Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Zaxx » sön jul 02, 2006 20:54

Anade att du skulle svara :) Tackar!

Så om jag förstår det rätt så är det i det första stadiet som de kommer vara i filmen. När han "hittar" slemmet som blir en dräkt och som han sedan kanske kommer att skicka iväg... Den kanske till och med hinner hitta till denhära Eddie Brock i filmen ? Har du hört ngt om detta?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav madskellig » sön jul 02, 2006 20:57

Zaxx skrev:
Så om jag förstår det rätt så är det i det första stadiet som de kommer vara i filmen. När han "hittar" slemmet som blir en dräkt och som han sedan kanske kommer att skicka iväg... Den kanske till och med hinner hitta till denhära Eddie Brock i filmen ? Har du hört ngt om detta?

spiderman 3
Som jag uppfattat det så är det första stadiet som är med i filmen. Eddie Brock är också med i filmen, spelas av Topher Grace
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav LWes » sön jul 02, 2006 21:07

Zaxx skrev:Anade att du skulle svara :) Tackar!

Det är Topher Grace som spelar Eddie Brock.
I serietidningarna är Eddie Brock en bodybuilder, så dom har ju uppenbarligen ändrat karaktären.
Det har sagts att det kommer vara FYRA fiender i filmen.
1. Sandman
2. Green Goblin
3. Venom (det spekuleras och har hintats om att Venom inte tar sin riktiga form förns i slutet av filmen)
4. Hittills oavslöjad fiende.

Jag tycker att det hade varit underbart om dom haft med biten då Fantastic Four tar över symbioten för att analysera den - för där är en av mina favoritscener någonsin: Eftersom Peter ger sin dräkt till dom och inte vill avslöja sin identitet får han låna Johnny Storm's gamla FF-dräkt, och en papperspåse med två hål i över huvudet.
Det är hur kul som helst, och det hade varit ett utmärkt tillfälle att göra en snabb rolig crossover mellan film-serierna, men man skulle nog hört talas om det om det skulle varit med i filmen :(

I den tecknade tv-serien från 90-talet kommer symbioten till jorden när astronauten John Jamson (som Mary-Jane blir tillsammans med i Spider-Man 2) kommer tillbaka från månen.
I serietidningarna hittar John Jameson en sten på månen som gör att han förvandlas till den varulvsliknande fienden Man-Wolf.
Eftersom John Jameson redan varit med i Spider-Man 2 tror jag inte att det är omöjligt att det är genom honom symbioten kommer till jorden, och eftersom det är en fiende som inte är avslöjad, kanske det är Man-Wolf?
Annars kan det ju även vara Lizard, vars männskliga persona Curt Connors också var med i Spider-Man 2.
Det ska bli spännande att se.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Zaxx » sön jul 02, 2006 21:18

Jag fick just VÄLDIG lust att se om Spiderman 1 & 2 nu i sånna här tider :)

Jag måste säga att dedära Superhjältar historierna och serietidningarna låter ganska taget ur luften ibland. Jag vet inte riktigt hur andra tänker, men jag vill ha min story utlagd för Spiderman och hur han lever och tillslut "dör". Jag vill inte att han skall ut i rymden o slåss med X-Men eller whatever... visst coolt med Crossovers ibland, men det kan ju finnas gränser.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav adolvsson » sön jul 02, 2006 22:09

Spider-Man 3/Den svarta dräkten:
Några små tillägg till det som sagts:
För det första - det har väl inte bekräftats att Topher Grace spelar Eddie Brock? Jag vet, det låter logiskt, men än så länge saknar vi ord från officiellt håll. Tror jag. Förresten var Eddie journalist, vilket verkar stämma bra överens med trailern, men aldrig en bodybuilder. Han tränade upp sig eftersom symbioten inte gav honom en massa extra styrka (alla krafter var dräktens). I am such a nörd...

För det andra - i Ultimate Spider-Man (för den som inte känner till är Marvels Ultimate-titlar en sorts remake av flera karaktärer och publiceras parallelt med Marvels ordinarie universum) skapas den svarta dräkten i ett laboratorium (en av huvudingredienserna är Peter Parkers alldeles speciella blod, och dräkten kan vara tänkt att användas till militära ändamål, men citera mig inte på den biten) och Eddie Brock är här en gammal barndomsvän till Peter. Även om hela "John Jameson för symbioten till jorden"-scenariot låter möjligt, skulle jag sätta mina surt fördärvade slantar på att filmen tar en lösning som ligger närmare Ultimate Spider-Man. Jag är alltså långt ifrån övertygad om att filmens svarta dräkt kommer vara en symbiot.

