Prison Break

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » ons jul 12, 2006 12:39

21 augusti (måndag). Iiih!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » ons jul 12, 2006 13:12

Har dom inte lyckats fly ännu?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav AKS » ons jul 12, 2006 13:15

Som svar på Matts fråga (så spoiler för hela S1):

Jo, men allt gick inte planenligt. De har inte Abruzzis plan utan flyr till fots. T-Bag har en hand mindre än han hade tidigare i säsongen. Tweener är ensam för Michael bad honom dra. Ungefär så.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons jul 12, 2006 14:04

Fotospoilers på skådespelare i S2 och hans/hennes look!

http://i3.photobucket.com/albums/y84/rachelgrow1/pb26.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y84/rachelgrow1/pb24.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y84/rachelgrow1/pb18.jpg

Jag älskar den första bilden. :)
Muahaha! Han ser ju helt... umm ut. :D Detta har ett fan att säga om mötet med RK: "Met Tbag. Had his kiddo with him. He wasn't shooting that day. His hair is dyed blonde. He was EXTREMELY nice and took pics with us."

Oj oj oj, vad jag ser fram emot S2!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » ons jul 12, 2006 14:09

AKS skrev:Oj oj oj, vad jag ser fram emot S2!

Jag med, mer än vad jag någonsin hade vågat hoppas på ens.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav lilith » ons jul 12, 2006 20:38

AKS skrev:Fotospoilers på skådespelare i S2 och hans/hennes look!

Oj oj oj, vad jag ser fram emot S2!

s1:T-bag med bägge händerna i behåll! Hoppas det gäller on screen också, står inte ut med tanken knappt......

Ja, det är så spännande nu!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav AKS » lör jul 15, 2006 11:45

FOX-promo med korta klipp från S2!!

http://www.youtube.com/watch?v=YCKBiKXpMjk
(Se inte om du inte sett hela S1.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör jul 15, 2006 11:47

FOX-promo med korta klipp från S2!!

http://www.youtube.com/watch?v=YCKBiKXpMjk
(Se inte om du inte sett hela S1.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis jul 18, 2006 16:56

Rekommenderad nedladdning för PB-fans finns här (australiskt program om PB):

http://rychki.livejournal.com/10126.html#cutid1

Dominic Purcell och Peter Stormare larvar sig litegrann i vissa klipp. Eller larvar sig mycket kan man nog säga. :) OBS! Inspelat under inspelningen av sista avsnitt av S1 så se det ej om du inte sett hela S1. Annars rekommenderas det även om det är en hel del klipp från S1 som man ju redan sett.

DP: "The mad Swede!!"
Eller denna (man förstår då man ser): "I think he should break out here, but..."
Peter Stormare: "You wanna fall? I catch you..." DP: "Trust! Trust!"

:D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » tis jul 18, 2006 17:31

Gnnh. Jag har problem med ljudet när jag ser Australien-klippet, men jag kunde i alla fall höra det mesta. Härligt att se Stormare och Purcell så vänskapliga! :D

Och s2-promon... brr... jag ryser. 8) 21 augusti!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » ons jul 19, 2006 11:51

För er som inte orkade engagera er med att ladda ner DP/Peter Stormare-klippet. Någon har nu YouTube:at den så den är lätt att se:
http://www.youtube.com/watch?v=eFQkydE4zL4 (S1-spoilers!)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav lilith » ons jul 19, 2006 16:32

AKS skrev:För er som inte orkade engagera er med att ladda ner DP/Peter Stormare-klippet. Någon har nu YouTube:at den så den är lätt att se:
http://www.youtube.com/watch?v=eFQkydE4zL4 (S1-spoilers!)

Tack AKS!
Du är min PB-pimp.
Härliga klipp, vad jag längtar.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav AKS » ons jul 19, 2006 17:13

Du är min PB-pimp.

Pimpin' is hard, yo! Men jag gör det gärna. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tor jul 20, 2006 14:19

Från Ausiello om skådespelare som ej återkommer under S2:

4:54 pm: Scoop! Patricia Wettig reveals that she won't be returning to Prison Break this fall. "I don't know how they're going to deal with it," she says. "I had to make a choice. And it was kind of hard for me to choose against my husband and his good writing. So I'll be on this one instead."

Hm, den karaktären, (spoiler hela S1) ]vice president, numera president, blev ju intressant där mot slutet. Hur ska de lösa detta?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör jul 22, 2006 21:43

Nu har promofotona för S2 kommit!! Eftersom alla castmedlemmar är med så innehåller den ev spoilers för de som sett hela S1 och solklara spoilers för de som ej sett hela S1.

