Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav madskellig » tis jun 27, 2006 23:15

The Buffster skrev:Japp, den finaste man kan få, i alla fall från mig. Spike behöver dock inte känna sig hotad för hetare än honom har ingen någonsin varit och kommer ingen någonsin att bli.

Det är nästan gränsfall då det kommer till Mr. Kinney alltså men... Nä, Spike är nog fortfarande snäppet hetare enligt mig med. Fast jag tycker inte att James Marsters i andra roller är så snygg, medans Gale alltid är snygg...

Ok mest fjortispost någonsin av mig där :rolleyes: :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Glorificus » tis jun 27, 2006 23:52

madskellig skrev:Ok mest fjortispost någonsin av mig där :rolleyes: :D

QaF lockar fram våra inre fjortisar från många av oss. :D Men det är ju halva nöjet att få vara lite fangirlig.

Vilket påminner mig om hur pinsamt det var när jag hade ett fjortis-ögonblick borta på amerikanska FanForum (där jag höll till och dyrkade Roswell) för ca 3 år sen... Jag och ett par andra skandinaver babblade i en egen tråd i Brendan Fehr-forumet och jag la in en Brendan-bild som jag var fangirlig över: "This is my absolute favorite Brendan-pic!", osv. med små hjärtan kring. Och självklart kommer Brendan själv in just då och skriver ett inlägg direkt efter mig..! För att säga hej till oss 3-4 skandinaviska Fehrians. Han måste ha trott att jag var tolv. ville jag slå min inre fjortis! :P

Jag hade förresten ett härligt QaF-ögonblick för en stund sen när jag och min mamma satt i bilen på väg hemåt. Plötsligt började Forever Young spelas på radion och jag höjde volymen rejält. "Är du döv?" frågade min mamma. "Nej, men jag vill ju känna låten ordentligt!" sa jag och tänkte på QaF. :D Och vi sjöng med i otakt och hela tiden med fel text, haha...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » ons jun 28, 2006 0:26

Man kan alltid lita på den här tråden för att få en på bra humör igen efter en bortkastad dag! :D Vilka underbara historier/känslor ni delar med er av. Själv är jag dock alltid extremt mogen och lugn i mitt intresse för serien.

Spike vs. Kinney.... vojne, så svårt. I min smak nu vinner klart KINNEY!! Men om jag jämför hur mycket jag gillade Spike då motför hur mycket jag gillar Kinney nu så ligger nog ändå Spike snäppet före. Yttepyttelitet snäpp.

James vs. Gale är sedan en helt annan femma. Jag tycker inte att någon av dem är så snygga i andra roller som de är som Spike/Kinney.

Jupps, det blev ni kloka på. Förutom mogen och lugn är jag också alltid logisk och fokuserad.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » ons jun 28, 2006 2:10

Glorificus skrev:Vilket påminner mig om hur pinsamt det var när jag hade ett fjortis-ögonblick borta på amerikanska FanForum (där jag höll till och dyrkade Roswell) för ca 3 år sen... Jag och ett par andra skandinaver babblade i en egen tråd i Brendan Fehr-forumet och jag la in en Brendan-bild som jag var fangirlig över: "This is my absolute favorite Brendan-pic!", osv. med små hjärtan kring. Och självklart kommer Brendan själv in just då och skriver ett inlägg direkt efter mig..! För att säga hej till oss 3-4 skandinaviska Fehrians. Han måste ha trott att jag var tolv. ville jag slå min inre fjortis! :P

Hihi, pinsamt men roligt :D

Påminde mig om att jag hade tänkt se Roswell någon gång också.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Glorificus » ons jun 28, 2006 2:18

madskellig skrev:Påminde mig om att jag hade tänkt se Roswell någon gång också.

Säg bara till om/när du vill låna mina dvd-boxar. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » ons jun 28, 2006 2:27

Glorificus skrev:
madskellig skrev:Påminde mig om att jag hade tänkt se Roswell någon gång också.

Säg bara till om/när du vill låna mina dvd-boxar. :)

Jättesnällt, jag lånar dom gärna någon gång :)

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Tea » ons jun 28, 2006 7:25

Glorificus skrev:Jag och ett par andra skandinaver babblade i en egen tråd i Brendan Fehr-forumet och jag la in en Brendan-bild som jag var fangirlig över: "This is my absolute favorite Brendan-pic!", osv. med små hjärtan kring. Och självklart kommer Brendan själv in just då och skriver ett inlägg direkt efter mig..! För att säga hej till oss 3-4 skandinaviska Fehrians. Han måste ha trott att jag var tolv. ville jag slå min inre fjortis! :P

Hahahaha.. UNDERBART!!! :lovebunny:

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav brat » ons jun 28, 2006 18:49

QaF i vardagen.

