Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav madskellig » sön jul 09, 2006 19:34

wyndham skrev:4x04
First rule of Pink Club...

Det här stinker formsvacka.

Jag vill minnas att jag inte heller var helförtjust i första delen av S4.

Tycket aldrig riktigt om hela Pink Posse historien, även om vissa storylines som kom via den var mycket intressanta.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Tea » sön jul 09, 2006 19:39

madskellig skrev:
wyndham skrev:4x04
First rule of Pink Club...

Det här stinker formsvacka.

Jag vill minnas att jag inte heller var helförtjust i första delen av S4.

Tycket aldrig riktigt om hela Pink Posse historien, även om vissa storylines som kom via den var mycket intressanta.

precis, what she said

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav brat » sön jul 09, 2006 20:32

Jag tyckte om säsong 4.

4x01-4x04
Än om Pink Posse både var dåligt och höll på att driva mig till vanvett (för att Justin var så... frustrerande).

HELA säsong 4
Fast PP-storyn försvann rätt snabbt och hade ett bra slut så det störde inte så mycket totalt. Jäklar vad bra slutscenen var alltså. Usch, det var knappt att jag genomlevde den. Och dessutom gav Justins PP-inblandning MÅNGA bra scener mellan honom och Brian.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » sön jul 09, 2006 21:04

Jag tycker också om säsong 4 i helhet, tycker bara att den börjar lite små haltande, tar sig dock.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav wyndham » sön jul 09, 2006 23:34

Oh, dom där svarta remsorna ser lovande ut. Nu blir jag sugen att se vidare igen. Ska väl hinna klart serien under sommaren iaf.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tea » ons jul 12, 2006 19:21

TIN

Vart är du när man behlver dej?? titta vad jag hittade.. Sarah Bettens OCH QaF...

One second - QaF

och buffster:

scarfen är med oxå ;)

SPOILER SÄSONG 1

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Ai » ons jul 12, 2006 19:57

Tea skrev:TIN

Vart är du när man behlver dej?? titta vad jag hittade.. Sarah Bettens OCH QaF...

One second - QaF

och buffster:

scarfen är med oxå ;)

SPOILER SÄSONG 1
:D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav madskellig » ons jul 12, 2006 20:55

Slog på 3an och där var Peter Paige i ett avsnitt av Related, roligt! Jag blev riktigt fangirl giddy :D

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » ons jul 12, 2006 20:58

Jag med!! :D Och direkt efter programmet blev det reklam för the Unit. Yay! :)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav The Ankh » tor jul 13, 2006 18:28

brat skrev:Jag tyckte om säsong 4.

HELA säsong 4
Jäklar vad bra slutscenen var alltså. Usch, det var knappt att jag genomlevde den. Och dessutom gav Justins PP-inblandning MÅNGA bra scener mellan honom och Brian.

ÅÅÅÅH! Det där är det sista vi sett oxå. Vilken ruggug rugguig avslutning! Är så orolig för Brian & Justin :( En anledning till att se fram emot nästa vecka, trots att jag oxpå börjar jobba igen på mpndag, är ju att jag o karro kommer vara hemma samtidigt och vi har INGA SOMHELST planer på kvällarna! JÄJ! QaF säsong 5 here we come!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav brat » tor jul 13, 2006 21:56

Känner för att förtydliga. Den scen jag förvirrande döpte till "slutscenen" var alltså:

SÄSONG 4
Den sista scenen som handlade om Justin och PP-gänget. Nämligen den då han siktade pistolen på Hobbs. Holy crap så spänd jag var. Men sista scenen i hela säsongen gick inte heller av för hackor.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tam » tor jul 13, 2006 22:06

brat skrev:Känner för att förtydliga. Den scen jag förvirrande döpte till "slutscenen" var alltså:

SÄSONG 4
Den sista scenen som handlade om Justin och PP-gänget. Nämligen den då han siktade pistolen på Hobbs. Holy crap så spänd jag var. .

...och man bara visste att han skulle få ett sånt där ryck i handen. Ahh, sweet nervdaller. Nästa avsnitt för mig och Staffan tror jag bestämt.

Hade tänkt vi skulle hinna klart innan Stockholmsbrudarna. Men det blir nog svårt nu. Om vi inte kör hårdQaFning (hru ska man skriva ett sånt ord? ska man egentligen försöka skriva det alls??) i helgen. Det vore ju kul.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav brat » tor jul 13, 2006 23:04

SÄSONG 4
Tam skrev:...och man bara visste att han skulle få ett sånt där ryck i handen. Ahh, sweet nervdaller. Nästa avsnitt för mig och Staffan tror jag bestämt.

