One Tree Hill

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Buffster » tis maj 23, 2006 13:52

3.03 När Nathan höll om Haley på slutet. Awww. Ibland är jag så jävla sentimental, men det var bara så fint.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav carre » tis maj 23, 2006 14:50

The Buffster skrev:3.03 När Nathan höll om Haley på slutet. Awww. Ibland är jag så jävla sentimental, men det var bara så fint.

:D skönt att ha en Naley-groupie till. jag älskar deras förhållande!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav The Buffster » tis maj 23, 2006 15:31

ey skrev::D skönt att ha en Naley-groupie till. jag älskar deras förhållande!
Jo deras förhållande är verkligen underbart. Det knäppa är att jag innan hade fått för mig att dom var helt trista. Typ OTH är nog okej om man bortser från Nathan och Haley, ojoj så fel jag hade.

3.04 WOW. Igen. Hur bra var inte det här. Peyton (sååååå vacker som The Angel of Death) och Mouth som dansar. Helt underbar scen. Sen fick jag se Chad Michael Murray som både Johnny Depp och Tommy Lee. Jag struntar i hur otroligt löjligt det kan tyckas, men jag måste bara säga hur extremt snygg jag tycker att han är.

Från början var jag lite skeptisk mot att Peytons riktiga mamma har dykt upp. Men OTH lyckas igen, och nog rann det en tår nedför kinden när Peyton gick för att hälsa på henne.

Och sen en massa underbara Naley (tack ey för det namnet) saker. Han som lyfter upp henne när hon faller. Han som söker upp Chris bara för att han ska kunna hjälpa henne med musiken. Att han bär ringen runt halsen. (Tycks mest vara han som gör underbara grejer). Chris var väl ingen favorit tidigare men han var rolig i scenen med Nathan. Han har potential om han stannar vilket jag misstänker att han gör.

Deb och Dan stod för mycket humor. Dan som badguy fungerar allt bättre och han var riktigt bra i det här avsnittet. Superlim på telefonen, haha.

Även Karen var rolig när hon skulle presentera bandet. Väldigt rolig. "Do I hear a w00t, w00t?". Jag skrattade nästan ihjäl mig. Såg nyss kommentarspåret till Simpsons avsnittet Radioactive Man, där nämnde dom att det fanns ett band som hette Fallout Boy (efter Radioactive Mans sidekick), så det var roligt att höra dom.

Sen måste jag bara nämna hur glad jag är över att Felix och Anna är borta. Jag saknar dom inte för en sekund.

Och tillsist... Mouth och Peytons dans!!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav _Gunn_ » tis maj 23, 2006 15:40

The Buffster skrev:Och tillsist... Mouth och Peytons dans!!

I och med det måste det ju postas en bild! ;)

Bild

Edit: Som inte funka
*Bangel*
Användarvisningsbild
_Gunn_
Demon Fodder

Inläggav The Buffster » tis maj 23, 2006 17:29

3.05 - 3.06 Seriously. Visst hade jag stora förhoppningar på säsong 3 men så här bra?? Och då misstänker jag ändå att det kommer att bli ännu bättre.

Skrev tidigare att humorn kanske inte var OTHs starkaste sida men det är det väl bara att ta tillbaka, flera gapskratt per avsnitt nu. Deb och Dan, när han visade bilderna med vad han hade gjort med tandborsten. Superäckligt men jätteroligt. Och Tim. Gillar Tim just för att han är en sån karaktär som alla tycker är helt patetisk. Hans entusiasm över "Capten Nathan". Sen så var ju Dans kampanjvideo hysteriskt rolig också.

Boy-draft (eller vad dom nu kallade det) grejen var hur bra som helst. Att Peyton valde Mouth värmde givetvis mitt hjärta. Ååååh, det var så synd om honom när den där tjejen (jävla idiot) bad honom att flytta sig. Men P. Sawyer visar hur underbar hon är.

Känns som att jag har glömt bort att ösa beröm över Brooke på senare tid. Hon är fortfarande min favoritkaraktär och hade det inte varit för henne hade jag bara tyckt att hela grejen med "non exclusive dating" var irriterande. Den nya tjejen gillar jag inte, men det är väl knappast tänkt att man ska gör det heller. Var dock roligt att hon hade tänkt välja Chris Keller. "What's wrong Brooke, jealous 'cause The Keller isn't in to you?". Och nu är Brooke fast med honom. Haha, det är bara så underbart. Eller ja, tycker ju synd om Brooke såklart men det kommer nog att ordna sig.

Och Haley fick välja Nathan. Bra såklart. Jättejättejättebra.

Och till sist. SKILLS!

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » tis maj 23, 2006 18:48

SKILLS! Åhh jag älskar honom.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav carre » tis maj 23, 2006 20:24

Off skrev:SKILLS! Åhh jag älskar honom.

han är fantastisk!