Har ni sett den (halv)nya reklamen för Biggest Loser på Kanal 5? Känns som missbruk av "Proud".

Idag spelade de någon ny(?) låt med han som vann Fame Facorty för länge sedan... Anders något? Han sjöng iaf om Sunshine. I början av låten stod jag och fnissade åt mig själv och det faktum att jag inte kunde sluta tänka på QaF (kan ju bli rätt jobbigt i längden att få QaF-hjärtklappning varje gång man hör ordet Sunshine). Men innan låten var slut var jag rätt övertygad om att denne Anders själv sett serien och givetsvis fallit för Justins karaktär och att Anders i smyg i och med den här låten kom ut genom att sjunga Sunshine så ofta. Hehe
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav The Buffster » ons jun 28, 2006 20:19

1.11 Yay, vad bra det här var. Bästa avsnittet hittills kan jag nog säga utan att överdriva. Hela Michael är kär i Brian grejen har jag alltid gillat och det här var så bra. Särskilt att se hur hårt Brian tog det att behöva vara så elak mot Michael. Tårarna forsade kan jag säga. Min Brian!

Min andra favorit Emmett fick en bättre story här, jag gillar det och jag älskar honom.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tea » ons jun 28, 2006 20:31

The Buffster skrev:1.11 Min andra favorit Emmett fick en bättre story här, jag gillar det och jag älskar honom.

JAAA! Emmet gullet :D

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav The Buffster » ons jun 28, 2006 21:16

1.12 Dom hade gärna fått dra ut på det lite mer. Bråket mellan Michael och Brian menar jag då. Fast jag är glad att dom är vänner igen. Det gjorde mig så ont att se Brian så ensam. Brian är inte bara snygg han är också så överlägset seriens bästa karaktär.

Och Emmett, min sötnos. Fy fan så hemsk grupp, det gjorde verkligen ont att se honom där. Jag hoppas att han snart börjar må bättre. Jag vill bara krama om honom för han är så söt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav brat » tor jun 29, 2006 18:01

1x11-1x12
Jag var inte lika impad som dig av de där avsnitten. 1x11 var lite smått förutsägbart och vid det laget brydde jag mig inte så mycket om Mikey i vilket fall. :P Fast jag känner igen den där stackars-Brian-ångesten. Emmett-historien håller jag däremot absolut med om!! Tror att det var den där hiv-storyn som gjorde att jag verkligen föll för honom.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav The Buffster » tor jun 29, 2006 20:49

brat skrev:1x11-1x12
Jag var inte lika impad som dig av de där avsnitten. 1x11 var lite smått förutsägbart och vid det laget brydde jag mig inte så mycket om Mikey i vilket fall. :P Fast jag känner igen den där stackars-Brian-ångesten. Emmett-historien håller jag däremot absolut med om!! Tror att det var den där hiv-storyn som gjorde att jag verkligen föll för honom.

1.11 - 1.14
Mikey är väl bra men ingen favorit direkt, jag gillar dock att han är så kär i Brian, så anledningen till att jag tyckte om det så mycket hade mest med Brian att göra.

Och Emmett :lovebunny: , jag bad ju om en bättre storyline för honom och jag fick det verkligen. 1.13 och 1.14 var också bra avsnitt. Att se min älskade Emmett i så trista kläder och så sexscenen mellan honom och tjejen. Och stackars Ted som saknade honom så mycket. Lite svårt att hålla tårarna tillbaka när Emmett dök upp på Babylon på slutet. Härligt.

Linsay och Melanie, trist, trist och trist.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tea » tor jun 29, 2006 22:57

Gissa hur många ggr jag såg slutscenen i avsnitt 3!!! GISSA om jag är peppad nu...

WOW... det var nog här första ggn jag blev störtkär i Sunshine.. *sjunger* "let's hear it for the booooooy"

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav madskellig » tor jun 29, 2006 23:03

Tea skrev:Gissa hur många ggr jag såg slutscenen i avsnitt 3!!! GISSA om jag är peppad nu...