Hade tänkt vi skulle hinna klart innan Stockholmsbrudarna. Men det blir nog svårt nu. Om vi inte kör hårdQaFning (hru ska man skriva ett sånt ord? ska man egentligen försöka skriva det alls??) i helgen. Det vore ju kul.

Nä, jag tycker att ni ska dra ut på det lilla ni har kvar. Vems avsnittskommentarer ska vi annars roa oss med när även Ankh är klar? ;)

Måste erkänna att jag är lite orolig/spänd inför hur lillebror Staffan ska klara av pistolhotsscenen... fast han kanske inte bryr sig lika mycket som jag gjorde/gör.

Och: Alla ord som innehåller QaF är bra ord. De ska man använda ofta. :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » tor jul 13, 2006 23:22

brat skrev:Och: Alla ord som innehåller QaF är bra ord. De ska man använda ofta. :D

Jag har inget att tillägga mer än att upprepa:

brat skrev:Och: Alla ord som innehåller QaF är bra ord. De ska man använda ofta. :D

[det är inte spoiler för ett enda dugg under markeringen]

Får jag också påpeka hur STOLT och GLAD jag är att den här tråden finns?!

Tänk att min lilla ensamma obsession i flera månader (eller iallafall veckor) kunde resultera i detta??? Jag är så jävla lycklig! :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » fre jul 14, 2006 0:09

PS: Nån mer än jag som noterade Harris "Hunter" Allen i Smallville på sexan idag?

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » fre jul 14, 2006 0:47

Ai skrev:Får jag också påpeka hur STOLT och GLAD jag är att den här tråden finns?!

Tänk att min lilla ensamma obsession i flera månader (eller iallafall veckor) kunde resultera i detta??? Jag är så jävla lycklig! :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

Mhm. :lovebunny:

Hunter i Smallville? Aww. Det har jag missat. Peter Paige i Related också.
Edit: Ooh, men jag ser att det är repris av Smallville i morgon bitti. Är jag vaken då måste jag se det. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » fre jul 14, 2006 15:27

Nu har jag sett flera promos för Vanished och det verkar mycket mer intressant nu än vad det var från början.

Jag citerar från den LJ som jag laddade hem dom från:

Think less 24, more Da Vinci Code/The X-Files.

Om man är intresserad så finns dom här både som nedladdningslänkar och som caps: http://url-girl.livejournal.com/75416.h ... style=mine

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav The Buffster » fre jul 14, 2006 23:04

Tea skrev:och buffster:

scarfen är med oxå ;)

SPOILER SÄSONG 1

:D , ja den gillar jag ju som sagt.

Har inte riktigt haft tid att se eller kommentera Queer as Folk då jag jobbar HELA tiden och när jag inte gör det är jag så trött att jag inte orkar göra mycket. Men nästa helg ska jag vara ledig så då hinner jag nog se lite.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav madskellig » lör jul 15, 2006 16:13

Ai skrev:Nu har jag sett flera promos för Vanished och det verkar mycket mer intressant nu än vad det var från början.

Jag citerar från den LJ som jag laddade hem dom från:

Think less 24, more Da Vinci Code/The X-Files.

Om man är intresserad så finns dom här både som nedladdningslänkar och som caps: http://url-girl.livejournal.com/75416.h ... style=mine

Hmm, jag har inte varit så peppad förut men nu verkar det ha lite potential i alla fall. Laddade bara hem en av promosarna eftersom min dator är så seg, men den var intressant. Kan säkert bli sevärt.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav The Ankh » lör jul 15, 2006 16:17

Tam skrev:
brat skrev:Känner för att förtydliga. Den scen jag förvirrande döpte till "slutscenen" var alltså:

SÄSONG 4
Den sista scenen som handlade om Justin och PP-gänget. Nämligen den då han siktade pistolen på Hobbs. Holy crap så spänd jag var. .

...och man bara visste att han skulle få ett sånt där ryck i handen. Ahh, sweet nervdaller. Nästa avsnitt för mig och Staffan tror jag bestämt.

Hehe, vi ska vinna! =D Det kommer nog bli mycket QaF i veckan hoppas jag. peppar peppar om inget dyker upp.

Men jag är ju oxå lite kluven. För efter denna säsongen är det ju slut. Forever. CRYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Tam » lör jul 15, 2006 23:38

Vi planerar se s4 imorgon. Och sen bara bränna vidare igenom s5. Ingen tid att vara kluven att det snart tar slut. Lillebror har en jävla massa tv jag bestämt han måste se. Vi kan inte slösa tid på att bry oss om serierna. Men kanske får han skriva lite kommentarer här ändå. Om det går fort.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » lör jul 15, 2006 23:47

Tam skrev:Vi kan inte slösa tid på att bry oss om serierna.

