Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » ons jul 05, 2006 2:21

Funderar på att ladda ner säsong 1 (av US), men jag har mina tvivel på serien då jag aldrig varit så jättemycket för hur de alltid ska förnedra homosexuella i amerikanska serier (som i Will och Grace). Men efter att ha hört så mycket bra om denna serien så har jag länge funderat på att ge den en chans.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav madskellig » ons jul 05, 2006 2:25

HeY skrev:Funderar på att ladda ner säsong 1 (av US), men jag har mina tvivel på serien då jag aldrig varit så jättemycket för hur de alltid ska förnedra homosexuella i amerikanska serier (som i Will och Grace). Men efter att ha hört så mycket bra om denna serien så har jag länge funderat på att ge den en chans.

Jag kan väl inte hålla med om att dom "förnedrar" homosexuella i Will och Grace... snarare så ger dom väl en bekvämare bild av gay-livet som Amerikanerna har lättare att svälja.

Men Qaf är underbart, så ladda ner det du ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav HeY » ons jul 05, 2006 2:28

madskellig skrev:
HeY skrev:Funderar på att ladda ner säsong 1 (av US), men jag har mina tvivel på serien då jag aldrig varit så jättemycket för hur de alltid ska förnedra homosexuella i amerikanska serier (som i Will och Grace). Men efter att ha hört så mycket bra om denna serien så har jag länge funderat på att ge den en chans.

Jag kan väl inte hålla med om att dom "förnedrar" homosexuella i Will och Grace... snarare så ger dom väl en bekvämare bild av gay-livet som Amerikanerna har lättare att svälja.

Men Qaf är underbart, så ladda ner det nu ;)

Jag har inte sett så mycket av Will och Grace men av det jag sett så har dem helt klart gett den överdrivna gay-bilden som de så ofta gör i USA. Då menar jag inte Will som är någorlunda normal utan han den andra, vad är det han heter Jack?

Jag har dock inte hittat ngn säsong 1 torrent för US. Om ngn hittar en sp länka gärna!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav madskellig » ons jul 05, 2006 2:35

HeY skrev:Jag har inte sett så mycket av Will och Grace men av det jag sett så har dem helt klart gett den överdrivna gay-bilden som de så ofta gör i USA. Då menar jag inte Will som är någorlunda normal utan han den andra, vad är det han heter Jack?

Jag är inget Will och Grace fan direkt, men den rätta bilden av homosexuella är väl samma som den rätta bilden av alla andra. Vi är olika. Jack är en mer sterotypiskt porträtterad karaktär, ja, men då är det ju också en komedi serie så allt är ju lite överdrivet för komisk effekt.

Skillnaden med QAF är ju då enligt mig att det är en 1 timmes drama serie och därför kan utveckla karaktärer mer. Hoppas du hittar nånstans du kan ladda ner från och se själv :)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Tea » ons jul 05, 2006 10:29

jag är med madskellig i allt som har sagts omSunshine

:lovebunny:

Buffster nu har du de fyra-fem bästa avsnitten framför dej... (enligt mej)

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav brat » ons jul 05, 2006 11:45

Jag sitter som på nålar för att Buffster ska fortsätta att se någon gång!! :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » ons jul 05, 2006 14:20

brat skrev:Jag sitter som på nålar för att Buffster ska fortsätta att se någon gång!! :)

Ja, eller hur?! :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tea » ons jul 05, 2006 14:22

åhh jag blev oxå sugen på säsongsavslutning nu...

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav The Buffster » ons jul 05, 2006 17:09

Glorificus skrev:
brat skrev:Jag sitter som på nålar för att Buffster ska fortsätta att se någon gång!! :)

Ja, eller hur?! :D

Haha, jag SKA se snart. Det är bara det att jag jobbar så mycket att jag känner mig helt döende när jag kommer hem på kvällarna, och (nästan) inga lediga dagar alls. Men idag fick jag sluta lite tidigare så det blir nog ett avsnitt eller två efter att jag har fixat lite saker som måste fixas.

Jag räknar med att säsongsavsutningen kommer att hålla hög klass för så brukar det ju vara. Så jag ser fram emot den.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » ons jul 05, 2006 20:34