Jag gillar fotografierna, lean, mean men... you gotta love it! ;)

http://pics.livejournal.com/indilime/gallery/0000zt04?page=1

OBS! Två foton finns på sidan 2.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » lör jul 22, 2006 21:55

fyfan vad glad jag är att se detta fotot. Kanske den bästa karaktären i serien IMO. Spoilers naturligvis.

http://pics.livejournal.com/indilime/pic/001yy3h0/g27

Helvete vad Highres bilderna var. Har kikat lite nogrannare på bilderna nu, fyfan, vad läckra promofoton.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav lilith » lör jul 22, 2006 22:06

Tob skrev:fyfan vad glad jag är att se detta fotot. Kanske den bästa karaktären i serien IMO. Spoilers naturligvis.

http://pics.livejournal.com/indilime/pic/001yy3h0/g27

Jaaaa! Trodde det var kört! Skiter i att jag blev spoilad, vilken lättnad.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav AKS » lör jul 22, 2006 23:20

Promofotona

Förstår om ni blir glada... Jag är inget Tancredi-fan, men jag är ett fan av förhållandet Scofield/Tancredi. Särskilt nu då han utnyttjat henne så enormt och gjort henne ansvarig för att ha släppt ut en våldtäktsman och mördare och en maffiaboss.

Kul att se Peter Stormare på promofotna! För ett halvår sen pratade han ju svensk media om att han helst inte ville göra ännu en säsong av PB. Promofotna betyder förhoppningsvis att han är med i minst 5-6 avsnitt i alla fall.

Lane Garrison/Tweener... passar inte i rakat hår. Jag började nästan skratta då jag såg honom.

Inget foto på LJ/Lincolns son dock? Hm... Fast det kanske bara betyder att han inte kommer att vara regular eller nåt. Men lite konstigt är det.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav lilith » sön jul 23, 2006 0:13

AKS skrev:Promofotona

Förstår om ni blir glada... Jag är inget Tancredi-fan, men jag är ett fan av förhållandet Scofield/Tancredi. Särskilt nu då han utnyttjat henne så enormt och gjort henne ansvarig för att ha släppt ut en våldtäktsman och mördare och en maffiaboss.

Ja det bäddar för stort drama. Bra, trodde vi skulle gå miste om en del konfrontationer. Spännande också att se hur hennes karaktär ska utvecklas/vilken roll hon ska spela i fortsättningen.

Lite besviken över att den här karaktären är kvar:http://pics.livejournal.com/indilime/pic/001yw7gy/g27
Det kunde man ju räkna ut att hon skulle vara, men hade hoppats att hon mer eller mindre spelat ut sin roll. Tycker inte hon är trovärdig. Ingen pondus alls. Spelas rätt platt och onyanserat också.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Tob » sön jul 23, 2006 0:48

lilith skrev:
AKS skrev:Promofotona

Ja det bäddar för stort drama. Bra, trodde vi skulle gå miste om en del konfrontationer. Spännande också att se hur hennes karaktär ska utvecklas/vilken roll hon ska spela i fortsättningen.

Jag är nog ett fan av hela hennes karaktär. Jag hoppas på mörker och att hennes, antar jag, självmordsförsök är startskottet för en riktig mörk och trasig karaktärsutvekling.

lilith skrev:Lite besviken över att den här karaktären är kvar:http://pics.livejournal.com/indilime/pic/001yw7gy/g27
Det kunde man ju räkna ut att hon skulle vara, men hade hoppats att hon mer eller mindre spelat ut sin roll. Tycker inte hon är trovärdig. Ingen pondus alls. Spelas rätt platt och onyanserat också.

Håller med. Eller egentligen hoppas jag på att man skär ner än mera på konspirationshistorierna utanför fängelset. Ibland tyckte jag det funkade, men för det allra mesta kändes det bara som ett nödvändigt ont för att kunna dra ut på händelserna i fängelset. Tyvärr känns det som att motsatsen kommer att ske, att nu när dem är fria så utvidgas historien som har varit utanför fängelset.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » sön jul 23, 2006 10:25

Tob: (spoiler spekulationer inför S2) Ja, jag kan tänka mig att konspirationshistorien får en större del i händelserna (kanske därför så många fångar rymde, så att vi kan följa en del flyende som inte behöver störta presidenten...). :) Men fördelen med konspirationsteorin nu är ju att Linc och Michael (LJ?) kommer att bli mer direkt involverade så kanske blir det inte mer Veronica bara för det?

Och doktor Tancredi... hennes pappa kan man ju anta är med på det hela nu. (Visst fick man se honom i slutet av säsongen tillsammans med the vice president? I alla fall så tror jag helt klart att han vet att Linc är oskyldig, men är för beroende av makt för att göra nåt.) Kanske kan det göra att doktor Tancredi på nåt vis blir inblandad i lösningen på konspirationen efter en hel del avsnitt? Först måste hon ju må dåligt efter överdosen i några avsnitt, annars skulle det inte vara trovärdigt. Samtidigt är detta PB så vem vet? :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » sön jul 23, 2006 19:47

AKS skrev:Förstår om ni blir glada... Jag är inget Tancredi-fan, men jag är ett fan av förhållandet Scofield/Tancredi. Särskilt nu då han utnyttjat henne så enormt och gjort henne ansvarig för att ha släppt ut en våldtäktsman och mördare och en maffiaboss.

