The Shield

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » ons jun 07, 2006 8:51

adolvsson skrev:RONNIE FTW!

Nä, eller, varför då?

Möjligtvis att Ronnie träder fram som en mer mångbottnad karaktär vid en ev omtitt, men som det ser ut nu så lurkar han mest i bakgrunden, behövd eller inte för serien, så är det nog en av de jag bekymmrar mig minst för i serien.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » ons jun 07, 2006 11:45

Tob skrev:men som det ser ut nu så lurkar han mest i bakgrunden

Det var väl iofs en av anledningarna till varför jag blev så förtjust i karaktären. En smart, pålitlig, man som gör sin det han ska och gör det bra. Även om ingen av de fyra har rent mjöl i påsen är Ronnie den som känns mest professionell. Vilken sida av lagen han arbetar på har mindre betydelse, det är ett jobb och han sköter det. Typ.

Ronnie är underanvänd, inte underutvecklad, och till stor del fungerar det bra för karaktären, det är en del av honom.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tob » tis jun 20, 2006 0:07

Sett till och med avsnitt 5 i säsong 4 nu. Saknade BF under helgen nu, ville så många gånger gå in och bara skriva om avsnitten, speciellt efter avsnitt 4 och 5. Nu kommer jag inte ihåg några detaljer som jag skulle ta upp.

Men ett par saker. Jag tycker den säsongen har startas svagast. Känns som det mesta bara står stilla, eller snarare, de storylines som var aktiva tidigare har helt stannat upp. Och hade det inte varit för att Glenn Close hade kommit in så hade jag nog kännt mig än mer besviken, för Glenn Close är fasiken fantastiskt bra.

Sen så tycker jag att det är intressant att David har börjat trilla in mörkare banor. Inledningscenen i avsnitt 5 tror jag, då han sätter på tjejen han har träffat, var fasiken obekväm. Ush.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav A bear » ons jun 21, 2006 12:59

OK, sett de två första avsnitten av s1. Spontan reaktion: jovars, intressant.
- Slutscenen av piloten är ju definitivt designad för att sätta upp en hel del, och ärligt talat var den inte SÅ oväntad (men så har jag ju också hört en del om vad Vic Mackey är för en typ).
- Har alltid gillat CCH Pounder, och det ändrar sig inte.
- Kan fortfarande inte riktigt skaka av mig bilden av Michael Chiklis som John Belushi i en usel biopic från 80-talet. Men det kommer nog, han är bra.
- Finns definitivt plats för karaktärsutveckling på en del - Dutch t ex. Och han den svarte uniformpolisen, whatshisface.
- Hoppas det inte blir alltför mycket COTW, bara. Är måttligt intresserad av polisserier som sådana.
Gillade iofs COTW från första avsnittet; just att de visserligen hittar tjejen, men för sent. Ungefär som Buffy och Angel inleds serien med att de misslyckas med sitt uppdrag.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tob » ons jun 21, 2006 13:22

Ser framemot vad du har att säga A Bear om serien. Jag tror inte du blir besviken. Jag är inte heller så intresserad av rena polisserier, som tur är så är inte, the shield en vanlig polisserien. Appropå Cotw, dem finns i serien, men är så snyggt involverad i alla övergripande historier och hela tiden är det som händer så fokuserat på karaktärerna. Hur dem tänker, agerar och utvecklas.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav A bear » tor jun 22, 2006 1:02

1.03
- Vic Mackey called. Told me to turn myself in.
- Line starts over there.
:D

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav A bear » fre jun 23, 2006 11:13

1.06 Vilket avsnitt! Följer upp den där serial killer-grejen som bara verkade som Dutchs fantasi, rejäl karaktärsutveckling på de flesta inblandade och inte minst då Dutch, skiten börjar absolut närma sig luftkonditioneringen för Vic om knarket... serien börjar så smått arca åt både höger och vänster, och sånt gillar jag.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav A bear » lör jun 24, 2006 20:59

1.08En av de bästa sluta-avsnittet-med-en-låt-och-lite-stämningsbilder-på-folk jag sett sen "Tabula Rasa". Magnetic Fields, yay! Och naturligtvis zoomar de in på Julien under "You tell me that you're unboyfriendable"... :D Börjar definitivt gilla den här serien.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tob » lör jun 24, 2006 21:02

Har problem med att hitta en torrentfil med hela S5, någon som kan hjälpa mig? eller alternativt har alla avsnitt och kan dela på hubben?

Edit: Glöm det, har hittat....hoppas jag.
Senast redigerad av Tob mån jun 26, 2006 15:18, redigerad totalt 2 gånger.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » sön jun 25, 2006 23:31

4.8 Förbaskat bra. Tycker väl att S4 inte riktigt har varit lika bra som de tidigare säsongerna än så länge. Tycker inte säsongen har haft samma intensitet som tidigare, men nu under de senaste avsnitten har det börjat hända grejer. Som slutscenen i 4.8....helvete.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » mån jun 26, 2006 15:19

Tob skrev:Har problem med att hitta en torrentfil med hela S5, någon som kan hjälpa mig? eller alternativt har alla avsnitt och kan dela på hubben?