1.21 och 1.22 1.21 var bra men jag ska inte säga så mycket om det för 1.22 är det avsnitt som verkligen förtjänar att nämnas. Seriens hittills bästa avsnitt utan någon egentlig konkurrens. Det var det första avsnitt som verkligen fick mig att känna WOW och då inte bara p g a av Brians snygghet. Det första riktigt eleganta och snygga avsnittet också. Med sånt som jag gillar t ex musikmontage (det kan ha funnits tidigare också men inga riktigt superbra) och så älskade jag att scarfen fick spela en så stor roll. Först som någonting Brian ger till sig själv, sen i ta livet av sig/onani scenen och så på slutet. Bilden av den blodiga scarfen på slutet var kanske det bästa överhuvudtaget. Eller nja, dansen var nog det bästa. Jag satt andlös hela den scenen. När Justin först bjöd Brian så visste man ju att han skulle komma sen trots att han sa nej, men det var så mycket underbarare än vad jag vågade hoppas på. Sen i parkeringsgaraget så kände man ju att någonting skulle hända. Sunshine! Nu börjar jag gråta igen. Helvete vad hemskt. När han bars ut helt blodig på båren. Och den där blodiga scarfen jag nämnde. Och Brians ansiktsuttryck på sjukhuset. Det är sånt jag vill ha. Sjukt bra. Bra också med Brians 30-årskris. Han är och förblir den karaktär som engagerar mest.

Att det fanns mindre bra saker som att Michaels och Davids gräl om att Michel inte har så mycket att säga till om var både fruktansvärt tråkigt och någonting som vi redan sett. Men nu kanske vi förhoppningsvis är av med David.

Att det skulle sluta illa mellan Ted och Blake visste man ju. Men lite ledsen kände jag mig ändå när Ted släppte skivan på golvet.

Men som sagt Brian och Justin delarna var överlägset bäst och inget kan egentligen dra ner ett sånt här avsnitt. Jag hoppas verkligen inte att Queer as Folk slutar att vara såhär bra. Snygga musikmontage, en blodig scarf, folk med självmordstankar, lycka (dansen) följd av kolsvart smärta (garaget), det är det jag vill ha och jag hoppas att det blir mer sånt även i fortsättningen. För 1.22 det var ett avsnitt där jag kände att om alla avsnitt (eller åtminstone fler) hållit den klassen så hade QaF mycket väl kunnat platsa på en topp 10 lista. Övertygar kommande säsonger så kan den mycket väl hamna där.

Ser mycket fram emot säsong 2 nu.

Brian, :lovebunny: , (var bara tvungen).

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tea » ons jul 05, 2006 21:50

åhh jag känenr det i mitt hjärta...

*suck*

det är sååå braaaaa :lovebunny:

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav brat » ons jul 05, 2006 22:16

HELA SERIEN!!!
Vad tycker ni egentligen? Finns det några avsnitt som mäter sig med 1x22? Vilka?

Kan ni klämma ur er en topp 3/5/10 eller vad ni nu har lust med eller är det omöjligt?
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tea » ons jul 05, 2006 22:17

brat skrev:HELA SERIEN!!!
Vad tycker ni egentligen? Finns det några avsnitt som mäter sig med 1x22? Vilka?

Kan ni klämma ur er en topp 3/5/10 eller vad ni nu har lust med eller är det omöjligt?

nja... men 2x1 är ju oxå extremt bra... och vad är det 5x10... måste kolla i min lilla bok senare...

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav brat » ons jul 05, 2006 22:20

The Buffster skrev:1.21 och 1.22 Men som sagt Brian och Justin delarna var överlägset bäst och inget kan egentligen dra ner ett sånt här avsnitt. Jag hoppas verkligen inte att Queer as Folk slutar att vara såhär bra. Snygga musikmontage, en blodig scarf, folk med självmordstankar, lycka (dansen) följd av kolsvart smärta (garaget), det är det jag vill ha och jag hoppas att det blir mer sånt även i fortsättningen. För 1.22 det var ett avsnitt där jag kände att om alla avsnitt (eller åtminstone fler) hållit den klassen så hade QaF mycket väl kunnat platsa på en topp 10 lista. Övertygar kommande säsonger så kan den mycket väl hamna där.

Om alla avsnitt hållit samma klass som 1x22 vet jag personligen inte om jag orkat se serien. Det hade blivit för mycket för mitt stackars hjärta... jag levde mig in nog i serien ändå. :P Men visst är det härligt när de klämmer till med något så nästintill felfritt nu och då. Sedan tycker jag också att man efter ett sådant totalbra avsnitt blir lite mer öppen att överdrivet älska fortsättningen... fast det kanske bara är jag.

Jag tror i vilket fall inte att du blir besviken av fortsättningen. Det blev iaf inte jag.

Vilka serier har du förresten på din mycket omtalade topp10?
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » ons jul 05, 2006 22:21

hela serien
ja jösses - 510 toppar. Sen älskar jag slutet också även om brat hatar det *ger brat en kaka*. Det finns säkert fler men just nu så är jag trött och seg och har huvudet i en flyttkartong. Men visst är 122 bra! Men det är lite tråkigt att påstå att serien inte kommer upp i den nivån igen på resterande fyra säsonger till nån som just bara har sett första säsongen. Det ger ju inte så mycket hopp om framtiden s.a.s.
Senast redigerad av Ai ons jul 05, 2006 22:29, redigerad totalt 1 gång.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Illyria » ons jul 05, 2006 22:21

HeY skrev:Funderar på att ladda ner säsong 1 (av US)

Har inte sett US men om du kan hitta UK är den original och väldigt bra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tea » ons jul 05, 2006 22:24

det är ju jag som lurat i hey att se US.. Nån som kan gå in i hub och så kanske? jag har itne säsong 1 på datorn...

