Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Buffster » mån jun 26, 2006 8:56

caffeineaddict skrev:Men var det verkligen tvunget av Criminal Minds att ha en så pass bra säsongsavslutning + cliffhanger efter en så halvdan säsong? Hade ju tänkt sluta se serien efter att jag såg färdigt säsongen, men nu går ju inte det...

Haha, jag vet visst var det lite irriterande. Men man ju alltid se andra delen och sen sluta efter det. Inte för att jag brukar vara bra på sånt, att sluta se alltså. Men bland alla bra serier som går så har Criminal Minds lite svårt att klara konkurrensen.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Reunion » mån jun 26, 2006 19:02

Windfall 1x03

Helt okej. Frankie/damien bitarna var bäst. :lovebunny:
Reunion
Demon Fodder

Inläggav adolvsson » tis jun 27, 2006 1:10

David Fincher creates show for FX
Fight Club. M*A*S*H*. Normally, you wouldn't put those two together. FX did.

David Fincher, the director of such bleak films as Se7en and Fight Club, has joined up with M*A*S*H* writer Larry Gelbart to create a sitcom for the cable network. The still-untitled series revolves around a Los Angeles psychologist who becomes a sensation when he does the unthinkable to Hollywood power players: He tells his clients the truth.

Fincher. M*A*S*H*-veteran. F/X. Jag orgasmerar för fullt just nu. För fullt!

Herrejävlar, vet inte när jag sist såg fram emot en ny sit-com på det här här sättet. Galet. Ge mig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » tis jun 27, 2006 1:22

Först blev jag glad. Fincher. TV. Fincher!! My God, jag såg Fight Club två gånger på bio! :) Sen blev jag ledsen. Sitcom. Sitcom?! Sen blev jag glad igen för att det är Fincher och det är TV. Yay!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tis jun 27, 2006 1:28

AKS skrev:Först blev jag glad. Fincher. TV. Fincher!! My God, jag såg Fight Club två gånger på bio! :) Sen blev jag ledsen. Sitcom. Sitcom?! Sen blev jag glad igen för att det är Fincher och det är TV. Yay!

Såg bara FC på bio en gång, vilket är synd, men det tog jag å andra sidan igen rätt rejält på VHS och DVD 8) Även om jag själv var på väg att känna en gnutta besvikelse när jag läste "sit-com", är upplägget och medarbetaren alldeles för intressant för att inte vilja ha.

Dessutom går ju faktiskt en av de allra bästa, kanske t o m den bästa, komediserien på F/X, så det här bådar ungefär precis så mycket gott som det bara kan.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav A bear » tis jun 27, 2006 1:33

Gelbart var tydligen inblandad i "Tootsie" också. Men alltså, gubben är 78 bast. Hur rolig kan han vara? Och Fincher och komedi...? Nåja.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » tis jun 27, 2006 1:38

A bear skrev:Gelbart var tydligen inblandad i "Tootsie" också. Men alltså, gubben är 78 bast. Hur rolig kan han vara? Och Fincher och komedi...? Nåja.

Fight Club - romantisk komedi i högform!

Okej, så Gelbart har inte gjort nåt minnesvärt på några år nu, men å andra sidan är Fincher ett par yngre. Förhoppningsvis komplementerar dom varandra väl.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav A bear » tis jun 27, 2006 1:50

Jovisst, jag kollar allt Fincher gör åtminstone en gång (jag hävdar ju t o m att Alien 3 är en riktigt bra film) så kollas ska det absolut.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tis jun 27, 2006 1:59

AKS skrev:Sitcom. Sitcom?!

Fast sitcom behöver inte betyda att det blir en sitcom. Det beskriver snarare längden på avsnitten nu för tiden och inte innehållet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis jun 27, 2006 2:25

A bear skrev:Jovisst, jag kollar allt Fincher gör åtminstone en gång (jag hävdar ju t o m att Alien 3 är en riktigt bra film) så kollas ska det absolut.

Riktigt låter lite väl starkt, men annars tycker jag absolut inte den är så usel som många vill få det till. Jag gillar den skarpt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » tis jun 27, 2006 2:26

noike skrev:
AKS skrev:Sitcom. Sitcom?!