Jäkla torrenter som bråkar med mig.

Ingen som har möjlighet att dela serien på dc?
Eller alternativt hitta torrentfiler för S5 som fungerar.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav poser » mån jun 26, 2006 15:27

Tob skrev:
Tob skrev:Har problem med att hitta en torrentfil med hela S5, någon som kan hjälpa mig? eller alternativt har alla avsnitt och kan dela på hubben?

Hade gärna hjälpt men kan inte göra det förrän jag är i Göteborg vilket infaller på lördag.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Tob » mån jun 26, 2006 19:21

poser skrev:
Tob skrev:

Hade gärna hjälpt men kan inte göra det förrän jag är i Göteborg vilket infaller på lördag.

Verkar lösa sig nu till slut. Buffster är räddaren i nöden. För i nöd kunde det verkligen bli. Jag ville inte behöva sitta här och ha avslutat S4 och inte kunna dra på första avsnittet av säsong 5. Patetiskt i-landsproblem, jag vet, men vad gör man inte..... :rolleyes:
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » mån jun 26, 2006 21:24

Att försöka få med sig någerlunda etablera skådespelare i en serie kan verkligen förgylla en hel del. Glenn Close har nu så här i slutet av säsongen verkligen växt in i sin roll och var hon guld i början så är det helt sinnes nu.

4.12. Sista 2-3 minutrarna. Rysningar. Helvete.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » mån jun 26, 2006 22:51

Svaga spoilers....tom S4

S4 är en röra av mer eller mindre oengeagerande storylines och en hel jävla massa kolosalt bra enskilda scener. Som helhet betraktat så är IMO S4 den svagaste säsongen hittils. Jag tycker det har varit för mycket polisarbete utan att få med karaktärerna riktigt. David står för den tyngsta resan, som tog sin början med våldtäkten i säsong 3, tycker det är bra att man utnyttjade den incidenten. I övrigt så får vi Shane och Vic som ställs mot varandra och utan för dem luskar Lem och Ronnie som kanske har sina bästa säsonger. Utöver detta känns det svagt. Julian och Danny, Dutch och Claudette, Corrine och barnen.....ibland undrar jag vad jag har missat. För jag har fått en känsla av att serien skall bli bättre och bättre, men jag tycker det har varit tvärtom, sämre och sämre, om man skall se på det krasst.

Och nu sitter jag här och är alldeles orolig för att säsong 5 inte skall bli den känslomässiga orkan som jag mer eller mindre har räknat med. Det känns nästan lite vemodigt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » tis jun 27, 2006 0:17

5.1 Detta var bra.

Utan Glenn Close. Jag var oroad. Men Forest, satan, fyfan vad bra alla hans scener var. Han lär vara en fulländad ersättare till Glenn Close. Svårt att säga riktigt vad som gjorde att detta kändes bättre än det mesta från säsong 4, men bättre flyt, mer engagerande redan från början och detta skall verkligen bli intressant att se.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav A bear » tis jun 27, 2006 1:15

s1
Vafan, jag är hooked. Vic Mackey är en fantastisk karaktär, och ett par irriterande sidokaraktärer till trots (Shanes underhållningsvärde är lägre än hans screen time antyder) har han jävligt gott sällskap. CCH Pounder FTW, se signatur. Vid omtitt kan man säkert hitta en del hål i handlingen (är inte strike team VÄL kända som knarkbossar ute på gatan? Och exakt hur korkad är Ben Gilroy egentligen?) men på det stora hela jävligt välplanerat, med arcar som vrider sig fram och tillbaka, småskurkar som kommer och går (hoppas den där galne Jesusarmeniern kommer tillbaka, bara) etc.

Jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag vill se serien sluta med Vic Mackey i elektriska stolen eller som borgmästare. Antar att jag kommer att få fler tankeställare, för jag tänker definitivt fortsätta följa det här.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tis jun 27, 2006 1:55

A bear skrev:s1
(hoppas den där galne Jesusarmeniern kommer tillbaka, bara)

Spelad av manusförfattaren Kurt Sutter -- mannen som gett oss ord som "muffrippers".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Buffster » tis jun 27, 2006 9:28

Tob skrev:5.1 Detta var bra.

Utan Glenn Close. Jag var oroad. Men Forest, satan, fyfan vad bra alla hans scener var. Han lär vara en fulländad ersättare till Glenn Close. Svårt att säga riktigt vad som gjorde att detta kändes bättre än det mesta från säsong 4, men bättre flyt, mer engagerande redan från början och detta skall verkligen bli intressant att se.

Och då är det ändå bara början. Slutet av säsong 5, eller säsong 5 del ett kanske det blir, är verkligen någonting alldels extra.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav adolvsson » tis jun 27, 2006 12:49

The Buffster skrev:Och då är det ändå bara början. Slutet av säsong 5, eller säsong 5 del ett kanske det blir, är verkligen någonting alldels extra.