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Ai » ons jul 05, 2006 22:26

Jag kopplar upp mig på hubben nu.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav brat » ons jul 05, 2006 22:28

Hela serien
Jag vet inte om jag tycker att serien kommer upp riktigt i den klass 1x22 har någonsin igen, inte ett helt avsnitt iaf men vissa stunder kan det vara så bra. Jag kände att det var lite deppigt att ta en sån debatt med någon som bara sett säsong 1 så jag spoilermarkerade allt. :) 5x10 är ju fantastiskt. Och sista avsnittet är väldigt berörande... än om jag har vissa problem med det... grumble grumble. Det finns andra avsnitt också som står ut. Men avsaknaden på 1x22-bra avsnitt är iaf inget jag led av under de senare fyra säsongerna, det finns tillräckligt mycket att älska där ändå!

Ai, skriva vad du spoilrar?

HeY - Klart du ska se QaF!! Åtminstone ska du inte undvika serien för att du tror att den inte representerar homosexuella bra för det kunde inte vara längre från sanningen. Jag såg UK versionen före US versionen och älskade den då. Men jag ska säga det nu en gång för alla: US versionen är i min smak bättre än UK versionen.
Senast redigerad av brat ons jul 05, 2006 22:30, redigerad totalt 2 gånger.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tea » ons jul 05, 2006 22:29

om han är uppe... hoppas han är uppe...

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Ai » ons jul 05, 2006 22:30

brat skrev:Ai, skriva vad du spoilrar? .

Ooops. Done.

brat, har du sett ditt pm? ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav brat » ons jul 05, 2006 22:32

Ah, det hade jag missat! Skoj att jag hittat på ett ämne som engagerar så. :) Jag känner precis som du. Jag måste ha kännt så här förr för något par. Funderade på att starta en sådan tråd här på bf också, kunde vara skoj att höra vad de som inte sett QaF ger för förslag (de som inte blivit förstörda för all framtid vill säga).

Edit: Läser din tråd nu. Roligt med Spuffy-fans bland mammorna. Hihi. Men det är tydligt att det är film som gäller, nästan ingen ger tv-förslag.

Edit 2: Nu kom ett av mina favoritpar som jag lyckas glömma/förtränga!! Mr. Darcy & Elizabeth (totalt Kiera Knightley förbud förstås). Fast Justin&Brian klår ju dem också.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » ons jul 05, 2006 22:39

Tänk att Kiera fortfarande får mig att för en mikrosekund se rött! :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav brat » ons jul 05, 2006 22:45

Hehe. Me too. Och efter jag sett klart rött så tänker jag alltid på dig. ;)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Illyria » ons jul 05, 2006 22:48

Finns inte UK utgiven på DVD så den är lätt att få tag på också?

Det var rätt många år sedan jag såg den nu, kanske borde se om den nångång.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav madskellig » ons jul 05, 2006 22:51

brat skrev:HELA SERIEN!!!

Mina topp 5 avsnitt (utan direkt inbördes rangordning) bara sådär instinktivt och utan överanalysering skulle nog vara. 1x22 - 3x01 - 5x10 - 2x02 - 2x01

Jag tycker att 1x22 är fantastisk drama, men inte så fantastiskt att det inte uppnås igen... alla de jag listade tycker jag är med och tävlar i alla fall.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Ai » ons jul 05, 2006 22:53

brat skrev:Hehe. Me too. Och efter jag sett klart rött så tänker jag alltid på dig. ;)

...och inser att du iallafall inte är ensam om att vara irrationell! Det är kärlek det! :D

Illyria: Jo den finns! Den har blivit omnämnd som en av de bästa brittiska dvdboxarna nånsinn faktist.

Finns komplett (båda säsongerna) i samma box för ungefär femhundra på en massa ställen. Nån reade den också - men jag minns inte vilken.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav madskellig » ons jul 05, 2006 22:55

Series 1 av Qaf UK kostar bara £5.99 på Play.com just nu (fraktfritt), och det måste ju ändå räknas som väldigt billigt :)

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Illyria » ons jul 05, 2006 22:56

Jag hade inte tänkt köpa den, men då borde den ju finnas att ladda hem. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Ai » ons jul 05, 2006 22:59

Illyria skrev:Jag hade inte tänkt köpa den, men då borde den ju finnas att ladda hem. ;)

Ja, jag har den på hubben. Det går bra att ladda av mig.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film