Illyria » ons sep 13, 2006 19:26

3.02
Jag kände mig lite orolig för seriens utveckling i säsongspremiären, men nu är käppen tillbaka och det känns som vi är back on track igen. Visst var skateboarden kul, men House kändes off för mig.

Öppningscenen kändes inte alls som House, med aliens, men det blev positivt och bra. Hela avsnittet var riktigt bra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons sep 13, 2006 21:20

Illyria skrev:3.02
Jag kände mig lite orolig för seriens utveckling i säsongspremiären, men nu är käppen tillbaka och det känns som vi är back on track igen. Visst var skateboarden kul, men House kändes off för mig.

Se, vad jag gillade med förlorad käpp och vunnen skateboard var att det ger en rejäl dos utveckling och möjligheterna jag tyckte dom visade på i förra avsnittet var riktigt stora. Som om smärtan i benet ersattes med fler inre demoner, och en massa inre demoner kan ju bli hur roligt som helst!

Fast det betyder inte att jag är jättebesviken. Tvärtom. Jag är fortfarande alldeles förbaskat nyfiken på var dom ska ta doktorn nu.

Och avsnittet var tokbra.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film