Buffster:det blir bättre! det kan jag sätta min högra hand på. OTH är fantastiskt!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav The Buffster » ons maj 24, 2006 10:46

ey skrev:Buffster:det blir bättre! det kan jag sätta min högra hand på. OTH är fantastiskt!

Låter underbart!

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav carre » ons maj 24, 2006 10:48

The Buffster skrev:
ey skrev:Buffster:det blir bättre! det kan jag sätta min högra hand på. OTH är fantastiskt!

Låter underbart!

och som sagt, det är jäääättekul att du skriver vad du tycker om tråden. snart får du vara med och skrika: OMG!! OTH IS A ROLLERCOASTER!! tillsammans med alla. i säsong 4! :D
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav The Buffster » ons maj 24, 2006 10:54

ey skrev:snart får du vara med och skrika: OMG!! OTH IS A ROLLERCOASTER!! tillsammans med alla. i säsong 4! :D

Det ser jag verkligen fram emot :D .

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav eynosh » ons maj 24, 2006 11:13

Buffster börjar närma sig 3x14... och 3.20...
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav The Buffster » ons maj 24, 2006 11:48

3.07 SKILLS! "She notebooked you". BÄST.

Chris Keller! Det hade jag aldrig trott. Så jävla rolig är han. "I dreamt that Lucas was in bed with Chris Keller".

Brooke: Not exactly the magical night you had planned?
Haley: No I wouldn't say that. A crowded mall and Nathan ignoring me, Chris Keller is stealing change out if the fountain.

Stackars Tim blev inte vald.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » ons maj 24, 2006 14:03

3.09 Chris Keller!! "Chris Keller can't swim", "Chris Keller was dog-paddling just fine". Och så säljer han sin gitarr för Haleys skull.

Älskade det här avsnittet. Mest på grund av Haley och Nathan (och Chris). Glädjetårar på slutet. Att han ljög att det var han som kysste henne. Att hon sa att deras kyss var mycket bättre. Att hon fick se att han hade haft ringen runt halsen hela tiden. Ååååååh vad jag älskar dom två.

Peytons scener med "angel of death" var och riktigt bra.

Brooke och Lucas är bra samtidigt som dom är rätt trista. Eller ja Brooke är fantastisk med Lucas är rätt trist. Deras tjorv är inte så intressant och dom två tillsammans är inga Haley och Nathan direkt.

Bra också att det verkar som om vi ändå kommer att få se lite mer basket i den här säsongen (var i och för sig inget sånt i det här avsnittet, men i förra). Det var någonting jag saknade i säsong 2.

"Clothes Over Bro's"

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » ons maj 24, 2006 15:44

3.10 och 3.11 Jag saknar Chris Keller. Trodde aldrig att jag skulle säga det men så är det. Jag räknar kallt med att han kommer tillbaka. Han måste komma tillbaka. Men förutom det så älskar jag det här.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » ons maj 24, 2006 16:37

3.12 Jag gillar Nathan så mycket. Jag var helt förkrossad över att han inte fick spela, men det löste ju sig tillslut. Basketen är ett uppskattat inslag. Bara jag får se Nathan spela snart.

"Maybe you have some furniture you want me to move?". Ajajaj. Mouth och Brooke har alltid varit en svag punkt för mig.

Har förresten glömt att nämna hur rolig den där Gigi är.

Kul också att höra alla prata om sina planer inför framtiden.

Chris Keller kom tillbaka! Och mer Skills!

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » tor maj 25, 2006 14:30

3.13 var hur bra som helst men 3.14 var ännu bättre. Skills! Jag är kär. Skills och Bevan. BÄST.

Sen var allt det andra superbra också. Brooke. Peyton. Nathan och Haley. Och så den där slutscenen som eynosh har pratat om. Sjukt bra.

Jag blir så lycklig av OTH. Fast jag misstänker att det kommer att hända hemska saker snart när allting nu verkar vara så bra.

SKILLS!

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » tor maj 25, 2006 16:17

3.16 HELVETE! Jag tror att jag dör så jävla bra det här var. Jag är helt matt nu såhär efteråt för att jag grät så jävla mycket. Allting var helt fantastiskt och berörde som få serier berör. Jävlar alltså. Från första scenen så visste jag att det skulle bli hur bra som helst. Nathan och Haley. Lucas och Peyton. PEYTON!!! Mouth, Brooke. Och Jimmy. Tyckte att det var bra redan i 3.15 när det handlade lite om hur han hade hamnat utanför och jag hoppades att det skulle bli en fortsättning. Jag hade aldrig kunnat hoppas på att fortsättningen skulle bli så här bra. Och så skjuter Dan Keith i slutet. Kanske lite onödigt då Jimmys självmord gärna hade fått vara slutscenen. Men ändå. Keith!!!

