Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » mån maj 15, 2006 12:29

Å nej!
Invasion - Nerlagd :(
Conviction - Nerlagd :(

Tur att det var ett tag sen jag såg Surface, för annars skulle jag bli förkrossad när den förmodligen läggs ner. :cry:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » mån maj 15, 2006 12:57

LWes skrev:Å nej!

Va?! :( Precis när jag börjat se ikapp (ska börja på avsnitt 15) och tycker det är hur bra som helst...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » mån maj 15, 2006 13:01

Glorificus skrev:
LWes skrev:Å nej!

Va?! :( Precis när jag börjat se ikapp (ska börja på avsnitt 15) och tycker det är hur bra som helst...

Och jag som tänkte börja kolla, som någon form av abstinenslugnande efter Odyssey 5. Sablans synd. Jag hade fått för mig att Invasion ändå gick rätt bra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » mån maj 15, 2006 13:03

The CW verkar vara lite intresserade av att plocka upp Invasion.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » mån maj 15, 2006 13:07

Jag har hört att Invasion skulle bli riktigt bra efter ett tag så jag blev också lite sugen på att kolla. Väntar och ser om det blir fler säsonger.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav qarlsson » mån maj 15, 2006 16:32

Invasion är helt OK förströelse och underhållande på sina ställen men lite mer humor hade inte skadat. Den blir ganska allvarsam ibland. William Fichtner gör i min mening en fantastisk roll som stadens sheriff och i övrigt så lattjas det en del med gråzoner här, hur karaktärer beter sig, karaktärsutveckling etc. Psykologiskt driven scifi om identiteter och faror som är konkret svåra att ta på eller definiera. Lite så kanske man skulle kunna säga. Serien har grundpotential men lider också av att den inte riktigt vet åt vilket håll den ska gå, tolkar jag det som. Tråkigt att den läggs ner dock, i och med att den är helt ok och skulle kunna utveckla sig i intressanta riktningar i en eventuell s02.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav LWes » mån maj 15, 2006 22:13

Stargate expanderas ytterligare med en film, och troligtvis en till tv-serie.

:) :) :)

http://www.syfyportal.com/news.php?id=2576

http://www.syfyportal.com/news.php?id=2560
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tam » mån maj 15, 2006 22:13

noike skrev:Dr Who 2.5

Men ändå: cybermen! Betyder detta att de är kvar i denna tidslinje hela säsongen? För plåtburkarna måste vara säsongens big bad.

Torchwood då? Allt handlar ju om Torchwood, gör det inte?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » mån maj 15, 2006 23:24

Tam skrev:

Men ändå: cybermen! Betyder detta att de är kvar i denna tidslinje hela säsongen? För plåtburkarna måste vara säsongens big bad.

Russell har säkert kommit på något för att kombinera Torchwood, "vårt" universum och de här Cybermännen. Torchwood känns mer som en olägenhet än big bad för min del.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » mån maj 15, 2006 23:26

LWes skrev:Stargate expanderas ytterligare med en film, och troligtvis en till tv-serie.

Men Farscape då?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » mån maj 15, 2006 23:46

noike skrev:
Tam skrev:

Russell har säkert kommit på något för att kombinera Torchwood, "vårt" universum och de här Cybermännen. Torchwood känns mer som en olägenhet än big bad för min del.

Torchwood fanns ju tydligen i verklighet #2 också. Cybermen är jag inte bildad nog att få rysningar av bara att se. Men dom var fina. Gillar inte Rose pappa. Så jag tycker gott vi kan vara klara med den här världen snart. Men det du skrev om att se fler Timelords tyckte jag lät inspirerat. Det tycker jag vi kör på.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » mån maj 15, 2006 23:55

Tam skrev:Cybermen är jag inte bildad nog att få rysningar av bara att se.

Av de gamla skurkarna var det bara the Master som inte framstod som smått löjliga -- men cybermen lyckades faktiskt göra en hel del intressanta saker. På sätt och vis kan man nog se dem som föregångaren och en mer lågteknologisk variant av Star Treks Borger.

Men deras handtag på hjälmarna är så söta att man kan dö för mindre. Robotmotsvarigheten till tofsar. Hur kan man ta sådana skrukar på allvar?