WOW... det var nog här första ggn jag blev störtkär i Sunshine.. *sjunger* "let's hear it for the booooooy"

Hihi, varför är det så att så fort någon nämner avsnitt 3 så måste jag gå och titta på slutet :D

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » tor jun 29, 2006 23:06

Kan inte fatta vilken slump att det var exakt DEN scenen som jag såg TVÅ gånger innan jag började se serien. I efterhand är det ju inte konstigt att jag älskade serien innan jag ens sett första avsnittet. :D

Tea - Har du kommit till 103 i din omtitt eller varför skriver du om det helt plötsligt? Inte för att det någonsin är fel att skriva om den scenen! :D :D
Och du, torrentade du ner hela Veronica Mars när du såg den (visst gjorde du det nyss?) eller hur fick du tag i serien? Jag är just nu i desperat behov av 121 och 122.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav The Buffster » tor jun 29, 2006 23:10

1.15 och 1.16 Jag vet inte om det bara är jag som är trött men det här var väl inte riktigt lika bra som tidigare. Alldeles för mycket Mickael och David. Jag gillar inte David speciellt mycket, han är rätt trist. Och deras förhållande intresserar mig inte. Michael vill betala för sig själv, nja, inte det mest spännande.

För lite Emmett också, han lyser upp varje scen han är med i.

En del riktigt bra Justin scener dock. Som är han stod upp mot Chris på slutet.

Nu när min "OMG i love Brian"-hysteri har lagt sig lite (men bara lite) så kan jag väl säga att jag gillar QaF en hel del men att serien fortfarande har en bra bit kvar innan den hamnar på min Topp 10 lista. Men jag litar på att det blir ännu bättre för vissa delar av serien (Brian!) är underbara och det finns onekligen potential.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav brat » tor jun 29, 2006 23:20

Vilken tvärnit. Men jag litar på att du kommer tillbaka.

1x15 & 1x16
Jag kan hålla med om att avsnitten inte är så väldigt intressanta, inte i jämförelse. Och dessutom är de väldigt J&B-fattiga. Men jag hade ändå aldrig någon svacka i min Brian-besatthet vad jag minns.

Sudd. Sudd. Nä, nu ska jag inte säga något mer. Du får se vad som händer. :)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » tor jun 29, 2006 23:22

The Buffster skrev:1.15 och 1.16 Jag vet inte om det bara är jag som är trött men det här var väl inte riktigt lika bra som tidigare. Alldeles för mycket Mickael och David. Jag gillar inte David speciellt mycket, han är rätt trist. Och deras förhållande intresserar mig inte. Michael vill betala för sig själv, nja, inte det mest spännande.

Jag hade väl ungefär samma reaktion här, för mycket Mickael och David. Men det kan ha något att göra med att jag (nästan) bara var intresserad av hur Justin och Brians förhållande skulle utvecklas ;)

En sak jag alltid älskat med avsnitt 15 är dock scenen där Brian erkänner för sin pappa att han är gay. Underbar.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav The Buffster » tor jun 29, 2006 23:24

brat skrev:Vilken tvärnit. Men jag litar på att du kommer tillbaka. Jag känner mig rätt säker. ;)

Ja alltså nu är jag som sagt väldigt trött, har jobbat så enormt mycket den senaste tiden. Och så ska man ju missförstå mig rätt. När jag säger att den inte är Topp 10 så betyder det inte så mycket för konkurrensen på Topp 10 är mer än stenhård. 15 och 16 var dock inga favoriter men jag har absolut inga planer på att sluta se. Det finns ingen tvekan om att det blir fler avsnitt imorgon. Jag skulle aldrig ge upp en serie efter två mindre bra avsnitt, då hade jag inte haft Buffy som min absoluta favorit serie. Sen är det ju också så att även om det andra var dåligt så skulle jag se enbart för Brians skull.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tea » tor jun 29, 2006 23:26

brat skrev:Kan inte fatta vilken slump att det var exakt DEN scenen som jag såg TVÅ gånger innan jag började se serien. I efterhand är det ju inte konstigt att jag älskade serien innan jag ens sett första avsnittet. :D

Tea - Har du kommit till 103 i din omtitt eller varför skriver du om det helt plötsligt? Inte för att det någonsin är fel att skriva om den scenen! :D :D
Och du, torrentade du ner hela Veronica Mars när du såg den (visst gjorde du det nyss?) eller hur fick du tag i serien? Jag är just nu i desperat behov av 121 och 122.

hahaha, jo visst har jag kommit dit, men jag har tänkt på scenen hela dagen... :D Bara för att jag visste att den skulle komma...