Ja alltså, jag tänker på vad OC har åstadkommit under sin tredje säsong och så tänker jag på det här. Nu kan jag definitivt slå fast att OTH är bättre än OC. Mycket bättre.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav carre » tor maj 25, 2006 19:11

:D FANTASTISKT, INTE SANT?!?! :D
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav eynosh » tor maj 25, 2006 20:17

Hon närmar sig 3.20 *oh boy oh boy*.

Vet inte om jag var ensam, men jag tyckte att det fanns nog två relativt dåliga avsnitt i slutet av OTH. Få se om buffster tycker likadant..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav The Buffster » tor maj 25, 2006 21:00

ey skrev::D FANTASTISKT, INTE SANT?!?! :D

Fantastiskt är verkligen rätt ord.

eynosh skrev:Hon närmar sig 3.20 *oh boy oh boy*.

3.20, du har verkligen lyckats bygga upp mina förväntningar inför det avsnittet eynosh.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav eynosh » tor maj 25, 2006 21:02

The Buffster skrev:
ey skrev::D FANTASTISKT, INTE SANT?!?! :D

Fantastiskt är verkligen rätt ord.

eynosh skrev:Hon närmar sig 3.20 *oh boy oh boy*.

3.20, du har verkligen lyckats bygga upp mina förväntningar inför det avsnittet eynosh.

För att inte avslöja för mycket: Hela avsnittet är liiiiite annorlunda (och då menar jag lite, du ska inte förvänta dig ett OMWF). Och det är inte alls samma förväntan som för 3x16 du ska ha. Men.. det är såna godbitar som slutet av 3x20 som får en att bara ligga och titta i taket och vrida sig av nöje.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav The Buffster » tor maj 25, 2006 21:06

eynosh: Låter hur bra som helst... Nä, nu ska jag slita mig från forumet och se ett avsnitt till.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav carre » tor maj 25, 2006 21:08

heja buffster!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav The Buffster » tor maj 25, 2006 22:06

3.17 What can I say? Ytterligare ett superavsnitt. Jag är sentimental och jag vet om det men alla måste väl tycka att det här var sorgligt? Jag är så imponerad att OTH vågar hantera så stora känslor. Det är så härligt. Mycket godbitar i det här avsnittet. Jag vill inte se Lucas och Peyton tillsammans igen, i alla fall inte medan han är tillsammans med Brooke, men scenen mellan dom i biblioteket i förra avsnittet och den i det här avsnittet var riktigt bra.

Karen var helt fantastik. "Well sorry isn't gonna bring him back is it?" Jävlar alltså, det var mörkt. Och sen när hon stod och diskade.

Fint också att dom bestämde sig för att gå på begravningen på slutet.

Och sen mitt i all denna sorg så får jag glädjas åt Haley och Nathan som är så underbara. "It is not possible to be this in love".

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » fre maj 26, 2006 20:38

3.18 Inte på samma nivå som 3.16 och 3.17 men ändå ett mysigt avsnitt. Haley var underbar när hon hade vantar på sig inomhus. "Are you proposing to me, Lucas this is really Naley". Jag är ju som sagt ett STORT Naley fan vilket betyder att jag älskade scenen nere vid vattnet när han friade, igen.

Skills och Bevin!! Dom är så jävla bra. "I've always wanted to be someone's shorty".

Karen är bra just nu.

Mouth och Rachel, nja. Fast det är bättre än Mouth och Erica i alla fall. Han från Fallout boy var väl kanske inte den bästa skådis jag har sett, men jag gillar det faktum att Peyton dejtar en rockstjärna.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » fre maj 26, 2006 21:28

3.19 JAKE!! Ååååh, jag gillade verkligen honom och Peyton tillsammans. När hon vara så nere sist och så kom han tillbaka, det var nästan ännu bättre men det här var bra också.

Annars så känner jag egentligen att jag borde tycka att det här är alldeles för sentimentalt men det gör jag inte. Jag älskar det, faktiskt.

Saknar dock The Keller en hel del.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » fre maj 26, 2006 21:35

Det slog mig just att jag bara har tre avsnitt kvar. Jag tror att det är dags att dra ner lite på tempot (lite sent nu, jag vet, men i alla fall). Fan alltså det kommer att bli en jobbig väntan på säsong 4.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav carre » lör maj 27, 2006 3:52

buffster! ska inte dut ag och gifta dig med mig?!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav eynosh » lör maj 27, 2006 9:54

3x20 nu!
Antingen kommer du älska den buffster eller vara ganska likgiltig efter den. Jag tycker om den iaf :|
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav The Buffster » lör maj 27, 2006 11:00

ey skrev:buffster! ska inte dut ag och gifta dig med mig?!

Haha, det låter som en bra idé, vi kan bli som Haley och Nathan. :D

eynosh: Jag misstänker att jag kommer att älska 3.20.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film