Fast sitcom behöver inte betyda att det blir en sitcom. Det beskriver snarare längden på avsnitten nu för tiden och inte innehållet.

När jag hör sitcom och F/X i samma mening tänker jag IASIP, och det känns som rätt schyssta referensramar.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » tis jun 27, 2006 8:28

Serie-plan för sommaren!

(Förutom alla veckoserier då så klart):
Six Feet Under S3-S5 (omtitten har gått för segt, det ska ändras på...)
Profit (noike var gullig och lånade ut DVD:er)
Battlestar Galactica (har tagit en jättepaus nu, dags att ta mig ikapp)
Queer as Folk UK (bara tio avsnitt och Tam hårdpimpar...)
Queer as Folk US (längre, men de där samtalssessionerna i Västervik [alltså nu Blidö antar jag?] lockar ju... ;) )
Ghost Squad
Life on Mars
The Singing Detective (de tre korta brittiska har fått vänta aaalldeles för länge)
Northern Exposure (såg av någon anledning aldrig vidare efter S1, trots att jag verkligen gillade den säsongen. Time to repent!)

Och så parallellköra Aqua Teen Hunger Force och Invader ZIM hela tiden när jag får humorsug. Tar de slut ger jag nog Curb Your Enthusiasm en ny chans. Eller köper Seinfeld-boxar och ser om.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » tis jun 27, 2006 18:23

Kyle XY 1x01: Wow! Vilken fascinerande och intressant serie! Jag är helt klart ett fan.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » tis jun 27, 2006 23:54

LWes skrev:Kyle XY 1x01: Wow! Vilken fascinerande och intressant serie! Jag är helt klart ett fan.

Just ja, det var den jag också tänkte se. Såg trailern förra veckan och blev mycket intresserad. 8) Lite tveksam med tanke på att den går på ABC Family, men jag ska ge den en chans.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » tor jun 29, 2006 12:35

Blade 1x01 :)
Okeeej! Serien sätter upp för en häftig fortsättning! Det finns hur mycket potential som helst.
Jag tycker att Sticky-Blade är bättre än Wesley-Blade på det sätt att han är god innuti. Han verkar kall och tuff, men egentligen är han snäll till skillnad från Wesley-Blade som är så otroligt kall och nästan robotisk.
Shen är en bra side-kick. Han är lugn och cool och känns inte tvingad eller överdriven på något sätt.
Marcus är en fantastisk skurk. Det var häftigt med drömsekvensen Krista såg, som utspelade sig för länge länge sedan med massa primitiva vampyrer och typ vampyr-vargar.
En sak med Chase som är intressant är det hon sa om att hennes man gjorde henne till vampyr. Undra vem det är! Det får man säkert se senare.
Det var fantastiskt att Zach hade första nummret av Dracula Lives på väggen i sin lägenhet.
Fritz är också en cool skurk. Han är mer än en vanlig flunky. och han är gift med Erica Durance - Lois Lane!
Professorn var också cool, hoppas att han är med mer - OCH hans vän: Marc Spector! Om dom har med honom, vore det väldigt synd om han inte var iklädd sin Moon Knight-dräkt, men det känns som om den här serien inte direkt kommer ha med så mycket utklädda skurkar och hjältar.

Det vore fantastiskt om Ryan Reynolds var med i några avsnitt som Hannibal King. Jag tyckte att han var mycket rolig i Blade Trinity.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » tor jun 29, 2006 12:44

Blade 1.01 Inte sett färdigt ännu men kunde de inte hittat någon annan än Sticky? Idris Elba eller någon. För Sticky är lika skrämmande som ett limstift med glitter på.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tor jun 29, 2006 16:43

Blade 1x01

Jag gillar upplägget, kan bli intressant med hela vampyr på serum som jobbar på insidan. Vissa av figtherna var hyffsade och musiken och stämningen var helt ok.

Nu till bitar som jag hoppas blir bättre:

Varför har Blade blivit dålig på att slåss? Varenda vampyr fick in en två, tre slag på honom.

Sticky imponerar inte hittills. I need Wesley damnit!