Hardcore. Jag är imponerad av din bror. (Och dig som tvingar honom att vara känslokall över vad han ser.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Ai » sön jul 16, 2006 0:52

Tam skrev:Men kanske får han skriva lite kommentarer här ändå. Om det går fort.

Ja, vaffan. Prioriteter!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Zaxx » sön jul 16, 2006 2:29

Serien verkar cool.. men är inte karaktärerna ... liiiite bögiga? hmmm
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav madskellig » sön jul 16, 2006 2:41

Zaxx skrev:Serien verkar cool.. men är inte karaktärerna ... liiiite bögiga? hmmm

Jo, men bara lite ;)
Senast redigerad av madskellig sön jul 16, 2006 2:42, redigerad totalt 1 gång.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav adolvsson » sön jul 16, 2006 2:41

Zaxx skrev:Serien verkar cool.. men är inte karaktärerna ... liiiite bögiga? hmmm

Sten, möt Glashus. Klirr!

I keed becås I löööv 8)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav The Ankh » sön jul 16, 2006 11:39

Nej. bara Emmet!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav wyndham » sön jul 16, 2006 14:44

4x05
"Nu vet du hur det känns för oss bögar. När som helst kan nån otrevlig typ skjuta i munnen på en."

På imdb läste jag att han Cody finns med i As You Were. Guldstjärna till den som kan komma på var. Beats me.

Slut på PP. Inga efterföljder. Justin ges äckligt mycket hjältepoäng bara för att han väljer att inte skjuta skallen av en snubbe. That's just wrong. Men rätt spännande var det väl ändå, tågbruset i bakgrunden gjorde att jag inte var säker på om om det skulle smälla eller inte. Än mer osäkert hade det varit om inte Cody stod vid sidan och dreglade. Det kunde kanske gjorts bra istället för dåligt. Slutscenen blev ju till slut farsartat komisk (med mening hoppas jag) när Cody står och klagar till eftertexterna över att han inte fick runka klart.

Klart att Hobbs skulle ringt polisen. Stoltheten tar slut där en pistolmynning möter gomseglet.

4x06
Ända sen Vic hamnade i ett problemfritt förhållande så har hans framtid kännts i riskzonen. Kul att hans historia fick ta god tid på sig i bakgrunden på ett trovärdigt sätt. Lite underligt att dom valde att pressa in grälet med Debbie, splittringen, döden och allas reaktioner i ett och samma avsnitt. Och sen ta en ny story (cancerpungen from hell) som cliffhanger. Det går aldrig att gissa vilka historier som dom väljer att dra ut på. Nog hade jag trott att det skulle bli större, mörkare och... amerikanskare, men nähä. Kanske lika bra att göra det lite mer nertonat. Det är svårt att skriva bra gräl. Även Buffy kunde landa på klassiker som "I can give you some new fighting pants!" Gräl är inte nödvändigtvis mer logiska eller underhållande i verkliga livet, men det borde inte kännas som transportsträckor.

Och vad har flatornas arc med nånting att göra? My God. Rättegången, tafsande konstnärer... Inte ens författarna verkar bry sig.

4x07
Oh come on! Är en stråksektion för mycket begärt? Det var länge sen man bjöds på manipulerande översentimentalitet. För länge sen. Bara säsongsfinalerna unnas såna ljuvliga ostigheter. Begravningen blev istället en del av uppbyggnaden inför Debbies annalkande sammanbrott med lite anekdoter och finkläder runtikring.

Jag vill se när Hunter slåss i skolan. Varför får jag inte se när Hunter slåss i skolan? Får han ens några scener utan sina pappor? Nog för att familjescenerna är alldeles lovely, men mer Hunter helt enkelt.

Brian Kinney har fått kräfta. Han har fett med ångest och snackar James Dean med grabben sin. Det handlar alltså inte om den ljuva lyckan att ha två små blå, utan om att ha en väg ut. Blaze of Glory. Evigt ung. Go out swinging på Ibiza. För inte var det väl bara en täckstory? Tokpellen tänkte nog allt skippa den där operationen innan hans andra lillpojke sa ifrån och Brian insåg att han vill bli gammal och gråhårig med sin blonda lilla livspartner. I soooo get this show.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav The Ankh » sön jul 16, 2006 15:38

Wynmham.. du verkar inte gilla QaF? Step away from the TV!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav brat » sön jul 16, 2006 16:06

- I'm biting my tongue so hard, I'm tasting blood.
- So, just say it. You will anyway.

Ändrade mig. Nu kommer ni för evigt få undra vad jag så gärna gärna ville säga. :)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film