Futureent.com / Loaded247.co.uk

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Futureent.com / Loaded247.co.uk

Inläggav karykh » lör mar 13, 2004 1:12

Här har ni en sida som det fortfarande är tullfritt att beställa från, futureent är R1 delen och klickar ni på R2 så kommer ni till loaded247.co.uk istället.
Har själv beställt säsong 1-5 av Buffy därifrån utan problem, vet dock inte hur det funkar med retur eftersom jag inte märkte felet på den trasiga boxen(ett hack i "the zeppo", när Xander kastar bollen på killen) förrän det var försent.

Dom packar filmerna väldigt väl och håller bra priser, har lite tunt sortiment ibland. Men det är ju Buffy/Angel vi vill åt.
Så beställ R1 nu alla, trust in the Joss.

EDIT: Länk till dvdforum.nu där butiken diskuteras http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp?action=showthread&forum=7&thread=43161
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav caffeineaddict » lör mar 13, 2004 11:45

karykh: Bara gissar att du har beställt R1-boxarna, för Loaded brukar tydligen vara farliga vad det gäller tull på R2-grejer. R1 är dock helt tullsäkert.

Oh, och bara för att vara jobbigt petig och nitpicky: loaded247.com är R1-sidan att åka till om man vill handla från det här företaget. futureent.com är på väg ur business om jag fattat saken rätt...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav karykh » lör mar 13, 2004 12:02

caffeine: Jag har beställt R1, och är medveten om tullrisken på R2. Därför jag uppmanar till R1 här ovan, att man får rätt bildformat är ju bara en bonus.

Jag tycker det verkar som futureent kommer stanna ett tag till, dom har ju ändå kört båda sidorna parallellt i 6 månader nu och har tillåmed länkat till R2 sidan. Tror också det har varit olika priser på loaded247.com och futureent.com ibland, så det kan vara värt att kolla in iaf.
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav sus@n » lör mar 13, 2004 12:50

Jag väntar på att få mitt VISA kort men kollar redan på sidor att beställa från.. om loaded är tullfri på r1 utgåvor funderar jag på att köpa Angel s1.. allt borde ju fungera om jag har en regionsfri spelare. Men jag undrar hur det går till med betalning.. kan man lita på företaget? drar de av i svenska pengar då man har VISA?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav karykh » lör mar 13, 2004 13:05

Har du föreningssparbanken så rekommenderar jag att använda E-kort. Man kopplar det till sitt VISA kort (bara att följa anvisningarna), så kan man göra "låtsaskort" som bara existerar i en månad och som dom bara kan dra en viss maxsumma ifrån. Dom kan fortfarande låta bli att skicka sakerna men man slipper bli av med hela lönen.
Allt har fungerat väldigt smidigt och bra dom gånger jag beställt, filmerna kom inom en vecka väl inpackade i 'bubbelplast'.
Priset är ju i pund och dras mot dagens kurs, finns att se här. Använder man e-kort är det bästa att ta den summa man får om man räknar ut och lägga på ~100kr eller nåt för att vara garanterad att pengarna räcker till kursändringar och frakt.
IRC

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav sus@n » lör mar 13, 2004 13:56

tack karykh.. men hur är det om man har sparbanken då?
och om det är ett känt företag så borde de väl inte kunna lura någon?

Någon som vet någonting om det finns något liknande e-kort för sparbankens kunder?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav caffeineaddict » lör mar 13, 2004 14:10

sus@n: Har handlat för många tusen kronor många produkter av Loaded och mig har de då aldrig blåst. Det enda negativa är väl om du råkar få en trasig skiva och måste skicka tillbaka den för egna pengar. Men det händer ju sällan.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Mr Chase » lör mar 13, 2004 14:19

caffeineaddict skrev:Loaded brukar tydligen vara farliga vad det gäller tull på R2-grejer. R1 är dock helt tullsäkert.

Det verkar ju helt sjukt av vår region, R2, skulle var tullbelastad, men inte en annan region, R1.
Förklaring?
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav karykh » lör mar 13, 2004 14:21

Kanalöarna, helt enkelt. Butiken ligger där och är därför taxfree, r1 filmerna har däremot redan tullats när dom förts in i europa. Tror det är så läget ligger iaf.
IRC

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav Mr Chase » lör mar 13, 2004 14:27

Jag läste någonstans att loadeds adress var i Kent, Storbritannien men att om man ville klaga skulle man vända sig till en adress på Jersey.

En ren generell fråga som säkert kan var av intresse för alla som handlar över nätet:

Hur fan vet man om sidan man köper ifrån är en "tullad" eller "otullad" sida? Valutaangivelser eller domännamn som .com, .co.uk, .net, .de etc verkar ju inte ge några ledtrådar om några ända skickar från Hong Kong, kanalöarna eller planeten Mars?

Djävligt jobbigt. Dags att driva en träpåle genom tulldemonens hjärta. Leve frihandeln!
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav poser » lör mar 13, 2004 15:35

Mr. Chase: http://www.dvdforum.nu finns många trådar om olika nätbutiker. Där kan du hitta den mesta infon angående service, tull och liknande.

Har köpt 2 eller 3 boxar från loaded och har inte haft några problem.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Mr Chase » lör mar 13, 2004 16:40

poser skrev:Mr. Chase: http://www.dvdforum.nu finns många trådar om olika nätbutiker. Där kan du hitta den mesta infon angående service, tull och liknande.

