Tim Minear-nyheter (och The Inside)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eriked » mån apr 24, 2006 1:13

Tyckte iaf att 1x02 som visades idag på trean var grymt, elelr åtminstone mycket bra! Det här blir nog en trevlig tillställning

Härliga citat fanns det gott om också
"I'm not a rapist" "But I am" (eller hur det var)

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Garim » mån apr 24, 2006 9:12

Jag såg också 1x02 igår, och tyckte om det. Fortsätter det så här så är det bra.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » mån apr 24, 2006 9:16

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Då har jag sett de fyra sista Inside-avsnitten idag, och de var riktigt bra allihop, även om jag fortfarande inte tycker det är Wonderfalls eller Minear-Angel-klass.

Fast jag tycker det är orättvist att förvänta sig det. Det gick långa perioder i Angel när det inte var Angel-Minear-klass på det. Och Wonderfalls är något av det bästa som gjort någonsin på tv så...

Okej då, men jag tycker det var en bra bit därifrån. En välgjord och oftast bra serie som ibland glimtade till med något mer.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eriked » mån apr 24, 2006 23:40

hmm detta kanske inte är intressant för så många. Och ni som tycker det är intressant har kanske redan sett dem men på TimMinear.net så man postat ett antal script (pdf) från The Inside för typ nån månad sedan.

http://www.timminear.net/archives/the_i ... 00115.html

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Garim » tis maj 09, 2006 15:50

Ok, jag tog mig för att börja kolla på The inside när den visades nu på TV3 (?). Naturligtvis ledsnade jag ju på att vänta en vecka och laddade ner istället.

Fan det här är ju riktigt bra! Såg precis 1x05 Lonliest Number, och det var klart bäst hittills tycker jag. Varför varför var den tvungen att visas på jävla jävla FOX?!

Spoiler 1x05Det ska visst vara en "nod" till BtVS i varje avsnitt? Visst vad det Teacher's Pet i det här? Jag har i alla fall redan börjat bry mig om karaktärerna, och är nu nyfiken på att lära mig mer om dem... Gah... Bara 13 avsnitt :(
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Illyria » tis maj 09, 2006 15:54

Jag passade på att se avsnitt 4 av The Inside som gick i lördags(?) på Tv3, önskar serien hade kunnat klicka mer på det sättet i fler avsnitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eriked » tis maj 09, 2006 16:06

Illyria skrev:Jag passade på att se avsnitt 4 av The Inside som gick i lördags(?) på Tv3
Jag spelade in avsnitt 4 i söndags(!) (och såg det imorse). och jupp, det var bäst hittills!

Trean kunde gärna få göra lite mer reklam dock... :x

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Nyx » mån maj 15, 2006 1:41

Ikväll blev man ju som buffynörd helt lycklig av The Inside (igen): Producerat av Tim Minear, Jane Espenson co-producer, avsnittet regisserat av Jim Contner och tror ni inte Adam Baldwin sitter och rekommenderar Rebecca att pröva "the flowering onion" på puben... :D :D :D
Dessutom gästspelade Vasquez från Aliens! 8)

EDIT: trodde först att det var Jane som skrivit avsnittet men såg på Imdb att hon inte har creds för det här, däremot förra avsnittet!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav AKS » mån maj 15, 2006 22:21

Har precis sett 1.13 som var väldigt bra faktiskt. Samma produktionsvärden som vilken serial killer-film som helst. Bra stämning. Bra manus. Jag hade nog fortsatt kolla om det blivit fler avsnitt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eriked » sön maj 21, 2006 0:11

oh juste glömde. Såg Lonliest number förra veckan. Tufft med en karaktär som heter Gary Holt. Ni vet, som den mäktiga gitarristen i Exodus!! Bra avsnitt också!

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav eriked » sön maj 21, 2006 23:35

What the??!! jag som just har halv hyllat trean men nu byter de tid.. grr!!'

Måndagar 0:35 verkar det som. En timme och 20minuter senare än vanligtvis och dessutom inget den här veckan..
1x06 - 3:an Måndag 29/5 00:35

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Nyx » mån maj 22, 2006 2:57

eriked skrev:What the??!! jag som just har halv hyllat trean men nu byter de tid.. grr!!'

Måndagar 0:35 verkar det som. En timme och 20minuter senare än vanligtvis och dessutom inget den här veckan..
1x06 - 3:an Måndag 29/5 00:35

Tack Erik, jag undrade just vart serien hade tagit vägen. Jag trodde att det var hockey-VM som spökade, men det är alltså måndagar som kommer att gälla framöver!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav eriked » sön maj 28, 2006 18:38

I natt visar nästa The Inside avsnitt på trean. 00:35 bara så ingen missar. 1x06 tror jag att det ska vara.

Dåligt av 3an att visa Prison Break repriser innan. Känns som att folk går och lägger sig efter Prison Break, skulle varit bättre om man inledde med The Inside så kan PB typerna sitta och vänta. Dom flesta lär väl bara slötitta vid den tiden ändå.

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Illyria » tor jun 01, 2006 19:04

Ska Tv3 inte visa något mer av The Inside nu? Hittar det inte i tablån.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eriked » tor jun 01, 2006 23:22

what the? i så fall förtjänar dom ett kokt stryk! :evil:

*edit* men dom jäklarna har ju tagit bort den från sin hemsida också... men...inte ett ord säger dom heller.. man kan ju tycka att dom ska behandla sina betalande tittare lite bättre men neej..