Torchwood i verklighet 2 hade jag glömt bort. Du har givetvis rätt. Det kan göra Doktorn medveten om deras existens i verklighet 1 utan att de stöter samman förrän Doktorn själv vill det.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » ons maj 17, 2006 17:47

Jag såg första avsnittet av What About Brian idag. :)
Den var ju riktigt bra! :)
Det är säkert att se den nu när den förnyats för en till säsong. :)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » fre maj 19, 2006 19:55

NewsRadio avklarat. En väldigt mysig och på sina ställen rejält rolig sitcom. Många kända ansikten som gästspelar här och där. En serie som klarar av att ha Andy Dick som regular i fem säsonger utan att man blir helt tokig får rejäla plus i min bok.han är till och med rolig Kan nästan bli ett dvd-inköp om det kommer en box med alla säsonger.

Nu vidare mot O5.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » fre maj 19, 2006 21:05

Odyssey 5 ep 1-2. Skrev kommentarer under avsnittet. Klistrar in dem helt enkelt.

-Attack av något enormt alienskepp?

-Vad gör en stor kristallkrona i rymden?!

-The White room. W&H woho.

-"If it's heaven i hope they serve coffee." Hade inte varit mycket
till himmel annars.

-När vi väl kom till the seeker insåg jag att jag hört talas om
serien. Har dock inte hört så mycket mer än just grundpremissen.

-Idén med död unge är ju ganska cool. Kan nog bli en ganska bra
sidostory.

-Eftersom det har hänt på andra planeter är det väl aliens som är
hotet antar jag.

-Supa och spela på sportresultat är rent genialiskt

-Fattar inte riktigt hur man kan skita i att försöka rädda världen
men ändå fortsätta arbeta?

-Jag vet inte varför men jag fick för mig att den där killen höll på
att laga en sån där sjungande fisk."TAKE ME TO THE RIVER!"

-Boobies!

-Hmm "stora" historiska händelser som sportresultat ändrar sig redan.
Kan inte komma på en vettig anledning.

-Mördad på bara några timmar för efterfrågningar omhemligt projekt. Med
sån effektivitet borde det vara svårt att få något gjort för gänget.

-Genterapi iznogoud. Hur många sysslar med genterapi egentligen?

-Frun kommer bli väldigt jobbig...

-Att berätta redan nu är nog inte det allra bästa... Frugan kommer
ställa till med ordentliga problem. Berättar han för fler kommer det
bli ännu värre. Tv-serielogik 101 damnit!

-Gillar blonderade killen, känns som en hyffsad förklaring till den
missade sparken eller...som en förklaring iaf.

-Fråga mig inte varför men jag får lite first wave-vibbar över alltihop

-Datorprogram utvecklar sig själv och förstör världen. Hmm ok men varför har det hänt på andra planeter också?

Edit: Kanske ska tillägga att jag gillade det.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » fre maj 19, 2006 22:08

Odyssey 5 ep3

-Jag antar att grundstoryn har en väldig massa med datorprogrammet att göra. Gillar att det redan nu utreds och sättet det presenteras på är bra. Redan nu är det bättre förklarat än i Terminator.

-Vet inte vad jag tycker om citat som kommer in bara sådär. Kan slita en lite från avsnittet.

-Är han verkligen en klubbkille?

-"Note to self, buy more coffee." Är Coto kaffetokig?

-Ohh cyberchick blir lemlästad av en shotgun. Det här är ju bra på riktigt.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » fre maj 19, 2006 22:10

Off skrev:Odyssey 5 ep3

-Vet inte vad jag tycker om citat som kommer in bara sådär. Kan slita en lite från avsnittet.

Jag antar att det fungerar lite bättre med reklampauser.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » fre maj 19, 2006 23:16

O5 ep4
Cotw med en hel del arc. Cotwen var väl inget att hänga i grannen men om man får välja mycket huvudstory och inte särskilt tung cotw så tar man väl det varje gång. Ibland sitter jag och funderar över varför de bryr sig om saker som flickvänner etc fast de ska ju förstås leva i världen efter att de räddat den också.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » fre maj 19, 2006 23:18

noike skrev:
Off skrev:Odyssey 5 ep3

Jag antar att det fungerar lite bättre med reklampauser.

Jag gillade dom, men kopplade faktiskt aldrig att dom dök upp i samband med reklamplatserna.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » lör maj 20, 2006 0:42

Odyssey 5 ep5
Riktigt bra avsnitt. Är svag för Kurt så att det var lite halv centrerat runt honom gillade jag. Det var väl första avsnittet utan något direkt framsteg i arcen men minnesförlustgrejen är väl något som bara måste köras i varje sci-fi-serie. Är det bara bra utfört så gillar jag det förstås. Vill helst se så lite som möjligt av Neils polare, blir mer och mer irriterad på dem. Sjuttonåringar gör sig helt enkelt inte bra på tv heller.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » lör maj 20, 2006 0:44

Off skrev:O5 ep4
Cotw med en hel del arc. Cotwen var väl inget att hänga i grannen men om man får välja mycket huvudstory och inte särskilt tung cotw så tar man väl det varje gång. Ibland sitter jag och funderar över varför de bryr sig om saker som flickvänner etc fast de ska ju förstås leva i världen efter att de räddat den också.