Jag laddade VM från huben... jag pm:ar

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav The Buffster » tor jun 29, 2006 23:27

brat: Dags att förtydliga ännu mer, det var inte en fråga om an svacka i Brian besatthet, honom älskar jag lika mycket som alltid. Det jag menade var att jag nu har vant mig lite mer med att han är så snygg och underbar på alla sätt att jag ser dom andra karaktärerna lite mer. Och därför kan se serien lite mer objektivt och då känner att den inte riktigt är Topp 10 material.
Senast redigerad av The Buffster tor jun 29, 2006 23:28, redigerad totalt 1 gång.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tea » tor jun 29, 2006 23:27

Buffster: vänj dej vid dessa mellanavsnitt, för de finns i hela serien. det betyder itne att de är dåliga på något sätt eller vis, bara at de är typiska "mellanavsnitt"

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav The Buffster » tor jun 29, 2006 23:29

Tea: Dom flesta (okej alla) serier har mellanavsnitt och det är aldrig något som skulle få mig att sluta se. Kritisera dom kommer jag dock att göra.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tea » tor jun 29, 2006 23:31

The Buffster skrev:Tea: Dom flesta (okej alla) serier har mellanavsnitt och det är aldrig något som skulle få mig att sluta se. Kritisera dom kommer jag dock att göra.

det gjorde jag med ;) så I approve så länge det inte är nått negativt om Justin..grrg

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav The Buffster » tor jun 29, 2006 23:34

Tea skrev:det gjorde jag med ;) så I approve så länge det inte är nått negativt om Justin..grrg

Bra att veta ;) , och du kan vara lugn för även om jag är långt ifrån ett så stort fan som du är så är Justin en favoriterna vid det här laget. En bra bit efter Brian och Emmett dock.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tea » tor jun 29, 2006 23:39

The Buffster skrev:Bra att veta ;) , och du kan vara lugn för även om jag är långt ifrån ett så stort fan som du är så är Justin en favoriterna vid det här laget. En bra bit efter Brian och Emmett dock.

men ändå... YAY!

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav brat » tor jun 29, 2006 23:49

Svarar på allt i en sväng. :)

The Buffster skrev:Ja alltså nu är jag som sagt väldigt trött, har jobbat så enormt mycket den senaste tiden. Och så ska man ju missförstå mig rätt. När jag säger att den inte är Topp 10 så betyder det inte så mycket för konkurrensen på Topp 10 är mer än stenhård. 15 och 16 var dock inga favoriter men jag har absolut inga planer på att sluta se. Det finns ingen tvekan om att det blir fler avsnitt imorgon. Jag skulle aldrig ge upp en serie efter två mindre bra avsnitt, då hade jag inte haft Buffy som min absoluta favorit serie. Sen är det ju också så att även om det andra var dåligt så skulle jag se enbart för Brians skull.

Jag tvivlade aldrig. Jag riktigt längtar tills du ska ser mer. Haha

The Buffster skrev:brat: Dags att förtydliga ännu mer, det var inte en fråga om an svacka i Brian besatthet, honom älskar jag lika mycket som alltid. Det jag menade var att jag nu har vant mig lite mer med att han är så snygg och underbar på alla sätt att jag ser dom andra karaktärerna lite mer. Och därför kan se serien lite mer objektivt och då känner att den inte riktigt är Topp 10 material.

Ah... jag väntar fortfarande på vänjningsfasen tror jag. :P

The Buffster skrev:Tea: Dom flesta (okej alla) serier har mellanavsnitt och det är aldrig något som skulle få mig att sluta se. Kritisera dom kommer jag dock att göra.

Fattas bara annat!! Jag tror att jag vid ett eller ett par tillfällen kritiserade serien så mycket att det fanns de som trodde att jag inte gillade den... eller nä, kanske inte fullt så mycket.

Och så avslutar vi med en spoiler som Buffster inte får läsa. Passa dig för att "citera" inlägget eftersom spoilern då blir läslig. 'Key? ;)
HELA SERIEN
"Tillfällena": Säsong 3. Mikey. Linds&Mel.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav The Buffster » fre jun 30, 2006 9:27

Men nej, spoilers man inte får läsa. Nej, nej.

Ikväll blir det mer QaF och jag hoppas på bättre avsnitt än 1.14 och 1.15. Och jag vill ha ut David ur serien, och minska ner Lindsay och Melanie delarna till ett minimum.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tea » fre jun 30, 2006 10:10

The Buffster skrev:Men nej, spoilers man inte får läsa. Nej, nej.

Ikväll blir det mer QaF och jag hoppas på bättre avsnitt än 1.14 och 1.15. Och jag vill ha ut David ur serien, och minska ner Lindsay och Melanie delarna till ett minimum.

jaa.. visst är mel och linz bitarna tråkiga...

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film