Samma här.
Men Tancredi är det konstigaste och hemskaste efternamnet dom kunnat ge henne. Helt dumt.
Jag bryr mig inte om henne för fem öre, men hon och Michael är bra tillsammans.
Hon advokaten suger också. Dumpa tjejerna från serien röstar jag på! För vice presidenten är inte mycket att ha heller.

Nya William Fichtner-karaktären kan vara mycket cool.
Hoppas att han är väldigt tystlåten och som en lönmördare från någon anime. Tyst, fokuserad och cool.
Han den onda vakten suger också. Han är inte ens bra ond, bara jobbig.
Det hjälper att alla fångarna är mycket bra.
Men vart är LJ som sagt? Han psyk-fången är ju inte heller med, och jag antar han kommer vara med, så det betyder väl inget.
Väldigt många karaktärer! Sånt är bäst.
Säsong 2 kommer vara bäst!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis jul 25, 2006 2:15

TCA Tour har nåt PB! Foton finns nedan. Varning för spoilers om du inte vill veta vilka som ingår i castet under S2:

http://news.search.yahoo.com/search/news?p...images&b=11

Lite dålig kvalitet bara. Lär komma bättre.

RK har i alla fall sin goatee kvar. Men nu måste de ta och blondera rötterna på mannen! :)

EDIT: Fler foton från samma tillfälle: http://editorial.gettyimages.com/source/se...p;p=3&tag=2 (För närvarande återfinns fotona på s. 2.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis jul 25, 2006 23:28

EW-blurb från TCA Press Tour (spoilers för alla som inte sett hela S1 och "spoilers" för de som absolut inte vill veta nåt om S2):

Escape plans Prison Break's felons are now fugitives, and, first things first, we'll get to see Wentworth Miller actually smile! Just don't expect to see much of Stacy Keach's Warden Pope — production's moved from the Joliet, Ill., penitentiary to the wide open spaces of Dallas (which can double for the many different locations needed for the second season).The inmates will be spreading out too, as they enter what creator Paul T. Scheuring called their ''respective endgames'' —though Scheuring later said he started the show thinking it would be a 44-episode limited series, he now sees the first two seasons as the first chapter of a trilogy. If that makes any sense. In other news, brothers Lincoln and Michael will now be pursued by dogged alien sheriff Tom Underlay, uh, I mean, a dogged U.S. Marshall played by Invasion's William Fichtner. (Though maybe someone should take a closer look at heartthrob Miller; perfect diction, calm demeanor, and Inside the Actor's Studio-esque answers aside, the guy kept breaking into a truly freaky, wide-eyed stare. Is that how the guy always looks, or did the Ritz-Carlton Ballroom somehow resemble a prison yard?)

http://www.ew.com/ew/report/0,6115,1218621_3_0_,00.html

Det där om första delen i en trilogi skrämmer mig. Jag älskar PB, men jag vill inte se mer än tre säsonger. Om han säger trilogi pratar vi om minst fyra säsonger (del 1: 2 säsonger, del 2 o 3: 1 säsong vardera) eller kanske t.o.m. sex säsonger! Please no! Mer än tre säsonger så tror jag att de förstör serien. :(

(P.S. Jag älskar de nya spoilertaggarna!)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons jul 26, 2006 0:54

6 säsonger låter utmärkt.
Jag vill oftast att serier ska hålla på längre än så (Stargate & 7th Heaven föregår med gott exempel när dom är inne på 10+ och fortfarande blir bättre och bättre) men för en serie som Prison Break kan jag acceptera att mer än 6 säsonger skulle bli för mycket - så länge det är det skaparna/producenterna vill.

Om Lost, men ändå relevant:
thefutoncritic.com skrev:Damon on the show's longevity: "We have at least four, probably five, awesome seasons planned out and at that point... we would have to start tap dancing and that's something we don't want to do. Two years from now will we be in a climate where ABC or Touchstone says 'OK, we'll let you end it' and what is the give and return, we don't know. But obviously that is our preference as storytellers, Ultimately it has to be us to put our foot down and say, 'Fine, you can do more episodes of 'Lost,' but we're not going to have anything to do with it.' And it's hard for us to do that because we don't want to [hurt] the writers, the crew or the fans." Carlton piggybacks his sentiment: "It's the unfortunate dilemma of network television. We wish we could announce like J.K. Rowling that there will be seven 'Harry Potter' books and you sort of have that definitive sense of when it is going to come to a conclusion.