Jajamänsan, jag ryser fortfarande vid bara tanken.

I inte för att jag vill riskera överhypa det...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » tis jun 27, 2006 21:03

adolvsson skrev:I inte för att jag vill riskera överhypa det...

Frågan är om det ens går att överhypa.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav noike » tis jun 27, 2006 21:54

The Buffster skrev:
adolvsson skrev:I inte för att jag vill riskera överhypa det...

Frågan är om det ens går att överhypa.

Caffe var väl inte så goshwow på det som vi var, så det är nog möjligt. Men han är ju lite... tja, ni vet. cafferig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Buffster » tis jun 27, 2006 22:57

noike skrev:Caffe var väl inte så goshwow på det som vi var, så det är nog möjligt. Men han är ju lite... tja, ni vet. cafferig.

cafferig... :D

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav A bear » tor jun 29, 2006 11:39

2.05 (Vädret har ju sugit så jag har haft tid)
Nu börjar Dutch skrämma mig.

Claudette: Should I be worried about you?
Dutch: Not about me. Maybe about the rest of humanity... bunch of sociopathic little narcissists out for ourselves. Begging... stealing... lying... screwing... raping... killing our babies. Whatever it takes to have a good time and save our own asses. I can't even believe in an old woman who's too sick to feed herself, and it's not sad... it's not some big surprise. It's just nature. We're animals... nothing more. And ya' know what?? I'm learning to be ok with that.

Han har ju verkat lite skakad i flera avsnitt nu, men nu börjar jag tro att han tappar greppet på allvar. Det börjar låta Judge Dredd om honom, ärligt talat. Det börjar låta som om han kommer att skjuta ner någon för att gå mot röd gubbe eller något. Fallet med den avhuggna armen verkar verkligen ha bränt ett par säkringar i huvudet på grabben; först var han helt bombsäker att det var en sadomasochistisk galning som gjort det, nu verkar han nästan tro att det är normalt beteende...

Kul att det börjar bli lite motsättningar inom Strike Team också, med Vic och Shane på ena sidan och Lem på den andra och han den där meningslöse med mustaschen fullständigt ointressant.

Och även Danny börjar se lite skakis ut. Fallet med den döde araben ser ut att följa henne ett tag.

Och Claudette rocks.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » tor jun 29, 2006 13:04

A bear skrev:han den där meningslöse med mustaschen fullständigt ointressant.

Han är inte meningslös, han är Ronnie! Ronnie FTW, damn it.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tob » tor jun 29, 2006 21:28

Tom. 5.6

En del av av problemen med S4 finns kvar, att det känns ganska stillastående för flera karaktärer, men till skillnad från S4 så är allt som Vic går igenom nu så ohyggligt mycket mer engagerande så det gör faktiskt inte så mycket. 5.6 var väl det bästa avsnittet sen de två första avsnitten. Laura Hanning är förbaskat bra i advokatrollen, och det skall bli spännande nu när hon börjar tvivla på Vic. Forest, herregud, Forest.....förhörsscenen med Corrine var sådär äckligt sinnesjukt bra att det är svårt att beskriva riktigt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav A bear » fre jun 30, 2006 14:30

2.08Holy crap! Armadillo död och Claudette vs Vic med öppna kort... och till och med Ronnie fick spela en liten roll.

Och stackars Danny. Just som Dutch nästan lyckas få liv i hennes karriär igen så kommer det här...

Älskar detaljrikedomen i serien. Varenda karaktär har sin arc och handlar utifrån den.

Men Lannie är fortfarande ungefär lika kul som Eve i Angel s5. Jag vill inte ha mer av henne, såvida det inte spelar på Acavedas karriär; den har kommit på undantag de senaste avsnitten, vill se honom behöva offra mer för sin politik.

Claudette rocks.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav A bear » fre jun 30, 2006 21:25

2.09Flashbackavsnittet. Inte säker på att jag gillade detta. Känns, spontant, som om de hade kunnat stoppa in det när som helst. Visst är det kul att se hur allting började och man får några små glimtar in i folks karaktärer, men det känns också väldigt mycket som utfyllnad. Och förresten - av piloten fick jag känslan att Strike Team jobbat ihop ett bra tag och skapat sig ett rykte. Och plötsligt har de bara känt varandra så länge att Julien fortfarande är en rookie? Mjae. Besvikelse.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tob » fre jun 30, 2006 23:37

Tom 5.10

Känns nästan lite overkligt hur mycket bättre jag tycker denna säsongen är i jämförelse med framförallt säsong 4. Är nog bara första säsongen som kan mäta sig med detta. 5.10 var ett av de bästa avsnitten och Lems situation är ju så jävla tragisk att man bara sitter och är helt tom i skallen.

Ett ynka avsnitt kvar nu. Visserligen lite längre. Men bara ett avsnitt kvar, det känns väldigt vemodigt, och jag har inte möjlighet att se det förrän imorgon kväll.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » sön jul 02, 2006 16:13

5.11 Helvete

"You are the one with a heart."

Nog sagt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film