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Nyx » fre jun 02, 2006 0:29

eriked skrev:what the? i så fall förtjänar dom ett kokt stryk! :evil:

*edit* men dom jäklarna har ju tagit bort den från sin hemsida också... men...inte ett ord säger dom heller.. man kan ju tycka att dom ska behandla sina betalande tittare lite bättre men neej..

NEEEEJ!! Och jag som har försökt övertala alla jag känner att börja titta på den för att den är så nedra bra. Hämta spateln!

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav eriked » lör jun 03, 2006 23:42

har mejlat iväg en fråga om vad som hänt med serien. Hoppas jag får svar, viasats hemsidor och dock svårnavigerade hoppas jag lyckades...

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav eriked » sön jun 04, 2006 12:45

eriked skrev:har mejlat iväg en fråga om vad som hänt med serien. Hoppas jag får svar, viasats hemsidor och dock svårnavigerade hoppas jag lyckades...
Men vad i helvete....
svar från viasat skrev:Hej Erik,

Tack för ditt mail.

Vad jag förstår är du kund hos UPC så jag ber dig kontakta dem, vi kan inte
hjälpa dig härifrån.
*grååt* varför varför... UPC kan väl ändå inte vara på frågor om serier på tv3... :(

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav adolvsson » sön jun 04, 2006 12:55

eriked skrev:
eriked skrev:har mejlat iväg en fråga om vad som hänt med serien. Hoppas jag får svar, viasats hemsidor och dock svårnavigerade hoppas jag lyckades...
Men vad i helvete....
svar från viasat skrev:Hej Erik,

Tack för ditt mail.

Vad jag förstår är du kund hos UPC så jag ber dig kontakta dem, vi kan inte
hjälpa dig härifrån.
*grååt* varför varför... UPC kan väl ändå inte vara på frågor om serier på tv3... :(

TV3 & Co är inte precis kända för sin utmärka kontakt med publiken, så jag är inte förvånad. Bastarder.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » sön jun 04, 2006 19:56

Tv3 vägrar svara på frågor om sina program? Kvittar väl var någon är kund, det är deras program. Maila tillbaka och kräv ett svar.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav mattek72 » sön jun 04, 2006 21:32

Ring upp deras växel och se till att få prata med någon programansvarig.
Tel 08-562 023 00
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher

Inläggav eriked » sön jun 04, 2006 23:35

Illyria skrev:Tv3 vägrar svara på frågor om sina program? Kvittar väl var någon är kund, det är deras program. Maila tillbaka och kräv ett svar.
joo kanske.. fast det verkar jobbigt att tjaffsa med henne om hon gav det svaret från början. Letar hellre upp nån annan som kan svara än att tvingas slita sitt hår över henne...

mattek72 råd kanske kan vara en lösning, viasats hemsidor är ju som sagt lite ansträngande

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav eriked » sön jul 02, 2006 0:03

*edit* Ang Drive efter den där interjun

Verkar mycket lovande. Stor genre skala låter mycket bra. Väntar!

*edit2* Just det, trean verkar ju koko, koko så jag får väl följa Minears råd
My best advice is for people to find the aired episodes on-line: they're all there, and in nice quality

*edit3* just det, Fox är också koko, koko

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Garim » sön jul 02, 2006 16:46

Nu har jag sett klart The Inside. Jävla Fox. Serien växte enormt tycker jag med varje avsnitt som gick. Riktigt bra karaktärsutveckling. Jävligt trist att den lades ner. Hade varit intressant att se vart den tagit vägen.

Citat från sista avsnittet:
Paul: We went to see a movie. Space western...
Danny: Yeah, sounds real intresting
:D

Och en "karaktär" som hette Little Willow.

Gillar alla referenser till andra Whedonserier.

Riktigt bra serie, även om den inte håller Firefly/BtVS klass.

Den finns inte på DVD va?
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Garim » sön jul 02, 2006 16:54

adolvsson skrev:Ospoilerig intervju med Timmy om Drive och lite annat. Och han upprepar vad som sagts förr:
Timmy skrev:I hold no hope for The Inside DVDs.

Mitt hjärta gråter!

Hmm, skulle vara intressant att se Tim göra The Moon is a harsh mistress. En bra bok, av Robert A Heinlein, som bl a introducerade uttrycket TANSTAAFL - There Aint no Such Thing As A Free Lunch :)

Garim skrev:Den finns inte på DVD va?

Kan ju lika gärna besvara min egen fråga. Verkar inte så :(
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav noike » sön jul 02, 2006 17:24

Garim skrev:Och en "karaktär" som hette Little Willow.

Har för mig att alla de namnen var bronzeboard-medlemmar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Garim » sön jul 02, 2006 17:27

noike skrev:

bronzeboard?
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav noike » sön jul 02, 2006 17:30

Garim skrev:
noike skrev:

bronzeboard?

Ja, eller Bronze: Beta som det heter nu. Ursprungligen buffyforumet på WBs hemsida, nu helt fristående.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Garim » sön jul 02, 2006 17:32

noike skrev:
Garim skrev:
noike skrev:

bronzeboard?

Ja, eller Bronze: Beta som det heter nu. Ursprungligen buffyforumet på WBs hemsida, nu helt fristående.

länk?
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav noike » sön jul 02, 2006 17:34

Garim skrev:länk?

http://www.bronzebeta.com
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film