De ska leva i världen fram till dess att den går under också. Fem år utan något annat än uppdraget hade varit jävligt drygt efter bara några veckor.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » lör maj 20, 2006 1:14

noike skrev:
Off skrev:O5 ep4

De ska leva i världen fram till dess att den går under också. Fem år utan något annat än uppdraget hade varit jävligt drygt efter bara några veckor.

Dom har ju också det där behovet av att vara på rätt plats när det är dags för resan som tar dom upp i rymden vid rätt tillfälle efter fem år, om dom inte lyckas rädda världen, och bara av den anledningen måste t ex Neil gå kvar i skolan för att klara alla NASA-grejer. Igen. Även om jag inte kommer ihåg om det nämns, så gissar jag att det finns sådana grejer för dom andra också.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » lör maj 20, 2006 10:25

Jag tyckte inte att idén med en Aquaman tv-serie lät så jätteintressant, men efter att ha sett det här trailern: http://youtube.com/watch?v=pv7YlUiI1-w
OMG hur kunnde CW INTE plocka upp den? Den ser ju bra ut! Väldigt fräsch och uppfriskande faktiskt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör maj 20, 2006 10:38

Jag tyckte inte det där såg så bra ut... på den 2½ minut jag hade på mig att bedöma det alltså.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör maj 20, 2006 10:48

Jag tyckte faktiskt inte trailern såg halvt illa ut, men vetskapen av att det var männen bakom Smallville som låg bakom, och att dess hem var WB, gjorde att jag riktigt kunde se allt jag skulle ogillat med Aquaman om den gått till serie. Så i slutändan, nej, jag kan nästan garantera att det inte hade varit något för mig.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tomas » lör maj 20, 2006 13:10

Den enda möjligheten för Aquaman att inte bli fånig vore om den regiserades av James Cameron, men trotts det såg trailern rätt så intressant ut. Mycket bättre än jag förväntade mog.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Off » lör maj 20, 2006 16:36

Odyssey 5 ep 7 Veeery good

Hoppas det här är (eller skulle vara) en återkommande karaktär. Är lite svag för sådana här saker i sci-fiserier. Antar att det är därför jag gillar Farscape (det och en miljon andra grejer). En serie med mycket hjärnspöken och mindfuckande kan ju helt enkelt inte vara dålig.

Lite roligt att ögonskylten hos doktorn bokstaverade ut Anything is possible.

Det här är en välproducerade sci-fi-serie adolvsson. Ya heeeeard!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » lör maj 20, 2006 16:39

Off skrev:Det här är en välproducerade sci-fi-serie adolvsson. Ya heeeeard!

I knew that!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » lör maj 20, 2006 21:25

O5 ep 10

Det börjar bli många trådar nu. Det är en sån jävla synd och skam att jag vet att det inte kommer lösa sig och spelas ut men när det här såhär bra så är det värt att lida lite efteråt ändå. Frugan verkar inte bli det stora problem jag som förutspådde utan sonen är den som ska ställa till med problem. Han verkar ju inte riktigt vara kompetent nog för att vara ett hot men någon slags grus i maskineriet kanske han kan bli.

Ska bli spännande att se vad Kurts experiment leder till.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » lör maj 20, 2006 22:30

noike skrev:Odyssey 5, avsnitt 10 eller 11 (beroende på dvd eller tv-rip, heter "Kitten")
Fyfan. De gör ett I Robot, You Jane-avsnitt och får det inte bara att fungera utan det blir riktigt bra. De slår hårt med konsekvenser för personerna och hamrar in saker i privatlivet. Allt som IRYJ inte gjorde.

Jävla kuk-Showtime.

Edit: Manny Coto är bortkastad talang om han inte får göra något eget snart. Det här är emellanåt så genomtänkt in i minsta detalj med karaktärer och vart handlingen leder att han måste ha världens största hjärna.

Håller med om att det var mycket bättre än IRYJ men det var nog det sämsta avsnittet hittills. Det blir lite väl krystat sånt här även fastän de använder messenger och paint.

Allt du säger om Coto är sant.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film