Om dom själva har en idé om vart serien är på väg och planer för vad som ska hända (om han säger att säsong 1 & 2 är som första kapitlet i en trilogi, så litar jag på att det skulle gå.
Det är ju annorlunda om det scenariot som Damon nämner, att dom vill avsluta serien, men kanalen vill fortsätta, och dom tar in helt nytt folk som får hitta på en fortsättning där det "egentligen" skulle slutat.
Det är ju annorlunda med t.ex. Gilmore Girls, där dom ledande producenterna slutade, för det är en så annorlunda slags serie från Prison Break och Lost m.fl. där dom behöver allt planerat för att det ska hålla.
24 som jag tycker är lik Prison Break på många sätt har ju med sitt unika format möjligheten att ta varje säsong för sig och inte alls behöva planera inför kommande säsonger, vilket jag inte vet om dom gör så mycket.
Problemet med att ha allt planerat är ju dock att det kan bli som med Carnivále, som lades ner efter "första kapitlet" i en trilogi, till skillnad från andra serier som tar ett steg i taget och gör säsongsavslutningar som potentiella seriefinaler.
Vad pratar jag om nu? Det känns som jag gått över från att säga att jag tror att Prison Break kan hålla på i 6 säsonger till att försklara för någon som inte alls är insatt i tv, olika sätt att planera tv-serier.
Vad gör det få? :rolleyes:

Jag tror inte jag orkade skriva det tidigare, men promobilderna är mycket fina. Får en att längta lagom mycket.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » ons jul 26, 2006 1:33

Om dom själva har en idé om vart serien är på väg och planer för vad som ska hända (om han säger att säsong 1 & 2 är som första kapitlet i en trilogi, så litar jag på att det skulle gå.

Det jag oroar mig för är att det inte är originalplanen och risken är att allt drar ut på tiden på ett irriterande sätt. Jag menar, hur mycket handling finns det i PB *egentligen*? Vi har konspirationsteorin och planerad utbrytning från fängelset samt ev flykt. Hur länge kan det pågå samtidigt som serien håller en kvalitativt hög nivå? Jag tror tre säsonger skulle funka utmärkt. Nu kommer kanske Scheuring att hitta på en massa onödiga saker som vi inte behöver. Samtidigt så var den som gör att jag äslkar serien, T-Bag, inte alls menad som en större biroll i början (ett par avsnitt eller så var planen) så visst kan det ordna sig ändå även om Scheuring behöver ändra i planen. Men jag ser fortfarande helst att de hållit sig till originalplanen (två säsonger, eller högst tre) för jag är rädd att serien kan komma att bli urvattnad.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons jul 26, 2006 11:04

Från TWoP (hoppas verkligen detta stämmer):

the way I heard that quote somewhere else was that S1 and S2 are the first TWO parts of the trilogy. So it would only go 3 seasons.

Hoppas verkligen att det bara var felciterat i EW-artikeln för detta kan jag acceptera! :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons jul 26, 2006 18:20

Att Peter Stormare är omtyckt av sina kollegor (och extras som skriver på nätet) visste vi redan, men det är ju lite kul att höra Wentworth Miller prata om honom:

"I'd like to say that none of us dive for our iPods and BlackBerrys when they yell, 'Cut,' but we do," he said. "And there's also a great deal of joking around."

The biggest contributor is Peter Stormare, who's likewise on the lam as former mob boss John Abruzzi.

"He's like Robin Williams, but Swedish," Mr. Miller said. "He's always doing an impression of some bizarro character. And it strikes me as amazingly funny, because apparently in Sweden he only plays normal people. It's only over here that he plays the wack jobs."

http://www.dallasnews.com/sharedcontent ... 17ac7.html
(En trevlig artikel i övrigt också där både WM och Robert Knepper framstår som riktigt trevliga män. SPOILERVARNING om du inte sett hela S2.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons aug 02, 2006 11:13

Här är länk till två promos för S2 som visas på FOX. Och det är ingen jobbig teaser med bara S1-material (som på DVD-boxen, :() utan den innehåller scener från S2. EXTREMSPOILER för de som inte sett hela S1 naturligtvis.

http://youtube.com/watch?v=g5BGpIJsrds& ... on%20break
(Ett sekundklipp kan anses vara spoilande på riktigt, men har man sett promofotona för S2 så är det lugnt.)

http://youtube.com/watch?v=CX4ztFTuYFs

Coola ikoner gjorda på screencaps från promona: http://users.livejournal.com/_klotera/9365.html (Gotta love the mugshots! :))

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons aug 02, 2006 11:39

Cool. Det är ju inte alls lång tid kvar!!!!!!!!!!!!!! :o :o :eek: :o :eek: :o :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film