Det var något med klippen som störde mig men det kanske bara var rippen som klippte för tidigt innan reklamerna eller något.

Det får banne mig visa sig att det här vaccinet inte håller för annars förstår jag inte hur det ska kunna bli en serie av det hela. En Blade som får småstryk av mesvampyrer kan nog få det svårt mot 20 oövervinnerliga.

Jag ser fram emot kommande avsnitt med försiktig optimism.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » tor jun 29, 2006 16:52

Kan jag titta på första avsnittet av Blade utan att ha sett någon film innan det? Går det att förstå och hänga med i serien trots det?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav carre » tor jun 29, 2006 16:54

Illyria skrev:Kan jag titta på första avsnittet av Blade utan att ha sett någon film innan det? Går det att förstå och hänga med i serien trots det?

har du inte sett blade-filmerna? är du galen kvinna!? se dem!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav The Ankh » tor jun 29, 2006 16:56

ey skrev:
Illyria skrev:Kan jag titta på första avsnittet av Blade utan att ha sett någon film innan det? Går det att förstå och hänga med i serien trots det?

har du inte sett blade-filmerna? är du galen kvinna!? se dem!

OH Blade!!!!!!!!!!! Fantastiska filmer! Speciellt ettan, för där är Stephen Dorff meed!!

Bild
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Illyria » tor jun 29, 2006 17:05

ey skrev:har du inte sett blade-filmerna? är du galen kvinna!? se dem!

Jag har heller inte sett Buffy-filmen. ;)

Ska se om Blade finns att ladda hem...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » tor jun 29, 2006 17:26

Ja det ska gå att hänga med ganska bra tror jag.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tor jun 29, 2006 17:34

Off skrev:Blade 1x01
Sticky imponerar inte hittills. I need Wesley damnit!

Det var något med klippen som störde mig men det kanske bara var rippen som klippte för tidigt innan reklamerna eller något.

Sticky var ett nerköp. Blade ska få vampyrer att darra av skräck och inte av skrattattacker.

Musiken när det skulle vara känslomässigt med piano och stråkar var inte bra gjort. Clichéaktigt och smörigt. Sedan deras fascination för slowmotion kändes också lite malplacerad.

Men i övrigt så hade den stundtals bra poänger. Manusmässigt så passar den in bland filmerna, det kändes lite som det stundtals också.

Kort betyg: okej.
Senast redigerad av noike tor jun 29, 2006 19:50, redigerad totalt 1 gång.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » tor jun 29, 2006 19:48

Blade 1.1

Jag har svårt för Sticky som Blade. Resten av casten funkar bra. Han som spelade Marcus var bra. Krista var också bra. Musiken och ljudeffekterna irriterade mig väldigt. Dels kändes det mesta påklistrat och sen tyckte jag det var för högt mixat och dialogen försvann många gånger så att jag hade svårt för att höra. Huvudhistorien kan nog hålla.

Ser fram emot nästa avsnitt i alla fall, vilket ändå får ses som ett ganska gott betyg.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tor jun 29, 2006 20:28

Det är ju t.o.m TVÅ avsnitt av It's Always Sunny in Philadelphia! :eek:
Dubbelbra! :o
Dom blir goda att äta till frukost imorgon.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » tor jun 29, 2006 20:37

LWes skrev:Det är ju t.o.m TVÅ avsnitt av It's Always Sunny in Philadelphia! :eek:

Jag var först rädd att det var ett misstag som när myepisodes hade två houseavsnitt i rad, men nej, det stämmer faktiskt. Varför fredag är bäst!

Introt på http://fxnetworks.com/ är för övrigt riktigt kul.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Buffster » tor jun 29, 2006 20:50

Två avsnitt, dubbel-yay!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav poser » tor jun 29, 2006 20:52

w00t w00t, två avsnitt. Happy dance!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Illyria » fre jun 30, 2006 0:09

Hoppas nu den där Blade-filmen verkligen är bra, för den är otroligt seg att ladda hem. Håller den inte nuvarande hastighet och är klar imorgon så kommer jag hoppa direkt till serien.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Matt » lör jul 01, 2006 9:54

Var hittar ni Blade och IASIP? Inte på mininova.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film