Uhm. Gick det att hänga med i det andra textstycket där? :)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav madskellig » sön jul 02, 2006 22:14

adolvsson skrev:Spider-Man 3/Den svarta dräkten:
För det första - det har väl inte bekräftats att Topher Grace spelar Eddie Brock? Jag vet, det låter logiskt, men än så länge saknar vi ord från officiellt håll. Tror jag. Förresten var Eddie journalist, vilket verkar stämma bra överens med trailern, men aldrig en bodybuilder. Han tränade upp sig eftersom symbioten inte gav honom en massa extra styrka (alla krafter var dräktens). I am such a nörd...

Informationen om Topher Grace som Eddie Brock tog jag från imdb.com, så jag antog att det stämde... men jag vet inte om det är bekräftat från officiellt håll. ...and nerds are cool
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav noike » sön jul 02, 2006 22:15

Ja, men jag är själv Marvelskadad så jag räknas inte.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön jul 02, 2006 22:35

madskellig skrev:Informationen om Topher Grace som Eddie Brock tog jag från imdb.com, så jag antog att det stämde... men jag vet inte om det är bekräftat från officiellt håll.

Fast det informationen har varit uppe och försvunnit för, vill jag minnas, och imdb är inte det mest pålitliga av ställen alla gånger. Som sagt, det låter ohyfsat logiskt, men tills jag läser det i en pressrelease eller officiell hemsida får min skepsis hålla i sig.

...and nerds are cool

And kinda hot 8)

noike: Heh. Goes without saying.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » sön jul 02, 2006 22:45

För det andra - i Ultimate Spider-Man (för den som inte känner till är Marvels Ultimate-titlar en sorts remake av flera karaktärer och publiceras parallelt med Marvels ordinarie universum) skapas den svarta dräkten i ett laboratorium (en av huvudingredienserna är Peter Parkers alldeles speciella blod, och dräkten kan vara tänkt att användas till militära ändamål, men citera mig inte på den biten) och Eddie Brock är här en gammal barndomsvän till Peter. Även om hela "John Jameson för symbioten till jorden"-scenariot låter möjligt, skulle jag sätta mina surt fördärvade slantar på att filmen tar en lösning som ligger närmare Ultimate Spider-Man. Jag är alltså långt ifrån övertygad om att filmens svarta dräkt kommer vara en symbiot.

Det vore tråkigt om den skapas i ett labratorium.
Eddie har bodybuilding som hobby. Jag är säker på att det stått någonstans. I vilket fall som helst är han enorm. Jag ÄLSKAR hans hockyfrilla som han haft ibland.
Jag är inte heller säker på att det är officiellt att han är Eddie Brock (han kanske är den fjärde fienden), men jag tror ändå att han är det, det skulle vara logsikt, även om jag hellre skulle vilja att han ser ut som han ska.
Jag älskar Thomas Haden Church som Sandman. Han ser så cool ut i den klassiska grön/svart-randiga tröjan.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » sön jul 02, 2006 22:57

Spider-Man 3 spekulationer:
Det stör mig oerhört att det är en oavslöjad fiende. Jag vill veta vem det är!
En stor möjlighet är att den är med precis i början av filmen, att det börjar med att Spidey spöar någon, som sen plockas upp av polisen.
Typ Rhino, eller Kangaroo. Kanske The Vulture, Mysterio eller Kraven? Eller Beetle. Eller Scorpion eller Chameleon.
ELLER så är en gangsterboss som The Rose eller Hammerhead eller Silvermane bakom t.ex. skapandet av symbioten, och kanske Sandman jobbar för honom.
JAG ÄLSKAR MARVEL
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » sön jul 02, 2006 22:58

LWes skrev:Det vore tråkigt om den skapas i ett labratorium.

Nah. Jag gillar det. Går att få ihop fint med Peter intresse för vetenskap, och hans tidigare jobb hos Curt Connors, och vadmer kantänkas.