Har köpt 2 eller 3 boxar från loaded och har inte haft några problem.

Thanks, I'll check it out!

Måste snart skaffa lite Angel då Buffy s3 tar slut och jag inte längre kan få min dagliga dos CC.
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav sus@n » sön mar 14, 2004 9:36

Det är ju sjukt billigt med R1 på loaded!
HELA! S1 för 481,4624 kr!!!!!!!!!!!!!!
Om jag nu bara vågar att köpa när mitt VISA kort kommer....
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav poser » sön mar 14, 2004 10:19

Klar du vågar, eller jag vet inte jag är den typen som inte har problem att handla på internet med mitt visakort. Man kollar upp lite annat folk som köpt därifrån och ser till så att de verkar vara en sjysst affär.

Då det gäller dvd så är det bara att bege sig in på http://www.dvdforum.nu och läsa.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav sus@n » fre mar 19, 2004 18:19

någon som vet när loaded tar betalt? direkt vid beställning om man betalar via visa? har nämligen fått kortet nu men pengar kommer inte förrän slutet av månaden o nu har jag bestämmt att jag ska beställa angel s1..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav caffeineaddict » fre mar 19, 2004 21:21

sus@n: Direkt vid beställning. Förr brukade det vara när varan skickades, men nu är det direkt vid beställning.

Bra att du bestämt dig, förresten. :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav sus@n » fre mar 19, 2004 22:00

jo..jag bestämde mig då när jag insåg att jag VILL se crossoverna och att David är super i s1-3 (vilket jag hade glömt p.g.a. spike)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Mr Chase » lör mar 20, 2004 14:38

Jag måste också skaffa mig Angel s1 ASAP så jag har den i tid till Buffy s4.

Jag kan ju heller inte vara utan min dagliga dos CC och loaded verkar vara the place!
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » lör mar 20, 2004 17:10

sus@n: Boreanaz är SÅÅÅ mycket bättre i Angel än vad han någonsin var på Buffy (förutom möjligen när han var Angelus). Lovar.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav sus@n » lör mar 20, 2004 17:11

ok det låter ju lovande då..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav sus@n » mån mar 29, 2004 12:13

Jag är nu medlem på loaded och tänker beställa Angel S1 i veckan men har ett litet problem..Loaded vill att jag ska nämna mitt VISA korts "Issue number" och jag har ingen aning om var jag hittar det o vad det är. Någon här (caffeine?) som är medlem och vet var jag hittar det?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav karykh » mån mar 29, 2004 16:04

sus@n: Det gäller inte VISA och Mastercard, bara "Switch" och "Solo" kort. Är nåt nummer som bara dom har. Så det är inget att oroa sig för.
Du behöver heller inte fylla i nåt Start date(om den rutan finns) om du inte har nåt av dom korten.
IRC

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav sus@n » mån mar 29, 2004 16:20

tack så mycket karykh! det var en stor hjälp!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav sus@n » ons mar 31, 2004 17:27

Nu har jag beställt AS1!
Ska kolla på kontot i morgon så att de inte har tagit allt ;)
Längtar tills den kommer för jag har ju en hel veckas lov att kolla på sen.
En fråga: Jag är visserligen klar med Buffy s6 men när jag ser AS1 borde jag då se om s4 av Buffy samtidigt för att få sammanhangen?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav dizzy » ons mar 31, 2004 21:53

Nja, du behöver inte se hela S4 om du inte vill, det är ju bara vid några avsnitt som det är crossovers. Titta i FAQ-avdelning här efter en guide till vilka det gäller.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Noggster » ons mar 31, 2004 22:03

Precis, du behöver ju inte se några avsnitt från Buffy alls. Men man blir väldigt nyfiken när det blir crossover till Buffy eftersom man oftast inte minns det avsnittet så bra.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav sus@n » tor apr 01, 2004 18:05

Okej tack. En fråga till: jag köpte ju den i går men inga pengar har dragits av från kontot än och det står fortfarande "Awaiting Despatch" typ väntar på avsändning. Samtidigt så står det shipping in one day. Någon som har beställt innan som vet cirka hur lång tid det tar och om det finns en chans att jag får den i morgon om jag beställde den igår 15:08?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav dizzy » tor apr 01, 2004 21:29

sus@n:
Pengarna dras nog när de skickar iväg det då.

Och att du skulle få hem den så snabbt från England är nog väldigt osannolikt för att inte säga omöjligt. Man får räkna med några dagar från att det skickats iväg. Har för mig att jag har varit med om två dagar någon gång, men minst tre är nog mer normalt.

tillägg:
Detta gällde i huvudsak andra UK-siter, har bara beställt en gång från Loaded247 och då tog det ca 4-5 dagar har jag för mig.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav sus@n » tor apr 01, 2004 22:02

ok & tack dizzy. Jag får väl hoppas på nästa vecka.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav sus@n » mån apr 12, 2004 12:03

Jag har som nästan alla vet vid det här laget beställt Angel s1 (r1) från loaded men nu börjar jag bli otålig. Hur lång tid tar det egentligen för jag beställde för cirka 2 veckor sedan och det står fortfarande "awaiting despatch" och det är en vara som "shipping in one day". Jag läste på hemsidan att det tar cirka en vecka innan de skickar sakerna men nu har det ju gått mer! Vad tycker ni: borde jag avbeställa boxen och beställa på ett annat snabbare ställe och finns det ett sånt ställe som har låga priser?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Nästa

Återgå till Shopping