av Tob » lör aug 12, 2006 23:31
Har nu sett avsnitten ur säsong 3 som är sända. Jo, The 4400 fortsätter i samma stil, och jag gillar det skapligt. Svårt att säga om säsong 3 är bättre, men den känns tightare och man fokuserar mer på hur The 4400 kan komma att påverka världen och jag gillar det. Jag är svag för apokalyptiska scenarior, men åter igen så känns serien lite väl ofokuserad opersonlig för att det skall bli riktigt nervpirrande.
(spoiler allmänna spoilers kring S3 tom. 3.10) Jag gillar Nova bitarna. Terrorister är aktuellt, det känns inte mer än naturligt att det tas upp för att skapa en koppling till verkligheten, och den där biten skapar en del gråzoner, vilka är goda? vilka är onda? Dennis Rylan är väldigt välkommen, bra karaktär och bra spelad av Peter Coyote, och vad han egentligen sysslar med känns bra. Gillar inte att man plockade bort Alana bara sådär, inte nog med en viktig del i Tom liv försvinner, det verkar inte heller ha påverkat honom något. Men som sagt, serien är fristående när det kommer till den biten, och appropå fristående så tyvärr, de fristående story bitarna är på sin höjd lättsam underhållning. Sen, avslöjandet i avsnitt 10 kring varför dem har kommit tillbaka kändes ju bara "meehh", men slutet med Collier är spännande, förvånad att man har dragit så på hans återkomst.
Ush, nu känns det som att jag bara klagade en massa, det var inte riktigt menat, tycker fortfarande serien är rätt bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22