Eddie har bodybuilding som hobby. Jag är säker på att det stått någonstans. I vilket fall som helst är han enorm. Jag ÄLSKAR hans hockyfrilla som han haft ibland.

Jag kan ha missat saker, det är absolut möjligt, men mitt enda direkta minne av Eddies kroppsbyggande är just att han behövde göra för att bli starkare, för att kunna ha en chans mot Spider-Man, och så vidare, eftersom symbioten inte var till någon hjälp på den punkten.

Jag älskar Thomas Hayden Church som Sandman. Han ser så cool ut i den klassiska grön/svart-randiga tröjan.

He teh MAN!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » sön jul 02, 2006 22:59

adolvsson skrev:
Jag älskar Thomas Hayden Church som Sandman. Han ser så cool ut i den klassiska grön/svart-randiga tröjan.

He teh MAN!

Da sand-MAN!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » sön jul 02, 2006 23:06

Jag blir hur uppspelt som helst.
En annan fantastisk liten crossover som vore kul att se på film är när Johnny Storm bygger THE SPIDER-MOBILE till Spidey, och sen visar den sig suga enormt så han kör ner den i havet.
Jag vill göra en action/komedi som heter "Spider-Man & the Human Torch" där dom kan slåss mot sopiga skurkar som Kangaroo och Spot, och Spider-Moblie kan vara med, såväl som när Spidey måste låna FF-dräkt med pappåse över huvudet och andra roliga stunder.
:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Zaxx » mån jul 03, 2006 0:49

Att döma av Spidey 3 trailern:

Så ser det ju onekligen ut som ngt cool framställt på labb gegga sak som kryper på hans "vanliga" dräkt. Känns som om de vore typ 30-40minuter extra att fixa till karaktärer och story runt en rymdresa. Känns som om det skulle bli lite out of place att bara slänga in "vi har hittat en svart klump på månen, här har du Peter Parker" men inte vet jag ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav LWes » mån jul 03, 2006 0:54

Zaxx skrev:Att döma av Spidey 3 trailern:

Så ser det ju onekligen ut som ngt cool framställt på labb gegga sak som kryper på hans "vanliga" dräkt. Känns som om de vore typ 30-40minuter extra att fixa till karaktärer och story runt en rymdresa. Känns som om det skulle bli lite out of place att bara slänga in "vi har hittat en svart klump på månen, här har du Peter Parker" men inte vet jag ;)

Filmen skulle kunna börja med att Peter fotograferar John Jameson's hemkomst från månen.
Det vore inte allt för konstigt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Zaxx » mån jul 03, 2006 2:40

Inte helt oväntat nej iofs...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Rombat » mån jul 03, 2006 3:48

LWes skrev:
Zaxx skrev:Att döma av Spidey 3 trailern:

Filmen skulle kunna börja med att Peter fotograferar John Jameson's hemkomst från månen.
Det vore inte allt för konstigt.
Nuförtiden görs allt i labratorium, fenixar brinner inte och vissa ostoppbara snubbar är brittiska... vart är världen på väg?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » mån jul 03, 2006 12:20

Rombat skrev:Nuförtiden görs allt i labratorium, fenixar brinner inte och vissa ostoppbara snubbar är brittiska... vart är världen på väg?

Mot en värld där detaljer inte är viktigare än att göra en bra film. I teorin i varje fall.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » mån jul 03, 2006 18:17

noike skrev:
Rombat skrev:Nuförtiden görs allt i labratorium, fenixar brinner inte och vissa ostoppbara snubbar är brittiska... vart är världen på väg?

Mot en värld där detaljer inte är viktigare än att göra en bra film. I teorin i varje fall.
Ha! Pfffffft! Och... och... HA!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » lör jul 08, 2006 2:40

Klepto
Hyrde på en chansning, och filmen var inte vad jag förväntat mig och den var mycket bättre än jag hade väntat mig. Har väl haft lite otur med indie-filmer på sistone, kan jag tänka mig.

Kul detalj - tyckte jag kände igen kvinnliga huvudrollstjejen, men kunde inte placera och var inte ens säker på att det var rätt tänkt, så jag kollade upp hennes resumé på imdb, ser en gästrollslistning för Felicity och då slår det mig... hon var ruskigt lik (åtminstone ur vissa vinklar) tjejen som spelade Meghan och också var med i Alias. Sicket sammanträffande!

Och filmen var som sagt riktigt bra. Billigt men säkert hantverk, bra skådisar rakt igenom och en bra spännande intressant oförutsägbar fräsch story. Rekommenderas. Förstås.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » fre jul 14, 2006 19:02

Jag skulle kunna tänka mig att det, kanske eventuellt, finns folk här som är intresserade av att Judd Apatow och Seth Rogen är på gång igen med en film som ska heta Super Bad.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » fre jul 14, 2006 19:06

adolvsson skrev:Jag skulle kunna tänka mig att det, kanske eventuellt, finns folk här som är intresserade av att Judd Apatow och Seth Rogen är på gång igen med en film som ska heta Super Bad.

WOOOOOOOOOOOOOOOOOO.....
HOOOOOOOOOOOOOOOOOO!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » fre jul 14, 2006 19:08

Off skrev:
adolvsson skrev:Jag skulle kunna tänka mig att det, kanske eventuellt, finns folk här som är intresserade av att Judd Apatow och Seth Rogen är på gång igen med en film som ska heta Super Bad.

WOOOOOOOOOOOOOOOOOO.....
HOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

Inte bara det det: Michael Cera är med också.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » fre jul 14, 2006 19:13

noike skrev:
Off skrev:

WOOOOOOOOOOOOOOOOOO.....
HOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

BALLIN'!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav poser » fre jul 14, 2006 19:42

Off skrev:
noike skrev:
Off skrev:

WOOOOOOOOOOOOOOOOOO.....
HOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

BALLIN'!

That's the most baaaaallous shit I ever heard.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » fre jul 14, 2006 21:40

A Cock and Bull Story.

Ibland kanske lite för postmodern men hur skulle man annars kunan filma den? Nej, det hade varit omöjligt. Istället får vi en scen som de återkommer till och som drar ut på tiden och blir vansinnigt kul. Tristrams födsel. Inte nog med att filmen handlar om hur de filmar, utan filmen i filmen är även den på en jävligt hög metanivå där tristam Shandy påpekar att han ska spela sin egen far eftersom de var rätt lika, och för att inte tala om när han kritiserar barnskådespelaren som spelar honom som liten.

Tristram Shandy skrev:That is a child actor, pretending to be me. I'll be able to play myself later. I think I could probably get away with being eighteen, nineteen. Until then, I'll be played by a series of child actors. This was the best of a bad bunch.

Michael Winterbottom, Steve Coogan, Keeley Hawes och Dylan Moran (som en fullständigt lysande läkare och karikatyr på sig själv). Tony Wilson som Coogan spelade i 24-Hour Party People i en liten rolll.

[Bra film]
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre jul 14, 2006 22:03

Den filmen måste jag se. Jag har läst Tristram Shandy (eller i alla fall stora delar av den, kommer inte ihåg om jag läst hela) och gillade metanivån i den.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre jul 14, 2006 22:27

AKS skrev:Den filmen måste jag se. Jag har läst Tristram Shandy (eller i alla fall stora delar av den, kommer inte ihåg om jag läst hela) och gillade metanivån i den.

Jag har inte läst boken. Måste göra det nu.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Ankh » fre jul 14, 2006 23:22

Såg Pirates of the Carribean 2 i onsdags. Fantastisk jävla underh¨llning!

Ännu mer slapstick och mationee á lá Indiana Jones än i ettan, och därfäör ännu roligare. Jag älskar denna typ av film. Bara man vet vad man har att vänta. Bra storyline, bra specialeffekter tycker jag. Kanske int eWeta Wiork Shop, memn ändå! Och bra slut! Barbossa returns! Jag var helt säker poå att Jack inte skulle dä opch att det var han som skulle komma trappandes ner för trappan i slutet. Blev lite förvånad faktiskt! Fantastiskt! Längtar efter Trean!!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav caffeineaddict » lör jul 15, 2006 11:44

Inside Man var en skräpfilm. Synd, jag brukar annars gilla Spike Lee för det mesta, även hans mindre uppskattade filmer som Summer of Sam och He Got Game.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film